بازدید 4083

كلاهبرداري نجومي با يك پيامك

کد خبر: ۶۴۶۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸ 07 December 2016
مرد فريبكار كه با پخش آگهي مسابقه پيامكي در شبكه‌هاي ماهواره‌اي توانسته ميلياردها تومان پول به جيب بزند، دستگير شد و شيوه خود را توضيح داد.
 
به گزارش‌ جوان، چندي قبل كارآگاهان اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران به دستور بازپرس شعبه دهم دادسراي ناحيه سه، مأموريت پيدا كردند درباره فرد يا افرادي كه با جعل وابستگي به سازمان صدا و سيما از مردم كلاهبرداري مي‌كنند، تحقيق كنند. معاونت حقوقي سازمان صدا و سيما به عنوان شاكي عنوان كرده بود كه عده‌اي از مخاطبان رسانه ملي با اين سازمان تماس گرفته و گفته‌اند كه تحت عنوان شركت در مسابقه از طريق كانال‌هاي ماهواره‌اي مورد كلاهبرداري قرار گرفته‌اند. 
 
كارآگاهان در اولين گام تعدادي از شاكيان را شناسايي كردند و از طريق آنها به حساب‌هاي عابربانكي كه پول به آن واريز شده بود، دسترسي پيدا كردند. تحقيقات بيشتر نشان داد كه صاحبان اين حساب‌ها عمدتاً افراد معتاد، كارتن‌خواب يا فقيري هستند كه با افتتاح حساب، كارت عابر بانك و رمز آن را در قبال 200 يا 300 هزار تومان در اختيار فردي ناشناس قرار داده‌اند.  در حالي كه هر روز بر تعداد شاكيان اضافه مي‌شد، كارآگاهان موفق شدند فردي را كه در منطقه حكيمیه مشغول برداشت از حساب‌ها بود، شناسايي و بازداشت كنند. از مخفيگاه متهم 26 ساله كه فرزين. ي نام دارد كارت‌هاي عابربانك افراد زيادي كشف شد.

او وقتي مورد بازجويي قرار گرفت، گفت كه طراح اصلي سناريو مردي به نام شهرام است. فرزين گفت دو سال قبل بود كه با شهرام آشنا شدم. او گفت كه در كار ماهواره فعاليت مي‌كند و پيشنهاد داد در قبال دريافت ماهانه 2 ميليون تومان برايش كار كنم. شهرام از من خواست افراد معتاد يا كارتن‌خواب را فريب دهم و با اوراق هويتي‌شان حساب عابربانك باز كنم. بعد هم كارت عابربانك را در اختيار شهرام بگذارم. در مرحله بعد شهرام هر روز 100 كارت عابربانك به من مي‌داد تا موجودي حساب‌هايش را خالي كنم. در اين مدت هر روز 10 ميليون تومان از حساب‌ها برداشت مي‌كردم و شبانه آن را به شهرام مي‌دادم. در اين مدت حدوداً 2 ميليارد تومان از حساب‌ها برداشت کرده  و به شهرام داده‌ام. 
 
با اطلاعاتي كه فرزين در اختيار پليس گذاشت كارآگاهان موفق شدند مخفيگاه شهرام. ب 41 ساله را در محدوده پل رومي خيابان شريعتي شناسايي و ششم آذرماه او را بازداشت كنند.  تحقيقات اوليه حكايت از اين داشت كه شهرام از مجرمان سابقه‌دار است كه بارها به اتهام كلاهبرداري بازداشت شده و به زندان افتاده بود.

متهم در بازجويي‌ها به جرمش اعتراف كرد و گفت من ماهانه 15 ميليون تومان براي انتشار زيرنويس مسابقه پيامكي يا نظر سنجي به حساب شبكه‌هاي ماهواره‌اي واريز مي‌كردم و شبكه هم بعد از دريافت پول به مدت يك ماه آگهي من را پخش مي‌كرد. مخاطبان هم براي شركت در مسابقه، به شماره‌هايي كه براي زيرنويس داده بودم، پيامك مي‌زدند و به اين طريق به شماره تلفن همراه آنها دسترسي پيدا مي‌كردم. در مرحله بعد چند اپراتور خانم كه براي اين كار آموزش داده بودم با شماره‌هاي مورد نظر تماس مي‌گرفتند و مدعي مي‌شدند كه آنها برنده جايزه‌اي ارزنده مثل تلويزيون، گوشي تلفن همراه مدل بالا و رايانه شده‌اند و براي دريافت جايزه‌شان بايد 130 هزار تومان به عنوان هزينه ارسال، به شماره حسابي كه در اختيارشان مي‌گذاشتيم. واريز كنند. بعد از واريز شدن پول، كارت‌ها را به فرزين مي‌دادم و او هم بعد از برداشت، پول را به من مي‌رساند. 
 
سرهنگ كارآگاه محمدرضا ذاكر استقامتي، معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي تهران بزرگ، با اشاره به اين موضوع كه هرگونه درخواست از افراد براي پرداخت يا واريز پول به بهانه هزينه ارسال جوايز مسابقات پيامكي اعلام شده در شبكه‌هاي ماهواره‌اي، قطعاً شيوه و شگردي براي كلاهبرداري است، گفت: كساني كه به اين شيوه مورد كلاهبرداري قرار گرفته‌اند مي‌توانند براي طرح شكايت به نشاني اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.
 
مالباختگان شهرستان هم مي‌توانند با شماره 51055431، اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران تماس بگيرند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار