بازدید 16608
به بهانه تعطیلی مدارس تهران برای دومین روز متوالی؛

کاش برای حمایت از این خانواده ها هم که شده، تکرار را رها کنیم!

باز هم شدت گرفتن آلودگی هوای تهران به اتخاذ تصمیمی تکراری و مشکل آفرین ختم شد. مشکلاتی که بیش از همه، گریبان ان دست از خانواده ها را می‌گیرد که به دلایل فراوان می‌بایست بیش از دیگر خانواده مورد حمایت مسئولان قرار گیرند!
کد خبر: ۶۵۵۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳ 08 January 2017
باز هم شدت گرفتن آلودگی هوای تهران به اتخاذ تصمیمی تکراری و مشکل آفرین ختم شد. مشکلاتی که بیش از همه، گریبان ان دست از خانواده ها را می‌گیرد که به دلایل فراوان می‌بایست بیش از دیگر خانواده مورد حمایت مسئولان قرار گیرند!

به گزارش «تابناک»، در نتیجه استمرار شرایط جوی و پایداری آلاینده های هوا، کلیه مهدهای کودک و مدارس استان تهران به غیر از شهرستان های دماوند، فیروزکوه و پردیس فردا تعطیل خواهد بود. تصمیمی تکراری که به زیان شماری از مردم تمام خواهد شد؛ خانواده‌هایی که می‌بایست بیشتر از دیگران مورد حمایت قرار گیرند اما هیچ کسی مایل به دیدن مشکلات ایشان نیست.

 صحبت درباره خانواده هایی‌ست که در آنها هر دوی والدین شاغل هستند و مجبورند کودکان دلبندشان را به مهدهای کودک سپرده یا با راهی کردن ایشان به مدارس، در محل کار خود حضور پیدا کنند و هربار که آلودگی هوا به تعطیلی مهدهای کودک و مدارس منجر می‌شود، می‌بایست زانوی غم بغل کنند.

از این رو که یا مجبورند در محل کار حضور نیافته و مرخصی بگیرند، یا می‌بایست فرزندشان را به منزل اقوام و آشنایان برده و به کمک ایشان از این شرایط به وجود آمده رهایی یابند و یا مجبورند چاره دیگری یافته و تدبیر اضطراری دیگری اتخاذ کنند. وضعیتی که بی شک آسیب هایی برای ایشان و فرزندشان به همراه خواهد آورد که ناشی از تصمیم ناقص اتخاذ شده در کمیته اضطرار هوای تهران است.
 
کاش برای حمایت از این خانواده ها هم که شده، تکرار را رها کنیم! 

از این رو می‌گوییم تصمیم به تعطیلی مهدهای کودک و مدارس «تصمیمی ناقص» است که در آن هیچ تدبیری برای خلاصی دیگر شهروندان از گزند آلودگی های مرگبار هوا دیده نشده و حتی به مشکلات خانواده های یاد شده نیز می‌افزاید. در حالی که بر اساس برنامه های حمایت از کانون خانواده و فرزندآوری، می‌بایست این خانواده ها در اولویت حمایت مسئولان قرار گیرند.

خانواده هایی که به رغم مشکلات فراوان اقتصادی و معیشتی در حال گذران زندگی هستند و اقداماتی مانند تعطیلی مهدها و مدارس، بی در نظر گرفتن وضعیت ایشان، تنها بر بار مشکلات ایشان خواهد افزود. بماند که گاه در نتیجه اتخاذ چنین تصمیم هایی، والدین کودکانی که به مهدهای کودک برده می‌شوند یا دانش آموزند و نیمی از روز را در مدارس سپری می‌کنند، مجبور خواهند شد فرزندشان را مسافت های طولانی در شهر جابجا کرده و به منزل اقوام و آشنایان ببرند و در نتیجه، بیشتر در معرض آلودگی هوا قرار خواهند گرفت.

وضعیتی که بعید است مطلوب نظر اعضای کمیته اضطراری آلودگی هوای تهران باشد اما نتیجه غیر مستقیم اتخاذ تصمیم تکراری «تعطیلی مهدهای کودک و مدارس» توسط ایشان به حساب می‌آید. تصمیمی که ظاهرا رهایی شماری از شهروندان حساس (نونهالان، نوجوانان و جوانان) از آلودگی هوا را نشانه رفته و ارتباط چندانی با کاهش آلودگی هوا نیز ندارد اما از انجام این مهم نیز عاجز است. بماند که حتی در سایه اتخاذ این تصمیم نمی‌توان از امثال دانشجویان یا سالمندان یا جانبازان و معلولان و... مراقبت کرد.

اینجاست که جا دارد از مسئولان بخواهیم برای یکبار هم که شده راه‌های دیگر را آزمایش کرده و اگر نمی‌توانند تصمیم به تعطیلی ادارات و نهادهای دولتی و امثال آن بگیرند، دست کم برای حمایت از خانواده هایی که در آنها زوجین هر دو نفر شاغل هستند و فرزندانشان نیاز به مراقبت دارند، طرحی خاص و ویژه در نظر بگیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
در شرایط فعلی بهترین کار همینه
سالهاست این مشکل هست و شهرهای بیشتری درگیر ميشه
اگه فکر اصولی نکنند همیشه همینه
خدا خیرتون بده پدر ملت رو درآوردن با این تصمیم به تعطیلی یا افزایش طرح ترافیک به محدوده زوج و فرد. من برای کارم باید هر روز تا شهریار برم و برگردم بدون ماشین که مصیبته
تابناک جان اون هفته که تعطیل نکردن نوشتی چرا تعطیل نکردین حالا که تطعیل کردن نوشتی چرا تعطیل کردن تصمیمتو بگیر عمو جان.
سلام موافقم
در دولت قبلی یکی از بهترین کارها آن تعطیلی مدارس و ادارات بوده که منجر به افزایش مسافرتها و کاهش سریع آلودگی هوا می شد. به نظرم دو روش ذیل در کاهش آلودگی به تجربه در گذشته موثرتر بوده است.
. تعطیلی همزمان مدارس و ادارات و کاهش خودرو در تهران بدلیل افزایش مسافرت مردم
. اجرای طرح زوج و فرد از درب منزل
تجربه نشان داده با اجرای این دو طرح آلودگی هوا بشدت کاهش می یابد
از ما گفتن بود اما متاسفانه کمیته اضطرار و دولت خودشو بخواب زده و بدلیل منافع مختلف یا خدانکرده شخصی از خواب بیدار نخواهد شد
آیا واقعا نتیجه ای از تعطیل مدارس و گسترش طرح ترافیک حاصل میشود، یا هدف فقط نشان دادن اقدامی ولو برای خاموش کردن اعتراض مردم را دنبال میکند؟
دست کم مهد کودک را تعطیل نکنید
آقای هاشمی چرا مرد؟
من مطمینم ، از آلودگی هوا!
اینروزها خیلی ها میمیرند خاموش خاموش خاموش
با تشکر از تابناک
من که مجبورم بچه مو ببرم سر کارم چون کسی و واسه نگهداری ندارم و مرخصی هم حدی داره
یبارم حرف دل ما خانواده ها رو در این باره شنیدیم امیدوارم مسولین مربوطه یبارم که شده به فکر کودکان و آینده گان این مملکت باشند
حداقل مرخصی علاوه بر مرخصی استحقاقی برای این قبیل خانواده ها ابلاغ کنید
اگر قرار به تعطیلی باشه همه گروه های اموزشی رو شامل بشه .مگر فقط بچه های ابتدایی ریه دارند وبا شش تنفس میکنند............نکنه بقیه ابشش دارند.............
خدایی حرف دل مارو زدین
پسر من 11 ماهس و توی مهد خصوصیه
تا قبل از این روزهای تعطیل بخاطر آلودگی مهد نیمه وقت بود و با مرخصی ساعتی یجوری اونروز سپری میکردیم.
از دیرو گفتن فرماندار ابلاغیه داده که باز بودن مهد تو آلودگی تخلفه و کلا مهد تعطیله.
دیشب که تا صبح چی کشیدم بماند.امروز بچه 11 ماهمو باید بیارم وسط دود و دم.تو محل کار
خونوادمم ازم دورن نمیتونم ازشون کمک بگیرم :(
خدا خیرتان بدهد که حرف دل ما را زدید. اگر مسوولان عزیز دقت بفرمایند اتفاقا در این روزها، تعدا بیشتری از خانواده ها ماشین بیرون می آورند تا فرزندان خود را به خانه اقوام و دوستان بسپرند و در واقع بر آلودگی هوا هم افزوده میشود.
کاش اقلا به مادران شاغل مرخصی بدهند.
برای همین است که به فرزندانم توصیه کرده ام که بچه نیاورند زیرا کار با تربیت صحیح بچه امری متباین است و معضلات بزرگ اجتماعی از همین غفلت ها سرچشمه می گیرد
من که به عنوان یک معلم و ماد ر و همسر و فرزند پدرو مادرم وجودم خرد و خاکشیر شد و بیمار شدم یعنی لحظه ای که بازنشسته شدم مریض شدم و اصلا از بازنشستگی خود
نمی توانم استفاده کنم زیرا تمام پاداش را خرج درمان کردم هیچ تمام حقوقم هم برای آزمایش و مراجعه به پزشک و ............ می رود . و در این پیری کاری هم نمی توانم انجام دهم .فرزندانم هم از زمانهایی میگویند که من به آنها به خوبی نرسیدم و این رنج مرا بیشتر بیمار می کند !!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست