بازدید 6078
پشت پرده بابک زنجانی افشا شود

روی حرف جهانگیری درنگ کنیم

کد خبر: ۶۴۶۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷ 06 December 2016
ساعت ۲۴- اسحاق جهانگیری از همان هفته‌های نخست حضور در مقام معاون اولی رییس‌جمهور اراده خود را برای طرح موضوع بسیار بااهمیت پرونده‌ای به نام «بابک زنجانی« نشان داد. بر اساس آنچه رسانه‌های گوناگون ایرانی در ۳.۵ سال اخیر منتشر شده است، جهانگیری بیشترین اظهارنظر درباره پرونده این متهم و مجرم زندانی را که حکم اعدامش نیز صادر شده است، داشته است.

به گزارش ساعت ۲۴، اسحاق جهانگیری روز دوشنبه پس از پایان جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی گفته است: بررسی و روشن شدن ابعاد پشت پرده بابک زنجانی یک ضرورت است. باید مشخص شود چه افراد و مقام‌هایی بابک زنجانی راوارد سیستم کرده و اموال بیت‌المال را به دست او سپرده‌اند. قوه قضاییه باید حتما رسیدگی به پرونده این افراد را در دستور کار قرار دهد. درباره این سخنان جهانگیری چند نکته را یادآور می‌شویم:

۱- آن طور که از سخنان معاون اول رییس‌جمهور برمی‌آید و استنباط می‌شود این است که شخص معاون اول رییس‌جمهور و رییس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز هنوز نمی‌داند که چه کسانی بابک زنجانی را وارد سیستم کرده‌اند و از کسانی که بابک زنجانی را در اختیار دارند و از او بازجویی کرده‌اند می‌خواهد این افراد را معرفی کند. معنای سخنان جهانگیری که می‌گوید «پشت پرده» این پرونده باید روشن شود این است که معاون اول نیز اطلاعی از پشت پرده ندارد و می‌خواهد که از این پشت پرده آگاه شود.

۲- شاید این تصور نیز باشد که جهانگیری پشت پرده را می‌داند و اطلاع دارد چه کسانی بابک زنجانی را وارد سیستم کرده‌اند اما نمی‌خواهد خودش این اخبار را بدهد و فشار می‌آورد تا مسوولان پرونده این اطلاعات را دراختیار مردم قرار دهند. در این صورت باید یادآور شویم که تجربه ۳ سال اخیر نشان می‌دهد که پشت پرونده زنجانی شاید هرگز بیان نشود و راز سر به مهر باقی بماند و یا اینکه اصولا پشت پرده‌ای وجود ندارد.

۳- با توجه به اینکه دولت و منتقدانش هر کدام یک پرونده را در برابر پرونده دیگر قرار داده‌اند. معلوم نیست این گروکشی تا چه زمانی ادامه دارد. در حالی که منتقدان دولت با تداوم مباحث مربوط به «فساد هشت هزار میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان» به نبرد با «فساد ۸ هزار میلیارد تومانی بابک زنجانی آمده‌اند» و در شرایطی که هواداران دولت «املاک نجومی» را در برابر پرونده «حقوق‌های نجومی» قرار داده‌اند باید به سخنان جهانگیری توجه اکید داشت. آیا معاون اول رییس‌جمهور قصد دارد گام تازه‌ای در باز کردن گره کور پرونده بابک زنجانی بردارد؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی