بازدید 3703

عصبانیت انگلیس از برنامه هسته‌ای کره شمالی

انگلیس به دلیل برنامه اتمی کره شمالی به شدیدترین شکل ممکن این کشور را مورد انتقاد قرار داده و خواستار تحریم‌های مالی بیشتر علیه پیونگ یانگ شده است.
کد خبر: ۶۴۶۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰ 05 December 2016
انگلیس به دلیل برنامه اتمی کره شمالی به شدیدترین شکل ممکن این کشور را مورد انتقاد قرار داده و خواستار تحریم‌های مالی بیشتر علیه پیونگ یانگ شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس، مقام های دولت انگلیس گفته اند که به دلیل تداوم اقدامات و برنامه های اتمی کره شمالی، لندن نمی تواند بیش از این در مقابل برنامه ها و اقدامات تحریک آمیز و غیر منتظره این کشور تاب بیاورد و صبر کند.

متیو ریکرافت، سفیر دائم انگلیس در سازمان ملل در جریان سخنرانی در این سازمان خواستار اقدامات بیشتر برای جلوگیری از فعالیت روز افزون کره شمالی در جمع آوری پول غیرقانونی شده و برداشتن گام های محکمتر برای جلوگیری از دسترسی این کشور به پول را درخواست کرد.

وی گفت: در سال 2016، کره شمالی تعدادی از اقدامات غیرمنتظره تحریک آمیز شامل دو آزمایش اتمی انجام داد. امروز ما نشان دادیم که جامعه بین الملل دیگر نمی تواند از کنار این مساله به سادگی ها بگذرد. ما یک پیام واضح برای کره شمالی داریم. شورای امنیت سازمان ملل به شدت مخالف این اقدامات است و به شدیدترین  شکل ممکن در مقابل آن می ایستد.

سفیر دائم انگلیس در سازمان ملل ادامه داد: ما باید محدودیت های مالی کره شمالی را برای جلوگیری از پیشروی این کشور در انجام برنامه های اتمی اش ادامه دهیم. باید تمامی منابع تامین مالی این کشور را محدود کنیم و نگذاریم تا طرف‌های خارجی نیز این کار را انجام دهند. پیونگ یانگ راه مبارزه و تقابل را انتخاب کرده است. این روند باعث شده تا تحریم هایی بر صادرات این کشور اعمال شود. این پیامی واضح است. اگر کره شمالی به برنامه های اتمی خود ادامه دهد، با پیامدهای مالی زیادی روبرو می شود. هر راهی برای دستیابی این کشور به منابع مالی باید مسدود شود. بجای آنکه کره شمالی پولهایش را خرج برنامه های اتمی اش کند، آنها را برای مردمش و بهتر شدن اوضاع زندگی مردم خرج کند. کره شمالی باید انتخاب کند.

انگلیس خواستار تحریم های بیشتر سازمان ملل علیه کره شمالی شده و تاکید کرده این روند باید اجرایی شود "چون اقدامات پیونگ یانگ راه دیگری را برای این سازمان باقی نگذاشته است."
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی