بازدید 6857
رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس تحالف ملی شیعیان عراق؛

به آمریکایی‌ها اعتماد نکنید و فریب لبخندشان را نخورید/ آمریکا دنبال ریشه‌کنی تروریست در عراق و سوریه نیست

صبح امروز (یکشنبه) آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب در دیدار حجت الاسلام عمار حکیم رئیس تحالف ملی شیعیان عراق و اعضای اصلی این ائتلاف، ضمن ابراز خرسندی از شکل‌گیری ائتلاف در میان گروه های شیعه عراق، آن را حادثه‌ای مهم خواندند و بر لزوم حفظ و تقویت پایه‌های این وحدت و نگاه پدرانه و آغوش باز به همه جریان ها و اقوام و مذاهب مختلف عراق تأکید کردند.
کد خبر: ۶۴۷۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴ 11 December 2016
صبح امروز (یکشنبه) آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب در دیدار حجت الاسلام عمار حکیم رئیس تحالف ملی شیعیان عراق و اعضای اصلی این ائتلاف، ضمن ابراز خرسندی از شکل‌گیری ائتلاف در میان گروه های شیعه عراق، آن را حادثه‌ای مهم خواندند و بر لزوم حفظ و تقویت پایه‌های این وحدت و نگاه پدرانه و آغوش باز به همه جریان ها و اقوام و مذاهب مختلف عراق تأکید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب اسلامی با تبریک ایام ولادت پیامبر اسلام (ص) و حضرت امام صادق (ع) و همچنین پیروزی های موصل، وظیفه رئیس و اعضای اصلی و همه جریان های داخل تحالف ملی شیعیان عراق را بسیار سنگین و هرگونه تصمیم و عملکرد آنها را تأثیرگذار بر «عراق، منطقه و اسلام» دانستند و افزودند: رسیدن به اهداف ارزشمند تحالف ملی، فقط با حفظ انسجام و وحدت امکان پذیر است و باید برای استمرار این موضوع، مراقبت شود.

دیدار رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با رهبرانقلاب
 
حضرت آیت الله خامنه ای، یکی از وظایف مهم تحالف ملی را حمایت از دولت های مستقر در عراق برشمردند و ضمن ابراز خرسندی از اقدامات دولت آقای عبادی به ویژه همراهی با حشدالشعبی تأکید کردند: حشدالشعبی یا همان نیروهای مردمی، ثروت عظیم و ذخیره بزرگ برای امروز و فردای عراق است که باید حمایت و تقویت شود.

ایشان موضوع علم و تحقیق را برای پیشرفت و اقتدار عراق بسیار مهم ارزیابی کردند و گفتند: تقویت دانشگاه ها و استحکام بخشیدن به پایه های علم و تحقیق در عراق حتماً باید مورد توجه جدی قرار گیرد، به خصوص آنکه امریکایی ها و دیگر دشمنان ملت عراق، بسیاری از دانشمندان این کشور را به قتل رسانده اند.

مقام معظم رهبری: هیچ گاه نباید به آمریکایی‌ها اعتماد کرد و فریب لبخند آنها را خورد/ حشدالشعبی یک ثروت عظیم و ذخیره بزرگ برای امروز و فردای عراق است.

رهبر انقلاب اسلامی یک توصیه مهم دیگرهم به ائتلاف شیعیان عراق داشتند، «به امریکایی ها اصلاً اعتماد نکنید».
حضرت آیت الله خامنه ای در همین خصوص افزودند: امریکایی ها همواره با اقتدار کشورهای اسلامی از جمله عراق مخالف اند و هیچ گاه نباید فریب ظاهرسازی ها و لبخندهای آنها را خورد.

ایشان با تأکید بر اینکه توصیه همیشگی انقلاب اسلامی به ما، اعتماد نکردن به امریکا بوده است، خاطرنشان کردند: ما در جمهوری اسلامی ایران، هرگاه این توصیه را رعایت کردیم، سود بردیم و هرگاه به فراموشی سپردیم، ضرر کردیم.

رهبر انقلاب اسلامی درخصوص موضوع بی اعتماد به امریکا، به این نکته هم اشاره کردند که آنها بر خلاف ادعاهای ظاهری به هیچ وجه به دنبال ریشه کن شدن تروریست های تکفیری نیستند و تلاش دارند تا بخشی از این تروریست ها را برای مقاصد آینده خود، حفظ کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: اکنون در موصل و همچنین در سوریه، امریکایی ها، تمایلی به شکست کامل تروریست های تکفیری ندارند.

ایشان با اشاره به فروش نفت عراق بوسیله داعش گفتند: در آن مقطع امریکایی ها صرفاً نظاره گر حرکت ستونی نفتکش ها بودند و آنها را هدف قرار نمی دادند؛ بنابراین، نباید به امریکایی ها اعتماد کرد.

رهبر انقلاب اسلامی آینده عراق را بسیار روشن تر و بهتر از شرایط امروز دانستند و تأکید کردند: پیشرفت عراق به نفع جمهوری اسلامی ایران است و هماهنگی بیش از پیش دو کشور نیز به نفع دو طرف است.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخش پایانی سخنان خود، ضمن تشکر از آحاد مردم و مسئولان عراقی به دلیل پذیرایی و میهمان نوازی از زائران اربعین، پیاده روی اربعین را پدیده ای عظیم و بی نظیر خواندند.

در آغاز این دیدار حجت الاسلام حکیم رئیس ائتلاف شیعیان عراق ضمن قدردانی از رهنمودهای مقام معظم رهبری و حمایتهای جمهوری اسلامی ایران، گزارشی از روند شکل گیری ائتلاف ملی و اقدامات انجام شده بیان کرد و با تبریک پیروزیهای اخیر در عراق، سوریه و یمن گفت: یکی از نتایج مهم ائتلاف ملی شیعیان در عراق، تصویب قانون حشدالشعبی بود که علاوه بر رأی مثبت نمایندگان تحالف ملی، ائتلاف شیعیان توانست، نظر تعداد زیادی از نمایندگان جریان ها و گروه های دیگر را نیز با خود همراه کند
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی