بازدید 6278

انتقاد از نرخ بالای بودجه جاری در لایحه بودجه۹۶

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه شرکت های دولتی بیش از ۷ صد هزار میلیارد تومان از بودجه سال ۹۶ را می بلعند، گفت:همانند گذشته بودجه جاری کشور زیاد بوده و در بودجه ۹۶حدود ۸۶ درصد است.
کد خبر: ۶۴۶۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵ 05 December 2016
سیدحسن حسینی شاهرودی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به درنظر گرفتن قیمت 3300 تومانی برای ارز در بودجه سال 96 گفت:دولت ادعا دارد که قصد تک نرخی کردن ارز دارد و این با شرایط اقتصادی و سیاسی کنونی امکانپذیر نیست و نمی توان به آن ثبات بخشید و دولت تنها می تواند نرخ دولتی را به نرخ آزاد نزدیک کند و در شرایطی که قیمت ارز به 3900 رسیده قیمت دولتی با قیمت بازار باید تطابق پیدا کند.

نماینده مردم شاهرود و میامی درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه بانک مرکزی نتوانسته قیمت ارز را کاهش دهد و تنها توانسته ثباتی نسبتی به این بازار دهد،افزود:البته در یک ماه اخیر بازار ارز نوساناتی داشته و قیمت دولتی غیرواقعی بوده و ایجاد رانت و فساد می کند و باید نرخ ارز سریع تر تک نرخی شده و به صورت واقعی در بودجه تنظیم شود.

دولت با تعیین نرخ 3300 تومانی ارز خود را به نرخ بازار آزاد نزدیک کرده است

حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه دولت با تعیین نرخ 3300 تومانی ارز خود را به بازار آزاد نزدیک کرده است، ادامه داد:فساد و رانتی که با ارز تک نرخی ایجاد می شود بهتر از تورمی است که با افزایش قیمت دلار ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه اگر مقرر شده یارانه ای به صنعت داده شود، باید به صورت ریالی یارانه پرداخت شده و هزینه انرژی کاهش داده شود،یادآور شد:دولت برای کنترل ارز باید قیمت دولتی و آزاد را یکسان کند و تزریق ارز در بازار را بیشتر کند و سازوکار اقتصادی نظام ارزی کشور را سامان داده تا نابسامانی در آن ایجاد نشود و بانک مرکزی به عنوان تعادل کننده بازار ارز تقویت شده و حضور آن پررنگ تر شود.

دولت باید خود را تکانده و کوچک و چابک شود

حسینی شاهرودی با اشاره به نقاط منفی بودجه سال 96 افزود:متاسفانه همانند گذشته بودجه جاری کشور زیاد بوده و در بودجه 96حدود 86 درصد است و حدود 14 درصد مربوط به تملک دارایی است و دولت حجم زیادی از بودجه را می بلعد، تا برای 14 درصد کار کند که بر اساس سابقه سنواتی این 14 درصد هیچگاه محقق نشده است.

عضوهیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت باید خود را بتکاند و کوچک و چابک کند، تصریح کرد:دولت هر روز بزرگ و بزرگ تر می شود،خصوصا حجمی عظیم بیش 7 صدهزارمیلیارد تومان فقط در شرکت ها و موسسات وابسته به دولت هزینه می شود و بیش از 70 درصد اعتبار دولت برای شرکت های دولتی انتفاعی بوده، که رقم بسیار بزرگی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی