بازدید 9065

دهم آذرماه نماد حق طلبی

غلامرضاکاتب
کد خبر: ۶۴۴۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰ 01 December 2016
 بسم الله الرحمن الرحیم

و امرهم بینهم شوراهم

دهم آذرماه، یادآور وگرامیداشت تلاش ها و مبارزات تاریخی نماد حق طلبی، اسوه آزادگی و آزادیخواهی روحانی برجسته و متعهد به اسلام و ملت، شهید آیت الله سیدحسن مدرس است که همواره بر علیه رژیم جورو فساد و قلدرمآب زمان، همچون به قامت یک کوه استوار ایستادگی نمود تا بهانه ای نیک باشد برای نامگزاردن به نام روز مجلس و نمادی باشد در باب قانونگرایی و تبعیت و الزام همگان از نص صریح قانون.

هم پوشانی و مناسبت نامگذاری روز مجلس با سالروز شهادت شهید مدرس، آیتی جاودان از بیان شاخص های اصیل و ماندگار مسیر مبارزه و ایستادگی وکلای ملت در مقابل استبداد و استعمار بیگانه و دفاع از کیان و استقلال کشور است، که سرانجام فصل زرینی را در تاریخ ایران اسلامی رقم زد.

از این جهت است که جایگاه مجلس شورای اسلامی فراتر از بحث وجودی و فلسفی ساختارهای حکومتی که مهمترین و اصلی ترین رکن قانونگذاری و نظارت در نظام جمهوری اسلامی ایران و یک‌ مرکز اساسی‌ و تعیین‌کننده‌ برای‌ انقلاب‌ است، از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و شاخص بسیاری از تصمیم گیری ها، قانونگذاری ها و برنامه ریزی ها می باشد.آنگونه که بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی فرمودند، بدون شک مجلس در راس همه امور است و لاجرم برای حفظ این جایگاه والا و رفیع وظیفه خطیری بر دوش یکایک نمایندگان محترم مجلس به مثابه عصاره های فضایل این ملت استوار است.

مجلس، بعنوان مظهر آراء مردم در اداره این نظام رابطه معناداری با تمامی اجزاء دارد. به نحوی که مقام معظم رهبری فرموده اند: سلامت نظام، به سلامت مجلس وابسته است. یک مجلس سالم و قوى و کارآمد و داراى اعضاى مؤمن و منطبق با ضوابط، خواهد توانست پشتیبانى قانونى نظام را به شکل صحیحى انجام بدهد.

از همین روی اینجانب بعنوان نماینده منتخب ملت که چند سالی است افتخار حضور در خانه ملت را یافته ام اعتقاد دارم وجود چهار ویژگی احساس مسئولیت، استقلال، شجاعت و تخصص گرایی در شاکله مجلس شورای اسلامی می تواند این قوه را در جایگاه حقیقی و واقعی خود قرار داده و در پرتو رهنمودهای فاضلانه و وروشنگرانه مقام معظم رهبری منتخبان مردم تا آخرین روز بر عهد خویش با ملت بزرگوار ایران اسلامی مبنی‌بر انجام صحیح امور تقنینی و نظارت دقیق بر امور جاریه پا برجا بمانند.

رجا واثق دارم، مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم در خانه ملت همچون گذشته با اشراف کامل بر مشکلات مردم، تلاش خواهند نمود تا با تعامل و همکاری نزدیک با سایر قوا در مسیر رفع مسائل مردم به ویژه در حوزه معیشت، و ایجاداشتغال و رفع بحران بیکاری گام‌های بلند و ارزنده‌ای بردارند.

اینجانب دهم آذر ماه روز مجلس شورای اسلامی را به ریاست و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تبریک عرض نموده و توفیق حرکت صحیح توام با بصیرت تمامی کارگزاران نظام و خدمتگزاران ملت را از درگاه ایزدمنان خواستارم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی