بازدید 13999
حضرتی در گفت و گو با «تابناک» مطرح کرد؛

توافق برای معرفی کاندیدای اصلاح طلبِ «آلترناتیو روحانی» در انتخابات ریاست جمهوری

شاید بار دیگر هم داستان هاشمی تکرار شود! حوادث سیاسی قابل پیش بینی نیستند و با اینکه احتمال رد صلاحیت رئیس جمهور مستقر در کشور بی سابقه است، این یک تدبیر عاقلانه بوده و بهتر است یک نفر با هماهنگی خود روحانی به عنوان آلترناتیو معرفی شود. همه چیز روی میز است و هر احتمالی ممکن است رخ دهد!
کد خبر: ۶۵۲۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵ 28 December 2016
احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلب در روزهایی که گذشت، نخستین دورخیزهای رسمی انتخاباتی خود برای سال 96 را انجام دادند؛ خبر تشکیل کمیته های استانی توسط شورای عالی اصلاح طلبان و تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلابی از این جمله هستند.

به گزارش «تابناک»؛ هنوز هیچ گزینه ای رسما از سوی دو جناح سیاسی به عنوان کاندیدای اصلی برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی نشده و هر دو جناح در حال سبک ـ سنگین کردن گزینه های خود هستند؛ اما در این میان، هرچند جناح اصلاحات عنوان کرده که این بار نیز از روحانی حمایت خواهد کرد، برخی اخبار از معرفی گزینه دیگری در کنار روحانی حکایت دارد.

الیاس حضرتی در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: هنوز در اردوگاه اصلاح طلبان هیچ چیزی قطعی نشده، ولی این بحث مطرح است که برای پشتیبانی قوی تر و جدی تر و همچنین برای رعایت احتیاط بیشتر در خصوص آقای روحانی، کاندیدای دیگری هم به عنوان کاندیدای احتیاطی داشته باشند.

این نماینده مجلس گفت: در فضای سیاسی که همه احتمالات وجود دارد و ممکن است حتی یک در هزار مشکلاتی در مسیر کاندیدا شدن روحانی ایجاد شود، مجموعه به این فکر افتاده که فرد دیگری را برای کاندیدا شدن در کنار وی قرار دهد و اگر به هر دلیل، اتفاقی رخ داد، دست اصلاح طلبان خالی نباشد.

وی ادامه داد: شاید بار دیگر هم داستان هاشمی تکرار شود! حوادث سیاسی قابل پیش بینی نیستند و با اینکه احتمال رد صلاحیت رئیس جمهور مستقر در کشور بی سابقه است، این یک تدبیر عاقلانه بوده و بهتر است یک نفر با هماهنگی خود روحانی به عنوان آلترناتیو معرفی شود.

وی در خصوص این احتمال که ممکن است اصلاحات با روحانی به توافق نرسیده باشد و معرفی آلترناتیو پوششی برای این موضوع باشد نیز گفت: تا کنون چنین چیزی مطرح نبوده و اصلاح طلبان هماهنگی کامل با رئیس جمهور دارند.

همچنین عبدالکریم حسین زاده، نایب رئیس فراکسیون امید در گفت و گو با تابناک با اشاره به برخی فعالیت های انتخاباتی شورای اصلاح طلبان گفت: کمیته های مختلف در شورا تشکیل شده و مسئولان ستادهای استان ها، مسئولان کمیته های راهبردی شورا تشکیل داده اند.

وی افزود: کمیته های استانی برای همه استانها تشکیل و شرح وظایف افراد در قبال استان ها در زمان انتخابات تعیین شده و قرر است بعد از این، شورا در بحث انتخابات وارد فاز اجرایی شود.

عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: هنوز شورا در خصوص افراد ورود نکرده، ولی موضوع آلترناتیو در حال بررسی است؛ اما اینکه فردی به عنوان یار ذخیره انتخاب شود، مورد توافق همه اعضای شوراست.

این نماینده مجلس همچنین یادآور شد: طبیعی است که جریان های سیاسی برای اینکه بتوانند در انتخابات پیروز شوند، سناریوهای متفاوتی را برای خود در نظر می گیرند، ولی اینکه سناریوها به چه شکل طراحی شوند و نحوه اجرای آن چگونه خواهد بود، مورد بحث است و نتیجه خاصی در این مورد گرفته نشده است.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه با وجود روحانی، چرا اصلاحات به فکر معرفی فرد دیگری در کنار روحانی است گفت: ممکن است به هر دلیل روحانی در انتخابات نباشد، اصلا شاید خود روحانی بخواهد شرکت نکند، یا به هر دلیل دیگری از حضور در انتخابات منع شود. به همین دلیل نیاز است که فرد دیگری در کنار وی ممعرفی شود تا دست اصلاحات خالی نماند.

وی خاطرنشان کرد: همه تلاش جبهه اصلاحات بر این است که یک فضای تک صدایی ایجاد کند و در فکر این است که بتوان یک اتحاد درون سازمانی منسجم را بین نیروهای خود ایجاد نماید، به همین دلیل هم تنها از یک کاندیدا حمایت خواهد کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مطرح کردن گزینه آلترناتیو به دلیل عدم توافق با روحانی نیست گفت: همه چیز روی میز است و هر احتمالی ممکن است رخ دهد اما احتمال اینکه اصلاحات نتواند با روحانی به توافق نرسد بسیار ضعیف است اما در عالم سیاست هیچ چیز غیر ممکن نیست.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی