بازدید 21751

مدیرعامل راه‌آهن از سمت خود استعفا داد، وزیر راه به سرعت موافقت کرد

محسن پورسیدآقایی با حضور در بخش خبری ساعت 21 شبکه اول سیما، ضمن عذرخواهی بابت برخورد دو قطار مسافربری در هفت‌خوان سمنان و جان باختن بیش از 40 هموطن اعلام استعفا کرد. او گفت که آخوندی، وزیر راه استعفای او را پذیرفته است. اندکی بعد، متن موافقت وزیر راه با استعفای معاونش منتشر شد و جالب اینکه وزیر آنچنان در پذیرش این استعفاء و کاهش فشار از روی خود تعجیل نموده که با استعفاء به تاریخ یک سال دیگر موافقت کرده است!
کد خبر: ۶۴۳۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴ 26 November 2016
معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در پی برخورد دو قطار مسافربری در هفت‌خوان استعفا کرد و وزیر به صورت شتابزده استعفای او را پذیرفت تا بدین ترتیب بخشی از فشاری که بر روی وزیر برای پاسخگویی همزمان با وقوع این حادثه به وجود آمده، برطرف شود.
 
به گزارش «تابناک»، محسن پورسیدآقایی مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با حضور در بخش خبری ساعت 21 شبکه اول سیما، ضمن عذرخواهی بابت برخورد دو قطار مسافربری در هفت‌خوان سمنان و جان باختن بیش از 40 هموطن اعلام استعفا کرد. او گفت که آخوندی، وزیر راه استعفای او را پذیرفته است. اندکی بعد، متن موافقت وزیر راه با استعفای معاونش منتشر شد و جالب اینکه وزیر آنچنان در پذیرش این استعفاء و کاهش فشار از روی خود تعجیل نموده که با استعفاء به تاریخ یک سال دیگر موافقت کرده است!
 
مدیرعامل راه‌آهن از سمت خود استعفا داد
پورسید آقایی ضمن تسلیت و عذر خواهی از بازماندگان حادثه قطار  گفت: این خطا ها در مدیریت راه آهن و پرسنلی که تحت نظر مدیریت راه آهن بوده رخ داده است و من به عنوان یک مسئولیت اجتماعی و برای اظهار همدردی با بازماندگان این سانحه استعفای خود را تقدیم و وزیر آن را پذیرفتند. برای اینکه نشان دهم مدیران مسئولیت را می شناسند و خطا به عهده مدیران هم است این اقدام انجام شده است. موضوع را کمیسون سوانح راه آهن زیر نظر وزیر بررسی می کنند و جزئیات اعلام خواهد شد.

او در خصوص سیستم هوشمند رونمایی شده در سال 1393 افزود: این سیستم، بسیار پیشرفته است و قبل از وقوع این حادثه در زمانیکه قطار به سمت قطار در حال توقف در حال حرکت بوده ،قطار را متوقف کرده و ترمز می گیرد. پس از توقف قطار توسط سیستم خطای انسانی رخ داده است و لوکوموتیو ران با ارتباط با مرکز و بررسی از طرف مسئول مربوطه که تازه بر سر شیفت آمده بود راهنمایی غلط دریافت می کند. مسئول مربوطه به لوکوموتیوران می گوید که قطار را از سیستم خارج و به صورت دستی حرکت دهد. به علت در شیب بودن مسیر قطار بعد از 4 دقیقه به محل مورد نظر می رسد و به علت در پیچ بودن ،قطار تنها 6 ثانیه جلوتر می تواند ترمز کند.

معاون وزیر راه در پاسخ به سوالی مبنی بر قرمز بودن مسیر به علت برودت هوا و سابقه قبلی بروز این مشکل در سیستم تصریح کرد: این موضوع را تکذیب می کنم ،تمام مکالمات ضبط می شود و صبح این مکالمات را در دفتر وزیر بررسی کردیم که این طور نیست. قطار جلویی بر اثر سرمای هوا متوقف شده و قطار پشتی علت چراغ قرمز را اینطور نمی داند و نفر سیستم اشتباه به آن اطلاع می دهد . اشتباه دوم این است که لوکوموتیو ران اجازه ندارد با مسئول سامانه با هم سیستم را خاموش کنند و باید با اجازه مرکز این کار انجام شود.
 
 
او در خصوص امکانات روز و استفاده از آن در راه آهن گفت: سیستم های پیشرفته تر از جی پی اس در راه آهن وجود دارد و تمام نقاط اطلاعاتش وجود دارد اما وقتی عامل انسانی دخالت می کند اشتباه رخ می دهد.
 
ساعت 7:35دقیقه صبح آدینه قطار تبریز ــ مشهد که شامگاه گذشته از تبریز به‌سمت مشهد به حرکت درآمده بود در حدفاصل چهار هزار و 800 متری ایستگاه هفت‌تپه در منطقه‌ای مابین سمنان و دامغان به‌دلیل تعویض خط و هدایت قطار به ریل مقابل متوقف می‌شود اما همچنان دلیل اینکه این توقف چرا بیش‌ از حد معمول رخ داده است، مشخص نیست اما می‌توان حدس زد برودت 12درجه زیر صفر دلیل تأخیر در انتقال خطوط باشد.

در نهایت قطار تبریز ــ مشهد درحالی که با چراغ‌قرمز ورود به ایستگاه هفت‌خوان مواجه می‌شود در جای خود متوقف می‌شود اما این توقف به‌قیمت حضور قطار ساعت هفت صبح سمنان ــ مشهد در همان محل و برخورد این دو قطار با یکدیگر تمام می‌شود. این حادثه با اصابت لوکوموتیو و منبع سوخت قطار سمنانی با واگن انتهای قطار تبریزی به فاجعه‌ای بزرگ بدل می‌شود و دو واگن از چهار واگن قطار تبریزی که از ریل خارج شده بودند، دچار حریق گسترده می‌شود، حریقی که بیش از چهار ساعت ادامه داشت و متأسفانه جان تعداد زیادی از هم‌وطنانمان را گرفت. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴۹
انتشار یافته: ۵۴
پس وزیر چی؟ مدیر استعفا داده که از وزیر بگذرن !
حقه بازی موقوف ، وزیر راه و مدیر عامل راه آهن باید به حبسهای طویل المدت محکوم شوند
خیلی دمش گرم،درود به شرفش کاش دیگر مدیران هم الگو بگیرند
این کافی نیست استعفای مدیرعامل راهآهن نباید باعث قصر دررفتن وزیر راه شود. مقصر اصلی اوست.او باید برود.آخوندی لطفا محترمانه برو.
وزیر باید خودش استعفا بده....اونوقت استعفای یکی دیگه رو قبول میکنه...
فداکاری کرد.مقصر قایم مفام ایشون بود که پیمانکار و کارفرمای arc سه هزارمیلیارد تومانی معیوب بود
احتمالاً وزیر راه به مدیرعامل راه اهن گفت تو استعفا بده تا من در وزارت بمانم ، وزیر حتما باید استعفا دهد یا استیضا شود. والسلام
آیا مدیر عامل این افراد بی مسولیت را استخدام نموده ؟ نقش اداره گزینش وحراست سازمان ریلی کشور در ارایه مسولیتها چقدر است ، ارزش پست سوزن بانی ، ومسول تعویض پستها چی ، نقش طراح و مجری کنترل الکترونیکی در کجای این واقعه قراردارد ؟ و الاآخر ، ؟،ٔ؟
اونوقت اون کسی که مسئول مستقیم کنترل حرکت قطار بوده داره چکار می کنه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
اون که با پارتی اومده حتما هنوزم هستش دیگه
بسیار پسندیده عمل کرد
منتظر حرکت انسانی وزیر محترم هستیم
در اصل باید وزیر استعفا می داد ولی ظاهراً به دلیل پیشگیری از استیضاح مدیر عامل راه آهن راقربانی بقای خود کرد واقعا حادثه عجیبی در تاریخ راه آهن ایران است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
عجیب نیست قبلا هم داشتیم و اتفاقا هیچ کس هم استعفا نکرد
هم وزیر راه و هم ریس راه آهن باید محاکمه شوند
فایدش چیه ؟ که چی ؟ یا 0 یا یک وقتی نتونی کاری رو انجام بدی نباید بدی و وقتی میتونی باید بیای انجام بدی بینا بین وجود نداره ...
الان هم شما بری وزیر راه بره که عمرا بره دردی دوا نمیشه 40 نفر زنده نمیشن ... متاسفانه کم کاری زیادی انجام شده .
حقوق های نجوی چی شد که این میخواد بشه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
همونی شد که املاک نجومی شد
آفرین
چه سنت حسنه‌ای،که هر مسئولی احساس وظیفه کرده و بخشی از اتفاق رو متوجه خودش و عملکردش بداند.
انشالله بزودی ایشان را در یک منصب مدیریتی دیگر خواهیم دید
دقیقا استعفا چه دردی درا دوا می کند؟
از پس کنترل یه قطار بر نمیایم چجوری میخوایم با امریکا بجنگیم؟؟
از پس برف و سرما بر نمیایم چجوری میخواییم با امریکا بجنگیم؟؟
از پس بارون برنمیایم ...............................؟؟
از پس فساد اقتصادی بر نمیایم...!!!؟؟
ایشان مدیر شایسته و متخصصی هستند و واقعا حیف است قربانی این داستان شوند
شاید همه منو به تمسخر من بلند شن ولی باور کنید دوستان تمام این خطاهای انسانی از آموزش اشتباه از پایه تا دانشگاه سرچشمه میگیره
وقتی هرساله دانش آموزایی دیپلم میگیرن که 15 تقسیم بر 6 رو بلد نیستن به صورت اعشار انجام بدن
نتیجه اش میشه مهندسی که از دانشگاه آزاد و پیام نور مدرک میگیره و با واسطه و آشنا و غیره میره و کارهای حساس مملکت رو عهده دار میشه | روی سخنم به کارمنداییه که در هر اداره و سازمانی از سرو ته کار میزنن...
واقعا وای بر سالهای آینده و این نسل جدیدی که داریم میبینیم چجوری دارن تحصیل میکنن..
خدا بیامرزه این فوت شدگان رو.
ايشان نبايد استعفا ميداد همه برنامه ريزيها و انتخاب مديران نالايق و قرار داد يا شركتهاي وابسته بعهده مهندس خدايي بوده است ايشان بايد عزل شود
شغلی بهتر به شما خواهم داد!!!
فقط خود پورسید اقایی نباید بره معون سیرو حرکت و مدیر کل سیرو حرکت و مدیر سوانح هم باید بسرعت بر کنار و اخراح بشن
وزیر ضعیف باید استعفا دهد چرا باید لایجه های زیرین تاوان بی تدبیری وزیر را بدهند مصاجبه ایشان درد ناک تر از خو د تصادف بود (همه بیمه هستندمشکلی نیست )
مدیرانی که به اشتباه نیروهای زیر دست خود اعتراف کرده و نسبت به آن احساس مسئولیت میکنند و استعفا میدهند، قابل تقدیرند.
جاش بود وزير هم استعفا مي داد .
به جای سیدآقای باید آخوندی استعفا بدهد. دولت روحانی فقط بلد است خوب حرف بزند و دریغ از سر سوزنی عمل
1-این استعفا،نه گفتنی هم به پیرسالاری است.
2- امید که مردان این روزگار بیاموزند که پیرسالاری را با استفاده نکردن از رنگ مو و به ظاهر جوان درآوردن خود، شفاف تر سازند.
با سلام
تنها استعفا کافی نیست باید ایشان و سایر مسئولین مربوطه دادگاهی شوند.
سلام.سطر اخر نیز ایراد دارد .همکاران ارجمند ومن صحیح است .نه همکاران ومن ارجمند.؟؟؟!!!!
مایه تاسف است
سال رو هم اشتباه زدن 96 خیلی عجله داشتن
با عرض سلام
محضر تمام همزبان های خودم که در این حادثه جانسوز جگر گوشه های خودشان را از دست دادندتسلیت عرض نموده وبرای بازماندگان شان صبرو شکیبایی مسئلت دارم
فدائی داری؟
موافقت با استعفا در سال آینده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نکته تاسف بار!
متن قبول استعفا رو ببینید!
تاریخ رو 96 زده!!؟
با این دقت بعد میگن چرا قطارا میخورن به هم!
استعفا! فقط وزیر!
جناب وزیر متن رو نخوانده امضا کردی لاقل تاریخ استعفا رو درست مینوشتی ....
با سلام و احترام
لطفا" مسائل بسیار بی ارزش تایپی را بزرگنمایی نکنید. هرچند جناب وزیر محترم نیز بایستی دقت لازم را می نمودند. باید توجه داشت که اینگونه نامه ها توسط فرد دیگری تهیه و سپس چندین نفر کنترل و پاراف می نمایند، آنگاه وزیر نیز به اعتبار امضای افراد زیر دست نامه را امضا می نماید.
با تشکر
کسی که نمی تونه یه نامه درست وحسابی بنویسه گذاشتنش وزیر معلومه که این همه کشته باید بدیم .خدا عاقبتمونو ختم به خیر کنه.
شما زیاد احساساتی نشو تابناک ! هر آدم باشعوری می فهمه که موضوغ ربطی به وزیر نداره و قصور از طرف مامور ایستگاه بوده . خدا میدونه که برای بدنام کردن روحانی چه کار هایی که نمیشه کرد .
الان دیگه مد شده هر کی یه خرابکاری مکنه یا یه گندی در میاره زود استعفا میده .جواب این همه مردم کشته شده را کی می خواد بده . لابد وزیر محترم با بیمه دیشون را میده.
باز خوبه ایشون شهامت داشتن و استعفا دادند
اقای وزیر یاد بیگر سریعا استعفا بده
اون جایگاه برای شما خیلی عظیم است
این یعنی چی!؟
جالب اینکه وزیر آنچنان در پذیرش این استعفاء و کاهش فشار از روی خود تعجیل نموده که با استعفاء به تاریخ یک سال دیگر موافقت کرده است!
بهتره خودشون زودتر استفا بدهن و ریس جمور سریع موافقت کنند
در آسیب شناسی سامانه راهبری قطارها متوجه شدم که بنظر می رسد متاسفانه هنوز هم بعد از گذشت چند دهه مجهز به حسگر ها و دوربین ثبت قطار بصورت کد بندی شده بر اساس کد هر قطار نیست...!

لذا علی القاعده باید , هم سامانه مرکزی و هم هر قطار باید دارای سامانه ارسال و دریافت کد و معرفی به سامانه هنگام عبور از گیت های برخط کد خوان باشد تا عبور قطارها بر اساس گفت و شنود بین لوکوموتیوران ها و متصدیان مرکز راهبری نباشد.
مسول محترم تا بناک لطفا این دو موضوع راپیگیرو تفسیر کنید در ماجرای مطهری در مشهد آقای روحانی شخصا وارد گود شد و نامه نگاری وپیگیری کرد اما در حادثه قطار سمنان به آقای جهانگیری ماموریت رسیدگی داد و جهانگیری هم به ترکان داستان مطهری برای آقای روحانی جنبه تبلیغات انتخاباتی داشت اما متاسفانه حادثه قطار نمیگویم خودتان قضاوت کنید
رییس جمهور باید استیضاح گردد. و وزیر سیاسی برکنار شود
فقط استعفا کافی نیست باید از طریق قضایی محاکمه شود.
فرار کرد.
میدونست چه گندی زده. وزیر هم میدونست . اگر کار به بازرسی و کنجگاوی کشیده بشه گندش حسابی در میاد
با سلام، سیستم حمل و نقل ریلی کشور یتیم شد، با این اتفاق و این استعفا انگار گرد مرگ بر روی شرکت راه آهن ریخته اند.
سیستم آشغالatcایرانی همون کاری رو کرد که پراید وپژو کردند ومیکنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار