بازدید 29540

عرب شدن دانشمندان ایرانی در برنامه تلویزیونی سعودی‌ها!

گفتنی است، در رأس این دزدی‌های فرهنگی برخی از کشورهای عربی قرار دارند که قدمت تاریخی و استقلال آنها به عنوان یک واحد سیاسی در عرصه بین‌المللی به کمتر از نیم قرن هم نمی‌رسد...این دست اقدامات، همانند اقدام اخیر کویتی‌ها در چاپ تمبر یادبود ابن‌سینا به عنوان دانشمند بزرگ عرب! در حال افزایش است، اما...
کد خبر: ۶۴۸۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۹ 21 September 2009
دولت عربستان سعودی، در یک اقدام بی‌سابقه، با استفاده از برنامه‌های انیمیشن در برنامه‌های کودک و نوجوان کانال‌های تلویزیونی خود و دیگر شبکه‌‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای عربی، دانشمندان بنام ایرانی را به نفع جهان عرب مصادره و به کودکان عرب این گونه القاء می‌کند که این دانشمندان اجداد عربی شما هستند!!

  به گزارش خبرنگار «تابناک»، این برنامه‌های انیمیشن توسط دولت عربستان به برنامه‌سازان انیمیشنی مصری در قاهره سفارش داده شده است و برای نخستین بار در شبکه تلویزیونی کودکان «ام بی‌ سی» متعلق به عربستان پخش شده است.

در این برنامه که به صورت آموزشی تدوین شده است، ابوریحان بیرون، خوارزمی، ابونصر فارابی، شیخ‌الرئیس بو علی سینا و ده‌ها دانشمند و محقق دیگر ایرانی، با ملیت عربی معرفی شده‌اند و در پایان هر برنامه، راوی این برنامه به کودکان جهان عرب می‌گوید که ما باید با اجداد دانشمند خود آشنا شویم؛ هر چند مصادره مفاخر علمی و ادبی ایران توسط برخی کشورهای عربی در حوزه های دیگر مسبوق به سابقه بوده است اما این برای نخستین بار است که در حوزه کودکان و نوجوان جهان عرب رخ می‌نماید.

بر پایه این گزارش، این در حالی است که از مدت‌ها پیش، شماری از کشورهای عربی، مفاخر علمی ایران را مصادره و حتی از آنان به عنوان دانشمندان بزرگ عربی کتاب، تمبر و فیلم تهیه می‌کنند ـ همانند اقدام اخیر کویتی ها در چاپ تمبر یادبود ابن سینا به عنوان دانشمند بزرگ عرب! ـ  اما متأسفانه، دستگاه‌های اجرایی فرهنگی و تبلیغاتی کشورمان ، بدون توجه به ابعاد این هجمه فرهنگی ـ که باعث مصادره مفاخر عملی این مرز و بوم می‌شود ـ همچنان منفعلانه عمل کرده و نسبت به چنین جعل تاریخی بزرگی واکنش نشان نمی دهند.

گفتنی است، در رأس این دزدی‌های فرهنگی برخی از کشورهای عربی قرار دارند که قدمت تاریخی و استقلال آنها به عنوان یک واحد سیاسی در عرصه بین المللی به کمتر از نیم قرن هم نمی رسد.

با توجه به آنچه در حال روی دادن است به نظر می رسد متولیان امر در جمهوری اسلامی ایران باید با حساسیت و دقت نظر بالایی با چنین پدیده ناپاکی که در دراز مدت می تواند آثار مخربی در ذهن جوامع دیگر و به ویژه نسل جوان داشته باشد،برخورد کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۰
دلت خوشا
شاید اعراب به استناد آثارعربی دانشمندان, آنها را جزو مفاخر عربی میدانند به همان شکل که هر شاعر یا دانشمندی که اثری به زبان فارسی نوشته فارس معرفی میشود ویا ایرانی معرفی میشود و بلافاصله ایران مساوی فارس قلمداد میشود!!!
آقا اینا چه حرفیه ؟ ما میتونیم تاریخ و فرهنگمون را با خرید سریالهای تاریخی نامعتبر کره ای (جومونگ) حفظ کنیم ! ویا سریال تاریخی در رابطه با شخصیتهای تاریخی عربها با کیفیت مناسب بسازیم . ولی شخصیتهای تاریخی ایران زمین یا چیزی در این رابطه نمیسازسم یا اگه میسازیم اینقدر خشک و نتراشیده ازکار در میاد که مخاطب ایرانی هم پیدا نمیکنه !
وقتي وزارت امور خارجه عكس العمل از خودش نشان ندهد ميشود همين چند وقت ديگه ادعا خواهند كرد كورش واميركبير هم عرب بوده
شما ايرانيها هم اين كارو ميكنيد
خيلي از همين مفاخر افغاني بودن كه اكنون به عنوان ايراني معرفي ميشوند
شخصيت هايي كه برسرشون دعواست مشخصه نياز به گفتن نداره!!!
این شریف مردان هم مثل دیگر دانشمندان
ونویسندگان وهنرمندان امروزی بار سفر
میبستند میرفتند جائی که دل خوش است.
میرفتند مکانی که کسی را باکسی کاری
نباشد وقتی ماحرمت رئیس جمهور،نخست
وزیر،رئیس مجلس چهار سال قبل را نداریم
میخواهید کسیکه الکل و...شوخیهای تابناک
تلخه...!!!
بچه بزرگ شوند خودشان میفهمند دولتشان چه حقه ای زده است نیازی نیست که خودمان وقت مان را برای این چیز ها تلف کنیم واقعیت معلوم است.
با سلام
کمی انصاف داشته باشید
وقتی که بجای سینازاده میگوییم ابن سینا باید هم منتظر این اخبار باشیم
مستوفی
به نظر شما اینجا جای گله از وزرات خارجه و سفیر ایران نیست که سفیر اون ها رو احضار کنه و تذکر بدهد
قطعا اين افراد عرب بودند چون آثار بجا مانده از اونها بزبان عربي است.
و ادعاهاي اونهاهم بنظر اشتباه نمياد مانند اعراب خوزستاني، كه عرب هستند ولي ايراني اند.
اشتباه نكنيد عرب بودن با ايراني نبودن متفاوته
چشم دولت با عرضه(!!!) روشن
خوب راست میگن بنده خداها. ابن سینا تو عربستان بدنیا اومده اونجا زندگی کرده وهمونجا هم از دنیا رفته. چرا میزنید توی ذوغ بچه؟ بچه که زدن نداره
ببخشید فارابی از کی ایرانی شده؟؟؟!!
دیگه شورشو در آوردین
باسلام برادر عزيز :
اينهايي كه تو مي فرمايي اغلب آثارشان عربي است حالا بماند براي چه عربي نوشتند من مي خواهم بگويم ما هنوز تو طبقه بندي نيازهاي مازلو مونديم چطور ما ادعا كنيم كه اينها براي ما هستند
نيازهاي مازلو عبارتند از : نيازهاي فيزيكي سپس نياز به امنيت سپس نياز به عشق و تعليم سپس نياز به احترام سپس نياز به خود شكوفايي كه ما هنوز در مرحله ي اول مونديم بذار اينها برآورده بشود بعدا در مورد اين افراد صحبت مي كنيم و يا ادعا مي كنيم كه مال ما هستند والله اين آقايان اگه زنده بودند هيچگاه دوست نداشتند ايراني باشند خودت مي داني چرا!؟
هر ساله در کانادا فستیوالی به نام هریتیج (Heritage) برگزار می شود که ملل مختلف فرهنگ خود را به نمایش می گذارند. در این فستیوال تمام کشورهای عربی با هم یک غرفه بسیار بزرگ دارند که کاملا نشانگر حمایت دولتی از آنهاست. در یکی دو سال اخیر پوسترهایی چاپ می کنند که ابن سینا و خوارزمی را به عنوان دانشمندان عرب معرفی می کنند. و این در حالی است که غرفه ایران هیچ حمایتی از طرف سفارت نمی شود و تنها با پول خود ایرانیها برگزار می شود.
بابا ول کنید این کارا رو. مملکت از دست رفت شما دارین سر عرب و فارس بودن بوعلی سینا بحث می کنید؟ همین که اونا از بوعلی سینا تقدیر میکنن جای شکر داره. دانشمندان ما در اون زمان به عربی می نوشتند و می خوندند. خوب اونم به این اسم می شناسنش. خوب آخرش که چی سر این چیزای مسخره دعوا کنیم؟ حالا ما کجا رو داریم؟ هم ما هم عربها کلامون پس معرکست. اگه اونا یه خطایی کردن ما باید نادیده بگیریم نه اینکه با اینهمه مشکلات تو مملکت این خبر رو تیتر اول خبرگزاری کنیم. ما هم هر روز به عربها فحش میدیم. این فکرهای ناسیونالیستی و نژادپرستانه ما رو بدبخت کرده!
با سلام خدمت دوستان تابناکی و کاربران تابناک. بی مقدمه می روم به اصل مطلب. ما برای شناساندن ابونصر و بوعلی و خوارزمی و ... به کودکانمان چه کردیم؟ چه برنامه ای ساختیم. چه قدمی برداشتیم. فرهنگ نیز مثل خاک است که اگر از آن صیانت نشود دزدیده می شود. مثل آثار باستانی. مدام ایراد می گیریم که چنین کردند و چنان شد. آیا برنامه ای قوی تر ارائه کردیم. کره ای ها با دو سه قرن سابقه، سریالی به نام جومونگ می سازند (آنهم در حد افسانه) و ما با تاریخی نزدیک به هفتاد قرن چه برگ فرهنگی و تاریخی محکم و قاطعی برای جهانیان رو کردیم؟ با تشکر
آقايون افغاني و پانترك كه گفتن ما ايرانيا هم اينكارو مي كنيم بايد بگم كه اصلا افغانستاني وجود نداشته و مال ايران بوده....اين يك ...دوما اگه منظورتان نظامي گنجوي هستش يا مولوي بايد بگم كه زبان مادريشان فارسي بوده مگر اينكه به منابع و روايات و خالي بنديهاي تركيه بخواهيم استناد كنيم كه در اينصورت خدا هم با حضرت آدم تركي حرف زده
كسي نميتونه مفاخر ايران را بدزده ولي سوال اصلي اين است كه سهم ما از توليد علم در تاريخ معاصر چقدر است و چرا نتوانستيم غير از شعار توليد علم كاري بكنيم.
ببخشيد ايا به نظر شما ابن سينا واقعا ايراني است ؟؟؟ پس لابد دولت تاجيكستان و افغانستان اين وسط وجود ندارند.عزيزم توهم بس است به خود اييد
شخصیتهای افغانی که احتمالا منظورتون مولاناست! شما تا همین 100 سال پیش جزء ایران بودید و مولانا اون موقع به عنوان یک ایرانی متولد شد اون موقع افغانستان وجود نداشت.
درضمن به نظرم نیروهایی وجود دارند که در ایران عربها رو وحشی و بدوی و در بین عربها ایرانیها رو کافر و ... نشون میدن به نظر شما از این اختلاف بین عربها و ایرانیها چه کسی سود میبرد؟ بهتر است به جای اینکه اینقدر با اعراب دشمنی و کل کل کنیم کمی واقعیتهای تاریخی را دقیقتر بررسی کنیم تا به فهم دقیقی از آنها برسیم. اگر ما سعی کنیم واقع بینانه و منصفانه با آنها برخورد کنیم طبیعتا آنها هم این رویه را پیش می‌گیرند.
اگه جلوشان گرفته نشود فردا ادعاهاي ديگري هم مي كنند .
ببینین تلویزیون دولتی ایران توان رقابت با رسانه های عربی را نداره تا سریال های ایرانی در رسانه های خاورمیانه پخش بشه. خب نتیجه چنین خواهد بود.
برای مثال کشور ترکیه با ساخت سریال های حرفه ای تونست نیمی از برنامه های کانال های عربی رو پر کنه و ایران در مقایسه با ترکیه خیلی ضعیف و ناشیانه عمل میکند حالا کار به جایی رسیده که ترکیه تلاش میکنه برنامه ها و سریال های خود را به رسانه های کشور های اروپای شرقی بفروشه.
در ایران نیز کارگردانی که نمیخواد ریسک کنه و با احتیاط فیلم میسازه خب چه انتظاری از فیلم سازان ایرانی دارین
اینو بگم که دولت نیز به جای حمایت از فیلم سازان بلده جریمه کنه
یکی دیگر از علل تصور برخی مسئولان ماست که فکر می کنند اگر نام جایی یا چیزی را عربی بگذارند (فارغ از احترامی که ما برای زبان عربی به عنوان زبان قرآنی قائلیم) موجب معنویت بخشیدن به آن می شود. مثلا موشک سجیل، زلزال و... تپه نورالشهدا، کهف الشهدا، اب الزوجه و... در حالی که به راحتی می توان معادل فارسی خوبی برای آن یافت.
باسلام
وقتي اموال خودرا بجاي مراقبت كردن دم درب منزل بگذاري هر رهگذري آن را ميبرد. سالهاست كه تاريخ پرافتخار ما بجاي مواظبت و حفظ آن در گاو صندوق دم درب گذاشته شده است. پس چه انتظاري داريد كه آنهارا نبرند.
مگر خودمان از این کار ها نمی کنیم. اگر از شعرای غیر فارس بگم هفتاد من می شود. خاقانی ، نظامی گنجوی ، مولانا، شمس و .....
ما همواره مرده پرست بوده ایم/ آقا شما ببینید با استاد شجریان چه کار کرده/ می کنند که ایشان شعر پارس را از دیار غیر به کوش مردم برساند/ شما را بخدا چرا این صدا و سیمای (دوکلمه صد درصد فارسی) چرا ربنا را اینگونه خراب کرد بخدا قسم که همواره بر سر سفره افطار آقایان را با زبان روزه لعن کردم/ که چرا حداقل را برای ما معن کنند. خداوند جزا دهاد.
درود بر وزير محترم امور خارجه!راستي از درياي مازندران چيزي برامون مونده؟
این مشکل عربستان است یا شما که رستم و کاوه آرش و .... در تلویزیون ایران جا ندارند. امروز نوبت دانشمند ان بعد از اسلام است فردا آنها ادعای کورش را هم خواهند کرد
ابن سینا در ازبکستان (خوارزم) به دنیا اومده و در ایران در گذشته و بیشتر کتابهش رو هم به زبان عربی (زبان علمی اون روز) نوشته. شاید بهتر باشه بگیم دانشمند اسلامی تا ایرانی. ازبک ها هم ابن سینا رو ازبک می دونن والبته با توجه به محل تولدش حق هم دارن.
استان هاي تاجيكستان و افغانستان و آذزباييجان و ... ناشي از مدتي كوتاهي ما ايراني ها بوده كه روزي به سرزمين مادري بازخواهند گشت.
حالا یکی بیاد ثابت کنه افغانستان و تاجیکستان اون موقع وجود نداشته .حالا خوبه تاجیکها خط فارسی هم ندارن
این شخصیت های متعلق به جایی خاصی نیستند این افراد جهانی هستند چون در راستای اهداف صلح و دوستی و ایجاد امنیت اقدام های فراوانی انجام داده اند
این مرزهای جغرافیا متعلق به انسانهای است که روحشان و جسمشان در بند است این مرزها کجا می توانند روح بی قرار مولانا و ابن سینا و.... را در بند کنند آنها متعلق به تمامی تاریخ و تمامی کره خاک هستند
ما که گفته بودیم تمدن چند هزارساله برای یک ملت اعتبار می آره شما باور نمی کردید!!
اما این عربها هم ول معطلندکسب اعتبارش با مصادره شخصیت ها مقدور نیست بلکه تمدن در طول زمان قالب تن یک ملت می شه.
اینقدر از خودمون ضعف نشون دادیم تا این که این عربهایی که بنا به مشهور اشد کفرا و نفاقا هستند و در ترسویی هم که الی ما شاء الله به خودشان این جرئت به جسارت ها را می دهند. آدم دلش خون میشه ولی حیف که نمیتونه کاری بکنه.
مسله این است که اگر از خود این سینا بپرسید خودش را نه ایرانی معرفی می کرد و نه عربستانی!
آن زمان هویت را بر اساس دین و منطقه تعریف می کردند.شاید خود ابن سینا خودش را مسلمان بخارایی می دانست.
به طور یقین ابن سینا تنها مربوط به ایران و یاعرب ها نمی باشد بلکه دانشمندی مسلمان برای همه جهان اسلام است.
دو روز دیگه میگن حافظ شیرازی هم عرب بوده
گفت به که نالیم که از ماست بر ماست!!!
بگذارید یک کمی اوضاع داخلی آرام بشه، آنوقت شاید لازم باشه یک "دست نوازشی" بر سر این شیخ نشینها و سعودی بکشیم.
همین که جومونگ ایرانیه برای ما بسه...
اين است اقتدار در سياست خارجه !!!!!
به اون دوستی که گفتند شخصيت افغان رو ايؤانی معرفی کرديد و سرش دعواست (به نظرم مولانا رو می گن) بايد بگم که 700 سال پيش کشوری به نام افغانستان نبوده و اون هم جزئی از ايران بوده................مثلا اگه کسی از مفاخر جهان عرب 100 سال پيش در فلسطين بوده و الآن اسرائيل اونجا رو اشغال کرده بايد بهش بگيم اسرائيلی........نبايد تاريخ رو قلب کرد.
در جواب عزیزی که سوال فرمودند دولت تاجیکستان و افغانستان وجود نداشته است: خوب مسلم است که در آن زمان پهنه سرزمین ایران به قدری وسعت داشت که تمام کشورهای اطراف جزوی از خاک ایران بودند و این کشورها اصلاً وجود خارجی نداشتند. لطفاً به تاریخ رجوع کنید و قدمت کشور خودتان را ببینید. اینکه اکنون آن محدوده که زادگاه و محل زندگی حکیم و دانشمندی بوده و اکنون خاک کشوری دیگر است را نمی توان گذاشت به حساب اینکه فلان شخصیت مال ما بوده و آنرا به نفع خود مصادره کرد. چراکه در آن زمان زبان این دانشمندان فارسی بوده و به سبب آشنایی آنها به زبانها دیگر مانند عربی و اینکه زبان علمی جهان اسلام عربی به شمار می رفته به عربی نیز تالیفاتی داشته اند. بنابراین بهتر است بگویید که مثلاً مولانا جلال الدین محمد بلخی عارفی بود ایرانی که اکنون مقبره آن در قونیه در خاک ترکیه قرار دارد.
اینها توهم نیست دوست عزیز بلکه عین واقعیت است. آنهم واقعیات تاریخی.
البته کشورهایی مانند افغانستان و تاجیکستان دارای تاریخ و فرهنگ خود هستند و ما به آنها احترام می گذاریم. ولی نکته در اینجاست که شروع تاریخ تاسیس کشورهایی به این نام مستقل ار ایران بعد از ظهور این شخصیتهاست و بنابراین بحث و جدلی در این میان نیست که این شخصیتها ایرانی بوده و جزوی از فرهنگ ایران محسوب می شده. چراکه در آن موقع فرهنگ ایرانی بر تمام آن سرزمینها گسترده شده بود.
موفق باشید.
الهي اين دانشمندان و مفاخر ما چقدر بزرگند كه همه بي هويتان مي دزدنشان ان هم در روز روشن
تمام این دانشمندان متعلق به حوزه تمدن ایرانی هستند که گستره زیادی را در بر می گیرد.
تابناک جان بارها از این مقالات خوندیم بگید راه حل چیه؟
چیکار میشه کرد آیا میشه سر این موضوع با اونها جنگ کرد. حرف رو همیشه میشه زد!
اطلاعی از تاریخچه این مرد بزرگ ندارم مهم کمک به بشریت اوست به تمبر توجه نکنید مهم نیست البته واکنش لازم است.
کاش ما هم بحرین را به کشورمان برگردانیم.
تا وقتی به جای تاریخ ایران از تاریخ اعراب فیلم و سریال بسازیم همینه.
با سلام . قابل توجه دوست عزيزي كه در خصوص مشاهير افغاني اظهار نظر كرده اند : آيا ميدانيد چند سال پيش و بر اساس چه عهد نامه اي افغانستان از خاك پاك ايران جدا شده است؟
بابا ول کنيد اين حرفها رو .. مي فروشيم ابو علي سينا ، سعدي، جديدا جمشيد کاشاني ، پروفسور سمعيي ، دکتر حسابي آهاي کشورهاي عربي .... از اين دانشمندان زياد داريم
خوب در عوض ما هم میگیم جومونگ ایرانیه !!!!!
اگر ما یک کشور قدرتمند در عرصه های بین الملل بودیم! هر کسی به خودش اجازه زدن این حرف ها را نمی داد!!!!
هنوز می خواهیم جهان را هم مدیریت کنیم!!!
اینا چقدر بدبختند
مفاخر افغاني؟!!خود افغانستان از كجا كنده شده ؟!
معمولا" ما آدمها عادت داريم كه خودمان را به نحوي به آدمهاي مشهور خوب بچسبانيم مثل مولوي كه تركيه ، ايران ، اعراب و افغانستان خود را هم وطن و مالك او مي دانند همچنين ابن سينا كه همين كشورها به علاوه شوروي سابق خود را مالك وي مي دانند اما بايد توجه داشت كه ما بر اساس چه چيزي وي را ايراني مي دانيم آيا در زمان ايشان حكومتي به نام ايران وجود داشت ؟ مگر نه اينكه حكومت اسلامي و مقر آن در كشورهاي عربي بود ، اگر به زادگاهش توجه كنيم او را بايد افغاني دانست مگر اينكه مقبره او را به عنوان ايراني بودن در نظر بگيريم . چرا هيچيك از اين كشورها به تيمور لنگ افتخار نمي كنند .او هم در تمام اين مناطق بوده است . بهتر است حساسيت زيادي به خرج ندهيم . گيرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل . مواظب باشيم كه فردا از افغانستان هم عقب نيفتيم
من هم با نظر دوستاني كه مي گويند ابن سينا و بزرگاني مانند انها جهاني هستند موافقم. مهم اينست كه كمك كنيم انديشه انها تداوم داشته باشد. ما امروز از امكاناتي استفاده مي كنيم كه همگي بدست ديگران ساخته شده است و به هيچ عنوان هم احساس بدي نداريم. اين مرزها ساختگي است. نبايد هيجان زده شويم.
بیچارههامخواهندبرای خودشان ابرودرست کنند
وقتي اصفهانيها حافظ شيراز را ميدزدند و اورا اصفهاني ميدانند ، چه انتظاري از سعودي ها بايد داشت ضمنا ايرانيها كه كلمه ابن كه در ابن سينا هست تا كنون نداشته اند تكليف كلمه ابن را هم روشن كنيد.
ببخشید آخه ما چجوری سریال بسازیم؟؟
مادر از درد روی زمین افتاده پسرش باید زنگ خونه همسایه
رو بزنه تا زن همسایه بیاد مادرشو از زمین بلند کنه ببرنش
بیمارستان. آخه این سریال مخاطب پیدا می‌کنه؟؟
بابا گناه دارند اين پيچاره ها! حالا كه مفاخر علمي ندارند خوبه ما يه چند تا بهشون قرض بديم تا بعدها كه مفاخر پيدا كردند بهمون پس بدن!
داشتم داشتم حساب نیست، دارم دارم حساب است!
وقتی به کودکان ما در مدرسه و تلویزیون اینگونه تعلیم داده می شود که تاریخ شما از انقلاب اسلامی آغاز می شود و قبل از آن ما هیچی نداشتیم و هیچی نبودیم جای تعجب ندارد که سایر کشورها مفاخر ما را به نام خودشان سند بزنند!
دوستان در روزگار بوعلی در بلاد اسلامی غیر عرب نشین سه زبان حاکم بود. زبان علم و دین عربی زبان شعر و دیوان فارسی و زبان حاکمیت و ارتش ترکی بود. بوعلی نیز چون مرد علم بود عربی می نوشت . بنابراین با نوشته های یک فرد نمی توان ملیت او را تعیین کرد.
مکان تولد بوعلی (شهر گورگانج) در جنوب در یاچه آرال نشانگر این است که او ازبک بوده است.
از سایت محترم تابناک خواهشمندم حداقل اینبار کامنت مرا حذف نکنند.
اگه اون موقع که با اسم جعلی خلیج عربی تو دهنشون زده بودیم دیگه الان غلط زیادی نمیکردن هرچند ما سرگرم رسیدگی به مسایل ونزویلا هستیم و وقت این کارها را نداریم
تا چند وقت ديگر خودمان هم جز عرب ها خواهيم بود. يك نگاهي به برنامه هاي صدا و سيما بي اندازيد . اصلاً مگر ايراني هم بوده.
حتما به زودی ایران هم یه کشور عربی میشه
گستره ایران قدیم انقدر زیاد بوده است که همه این کشورها رد پای از اثار و تمدن ایذانی را دارند اما غیرت ایرانی را ندارند فردا که غیرت لازم داشته باشند تمبر امام هم را به عنوان هموطن خودشان چاپ می کنند
دوست عزیز که می گی دانشمند افغانی بوده اگر به تاریخ ایران نگاهی بندازی متوجه میشی نه تنها افغانستان و تاجیکستان بلکه همین کشورهای عربی هم جز ایران بوده اند
گیرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل.
نژادپرستی ممنوع. مثلاً شما مسلمانید.
احتمالا كوروش كبير هم عرب بوده!
اینارو باش چه به خودشون خوشن مسخره ها خوب راست میگن ابوعلی سینا افغانی بوده متو لد بلخ هست ربطی به ایران نداره حالا اگه یه روزی افغانستان جز ایران بوده دلیل نمیشه که شما مفاخر افغانیها را به نام خوتان بزنید عربها هم بر همین استدلال چون قرنهای متمادی ایران زیر سلطه اعراب بوده(دوره اسلام)مفاخر شما را عرب میدانند شما اول خودتان را اصلاح کنید بعد به عربها گیر بدبد ابوعلی سینا مولانا زرتشت عبدالله انصاری جمال الدین اسد ابادی و....... اینها همه افغانی هستند نه ایرانی
در باره ی افغانستان باید گفت که تا دویست سال پیش افغانستان جزو ایران بوده و افغان ها هم مانند ایرانی ها آریایی هستند اما در برهه ابی به دلیل بی توجهی از ایران جدا شده شاید اگر این جدایی رخ نمیداد وضعیت همنژاد هامون از این بهتر بود. برای اینکه بفهمید افغانستان از دیرباز پاره ای از ایران بوده میتونید به شاهنامه مراجعه کنید.
هر صاحب گنجی ارزش گنج خود را نداند واز آن محافظت نکند هرسارقی آنرا باسانی می دزددمنابع خزر را همسایگان شمالی اهل بیت سلام الله علیه را قذافی واکنون اندیشمندان ایرانی را عربستان مصادره میکند تفو برتو ایچرخ گردون تفو
جواب اين اراجيف ، بی تفاوتی است.عربها نه صنعتی و نه علمی دارند که آنرا دنبال کنند، پس بعلت بيکاری ، سوژه ای ميسازند که هم خود را خوشحال کنند و هم ما را سر کار بگزارند.گفته های آن خانم سفير آمريکا در کويت برای تمامی عربها در چهار گوشه دنيا کافيست.
وقتي تنها زير دريائي ما در خليج فارس نام طارق دارد، وقتي تانك ساخت وطن نام ذولفقار ميگيرد، وقتي اسم موشكهاي ساخت ايران را رعد و سجيل مي گذاريم ، بهتر است كه نام و هويت دانشمندان و همچنين خودمان را عربي كنيم، شايد كه به دل برادران عرب بنشيند و ما را از خودمان بدانند. اعتراض به دزديده شدن هويت دانشمندان ايراني توسط اعراب معني و مفهومي ندارد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی