بازدید 5088

انگلیس، ایران را به حملات سایبری متهم کرد

کد خبر: ۶۵۳۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۲ 03 January 2017
روزنامه دیلی میرور روز یکشنبه در گزارشی نوشت: مرکز امنیت سایبری ملی انگلیس (NCSC) روزانه حداقل 2 حمله سنگین سایبری علیه نهادها و مراکز نظامی، امنیتی، اقتصادی و شبکه های حمل و نقل و انرژی این کشور خنثی می کند.
 
به گزارش ایرنا، روزنامه دیلی میرور افزود: اهداف اصلی این حملات سایبری، بانک مرکزی، وزارت دفاع، دستگاه های امنیتی، پایگاه های هسته ای، زیرساخت ها، سیستم حمل و نقل و سامانه‌های تولید و توزیع برق انگلیس است.
 
روزنامه انگلیسی دیلی میرور نوشت: گفته می شود حملات یاد شده عمدتا از سوی چین، روسیه، کره شمالی، ایران و گروه های مهم تبهکار، هدایت می شود.
 
دیلی میرور با بیان اینکه «مرکز ملی مبارزه با جرائم اینترنتی اکتبر سال گذشته به منظور تسهیل مقابله با جرائم سایبری تاسیس شد»، افزود: این مرکز تنها در طی یک ماه پس از راه اندازی اش، 68 حمله سایبری را خنثی کرده است.
 
این روزنامه افزود: به گفته مقامات امنیتی، چین در حملات سایبری خود، بیشتر به دنبال سرقت اطلاعات اقتصادی است و روسیه، شنود پایگاه‌های امنیتی و نظامی را در دستور کار قرار داده است. همچنین در مورد کره شمالی، آن‌ها مدعی هستند که کلیه اتهاماتی که به دو کشور روسیه و چین وارد است، در مورد کره شمالی نیز قابل استفاده است اما در مورد ایران، آن‌ها مدعی هستند که این کشور، بیشتر به‌صورت نیابتی و از جانب کشورهایی نظیر سوریه، حملات سایبری خود را سازمان‌دهی می‌کند.
 
دیلی میرور همچنین عنوان کرد که شرکت های امنیتی، فناوری، و خرده فروشی نیز مورد حملات سایبری قرار داشته اند.
 
این روزنامه افزود: منابع امنیتی ارشد می گویند ارزش سرقت های مهم از بخش هوا و فضای انگلیس می تواند به صدها میلیون پوند برسد.
 
دیلی میرور با اشاره به اینکه متخصصان سایبربی به بسیاری از حملات صورت گرفته توسط هکرها پاسخ می دهند نوشت: این یک جبهه جدیدی است که باز شده است.
 
گزارش این روزنامه به دنبال اظهارات 'بن والاس ' معاون امنیتی وزارت کشور انگلیس که روز یکشنبه گذشته در ساندی تایمز انتشار یافت، منتشر می شود.
 
وی گفته بود: یکی از تهدیدات جدی علیه انگلیس 'حملات سایبری ' است که هم ‌اینک دشمنان این کشور به شکل 'کاملا نفس‌گیر' به راه انداخته‌اند و متاسفانه شرکت‌های تجاری و بانک‌های انگلیسی هنوز به‌اندازه کافی این تهدید را جدی نگرفته‌اند.
 
وی مدعی شده بود که گروه‌های تروریستی، دستگاه‌های اطلاعات روسی و هکرها و عاملان حملات سایبری یک کارزار مشترک برای استخدام 'خائنان' در بخش‌های دولتی ؛ نظامی و اقتصادی انگلیس به راه انداخته‌اند.
 
مرکز ملی مبارزه با جرائم اینترنتی بخشی از پروژه ی 1.9 میلیارد پوندی دولت انگلیس به منظور مقابله با حملات سایبری بنا شد.
مرکز امنیت سایبری ملی انگلیس از جمله زیر مجموعه های دستگاه جاسوسی ستاد ارتباطات انگلیس ( GCHQ ) است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی