بازدید 34505
۶

کپی از خودروی پورشه ماکان در چین

زویتا خودرو فروش محصول جدید SR9 SUV را در بازار خودروی چین آغاز کرده است. تولید این خودرو در چین و سایر کشور ها بحث های بسیاری را به دنبال داشته و تولید آن را تفرقه افکنانه خوانده اند؛ اما چرا؟ چون این محصول شباهت بسیار زیادی به پورشه ماکان دارد.
کد خبر: ۶۴۹۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲ 19 December 2016
زویتا خودرو فروش محصول جدید SR9 SUV را در بازار خودروی چین آغاز کرده است. تولید این خودرو در چین و سایر کشور ها بحث های بسیاری را به دنبال داشته و تولید آن را تفرقه افکنانه خوانده اند؛ اما چرا؟ چون این محصول شباهت بسیار زیادی به پورشه ماکان دارد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از فوربس، یکی از خبرنگاران به نمایشگاه زویتا رفته تا به ارزیابی این محصول بپردازد و از شانسش در یکی از فروشگاه ها که تنها صد متر با نمایشگاه زویتا فاصله دارد، پروشۀ دست دومی برای فروش موجود بوده و این امر امکان مقایسۀ این دو محصول را برای او آسان ساخته.

کپی از خودروی پورشه ماکان در چین

طراحی کلی این محصول، از سپر گرفته تا شيشه جلو، گلگیر ها، کاپوت و صندوق همانطور که انتظار می رفت خیلی شبیه به پروشه ماکان است. حتی آینه های بغل عین آینه های بغل ماکان است. مقایسۀ ابعاد این دو خودرو با یکدیگر نشان می دهد که این دو چه مقدار شبیه به هم هستند:
زویتا: طول/عرض/ ارتفاع: 4744/1929/1647. فاصله بین دو محور جلو و عقب: 2850. برحسب اینچ.
ماکان: طول/عرض/ ارتفاع: 4681/1923/1624. فاصله بین دو محور جلو و عقب: 2807. برحسب اینچ.

کپی از خودروی پورشه ماکان در چین

کپی از خودروی پورشه ماکان در چین


اما میان قیمت این دو خودرو تفاوت چشمگیری وجود دارد. SR9 بین 108,800 تا 162,800 یوان (16,115 تا 23,900 دلار) فروخته می شود. این در حالی ست که قیمت ماکان حدوداً پنج برابر قیمت SR9 است و قیمتش از 558,000 یوان شروع می شود تا 99,800 یوان (83,000 تا 149,000 دلار). ماکان دست دومی که در این عکس مشاهده می کنید قیمتش 320,000 یوان بود که این قیمت سه برابر قیمت SR9 است.

کپی از خودروی پورشه ماکان در چین

خبرنگار فوربس از صاحب نمایشگاه نظرش را در مورد شباهت های این دو خودرو می پرسد. صاحب نمایشگاه می خندد و می گوید کاسبی خوبی بود: SR9" معروف شده و مردم عاشق پورشۀ ارزان قیمت اند، من روزی یک عدد از این خودرو می فروشم." خبرنگار می پرسد که آیا احساس نمی کنی که این برای پورشه بد است و او می گوید: این مشکل خود پورشه است که خودروش را انقدر گران می فروشد."

خبرنگار به فروشگاه پایینی که در آن پورشۀ دست دوم برای فروش گذاشته شده است می رود و نظر فروشنده های پورشه را راجع به این اقدام زویتا خودرو جویا می شود. آنها در پاسخ می گویند: برایشان مهم نیست چراکه کسی که پول پورشه داشته باشد هرگز یک زویتا نمی خرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۶
خودرو سازی کاری نداره کار رو سخت گرفتیم.
بهترین ماشینی که در نظر دارید بیارید منفصل کنید بریزید تو یه سوله و از تمام قطعه سازها بخواهید بیان تو این سوله و یه قطعه رو برداره و بره سالی مثلا 100 هزار تا با یه قیمت مشخص تولید کنه.
به همین راحتی می شیم خودرو ساز!
از لگن چینی و چینی سوارها اصلا خوشم نمیاد بنده خداها فکر میکنن واقعا ماشین خارجی سوار شدن خخخخخ
سلیقه کپی اینجوریم نداریم ما
کاش ما هم میتوانستیم با این توان از هر چیزی کپی بزنیم الان بجای تیبا میشد سایپا328 آی داشته باشیم!
خوب دو روز ديگه تو ايران ميبينيم چيني سوارا الان خوشحالن
بادرود وعرض ادب بایداعتراف کنم منهم تاهمین چندوقت پیش ازاصطلاح لگن های چینی استفاده میکردم وبه هیچ عنوان نظرمساعدومناسبی درموردشون نداشتم تااینکه خودم یه شاسی چینی خریدم تازه اونم نه برندهای گرون قیمتشون بلکه یه لیفان ایکس60ودقیقابعدازاستفاده ازاین وسیله تمام باورهام نسبت به محصولات چین عوض شدوالان بااطمینان کامل میتونم بگم لگن ترین ماشینهای چین ازلاکچری ترین تولیدات داخلی ارزشمندترومناسب تره کاش ازعادت مردود دانستن هرآنچه قدرت داشتنش رونداریم دست برداریم وبپذیریم که قرنهاازهمه چیزوهمه جاوهمه کشوری عقب افتادیم اونهم وقتی پتانسیل برتربودن ازهرنظررودرتمام زمینه هاهم کشورمون داره هم مردم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی