بازدید 7297

داعش در شمال سوریه سلاح شیمیایی استفاده کرد

ستاد مشترک ارتش ترکیه اعلام کرد که عناصر داعش شامگاه شنبه در روستای «الخلیلیه» واقع در شمال سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده‌اند.
کد خبر: ۶۴۴۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴ 27 November 2016
ستاد مشترک ارتش ترکیه اعلام کرد که عناصر داعش شامگاه شنبه در روستای «الخلیلیه» واقع در شمال سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده‌اند.
 

به گزارش فارس، ارتش ترکیه امروز یکشنبه گروه تروریستی داعش را به استفاده از سلاح شیمیایی علیه تروریست‌های معارض سوری متهم کرد.

ستاد مشترک ارتش ترکیه اعلام کرد که عوارض مصدومیت ناشی از گاز شیمیایی در بدن 22 معارض سوری دیده شده که نتیجه پرتاب موشک داعش در روستای «الخلیلیه» واقع در شمال سوریه است.

خبرگزاری «آناتولی» گزارش داد که در بیانیه ستاد مشترک ارتش ترکیه آمده است که در درگیری با داعش در شمال سوریه یک عنصر از ارتش آزاد کشته و 14 تروریست دیگر زخمی شدند.

روزنامه «ینی شفق» ترکیه نیز به نقل از ارتش ترکیه اعلام کرد که این تروریستها شامگاه شنبه مصدوم شده‌اند و عوارض مواد شیمیایی در چشم و بدن تروریستها هویداست. 

عناصر تروریستی به بیمارستان دولتی شهر مرزی «کلس» منتقل شدند تا تحت درمان قرار گیرند. 

ارتش ترکیه از 24 آگوست گذشته با کمک آمریکا عملیات نظامی را تحت عنوان «سپر فرات» در مرزهای سوریه آغاز و ادعا کرد که هدفش بیرون راندن داعش از مناطق نزدیک به مرز این کشور است.

ترکیه همچنین می‌گوید که نیروهای پشتیبانی مردمی کُرد با حزب کارگران کردستان که در جنوب شرق ترکیه فعال است ارتباط دارند، از این روی مواضع آنان را در سوریه بمباران میکند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست