بازدید 6351
۱

اپراتورهای تلفن همراه تخلف کردند

تا پایان شهریور ماه سال جاری در ایران بیش از ۱۵۰ میلیون و ۳۰۰ هزار سیم‌کارت واگذار شده و ۷۸.۶ میلیون سیم‌کارت فعال وجود داشته است.
کد خبر: ۶۴۶۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰ 08 December 2016
جدیدترین آمارهای وزارت ارتباطات گویای آن است که تا پایان شهریور ماه سال جاری در ایران بیش از ۱۵۰ میلیون و ۳۰۰ هزار سیم‌کارت واگذار شده و ۷۸.۶ میلیون سیم‌کارت فعال وجود داشته است.

به گزارش ایسنا، رئیس پلیس فتا به تازگی از وجود حدود ۱۶۰ میلیون سیم‌کارت فعال در کشور خبر داده و این موضوع را تخلف اپراتورهای تلفن همراه دانسته است.

سردار هادیانفر اینگونه عنوان کرده که در ایران بیش از ۱۶۰ میلیون سیم کارت داریم که از این میان ۳۰ میلیون شماره تشابه اسمی داشته یا مجهول الهویه به شمار می‌روند، ۲۰ میلیون سیم کارت ساماندهی شده و ۱۰ میلیون سیم کارت در حال بررسی هستند.

وی واگذاری تعداد زیاد سیم کارت به یک نفر و فعال سازی آن را تخلف برخی اپراتورهای موبایل برشمرده و تاکید کرده که باید با آن برخورد شود.

البته طبق مصوبات سازمان تنظیم مقررات ارتباطات مدتی است واگذاری بیش از ۹ سیم‌کارت به مشترکان ممنوع شده است. از سوی دیگر طبق قوانین کلیه مسئولیت‌های مربوط به یک سیم‌کارت از جمله مسئولیت سواستفاده‌های احتمالی از آن برعهده مالک خط است.

بر این اساس اگر سوء استفاده‌ای صورت گرفته و سیم‌کارتی به اشتباه به نام مشترکی ثبت شده باشد در نهایت مسئولیت آن بر عهده مالک خواهد بود. برای حل این مشکل و اطلاع دقیق مشترکان از تعداد سیم‌کارت‌هایی که به نام آنها ثبت شده به تازگی معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی از ایجاد امکان استعلام پیامکی تعداد خطوط ثبت شده به نام مشترکان تلفن همراه خبر داده است.

بر این اساس مشترکان تلفن همراه می‌توانند با ارسال کد ملی خود به سرشماره ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ از تعداد خطوط ثبت شده به نام آنها در اپراتورهای تلفن همراه کشور با خبر شوند.

همچنین طبق اعلام استعلام تعداد خطوط مشترکین تلفن سیّار پس از استعلام تعداد سیم‌کارت‌ها، مغایرت احتمالی بین تعداد خطوط اعلام شده مشترک با تعداد مورد انتظار او ممکن است به دلایل متعدد باشد. بر این اساس اگر تعداد اعلام شده کمتر از انتظار مشترک باشد ممکن است برخی از سیم کارت‌های در اختیار فرد به نام او ثبت نشده باشد یا اطلاعات هویتی برای برخی از خطوط فاقد کد ملی بوده یا کد ملی ثبت شده صحیح نباشد که در این صورت احتمال قطع این خطوط توسط اپراتورها وجود دارد.

اما اگر تعداد سیم‌کارت‌های اعلامی بیشتر از انتظار فرد باشد نیز ممکن است تمام یا برخی از خطوط خود را بدون رعایت ضوابط و مقررات تغییر نام به دیگران واگذار کرده‌باشد یا بدون اطلاع فرد تعدادی سیم کارت به نام او در بانک اطلاعاتی اپراتورها ثبت شده باشد.

به هرحال در صورت مشاهده مغایرت فرد ملزم است برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده با به همراه داشتن کارت ملی و کد رهگیری به دفاتر امور مشترکین اپراتور ها مراجعه و نسبت به رفع اختلاف مشاهده شده اقدام کند.

جهت سلب امتیاز خطوط مورد نظر مشترک نیز رویت کارت ملی و درخواست امضاء شده وی کافی خواهد بود و دریافت هرگونه وجه جهت رسیدگی به اعتراضات سامانه وسلب امتیاز خطوط مورد نظر مشترک توسط دفاتر غیرقانونی است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
هردم از این باغ بری می رسد
بوی خوش پول شما می رسد
مال اگرنیست تورا یک سره
لحظه به لحظه به جیب می رسد
هرچه بخواهید کنید اختلاس
خوردن این مال کجا می رسد
هردم از این کوثر این مملکت
گل به کنار ارس می رسد
بوس بزن بردر این پست بانک
گاه تمامی به خدا می رسد
آب نبات است که دست شماست
باز به دست خدا می رسد
هرچه بخواهی کنید اختلاس
چون که مال پدربوده است
باز به دست شما می رسد
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی