بازدید 5978

کاهش یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه ای تولید نفت اعضای اوپک

عضو هیئت رئیسه مجلس، از کاهش یک میلیونی و ۲۰۰ هزار بشکه ای تولید نفت اعضای اوپک خبر داد و گفت: تا این لحظه از مذاکرات حدود ۱۰۰ هزار بشکه در روز به سهمیه ایران افزوده شده و در مرحله دوم تلاش بر این است که به سقف پیش از تحریم ها که ۳ میلیون و ۹۷۵ هزار در بشکه در روز است، دست پیدا کنیم.
کد خبر: ۶۴۴۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸ 01 December 2016
بهروز نعمتی که به همراه وزیر نفت در نشست سران اوپک در وین شرکت کرده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با اشاره به برگزاری نشست وزرای نفت پشت درهای بسته گفت:با توافق اعضای اوپک تولید نفت ایران به شرایط پیش از تحریم ها باز می گردد و حدود 100 هزار بشکه به تولید کنونی افزوده شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، با بیان اینکه بر اساس توافقات حدود یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز از تولید نفت کشورهای عضو اوپک کاسته می شود، افزود:بر این اساس سهم عراق، عربستان، قطر و امارات حدود 4 درصد کاهش یافت اما ایران به عنوان تنها کشور نه تنها سهم آن نه تنها کاهش نیافته بلکه تا این لحظه حدود 100 هزار بشکه در روز به سهمیه آن افزوده شده است و در مرحله دوم تلاش بر این است که به سقف پیش از تحریم ها که 3 میلیون و 975 هزار در بشکه در روز است، دست پیدا کنیم.

قیمت نفت امروز حدود 8 درصد افزایش داشته است

نعمتی ادامه داد:پیش بینی ها اینگونه است که سقف تولید نفت ایران در نشست امروز به پیش از تحریم ها برسد.

وی با بیان اینکه قیمت نفت امروز حدود 8 درصد افزایش داشته است، یادآور شد:باتوجه به تفاهم امروز احتمالا قیمت نفت بیش از این افزایش پیدا می کند و در را ه این توافق کشورهای عربستان، عراق، همراهی کرده و الجزایر و روسیه به ایران کمک کردند.

 عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه با رایزنی های فراوان سهم ایران نه تنها کاهش نیافت، بلکه افزایش یافته است، تصریح کرد:به رغم تمامی فشارها، فریز نفتی برای ایران اجرا نشد و با افزایش سهمیه، تولید نفت ایران به پیش از تحریم ها می رسد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی