بازدید 43204
بسته خبری «تابناک»؛

اظهارات گستاخانه یک مقام سعودی درباره ایران/ پاسخ جالب قالیباف در مورد انتخابات 96/ درخواست جدید مطهری از روحانی/پاسخ مودبانۀ آرنولد به توئیت بی ادبانۀ ترامپ!/ استعفای کی‌روش چقدر صحت دارد؟

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «توصیۀ جدی مسیح مهاجری به سران سه قوه»،«تابعیت ایرانی افراد 2 تابعیتی لغو می شود»،«دکل سیاست‌زده ربطی به وزارت نفت نداشت»،« دلیل تناقض دستگاه‌ها در اعلام آمار نجومی‌بگیران»،«سند بزرگترین اردوگاه کشور در اختیار یک بانک!» ،... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۵۴۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸ 07 January 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

لیست انتخاباتی منتسب به اصلاح‌طلبان واقعی نیست

رییس کارگروه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری شورای عالی سیاست گفت: لیستی از سوی شورای عالی سیاست‌گذرای اصلاح‌طلبان منتشر نشده است. برخی با انتشار چنین لیست‌هایی می‌خواهند نظرات خود را القاء کنند.حسین کمالی رییس کارگروه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان درباره لیستی که اخیراً منتشر شده و در آن نام ۲۱ نفر از اصلاح‌طلبان، ورزشکاران و هنرمندان دیده می‌شود، گفت: شورای عالی سیاست‌گذاری به پیشنهاد شورای هماهنگی و با ترتیب بخش اصلی اصلاح‌طلبان جامعه تشکیل شد، دارای سه کارگروه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری، استان‌ها و تعامل و رایزنی است. شورا وظایف و برنامه‌هایی که در دست انجام دارد را به این سه کارگروه سپرده است.او ادامه داد: کارگروهی که باید مشخص کند کدام نامزد صلاحیت دارد در لیست قرار بگیرد، کارگروه برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری است که من مسئولیت آن را بر عهده دارم.

 

کرباسچی: قصد شرکت در هیچ انتخاباتی را ندارم

غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران درباره لیستی که اخیرا منتشر شده است و نام او به عنوان رییس شورای شهر ذکر شده است، گفت: من هم مانند بقیه این لیست را دیده‌ام؛ این لیست کذب محض است و معلوم نیست منبع آن کجاست. اصلاح طلبان و شورای عالی سیاست‌گذاری هم چنین لیستی را منتشر نکرده‌اند.او ادامه داد: لیستی که ارائه شده از نظر ما خلاف است، برای خود مجموعه اصلاح‌طلبان هم جای سوال دارد که چرا باید این اتفاق بیفتد، در لیست افرادی مطرح شده‌ند که با نگاهی مشخص می‌توان فهمید قصد ورود به انتخابات را ندارند.او خاطر نشان کرد: قاعدتا این رفتا‌ها در ماه منتهی به انتخابات صورت می‌گیرد و هدف آن‌ها ایجاد جنگ روانی است.کرباسچی در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون با او برای حضور در لیست گفت‌وگویی صورت گرفته است یا خیر، اظهار کرد: من بارها اعلام کرده‌ام که قصد شرکت در هیچ‌گونه انتخاباتی را ندارم. نه تنها من، بلکه بسیاری از دوستان که در این لیست غیرواقعی نامشان ذکر شده قصد شرکت در انتخابات را ندارند.

 

توصیۀ جدی مسیح مهاجری به سران سه قوه

مسیح مهاجری در سرمقاله روزنامه «جمهوری اسلامی» می‌نویسد: اختلاف‌نظر میان مسئولین نظام، امری طبیعی است ولی دامن زدن به آن، قطعاً طبیعی نیست. راه صحیح این است که مدیران ارشد نظام به‌ویژه سران سه قوه در جلساتی که با همدیگر دارند و بیشتر هم باید داشته باشند، مسائل را مطرح کنند و اختلافات را برطرف نمایند و اگر چیزی باقی ماند، آن را به رهبری عرضه کنند و با نظر و داوری و تدبیر ایشان، اختلاف را به وفاق برسانند.

رسانه‌ای کردن اختلافات و تبدیل کردن آن به مشاجرات لفظی نه تنها مشکلی از خود مسئولین حل نمی‌کند بلکه مردم را نگران، دوستان انقلاب و نظام را ناراحت و دشمنان را خوشحال و گستاخ می‌کند.نگرانی مردم و ناراحتی دوستان انقلاب و نظام از رسانه‌ای شدن اختلافات مسئولین، امری کاملاً بجا و طبیعی است، زیرا مردم این واقعیت را درک می‌کنند که همواره دست‌هایی برای ایجاد اختلاف و اگر اختلاف نظری وجود دارد، برای دامن زدن به آن مشغول کار هستند و این احتمال وجود دارد که اگر جلوی آن گرفته نشود منجر به وارد شدن خسارات زیادی به کشور شود و حتی به اساس نظام جمهوری اسلامی لطمه‌های جبران‌ناپذیر وارد نماید. این، تجربه‌ای است که از نهضت مشروطیت داریم و می‌دانیم که آنچه موجب شد مشروطیت علیرغم آن همه فداکاری و مجاهدت، سر از استبداد رضاخانی در بیاورد بروز اختلاف میان روحانیت و رهبران نهضت بود کما اینکه در نهضت ملی نیز اختلاف میان مصدق و آیت‌الله کاشانی موجب استمرار استبداد دربار پهلوی شد و استعمار آمریکا 25 سال سایه شوم خود را بر این کشور گستراند و اگر قیام امام خمینی نبود همچنان ادامه می‌یافت.

 

درخواست جدید مطهری از روحانی

نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: رئیس جمهور به‌عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی، وظیفه دارد پیگیر رفع حصر باشد. نباید دائماً این مسائل را به شرایط سیاسی پیوند زد و گفت اکنون کشور در شرایط خاصی است و صلاح نیست این موضوع مطرح شود. این حرف درست نیست چون کشور ما به دلیل پیگیری آرمان‌های انقلاب اسلامی همیشه در شرایط خاصی است.علی مطهری در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به نامه چند روز پیش مهدی کروبی به رئیس‌جمهور درخصوص برگزاری دادگاه و رفع حصر گفت: مهمترین مسئله‌ای که در نامه رئیس مجلس ششم ذکر شده، درخواست او برای محاکمه علنی در یک دادگاه صالح بود.

 

تابعیت ایرانی افراد 2 تابعیتی لغو می شود

نقوی حسینی با بیان اینکه مطابق قانون مدنی افراد دوتابعیتی که تابعیت کشور دیگری را می پذیرند، تابعیت ایرانی آنها لغو می شود، تأکید کرد: تابعیت مضاعف جرم است و این افراد حق داشتن اموال غیر منقول را هم ندارند. سید حسین نقوی حسینی در گفت و گو با میزان، با اشاره به اینکه ما باید یک قانون جامعی در حوزه تابعیت تهیه کنیم، گفت: مطابق قانون مدنی افراد دوتابعیتی که تابعیت کشور دیگری را می پذیرند تابعیت ایرانی آنها لغو می شود وحتی حق داشتن اموال غیرمنقول را هم ندارند.سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: بر اساس قانون کشور ما کسی که تابعیت کشور دیگری را می پذیرد تابعیت ایرانی او لغو می شود ودر اصل یک تابعیتی است.وی با تأکید بر اینکه چه کسانی تابعیت مضاعف را پذیرفته اند واین حقوق در مورد آنها باید اعمال شود، اظهار داشت: وقتی که فرد نمی تواند اموال غیر منقول داشته باشد به طور مضاعف نمی تواند مسئولیت داشته و یا کارمند دولت باشد.

 

ولایتی: در انتخابات ۹۶ کاندیدا نمی‌شوم

علی اکبر ولایتی رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که آیا شما برای انتخابات ریاست جمهوری 96 کاندیدا خواهید شد یا خیر؟ گفت: بنده قصد شرکت در رقابت‌های انتخاباتی سال 96 را ندارم.وی افزود: انشاءالله نیروهای انقلاب همه با هم متحد شوند تا بتوانند به یک کاندیدای خدوم رای بدهند که انشاءالله کشور را در راستای اهداف جمهوری اسلامی و آرمان‌های امام راحل و در جهت سیاست‌های ترسیم شده در قانون اساسی و رهنمودهای مقام معظم رهبری به پیش ببرد.

 

دلیل تناقض دستگاه‌ها در اعلام آمار نجومی‌بگیران

کاظمی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی اعلام کرد: معیار مشخصی برای تعیین نجومی‌بگیران وجود ندارد، ضمن اینکه برخی حقوق های نامتعارف از دیدگاه برخی دستگاه‌ها متعارف است، که همین موضوع دلیل اصلی آمار متناقض دستگاه‌ها است. تسنیم این خبر را منتشر کرد.

 

دکل سیاست‌زده ربطی به وزارت نفت نداشت

رستم قاسمی وزیرسابق نفت با بیان اینکه سال 90 تا 92 در اوج تحریم‌ها 20 دستگاه دکل حفاری ساخته شد که کار بزرگی بود، گفت: درباره دکلی که گفته شد گمشده شده است، مربوط به شرکت تاسیسات دریایی بوده و به وزارت نفت ارتباطی نداشت، بعد از دوران وزارتخانه بنده متوجه شدم که در خرید مشکلاتی داشته‌اند و گویا واسطه خرید که معلوم است چه کسانی بوده‌اند، تخلف و خیانت کرده‌ و بخشی از پول را به حساب خودشان واریز کرده‌اند که خوشبختانه قوه قضائیه به‌موقع وارد شد و ضمانت‌هایی نیز از اموال و امکانات آنها در اختیار گرفته است. فارس این خبر را منتشر کرد.

 

سند بزرگترین اردوگاه کشور در اختیار یک بانک!

آموزش و پرورش برای پرداخت مطالبات فرهنگیان، سند اردوگاه شهید باهنر تهران که بزرگترین اردوگاه کشوری این وزارتخانه است را به عنوان ضمانت در اختیار بانک قرار داده است.اکنون بحث‌های متعددی مبنی بر ساخت و ساز در این زمین مطرح است. باغ ۵۰ هکتاری در شمال تهران با در اختیار داشتن حداکثر امکانات، آنقدر برای سودجویان جذابیت و وسوسه دارد که از هر روشی برای بهره بردای از آن تلاش خواهند کرد. فارس این خبر را منتشر کرد.

 

بابک زنجانی به وزرای دولت قبل وابسته بود

امیرعباس سلطانی، رئیس کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی در مجلس نهم درباره شبهه عدم همکاری دولت یازدهم با قوه قضائیه در ارتباط با پرونده یاد شده، اظهار داشت: بنده تاجایی که پیگیر این پرونده بوده‌ام اتهامات وارده به دولت روحانی، درست نیست. بابک زنجانی به دلیل وابستگی بسیار زیاد به دولت و وزرای قبلی با این دولت سر سازگاری نداشت و در جلسات دادگاه نیز به شدیدا به وزیر نفت فعلی حمله می‌کرد لذا اگر ارتباطی بین این‌ها وجود داشت به طور قطع اینگونه برخورد‌ها وجود نداشت. با توجه به تحقیقاتی که داشته‌ایم اتهامات وارده به دولت را صحیح نمی‌دانم. ایلنا، این خبر را منتشر کرد.

 

دعوت از مردم براي شركت در مراسم دعاي باران

‌توليت آستان مقدس احمدي و محمدي(ع) از مردم دعوت كرد كه در ايام پيش‌رو براي نزول باران، تجمع و دعا كنند.

متن پيام آيت‌الله دستغيب چنين است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم شریف، مومن و خداجوی استان فارس؛ هم‌اینک که نزول باران رحمت‌الهی به تاخیر افتاده، در طول هفته پیش‌رو در مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه، تکایا و ... خداوند را با تضرع، توجه و خشوع بخوانیم تا ان‌شاءالله، رحمت خدای متعال شامل حالمان گردد. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

 

پاسخ مودبانۀ آرنولد به توئیت بی ادبانۀ ترامپ

دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا اجرای برنامۀ «سلبریتی اپرنتیس» توسط آرنولد را که قبلا خود ترامپ آن را اجرا می کرد، به سخره گرفت. ترامپ در یکی از توییت های خود گفته که آرنولد برنامه را «خراب» کرده است. ترامپ، همچنین، گفته است: «این سری برنامه را با سری اول برنامه مقایسه کنید. اما چه کسی اهمیت می دهد؛ زیرا وی طرفدار جان کاسیچ و هیلاری کلینتون بود». اما آرنولد در پاسخ به ترامپ گفت: «هیچ چیزی مهم تر از خدمت به مردم نیست. برایت ترامپ آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم به همه مردم آمریکا با قدرت خدمت کنی، همانگونه که در برنامه خدمت می کردی». گفتنی است آرنولد، ستاره آمریکایی، جای ترامپ را در اجرای برنامه سلبریتی اپرنتیس در شبکه ان بی سی را گرفت. ایران آنلاین این خبر را منتشر کرد.

 

پاسخ جالب قالیباف در مورد انتخابات 96

محمدباقر قالیباف صبح امروز در مراسم افتتاح همزمان سه پروژه عمرانی (پل‌های تقاطع غیرهمسطح کاروانسرای سنگی 1 و 2 و احداث پل شرق به شمال تقاطع بزرگراه‌های نیایش و چمران) در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا شما در سمت شهردار به کار خود ادامه خواهید داد و یا برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری آماده می‌شوید، گفت: ما وظیفه داریم کار کنیم و جایش مهم نیست.

 

مقابل بازداشت «فریدون» مقاومت می‌شود

حمید رسایی در یادداشتی نوشت در محافل خصوصی خواص به نقل از مقامات قضایی گفته می‌شود که بر اساس روال عادی، حسین فریدون باید بازداشت شود، اما به‌ دلیل مقاومت‌هایی که می‌شود، اقدامی صورت نگرفته است. آیا قرار است مهدی هاشمی دیگری در کشور درست شود؟فارس این یادداشت را منتشر کرده است.

 

استعفای کی‌روش چقدر صحت دارد؟

عد از اینکه طی روزهای اخیر بر سر برگزاری اردوی اخیر تیم ملی در کشور امارات اختلافات زیادی به وجود آمد که طی آن حتی امروز شایعه استعفای کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران نیز منتشر شده، قرار است اعضای هیأت رئیسه این فدراسیون فوتبال عصر فردا دور یکدیگر جمع شده و در خصوص راهکارهای برون‌رفت از مشکلات پیش‌آمده جلسه‌ای را برگزار کنند.هدایت ممبینی با تأیید این خبر به فارس گفت:باید در حال حاضر کمک کنیم تا آرامش به فوتبال ایران برگردد و جلسه فوق نیز بر همین رابطه برگزار می‌شود. هرچند که صحبت‌هایی در رابطه با استعفای کی‌روش به صورت غیررسمی منتشر شده، اما در جلسه فردا در مورد همه زوایای اختلافات پیش‌آمده صحبت می‌کنیم و تصمیم‌گیری‌هایی را خواهیم داشتیم.

 

پس از برجام کسی تخم‌مرغ هم بخورد چشمش می‌زنند!

حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در گفت‌و‌گو با فارس و در پاسخ به سوالی درباره وضعیت تورم، اظهار داشت:‌ دولت اعلام می‌کند که تورم را تک رقمی کرده است ولی بر اساس معیاری که آقای رئیس جمهور ارائه کرده بودند «ملاک تورم جیب مردم است» و اگر جیب مردم ملاک باشد که هست، نرخ تورم بسیار بالاتر از آن است که اعلام می‌شود.شریعتمداری با بیان اینکه علاوه بر جیب مردم، چشم زحم هم می‌تواند ملاک تورم باشد، توضیح داد: قبل از اجرائی شدن برجام اگر به کسی چشم زخم می‌زدند، برایش تخم‌مرغ می‌شکستند ولی چنانچه دولت همچنان چشم انتظار دستاوردهای برجام بماند، این نگرانی وجود دارد که اگر کسی تخم مرغ بخورد چشمش بزنند.

 

اظهارات گستاخانه یک مقام سعودی درباره ایران

محمد بن سلمان، وزیر دفاع و جانشین ولیعهد عربستان سعودی در مصاحبه با مجله آمریکایی فارن افرز مدعی شد: ایران نماینده سه مسئله اصلی یعنی ایدئولوژی‌های بدون مرز، بی ثباتی و تروریسم است. وی درباره آینده روابط عربستان و ایران و در ادامه اظهارات گستاخانه خود گفت: هیچ جایی برای مذاکراه با کشوری که به صادر کردن ایدئولوژی کوته نظرانه خود می‌پردازد، از تروریسم حمایت می‌کند و به نقض حاکمیت دیگر کشورها می‌پردازد، وجود ندارد. اگر ایران روش خود را تغییر ندهد و ما با تهران همکاری کنیم ضرر خواهیم کرد. وی از گسترش نفوذ داعش در عراق و سوریه شدیدا ابراز نگرانی کرد و افزود: می‌توان با در نظر گرفتن کشورهای قدرتمندی مثل مصر، اردن، ترکیه و عربستان داعش را شکست داد.

 

نسخه فلسفی لاریجانی

بررسی بخش سلامت لایحه برنامه ششم تا جایی پیش رفت که لاریجانی پایش را از کفش پزشکان مجلس بیرون کشید. وی که در جریان بررسی بند ح ماده 89 لایحه در آوردن عبارت (طب سنتی) در این بند شک داشت پس از مشورت با برادر بزرگ نوبخت یعنی رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شکش برطرف شد؛ اما با این حال زمانی که محبی‌نیا درباره این بند با رئیس بحث می‌کرد لاریجانی یک نسخه فلسفی برای وی پیچید.فیلسوف به محبی نیا گفت: من و شما که پزشک نیستیم ...! این اظهارات لاریجانی به این منظور بود که بهتر است نظر پزشکان را در این رابطه بدانیم که البته لاریجانی با چند لبخند به محبی‌نیا، محبت خود را به وی ابراز کرد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی