بازدید 4973

انتخاب مدیران بنیاد شهید از جامعه هدف امکانپذیر نیست

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس با تاکید بر اینکه انتخاب روسای بنیاد شهید از جامعه هدف عملیاتی و منطقی نیست، گفت: باید هیات امنای مشورتی از جامعه ایثارگران بدون شان تصمیم‌گیری و نظارتی الزام‌آور تشکیل شود .
کد خبر: ۶۴۶۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵ 06 December 2016
علی‌اکبر کریمی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت در واکنش به طرح پیشنهاداتی مبنی بر انتخاب روسا و مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران از جامعه هدف، گفت: برقراری مکانیزمی که انتخاب مدیران و نظارت بر عملکرد آنها مبتنی بر آرای افراد، گروه‌ها یا اقشاری از دستگاه‌های دولتی باشد با منطق بروکراسی حاکم بر مجموعه دولت سازگار نیست، در واقع تنها در برخی از دستگاه‌ها که ماهیت غیردولتی دارند مانند جمعیت هلال‌احمر چنین مکانیزمی وجود دارد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، افزود: اعضای جمعیت هلال احمر در قالب مجامع عمومی که در شهرستانها برگزار می‌شود، نسبت به انتخاب نمایندگان شان در سطح شهرستان، استان و ملی اقدام می‌کنند و به نوعی مکانیزم مدیریت جمعیت هلال‌احمر مبتنی بر آراء اعضا است اما در مورد بنیاد شهید و امور ایثارگران که دستگاه دولتی محسوب می‌شود نمی‌توان با این ساختار اداره کرد.

وی با بیان اینکه ایثارگران در کشور مصادیق مختلفی اعم از گروه آزادگان، خانواده شهدا، مجموعه گسترده رزمندگان را شامل می‌شوند، تصریح کرد: جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران جامعه چند میلیونی است، بنابراین برقراری و ایجاد مکانیزم انتخاباتی بین جامعه چند میلیون نفری  برای انتخاب روسا و مدیران کار سخت، پر هزینه و زمان‌بر است لذا با توجه به این شرایط پیشنهاد معقول و عملیاتی‌ به نظر نمی‌رسد.

کریمی معتقد است: امکان تشکیل هیات امنا یا هیات مشورتی با روش خاصی که در برگیرنده افرادی از جامعه ایثارگران باشد وجود دارد، زیرا هیات امنا می‌تواند نقش مشورتی در کنار بنیاد شهید و امور ایثارگران ایفا کند که منعکس کننده نقطه نظرات جامعه ایثارگری در اداره امور بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هیات امنای مذکور شان مشورتی خواهد داشت و قرار نیست شان تصمیم‌گیری و نظارتی الزام‌آور داشته باشد، گفت: این هیات امنا به عنوان مجموعه غیردولتی بدون دخل و تصرف در استیضاح و عزل رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سطح شهرستان، استان و کشور فعال خواهد بود.

سخنگوی فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: هیات امنای مشورتی قابلیت اجرایی دارد اما انتخاب روسای بنیاد شهید از  سوی جامعه هدف امکان‌پذیر نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی