بازدید 6171

دستاورد بزرگ روز دانشجو، مطالبه‌گری است

کد خبر: ۶۴۶۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷ 06 December 2016
امیر خجسته در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت به مناسبت روز دانشجو گفت: ١٦ آذر امسال با تمدید و تکرار خصومت های استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران مقارن شده است و این مسأله لزوم تقویت پیش از پیش صفوف استکبار ستیزی در بین جریان های دانشجویی را مطرح می سازد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سرآغاز خیزش قدرتمند جامعه  مستضعفین علیه نظام سلطه با خون دانشجویان آزادی خواه رنگین گشت و دانشجویان بی وقفه در این مسیر تا به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی در راه خود استوار بودند.

وی در خصوص نقش دانشجویان در حوادث بعد از انقلاب اسلامی بیان داشت: اوج شکوفایی بلوغ سیاسی دانشجویان ما در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا تجلی می یابد و قطعا یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی ایران همین دادخواهی دانشجویان بابصیرت از اتم مستکبرین عالم یعنی آمریکاست.

خجسته ادامه داد: دانشجویان در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی آمریکا پیام استقلال طلبی و عدالت خواهی انقلاب اسلامی را به گوش همه ملت های آزادی خواه و درگیر با شر استکبار جهانی رساندند.

این نماینده مردم در مجلس دهم در خصوص لزوم ایفای نقش دانشجویان در حوزه عدالت طلبی گفت: یکی از وظایف دانشجویان، مطالبه‌گری در هر زمان و از هر شخص است و قطعا دانشجویان می توانند با استفاده از حق پرسش خود نقش پررنگی در حوزه مبارزه با فساد ایفا کنند.

وی در ادامه ضمن بیان ویژگی های جنبش دانشجویی بر لزوم حفظ استقلال این جنبش ها در برخورد با جریانات سیاسی تاکید کرد و افزود: مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی هایشان استکبار ستیزی، ضد فساد، ضد اشرافی گری و ضد گرایش های انحرافی را از ویژگی های اصلی جنبش دانشجویی بر شمردند، لذا دانشجویان باید مراقب نفوذ جریان های سیاسی خارج از دانشگاه در بدنه جنبش های دانشجویی باشند، زیرا ممکن است ایشان نیز دچار برخی از مصلحت اندیشی های سیاسی شوند و این مسأله با روحیه عدالت خواهی و مطالبه گری دانشجویان در تضاد است.

خجسته همچنین تأکید کرد: البته دانشجویان باید همواره ضمن افزایش تقوای دینی، اطلاعات سیاسی و بصیرت خود را نیز افزایش دهند زیرا به فرموده شهید بهشتی دانشجو موذن جامعه است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن تبریک مجدد روز دانشجو، دانشجویان را به حفظ دستاوردهای روز دانشجو فراخواند و خاطرنشان کرد: روز دانشجو مظهر شکوفایی جنبش های دانشجویی است و دانشجویان موظف هستند خود از دستاورد بزرگ این روز که همان مطالبه گری است دفاع کنند، اگرچه امروز برخی از جریان های سیاسی خارج از مجموعه دانشجویی به دنبال فراموشی و تغییر ماهیت این روز به برگزاری صرفا یک جشن ساده هستند، اما بدون شک آرمان های بزرگ دانشجویی فدای این کج بینی های سیاسی نخواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی