بازدید 6257

اعتراض ژنرال آمریکایی ناتو به برکناری افسران نظامی ترکیه

یک فرمانده ارشد ناتو ضمن اعتراض به برکناری نیروهای ترک تبار ناتو توسط دولت این کشور، دست داشتن آنها در کودتای نافرجام اخیر ترکیه را غیرممکن دانست.
کد خبر: ۶۴۶۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷ 08 December 2016
یک فرمانده ارشد ناتو ضمن اعتراض به برکناری نیروهای ترک تبار ناتو توسط دولت این کشور، دست داشتن آنها در کودتای نافرجام اخیر ترکیه را غیرممکن دانست.

به گزارش مهر به نقل از حریت، یک فرمانده ارشد ناتو با انتقاد از اخراج گسترده نظامیان ترکیه توسط دولت این کشور، گفت که ناتو بر اثر این اقدام دولت ترکیه حدود ۱۵۰ نفر از نیروهای تحت امر خود را که دولت ترکیه آنها را نیروهای کودتاچی خوانده و اخراج کرده را از دست داده است.

ژنرال «کورتیس اسکاپاروتی»، فرمانده عالی نیروهای ائتلاف ناتو در اروپا، با بیان این مطلب گفت که این تعداد از نیروهای ترک تبار ناتو، توسط دولت ترکیه اخراج، بازنشسته و یا زندانی شده اند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود احتمال دست داشتن این افسران نظامی در کودتای ترکیه را رد کرد و گفت که این افسران، به خوبی در ناتو خدمت کرده اند.

وی که این سخنان را در جمع نشست وزرای خارجه ناتو مطرح می کرد، گفت: من نسبت به آنچه بر سر آن دسته از نیروهای ناتو که برای ما کار می کرده اند آمده، نگران هستم.

این ژنرال آمریکایی گفت: من نگرانی خودم را در خصوص اطمینان از حکمرانی قانون و خصوصا حفاظت از مردم (ترکیه) را به ژنرال آکار (رئیس ستاد کل ارتش ترکیه) اعلام کرده ام.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی