بازدید 2741
آن سوی تالار شیشه‌ای

افزایش 511 واحدی شاخص کل بورس تهران/ خوش‌ خیالی خودرویی‌ها و تداوم یکه تازی سنگ آهنی‌ها

معامله‌گران بورس تهران در آخرین روز معاملاتی این هفته شاهد معاملاتی پرحجم در نمادهای معاملاتی بزرگ بازار از جمله در گروه معدنی‌ها و فلزات اساسی بودند. شاخص کل بورس هم ۵۱۱ واحد رشد کرد.
کد خبر: ۶۴۶۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴ 07 December 2016
معامله‌گران بورس تهران در آخرین روز معاملاتی این هفته شاهد معاملاتی پرحجم در نمادهای معاملاتی بزرگ بازار از جمله در گروه معدنی‌ها و فلزات اساسی بودند. شاخص کل بورس هم ۵۱۱ واحد رشد کرد.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه 17 آذر ماه 95) با افزایش 511 واحدی به رقم 81 هزار و 341 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن اما با افزایش 62 واحدی به عدد 16 هزار و 182 واحد رسید. امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز امروز با افزایش 572 واحدی به رقم 90 هزار و 310 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 481 واحدی به عدد 58 هزار و 4 واحد رسید که شاخص بازار دوم با افزایش 410 واحدی عدد 171 هزار و 603 واحد را به نمایش گذاشت. 

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش 10 واحدی روی رقم 862 واحد ایستاد. 

بر اساس این گزارش، معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با 73 واحد، معدنی و صنعتی چادرملو با 56 واحد، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با 55 واحد افزایش، بیشترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کرد.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با 23 واحد، پتروشیمی فجر با 14 واحد و پالایش نفت اصفهان با 12 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 354 میلیارد تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 209 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 69 هزار و 500 نوبت داد و ستد شد.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های قند مرودشت، سیمان شمال، ایران ایر، توسعه حمل‌ونقل ریلی پارسیان، سرمایه‌گذاری مسکن تهران از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و نماد معاملاتی بیمه حافظ، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران زاگرس چهارمحال و بختیاری متوقف شدند.

امروز بیش از 95.5 میلیون سهم پتروشیمی جم از سوی سهامدار عمده به ارزش کمتر از 90 میلیارد تومان میان کدهای سایر سهامداران عمده منتقل شد. در نماد معاملاتی ریل‌پرداز سیر اما کمتر از 39 میلیون سهم به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده کد به کد شد.

امروز قرارگاه خاتم در صنعتی دریایی ایران نیز کمتر از 30 میلیون سهم به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان را کد به کد کرد. 24 میلیون سهم گسترش صنایع انرژی ‌آذراب نیز به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان از سوی شرکت آذراب کد به کد شد. اندکی بیش از 12 میلیون سهم سرمایه‌گذاری غدیر نیز به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان کد به کد شد.

کمتر از 12 میلیون سهم تراکتورسازی ایران نیز به ارزش کمتر از 3 میلیارد تومان میان کدهای درون‌گروهی انتقال داده شد. 11.5 میلیون سهم پتروشیمی پردیس نیز همچنین به ارزش بیش از 10 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

7.5 میلیون سهم کارت اعتباری ایران کیش اما امروز به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان میان سهامدار عمده این سهم انتقال داده شد.

در سرمایه‌گذاری دارویی تأمین اما 5 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان کد به کد شد. 5 میلیون سهم گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید به ارزش کمتر از 900 میلیون تومان نیز امروز در محدوده صفر تابلو (قیمت پایانی) کد به کد شد.

بر اساس این گزارش، امروز بورس تهران همچنان شاهد غلبه خریداران بر فروشندگان سهام در گروه معدنی‌ها به رهبری دوقلوهای سنگ آهنی بود، هر چند که افزایش عرضه سهام از سوی حقوقی‌های محتاج نقدینگی مانع از شکل‌گیری صف خریدهای میلیونی پایدار در این گروه شد. 

همزمان در گروه فلزات اساسی امروز فولاد خوزستان با افزایش انتظارها برای تعدیل مثبت درآمدی با متعادل شدن قیمت‌ها در بالاترین سقف دامنه نوسان قیمتی روبه‌رو شد.

با این همه تداوم عرضه سهام در گروه فلزات اساسی از سوی معامله‌گران اغلب حقوقی انتظارها برای تداوم رشد قیمت‌ها در روزهای آینده را کاهش داده و همچنان نگاه‌ها بر اساس نوسان‌گیری و با انگیزه کوتاه‌مدت نگری دنبال می‌شود.

امروز شایعه فروش بلوک گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو به بانک پارسیان در حالی به شکل‌گیری صف خرید سنگین در «خگستر» انجامید که در گروه خودرویی‌ها نیز علاوه بر انتظار برای بازگشایی نماد معاملاتی سایپا در هفته آینده بدون اعمال هر گونه تعدیل مثبت قیمتی و در عین حال پایان اصلاح تکنیکالی، بازار سهام شاهد افزایش تقاضا نسبت به عرضه سهام در این گروه بود. 

این در حالی است که به نظر می‌رسد با توجه به موج سفته‌بازی حاکم بر گروه خودرویی‌ها صف‌های خرید ایجاد شده در پایان معاملات امروز برای روزهای معاملاتی آتی متعادل شود. 

بر اساس این گزارش، امروز گروه بیمه‌ای‌ها نیز شاهد تکاپوی معامله‌گران سهام برای جمع‌آوری سهم‌های ارزنده در این گروه بود. از نکات جالب توجه در این زمینه معامله سهام بیمه ملت به قیمت هر سهم 169 تومان و تداوم عرضه در این گروه بود. 

این در حالی است که بلوک مدیریتی این سهم در اواخر هفته گذشته به قیمت هر سهم 202 تومان از پرتفوی بیمه ایران به صندوق بازنشستگی کشوری واگذار شده است.

در گروه پتروشیمی‌ها اما امروز بررسی تحلیل‌های ارزی و انتظار برای برخی افزایش قیمت‌ها به ویژه در گروه اوره‌سازها باعث شده تا همچنان با پیشرو شدن «شیراز» اقبال خریداران اغلب حقیقی تداوم داشته باشد. 

گروه غذایی‌ها امروز در برخی تک‌ سهم‌ها شاهد تکاپوی معامله‌گران کوتاه مدت نگر بود.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام بازاری پرتکاپو و شاداب‌تر از روزهای گذشته بود که همچنان سنگ آهنی‌ها و فلزات اساسی را لیدرهای خود می‌دانست. بازاری که تحت تأثیر فضای شایعات امروز نوسان هیجانی قیمت سهام برخی نمادهای معاملاتی در گروه خودرویی‌ها را به نظاره نشست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی