بازدید 27082

سخنان صریح استاد اخلاق درشب درگذشت هاشمی

کد خبر: ۶۵۵۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹ 09 January 2017
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی، از قدیمی‌ترین مبارزان پیش از انقلاب، با حضور در تلویزیون، از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سخن گفت و انتقاداتی جدی علیه مخالفان آن مرحوم مطرح کرد.

به گزارش نامه‌نیوز، گزیده صحبت‌های حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی طباطبایی به شرح زیر است:

من آیت‌الله هاشمی را شهید می‌دانم، چون به دنبال حق بود.

- تا خبر درگذشت آیت الله هاشمی را شنیدم بی اختیار لرزه بر بدنم افتاد، گریه کردم، و فکر نمی کردم بتوانم اینجا صحبت کنم.

- آخوندی بود که پیش امام عزیزترین بود ... من مطلع هستم و بی‌خود حرف نمی‌زنم.

- از هر کاری که احتمال می‌داد برای انقلاب ضرر داد خودداری می‌کرد ... فحش می‌شنید، توهین می‌دید ... بد توهین‌هایی به او کردند ... اما او صبر داشت و می‌گفت نظام نباید لطمه بخورد.

- صداوسیمایی‌ها گله می‌کنند چرا بیننده تلویزیون کم شده و چرا مردم ماهواره می‌بینند. من وظیفه دارم بگویم الان اگر از هاشمی تجلیل نکنید بیننده‌تان کم می‌شود ... افراد پخته و فهیم و باکمال و دلسوز جامعه توقع دارند صداوسیما در خصوص درگذشت آیت‌الله هاشمی مایه بگذارد.

- وقتی پیام رهبری را خواندم دلم برای آقای هاشمی و رهبری سوخت. الهی هیچکس مشاور دین‌دار و دلسوز خود را از دست ندهد. در ادامه پیام رهبری به اختلاف نظرهای آقای هاشمی با ایشان اشاره شده بود، همین امر نشان می‌دهد که هاشمی دقیقاً نظرات خود را می‌گفت اما مقید بود که در نهایت حرف رهبری را اجرا کند. ایشان به فکر انقلاب و نظام بود. خناس‌ها می‌خواستند ایشان را از رهبر دور کنند اما موفق نشدند زیرا علاقه این دو بدان حد بود که هیچ فرد یا گروهی نتوانستند در آن شبهه ایجاد کنند.

- به خداوندی خدا آنقدر هاشمی را دوست دارم که نمی‌توانم آرام بگیرم. به خودم فشار آوردم که گریه نکنم اما (گریه‌های بی‌امان سیدمهدی طباطبایی) ... خدا نخواست ایشان بستری شود و ایشان قشنگ با حال خوب به مهمانی خدا رفت ... برای من نقل کردند که با خوشی از همکارانش خداحافظی کرده است.

- همه پولش را به رفقایش داد و کمک کرد و به هرکسی که محبت کرد، بیشتر صدمه دید.

- چقدر با ایشان بدی کردند، حداقل از خدا بترسید ... خیلی عادت به عفو داشت ... برخی حمله به هاشمی را برای خود موفقیت می‌دیدند ... هاشمی می‌گفت در حرم پیامبر دعا کرده بود «دوستانی که نادانسته یا عمداً به من جسارت کردند و فکر کردند به نظام خدمت می‌کنند، خدایا نه‌تنها بیامرزشان بلکه توفیق خدمت به آنها بده» ... مخالفان نسبت‌های ناروایی می‌دادند، خدا اینها را ببخشد ... ای عزیزان، ایشان زنده نیست که دیگر ببخشد و خدا هم دیگر نمی‌بخشد ... ای بدگویان، دیگر ایشان نیست که شما را عفو کند و دیگر عفوی نخواهید دید، امیدوارم به عقل بیایید.

- من آیت‌الله هاشمی را شهید می‌دانم، شهید حتماً نباید با شمشیر کشته شود، کسی در که در طلب حق باشد، شهید است... ایشان را به اندازه چهار شهید می‌دانم.

- وقتی نمازجمعه آقای هاشمی را متوقف کردند، نمازجمعه تعطیل شد. آقایان چکار می‌کنند؟ وقتی نشود مردم از نمازجمعه بهره بگیرند یعنی نماز جمعه تعطیل است. چرا نماز جمعه اینقدر خلوت است؟ این چرا را باید آقایان جواب دهند.

- آقای هاشمی بهترین و قوی‌ترین کسی بود که حفظ نظام می‌کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴۹
انتشار یافته: ۳۱
به هر حال مرگ حق است و ما مردم ایران هم سنت خوبی‌ داریم که می‌گوئیم کسی‌ که دستش از دنیا کوتاه هست، باید از او تعریف کرد( هر چند نویسندگان و تولید کنندگان سریال معمای شاه، از این مساله معافند) . ولی‌ این دلیل نمی‌شود که ما برای آسیب شناسی‌ همه چیز را به فراموشی بسپاریم. همانطور که به حق گفته میشود که آقای هاشمی‌، بزرگترین و با نفوذ‌ترین سیاستمدار ۴۰ سال اخیر ایران است، به همان نسبت، مسئولیت‌های او در این برهه و دریای ازمشکلت از محیط زیست تا فرهنگی تا جنگ ایران و عراق، تا وقایع بعد از انقلاب، تا تغییر قانون اساسی‌ و حذف نخست وزیری تا بنیان گذاشتن فعالیت هست یی بدون اعلام به آژانس انرژی اتمی‌ و در نتیجه بحران هست یی و مشکلات عمیق آب، اقتصادی ایران و... ، غیر قابل چشم پوشی است. فقط ببینید در دو عرضه تحصیلات دانشگاهی که ایشان اعتقاد داشت بیکران باید به دانشگاه بروند و فرق التحصیلن باید استاد شوند و دوباره به کسانی‌ دیگر درس بدهند، چه فاجعه یی در نظام آموزش عالی‌ ایران به وجود آورد، و یا سیاست شهردار مورد وثوق ایشان برای فروختن تراکم و زیر پاا گذاشتن قوانین ملی‌ و... چه فاجعه یی برای زیست و معماری ملت ایران به وجود آورد و... خوب است که ما از نظر شخصی‌ آرزوی رحمت برای همه بندگان خدا کنیم ولی‌ نباید به بهانه احساسی‌ ، از آسیب شناسی‌ فرار کنیم.
نوبت به همتون میرسه به امید خدا که به قول خودتون شهید بشید.
خدا بیامرزه آیت اله هاشمی را و ممنون آقای طباطبایی
سلام بر سید آزاد اندیش و بزرگوار .خداوند ترحم نماید و ازاد اندیشان نظام را توفیق و نظام را دست دجالان نان به نرخ افراط خور منافق که فقط منافع خود را میبینند نجات دهد . آمین
احسنت بر این روحانی شجاع
درود بر هر آدم با ایمان درود بر حاج آقا طباطبایی
به نام خدا
خدا بيامرزد
آقا سيد خدا به شما هم توفيق دهد
كاشكي اين كج فهمها هم يه كم به خودشان بياند و
خدا خیرت دهد آقا سید مهدی
برای آقای هاشمی هم علو درجات نزد بخداوند مهربان خواستاریم.
البته فکر نمی کنم که عمرم قد دهد که به عقل آمدن آنهایی را که گفتی ببینم.
سلام بر هاشمی بزرگ سلامی از طرف دوستاران و ملتی که خود را مدیون صبر و تحمل و لبخندهای فراموش نشدنی این مرد بزرگ میدانند من و خیلی از مردمان این سرزمین در شک هستیم ای سردار صبر و استقامت خدایت بیامرزد
ایشان از کی و توسط چه کسی به سمت استادی اخلاق منصوب شده ؟
احسنت
این تمام واقعیت بود درود بر تو ای معلم اخلاق شاد باشی روح هاشمی زنده باد و خدایش در جوار امام و شهدا رحمتش کند
راست می گوید. اما مردم از کسانی که به هاشمی توهین کردند چگونه بگذرند؟؟؟؟ دیگر هاشمی نیست که ببخشد و خدا هم نمی بخشد....
جانا حرف دل ما میزنی تو
خدا پدر ت را بیامرزد حرفهای حقی زدی ولی حیف که دیر گفتی وای از مردم زنده کش مرده پرست کسانی که تا دیروز چه حرفهایی که به مرحوم هاشمی می گفتند شاهد باشید که از فردا چه تغییرات 180 درجه ای پیدا می کنند و چه مرثیه هایی در عزایش خواهند سرود همانها که حتی در مراسمات محرم هم به ایشان ناسزا گفتند
خیلی به حرف های این پیرمرد گوش ندید
احساسی شده
به نظر من به اندازه چهار تا نصفی شهید ثواب داره یادش رفت بگه گفت چهارتا
با این مطالب که از دیروز خواندم بسیار برای اقا ناراحتم فکر کنم اقا بهترین کسی رو که در این نظام داشتند رو از دست دادند واقعا دردناکه
حالا ما حرف نمیزنیم دیگه سوء استفاده نکنید ایشان یک جام زهر به امام داد و یک جام زهر بهنوان برجام به حضرت آقا داد و الان هم به احتمال زیاد نزد منتظری است نه امام خمینی
از تیزرهای تلویزیون بیشتر میشد فهمید که به ذوق آمده اند تا متأسف باشند و حالا خوش آمد گو ایشان شده اند در حالیکه به ایشان جفا کردند و آب ریخته را نمی توان برگرداند
صد درود
مردی از تبار انقلاب ازمیان مردم رفت که دیگر همتایی انرا در ایران پیدا نخواهیم کرد سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرگز
حجت الاسلام طباطبایی حرف دل مردم را زدند. خدا ما را ببخشد که قدر این بزرگوار را به درستی ندانستیم. مطمئنم که در آینده نزدیک فقدان ایشان بسیار بسیار حس خواهد شد. (یک جانباز دفاع مقدس)
دربزرگی آقای هاشمی شکی نیست.انسان با تقوایی بودند. دنیاگرایی به او نمی چسبید. بدگویان و بدزبانان نسبت به او افرادپستی هستند . ولی باید قبول کنیم که بعض موضعگیریهایش واقعا در مسیر رهبری نبود و میتوانست بهتر عمل کند همین امر موجب کاهش محبوبیت ایشان شد و بی احترامی ها به ایشان شروع شد .بنابراین مقصر حداقل بخشی از این کاهش محبوبیتها خودشان بودند. مساله محبوبیت رهبری برای مردم خیییییلی مهمه. متاسفانه بعض مواقع ، مواضع ایشان اینجور نبود. مردم انتظار بسیاربیشتری از ایشان داشتند.ایشان واقعا اسطوانه بسیاربزرگ انقلاب بودند و همه ما متاسفیم . حیف بود این اواخر ایشان اینگونه زندگی کنند.
تأمل برانگیز بود. ممنون از انتشار.
انا لله و انا الیه راجعون. انا لا نعلم منه الا خیرا. عرض تسلیت و همدردی داریم. خدا رحمتش کنه.
شما هم با حمایت از فتنه 88 عملا یک شهیدید استاد بی اخلاق
درود بر افراد صادق و راستگو مانند سید طباطبایی و روح بزرگ ایت الله شهید هاشمی
درود بر شرفت و انسانیتت که واقعیات رو گفتید
الفاتحه
احسنت سید.
قل الحق ولو كان مرا( حق رابگو اگرچه تلخست)
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار