بازدید 20940
بسته خبری «تابناک»؛

نظر رهبر انقلاب درباره شهدای حرم/ اعلام هزینه های ستاد غرضی در انتخابات 92/ انتقاد تند نماینده عضو جبهه پایداری به رئیس جمهور/ پیشنهاد تسلی بخش آقای وزیر!

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «یکی از سوالات روز قیامت رای به بسیجیان و انقلابیان است»،«عکس و جمله معنادار کانال تلگرامی رهبر انقلاب درباره سران سه قوه»،«احمدی‌نژاد هنوز قصد نامزدی در انتخابات ۹۶ را دارد»،«نظر منفی وزیر ارتباطات درباره یارانه نقدی»،... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۶۵۴۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸ 05 January 2017

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

گلایه یک نماینده از لوکس سواران در تهران

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه گفت: در تهران چندین بنگاه هستند که خودروهای آخرین مدل را 4 ماه قبل از ورود به سال 2017 وارد کرده اند؛ حال آنکه هنوز 2017 نشده ولی خودروهای آن وارد ایران شده است. موتور برخی از این خودروها 2800 سی سی است و معلوم نیست چطور شماره گذاری می شوند. میزان این خبر را منتشر کرد.


ستاد غرضی هزینه های انتخابات 92 را اعلام کرد

سیدمحمد زهیر غرضی درباره هزینه‌های انتخاباتی سال ۹۲ ستاد انتخاباتی سیدمحمد غرضی، اظهار کرد: در سال ۹۲ ستاد آقای غرضی ۵۹ میلیون تومان هزینه کرد. وی با تأکید بر اینکه همه هزینه‌های ستاد انتخاباتی آقای غرضی شخصاً از منابع شخصی پرداخت شد، اظهار کرد: بسیار خوب است که همه چیز شفاف باشد و مشخص شود که در ستادهای مختلف چه کسانی هزینه کرده‌اند و چه منافعی را درخواست نمودند. ایسنا این خبر را منتشر کرد.


شکایت گازی ایران از ترکمنستان

شرکت گاز اعلام کرد همواره در خصوص اختلافات با شرکت ترکمن گاز تنها راه حل را مذاکرات رو در رو می‌دانسته که با توجه به اینکه این رویه با‌ وجود ده‌ها ساعت مذاکره و پیگیری‌های مستمر این شرکت، تاکنون نتیجه‌ای در برنداشته، لذا شرکت ملی گاز ایران، فرآیند ارجاع اختلافات به داوری بین‌المللی را در دستور کار خود قرار داده است.» فارس این خبر را منتشر کرد


نان حرام باعث شده برخی مسئولان متوجه گورخواب‌ها نباشند

علیرضا زاکانی، چهارشنبه شب با حضور در جلسه ناگفته‌های برجام در مسجد امام خمینی(ره) تبریز اظهار داشت: امام خمینی 34 مرتبه کلمه اسلام ناب محمدی را سفارش کرده‌اند و در مقابل این اسلام، اسلام شیاطین را بیان کرده‌اند. وی با بیان اینکه قبل از انتخابات، آقای رئیس جمهور بر مسأله بابک زنجانی تأکید داشتند، گفت: 10ها نفر در این دولت هستند که نصف بابک زنجانی بر آن‌ها نظارت نشده و همچنان هستند و وقتی چنین مسائلی را با سند بیان می‌کنم معاون شورای ریاست جمهوری علیه من شکایت می‌کند. رئیس شورای عالی بسیج کشور با تاکید بر اینکه جامعه ما از عدم شفافیت رنج می‌برد، افزود: در جامعه عده‌ای چنان اشرافی زندگی می‌کنند که متوجه نیستند افرادی در گور می‌خوابند و نان حرام باعث شده دردی را حس نکنند. فارس این خبر را منتشر کرد.


پیشنهاد تسلی بخش آقای وزیر!

عباس آخوندی در مراسم جشنواره ایده و اقدام و توانمندسازی نیروی انسانی بیان کرد: ‌چهلمین روز سانحه تلخ برخورد دو قطار در ایستگاه هفت‌خوان سمنان را گذراندیم، روزی که در آن تعدادی از هموطنان خود را از دست دادیم. وی ادامه داد: به همین خاطر، نباید این روز را از یاد ببریم، مدیرعامل راه‌آهن نیز باید این روز را روز «ایمنی راه‌آهن» نامگذاری کند تا هر سال در آن، ضمن گرامیداشت یاد درگذشتگان، تجربیات خود را در جهت توسعه ایمنی به اشتراک بگذاریم. وزیر راه و شهرسازی‌ یادآور شد: هر چند با وقوع این حادثه همه از نظر روحی و روانی در تنگنا قرار گرفتیم؛ اما امیدوارم یک لحظه از خدمت کردن و توسعه راه‌آهن دریغ نکنیم؛ زیرا این سازمان، بزرگتر از آن است که متوقف شود؛ امیدواریم با عبرت گرفتن از این حادثه در جهت بهبود و توسعه راه‌آهن کشور گام برداریم. مهر این خبر را منتشر کرد.


حمله تند نماینده عضو جبهه پایداری به رئیس جمهور

کریمی‌قدوسی نماینده نزدیک به جبهه پایداری در گفت‌وگویی اظهارداشت: اظهارات مهم آیت‌الله آملی‌لاریجانی درباره ورود تجهیزات فنی و امنیتی به ساختمان پاستور در همین ارتباط است و ظاهرا بنا دارند فضای انتخابات ریاست‌جمهوری ٩٦ را به سمت دوقطبی‌کردن پیش ببرند و برای تکرار حوادث ضدامنیتی ٨٨ برای انتخابات آینده نیز هیزم جمع می‌کنند. جریان فتنه با استقرار دولت آقای روحانی، بازگشته است و تلاش دارد از ظرفیت دولت و جایگاه قانونی آن، اتاق‌های پاستور و مکان‌های امن دولت را برای ایجاد شبکه امن، اتاق‌های فکر و مراکز تصمیم‌گیری که به‌صورت خوشه‌ای در فتنه نیز حضور داشتند، در اختیار بگیرد؛ نمونه‌های آن جلسه جماران، بنیاد باران و جلسه صبحانه که مشهور است. اخیرا نیز شاهد هستیم که آقای روحانی ساختمان پاستور را ترک کرده؛ همانطور که آقای هاشمی در کاخ مرمر نشسته، رئیس‌جمهور پاستور را تحویل برادر و فرزندانش داده است و خودش در کاخ سعدآباد نشسته و صبح‌ها ساعت ١٠ سرکار می‌آید و ساعت ١٤ آنجا را ترک می‌کند؛ یکی از علت‌هایی که به کاخ سعدآباد رفته، همین ورود تجهیزات فنی و امنیتی ارتباطی و مخابراتی و شنود و ضدشنود است. خبرگزاری بسیج این خبر را منتشر کرد.


یکی از سوالات روز قیامت رای به بسیجیان و انقلابیان است

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در مراسم سالگرد شهدای مدافع حرم استان اصفهان که در خیمه حسینی گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، گفت: در روز قیامت از شیوه استفاده از اعضای بدن و شیوه زندگی افراد سئوال می‌شود. باید انسان همه اعمال خود را رعایت کند، اکنون در سطح ملی زمانی که مردم کشور رای خود را به صندوق می‌اندازند در روز قیامت باید در ارتباط با آن پاسخگو باشند. از انسان سوال می‌شود که آیا افرادی که به آن‌ها رای داده‌ایم انقلابی، بسیجی و حافظ خون شهیدان بوده‌اند یا خیر. صدیقی تصریح کرد: باید ملت ایران پشتیبان یکدیگر باشند و توصیه‌های رهبر انقلاب را پیرامون مباحث ملی و کشوری عمل کنند. اکنون کسی که پرچم‌دار این انقلاب بوده و همچنین پرچم‌دار اسلام است به عنوان جانشین رسول خداوند به حساب می‌آید. باید رهبر در کشور وجود داشته باشد زیرا در غیر این صورت وحدت در کشور به وجود نمی‌آید و هر کدام از مناطق ایران به فکر تجزیه شدن می‌افتند.


هشدار توئیتری حسام‌الدین آشنا درباره برنامه ترامپ

مشاور فرهنگی رئیس جمهوری در حساب توئیتری خود نوشت: در شرایط کنونی ، محرز است که رئیس جمهور جدید آمریکا تلاش خواهد کرد با اقدامات ایذایی، ایران را وادار به نقض عملی برجام کند و از این طریق بهانه لازم برای تاسیس، تمدید یا تشدید تحریم ها علیه ایران را فراهم کند.حسام الدین آشنا در حساب توئیتری خود افزود: همه‌، اعم از موافقین و مخالفین دولت باید ‏به خاطر حفظ منافع ملی و منافع مردم محتاطانه رفتار و اقدام و از دادن هرگونه بهانه به آمریکا پرهیز کنند.وی ادامه داد: این موضوع زمانی از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود که بدانیم در چه وضعیت منطقه‌ای مناسبی قرار داریم. به دیگر معنی اکنون که دولت‌های ‏دوست ایران در منطقه به خصوص عراق و سوریه توانسته‌اند به موفقیت‌های شایانی در تثبیت موقعیت خود نایل شوند و تروریست‌ها و تروریست‌پرورها ‏در ضعیف‌ترین موقعیت قراردارند نباید با اقدامات ورفتارهای نسنجیده، مجددا ایران را درمعرض اقسام تهدیدهای تحریمی و نظامی واتهامات جدید قراردهیم.



چت کردن به جای بازیگر زن در فضای مجازی

آناهیتا همتی بازیگر سینما و تلویزیون در اینستاگرامش پستی منتشر کرد و به هنرمندان هشدار داد.همتی در این پست به هنرمندان در مورد فردی متقلب هشدار داد که به نام او در تلگرام در حال جمع آوری اطلاعات شخصی از آنهاست.او تاکید کرد که فقط در اینستاگرام فعالیت دارد و داشتن هرگونه صفحه ای در شبکه های دیگر را تکذیب کرد.نکته جالب این اتفاق، جواب گلاره عباسی، بازیگر سریال شهرزاد به این پست بود که نوشت:« عزیزم امروز با من چت کرد»


عکس و جمله معنادار کانال تلگرامی رهبر انقلاب درباره سران سه قوه

کانال تلگرامی پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری تصویری از سران سه قوه در محضر رهبری را منتشر کرده و به نقل از رهبری آورده است: تا امروز مسئولین در مقابل توطیٔه‌های دشمن همیشه کنار هم ایستاده‌اند، حالا هم باید همینجور باشد.

نظر رهبر انقلاب درباره شهدای حرم/ اعلام هزینه های ستاد غرضی در انتخابات 92/ انتقاد تند نماینده عضو جبهه پایداری به رئیس جمهور/ پیشنهاد تسلی بخش آقای وزیر!

70 محکوم به جاسوسی در زندان های تهران

دادستان تهران گفت: 70 نفر محکوم به جاسوسی در زندان های تهران هستند.عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران افزود: این افراد اطلاعات کشور را در حوزه‌های مختلف، اتمی، نظامی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی به دشمنان ارائه کرده‌اند.این مطلب در میزان منتشر شده است.


عسگراولادی:روسها حاضر نشدند «سوخو» به ما بفروشند

اسدالله عسگراولادی در مصاحبه ای در باره روابط ایران و روسیه اظهارنظر کرد. رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه در بخشی از سخنانش گفت:روس‌ها درحال‌حاضر هیچ سرمایه‌گذاری در داخل ایران ندارند. ما حاضر شدیم طیاره‌های سوخو را از روس‌ها بخریم. اما به ما نفروختند و بهانه گرفتند. ما واقعا می‌خواستیم بخریم، اما به ما ندادند. این همه به روسیه رفت‌وآمد کردیم ولی نتیجه‌ای نگرفتیم. روس‌ها طیاره‌های مسافربری خوبی دارند. اما به ما ندادند. روس‌ها درحال‌حاضر در ایران سرمایه‌گذاری ندارند و علاقه‌ای هم ندارند. روس‌ها می‌خواهند ما سرمایه‌گذاری کنیم. روس‌ها این توقع را از ما دارند.این مطلب در شرق منتشر شده است.


نیروهای انقلابی قطعا یک کاندیدا دارند

رئیس فراکسیون اصولگرایان خانه احزاب از پیوستن فراکسیون متبوع خود به جمع حامیان «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» خبر داد.حسن غفوری فرد عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری و دبیرکل جامعه اسلامی ورزشکاران با اشاره به ضرورت تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: دوستان به این نتیجه رسیده بودن که اگر بخواهند در انتخابات ریاست جمهوری به طور فعال شرکت کنند اولین شرط آن وحدت بین نیروهای انقلابی است.وی ادامه داد:‌ در همین راستا عده‌ای از چهره‌های موجه جریان انقلابی که از مقبولیت عام برخوردار بودند، بنا به تشکیل یک هیئت موسس 10 نفره کردند و از همه نیروهای دلسوز انقلاب نیز برای حضور در این جبهه دعوت شد. فکر می‌کنم تاکنون حدود 500 نفر در تهران به این جبهه پیوسته و از آن حمایت کرده یا در آینده نزدیک می‌کنند.عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری خاطرنشان کرد: انشاالله بزودی نیز در یک همایش بزرگ همه حامیان جبهه مردمی انقلاب اسلامی از سراسر ایران اسلامی گرد هم جمع می‌شوند و بر حمایت خود از این جبهه تاکید می‌کنند.این مطلب در تسنیم منتشر شده است.


تولد ظریف و ابتکار طرفدارانش

کمپینی در شبکه های اجتماعی تشکیل شده که از کاربران می‌خواهد تصویر پروفایل خود را در روز ۱۷ دی ماه به عکس محمدجواد ظریف تغییر دهند.این کمپین که در شبکه های احتماعی شکل گرفته با انتشار پوسترهایی از کاربران می‌خواهد، در واکنش به توهین ها و تهمت های دلواپسان به وزیر امور خارجه و به مناسبت ۱۷ دی زادروز دکتر محمد جواد ظریف عکسهای پروفایل تلگرام حامیان گفتگو، صلح و تعامل با جهان به این عکس تغییر دهند.این مطلب در خبرآنلاین منتشر شده است.


احمدی‌نژاد هنوز قصد نامزدی در انتخابات ۹۶ را دارد

در اواخر سپتامبر احمدی‌نژاد از ورود به انتخابات نهی شد. با این حال به نظر می‌رسد او این ماجرا را به این راحتی رها نمی‌کند. رییس‌جمهوری سابق هنوز قصد دارد برای انتخابات حضور پیدا کند و این علیرغم ماجرای نهی است. به گفته یک اصولگرای میانه‌رو به المانیتور که خواسته نامش فاش نشود، احمدی‌نژاد هنوز به سراسر کشور سفر و سعی می‌کند با مردم دیدار کند. او سعی می‌کند خودش را به عنوان یک کاندیدای بالقوه جا بزند.این مطلب در انتخاب منتشر شده است.


نظر رهبر انقلاب درباره شهدای حرم

جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم ارتش با مقام معظم رهبری دیدار کردند.خانواده‌های هفت شهید مدافع حرم از تکاوران شجاع ارتش طی هفته جاری با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار و گفت‌وگو کردند. این شهیدان در دفاع از حرم حضرت زینب (س) در سوریه به شهادت رسیده‌‌اند.حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار با تجلیل از مقام والای شهدا فرمودند: این شهدا نه تنها برای ارتش بلکه برای همه ملت مایه افتخارند.

رهبر معظم انقلاب تأکید کردند: همسران محترم برخی از این شهدا در تشییع جنازه همسران‌شان مطالبی گفتند که فوق سطح فهم معمول ما انسان‌های مادی است. ایشان تصریح کردند: اگر جلوی بدخواهان و فتنه‌گران که دست‌مایه دشمنی آمریکا و صهیونیسم هستند در آنجا گرفته نمی‌شد باید در تهران، فارس، خراسان و اصفهان جلوی آنها را می‌گرفتیم. این‌ها دشمن را زمین‌گیر کردند.


نسل امروز بهتر از نسل دهه 60 جنگیدند

آیین نکوداشت شهدای دانشجو؛ از حرم تا هویزه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد. در این مراسم که به مناسبت 16دی ماه سالگرد شهادت سید حسین علم الهدی و شهدای دانشجوی هویزه برگزار شده بود، از خانواده های شهدای هویزه و خانواده شهدای دانشجوی مدافع حرم تقدیر شد.در این مراسم محمدباقر قالیباف که در کنار خانواده شهدا مهمان ویژه برنامه نیز بود، سخنانی در بزرگداشت ارج و منزلت دانشجو و شهدای دانشجوی جنگ و مدافع حرم پرداخت. اگر شهدای مدافع حرم نبودند، اگر بچه‌های بسیج و نسل حاضر نبودند، بجای اینکه در مرزهای رژیم صهیونیستی بجنگیم باید در مرزهای خودمان به مواجهه با دشمن می‌رفتیم. نسل امروز بهتر از نسل دهه 60 جنگیدند و پای انقلاب ایستادند.


نظر منفی وزیر ارتباطات درباره یارانه نقدی

محمود واعظی️ بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی مازندران که در این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه از روز گذشته در حال بررسی منطقه هستم و شاهد بودم که اقتصاد مقاومتی بسیار جدی گرفته شد و جای قدردانی نیز دارد، اظهار کرد: نگاه دولت به اقتصاد مقاومتی نگاه تبلیغی و برگزاری جلسات مختلف نیست. واعظی با بیان اینکه مسؤولان و مردم باید نگاهی عمیق، دراز‌مدت و استراتژیک به اقتصاد مقاومتی داشته باشند، تصریح کرد: به دنبال پایه‌ریزی اقتصاد جدید در کشور هستیم تا بتوانیم فقط به صادرات نفت متکی نباشیم، بدون تصدی دولت اقتصاد در اختیار مردم باشد، فرهنگ‌سازی خرید کالاهای داخلی ایجاد شود و بخش خصوصی حرفه‌ای داشته باشیم که برای تحقق و عملیاتی شدن آنها یک نسل باید تلاش کند.وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات با اینکه نمی‌توان به زیر مجموعه‌ها بی‌تفاوت بود، گفت: اگر پول یارانه مردم هر منطقه برای توسعه همان منطقه خرج می‌شد، اتفاقات بسیار بزرگی را شاهد بودیم، اما اشتباهات گذشته کار را سخت کرده است.


انتقاد عارف از رسانه‌ای شدن اختلاف نظرهای برخی مسئولین

محمدرصا عارف در مراسم افتتاح دفتر نمایندگان تهران در شهرستان پردیس اظهار کرد: وقتی می‌توان برخی مسائل و اختلاف نظرها را در داخل یک جلسه حل کرد چرا باید آنها را رسانه‌ای کنیم؟ مبنای ما این است که حتی الامکان این مسائل رسانه‌ای نشود.وی گفت: ما طرح گفت‌وگوی ملی را در پارلمان دنبال می کنیم و در همین راستا کارگروهی برای تعامل با فراکسیون‌های دیگر تشکیل شده است. ما در خیلی مسائل مثل حقوق شهروندی با یکدیگر اختلاف نظر داریم، اما در بحث اشتغال و رونق اقتصادی اختلاف نظری نیست و می‌توانیم در راستای منافع ملی با یکدیگر تعامل کنیم. جهت‌گیری ما همین است که مبنا روی مشترکات باشد ان شاءالله اختلاف نظرها هم در حین این تعامل حل خواهد شد تا ان‌شاءالله به نتایج مطلوب برسیم.


105 هزار تن مرکبات مازندران از گردونه مصرف خارج شد

حسن خیریان پور صبح پنجشنبه در همایش اقتصاد مقاومتی در رامسر اظهار داشت: درخواست این است که ۱۰۰ میلیارد تومان مشوق‌های صادراتی تخصیص داده شود و علاوه بر این ۵۰ میلیارد تومان به ۳۰ میلیارد تومان وام بلاعوض اضافه شود تا ما بتوانیم این خسارت را جبران کنیم. معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران افزود: طبق جمع‌بندی بالغ‌بر ۱۰۵ هزار تن مرکبات استان از گردونه مصرف خارج شد.


انتقاد آیت الله مکارم به شورای عالی فضای مجازی

‌ آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با اعضای برگزاری سومین همایش فضای مجازی گفت: خوشبختانه روزبه‌روز دغدغه‌ها نسبت به مشکلات فضای مجازی بیشتر می‌شود. مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از وضعیت فضای مجازی گفت: متاسفانه شورای فضای مجازی چندان دلسوزانه در این عرصه کار نمی‌کند و امیدواریم که در این عرصه کار جدی‌تری انجام دهند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار