بازدید 4335
۳

رشد صوری 8 واحدی شاخص کل بورس...

امروز 15 دی ماه آخرین روز هفته معاملاتی درحالی سپری شد که حتی با بازگشایی نماد بزرگ و موثر شبندر نیز شاخص کل نتوانست کمی از راه‌های رفته خود را بازگرداند.
کد خبر: ۶۵۴۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳ 04 January 2017
رشد صوری 8 واحدی شاخص کل بورس...امروز 15 دی ماه آخرین روز هفته معاملاتی درحالی سپری شد که حتی با بازگشایی نماد بزرگ و موثر شبندر نیز شاخص کل نتوانست کمی از راه‌های رفته خود را بازگرداند.

به گزارش تابناک اقتصادی، از ابتدای روز خبر افزایش قیمت جهانی شکر و رشد مجدد قیمت به سطوح بالای 20سنت منتشر شد که تاثیر آن نیز بر بازار داخلی تا کمی مشهود بود؛ به طوری‌که معاملات مثبت و کم حجم در گروه قندی دیده شد. معاملات گروه فلزات اساسی نیز اکثرا مثبت دنبال شد. نمادهای فرآور، فزرین، زنگان و فروس همگی پرتقاضا بودند.

ازسوی دیگر معاملات گروه خودرو تحت فشار فروش پیگیری شدند؛ خپارس در 1 درصد منفی در قیمت 860 ریال دنبال شد، خکمک نیز با جابه‌جایی 3 میلیون سهم در 3.8 درصد منفی معامله شد.

معاملات نمادهای پالایشی نیز اکثرا تحت فشار فروش، منفی و کم حجم دنبال شدند.

ازطرفی بالاخره وزارت صنعت نسبت به نمادهای ارج و آزمایش واکنش داد و گفت تا دو ماه دیگر تکلیف این شرکت‌ها مشخص خواهد شد. شنیده‌های امروز بازار حاکی از آن است که در گروه سيمانى، افزايش قيمت اين محصول در فصل زمستان به‌دليل افت تقاضا و توليد و هزينه‌هاى جارى، درحال پيگيرى است. در فزرين نیز خبرها حاكى از كنسانتره سازى گروه زرين تا پايان سال‌جارى با ظرفيت توليد ٥٠ هزار تن در فاز نخست در كنار معدن مهدى آباد است و البته برنامه كلى براى اين كارخانه ظرفيت توليد ٣٠٠ هزار تن در سال است.

در طرف دیگر بازار، انجام معامله بلوکی  1.6 میلیون سهمی در فولاد و تاثیر 26  واحد مثبت این نماد در شاخص دیده می‌شد. فولاد با جابه‌جایی 4.8  میلیون سهم در 1.2 درصد مثبت در قیمت 1385 ریال معامله شد. تا میانه‌های بازار، شاخص کل با افت 6 واحدی به رقم 78 هزار و 977 واحد رسید. در فرابورس اما شاخص کل با رشد 0.2 واحدی، به عدد 851 واحد رسید.

امروز 15 دی ماه، اوراق مشارکت 2000 میلیارد ریالی شهرداری مشهد در بورس تهران درج شد. براساس مصوبه‌ بورس اوراق بهادار تهران، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، به مبلغ 2000 میلیارد ریال، با نرخ سود علی الحساب سالانه 16 درصد و پرداخت سود به صورت 3 ماهه جهت تأمین مالی طرح احیای بافت فرسوده طبرسی و ضلع شمالی شارستان طبرسی در قطاع 2 و تملک و احیای بافت فرسوده آبکوه، جهت انجام معاملات ثانویه، درج شد.

ازسوی دیگر در نماد وساپا یک معامله بلوکی 34 میلیونی دیگر زده شد. وساپا با جابه‌جایی 37 میلیون سهم  در 1030 ریال متعادل و مثبت دنبال شد.

بار دیگر در آخرین لحظات بازار، شاخص کل مثبت اعلام شد!

به این ترتیب، شاخص کل بورس تهران با رشد 7.8 واحدی به عدد 78 هزار و 991 واحد رسید. شاخص هم‌وزن ولی با افت 49 واحدی به رقم 15 هزار و 420 واحد رسید. ارزش معاملات هم عدد 5185  میلیارد ریال شد. بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را هم نماد فولاد با 39 واحد و بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را نماد وغدیر با 12 واحد به عهده داشتند. بیشترین ارزش معاملات غیربلوک نیز متعلق به نماد فاذر با 90.6  میلیارد ریال بود.


در فرابورس اما شاخص با افت 6 واحدی به عدد 845 واحد رسید. ارزش معاملات نیز 1523 میلیارد ریال شد. بیشترین تاثیر بر شاخص را نمادهای زاگرس با 3.37  واحد منفی و مارون با 2 واحد مثبت به عهده داشتند. بیشترین ارزش معاملات غیربلوک نیز از آن نماد کیمیا با 37.3 میلیارد ریال بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
الان حدود چند سال اسا که شاخص بورس رشدش صوری است. دقیقا در لحظات پایانی به معاملات دو طرفه شاخص بورس را مثبت می کنند.
بابا مردم با چه زبانی بگن اعتمادی به بورس ندارن ؟
جاناسخن از زبان مامیگویی
بالاخره یک سایت پیداشد که صادقانه دست بورس درعددسازی مستمر روزانه را روکند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار