بازدید 13773

ایرانیان برای خون شهروندان ایرانی به اندازه اروپایی ها ارزش قائل هستند؟!

پرسش این است که چرا باید این همه همدردی و واکنش نسبت به مردم پاریس از سوی ایرانی ها ابراز شود، در حالی که هر روز در کشورهای خاورمیانه، شمار بسیاری از مردم بی‌گناه کُشته می‌شوند و حتی در مورد اخیر، تعداد زیادی از ایرانی های بی گناه در عراق کشته شدند؛ اما خبری از این واکنش ها و احساس همدری ها اصلا نبود؟!
کد خبر: ۶۴۳۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 27 November 2016
در این روزها، دو واقعه دردناک برای هموطنانمان رخ داده که دل هر انسانی را به درد می آورد. روز پنجشنبه هفته گذشته در انفجاری وحشتناک، ده ها ایرانی در حله عراق توسط داعشی ها به خاک و خون کشیده شدند، در فردای آن نیز با برخورد دو قطار مسافربري راه آهن جمهوري اسلامي ايران به يكديگر ـ كه در محدوده هفت خوان اميرآباد استان سمنان اتفاق داد ـ بار ديگر شمار زيادي از خانواده هاي ايراني عزادار شدند.

به گزارش «تابناک»، بعد از این حادثه، انبوه انتقادات بحق از مسئولان امر به گوش رسید. از اینکه چرا مسئولان به سرعت واکنش نشان نداده اند، یا اینکه چرا با مسببان امر برخورد لازم نمی شود و یا اینکه چرا هیچ مقامی از کار برکنار نمی گردد. حتی برخی نیز از اینکه چرا دولت در مواجهه با موضوعات غیر مهم مانند لغو یک سخنرانی به سرعت و شدت واکنش نشان می دهد؛ اما در این موارد واکنش جدی انجام نمی دهد، نیز انتقادات شدیدی را به دولت کردند.

البته انتقادها فقط به عملکرد دولت ختم نشد، بلکه انتقادات درستی نیز به عملکرد صدا و سیما نیز مطرح شد. از جمله انتقادات این بود که چرا صدا و سیما دو موضوع انفجار در حله عراق و شهادت ده‌ها نفر از هموطنان‌مان و همين‌طور حادثه برخورد دو قطار مسافربري در سمنان و كشته شدن نزديك به ٤٠ نفر ديگر را به صورت ویژه به آن نپرداخته و صدا و سیما را به سیاسی کاری متهم کردند.

این انتقادات در جای خود می تواند درست باشد و باید مسئولان دولتی و صدا و سیما نسبت به نوع واکنش و همچنین بازتاب این رویداد مهم پاسخگوی افکار عمومی باشند که چرا به وظایف خود به طور کامل عمل نکرده اند و در برخی موارد برخی اهمال کاری ها را انجام داده اند.

اما پرسش اصلی این است که آیا مردم ما نیز به سهم خودشان به صورت کامل وظایف خود را انجام داده اند. آیا واکنش مردم نمی توانست مسئولان و صدا و سیما را به واکنش جدی تر ترغیب کند؟ یا اینکه آیا بهتر نبود مردم نسبت به کشته شدن چند ده تن از هموطنانشان بیشتر از خودشان حساسیت نشان می دادند؟

پاسخ به این سؤالات هنگامی با علامت تعجب جدی روبه رو می شود که نوع برخورد و واکنش مردم را نسبت به رویدادهایی از این قبیل در سایر کشورها را مقایسه کنیم.

برای مثال در سال گذشته، در همین روزها پاریس توسط داعش آماج حمله تروریستی قرار گرفت و تعدادی کُشته و زخمی شدند. در آن رویداد، مردم ایران از قافله عقب نماندند و چندی پس از این رخداد نسبت به آن واکنش نشان دادند. فیس‌بوک، اینستاگرام، بخش نظرات سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و دیگر فضاهای مجازی پر از واکنش‌ متفاوت ایرانی‌ها بود و صدها ایرانی در صفحات شخصی شان با مردم پاریس ابراز همدردی کرده‌اند. به عنوان مثال بخش زیادی از شبکه اینستاگرام در ایران تصاویر و پوسترهایی مربوط به حادثه را نشان می‌داد. "پاریس شهر بی‌دفاع"، "برای پاریس دعا کنید"، "لعنت به حامیان داعش"، "پاریس به صلیب کشیده شد" و ... جملاتی بودند که زیر این تصاویر درج می شد. در این میان حتی برخی ایرانی ها در کنار سفارت فرانس شمع روشن کردند.

پرسش این است که چرا باید این همه همدردی و واکنش نسبت به مردم پاریس از سوی ایرانی ها ابراز شود، در حالی که هر روز در کشورهای خاورمیانه، شمار بسیاری از مردم بی‌گناه کُشته می‌شوند و حتی در مورد اخیر، تعداد زیادی از ایرانی های بی گناه در عراق کشته شدند؛ اما خبری از این واکنش ها و احساس همدری ها اصلا نبود؟!

اینکه در نگاه ایرانی ها، خارجی ها به ویژ] اروپایی ها جایگاه ویژه ای برخوردار هستند، جای بحث های فروان دارد؛ اما اینکه چرا خون شهروندان ایرانی برای برخی از ما ایرانی ها ارزش خون اروپایی ها را هم ندارد، نکته ای است که باید برای آن چاره ای اندیشید. در واقع هنگامی که ما خود برای واکنش به این گونه حوادث تلخ عزمی راسخ نداریم، چگونه می توانیم از صدا و سیما و دولتمردان عملکرد بهتری را انتظار داشته باشیم؟!


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۸۹
انتشار یافته: ۱۱۱
یک واقعیت رو نادیده گرفتید و اون این هست که مردمی که نسبت به حادثه تروریستی پاریس متاسف شدند و ابراز همدردی کردند ، یک جورایی خودشون رو از جنس مردم اروپا میدونند و از نظرشون افرادی که برای پیاده روی اربعین به عراق یا زیارت امام رضا به مشهد سفر می کنند ، از لحاظ سطح فکری و فرهنگی و تیپ و قیافه و ... ، سنخیتی با اونها ندارند. بنابر این دلیلی برای همبستگی و همدردی نمی بینند. چه بسا ، اکثر ایرانیانی که تو فیسبوک عکس پروفایلشون رو به پرچم فرانسه تغییر دادند ، ساکن خارج بودند.

یک نکته دیگه ، ارزش خبری این رویدادهاست که فرقشون از زمین تا آسمان است. به هیچ وجه نمیشه ارزش خبری حادثه پاریس رو با حادثه قطار سمنان یا انفجار اتوبوس های عراق مقایسه کرد.

از بس هر روز خبر کشت و کشتار در خاورمیانه شنیده میشه ، دیگه گوش ها به این جور اخبار عادت کرده اند و یک جورایی این مسائل برای مردم دنیا از جمله مردم ایران عادی شده.
پاسخ ها
فرامرز
| United Kingdom |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
دو گروه مسلمان. گروه اول فکر میکنه اگر گروه دوم رو منفجر کنه، میره بهشت. گروه دوم فکر میکنه اگه گروه اول بکشنشون شهید میشن و میرن بهشت. دلم به حال خدایی که قراره بین اینها قضاوت کنه میسوزه
برای افغانی ها چطور اصلن شما برای ایرانی ها هم به یک اندازه ارزش قائل هستید.؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
دقیقا حرف من بود. تا وقتی خودمون ارزش برای جان و سلامت خودمون قایل نباشیم نباید انتظار داشته باشیم خون ما ارزش خبری هم داشته باشه. هر چی هستیم نتیجه عملکرد و ایديولوژی و فرهنگ خود ماست
دوستان سايتي سلام و وقت بخير

آنچه که مرا بر آن داشت که اين نوشته ها را بنويسم درد مشترکي است که از فوت هموطنانمان که در قطار بصورت مظلومانه سوختند و بين من و شما وجود دارد بوجود آمده است. مسو.لان و صاحب منصبان نشان داده اند که فقط و فقط هنرشان اين است که بي کفايتي خويش و نامديريتي خود را با گران کردن و افزايش قيمت بپوشانند آنچه که در اين حادثه براي هر کسي که يکبار قطار سوار شده باشد ملموس بوده و نياز به تحقيق و گشت و گزار جهت علت حادثه را کم مي کند اين است که طبق سالهاي تحقيقات کارشناسان جهان اين نتيجه حاصل شده است که اگر بطور مثال 11 واگن در قطا ر مسافر بري وجود دارد يک واگن آن را به صورت رستوران قرار داده و بين واگنهاي ديگر جايش دهند مثلا هميشه واجگن ششم از هر طرف که نگاه مي کردي واگن رستوران بوده چرا ؟ چون در رستوران مواد آتش زا مانند گاز وجود دارد که بهتر است در وسط واگن ها قرار گيرد که از هر طرف براي قطار حادثه اي بوجود آمد رستوران در امان بماند متاسفانه حدود12 سالي است که واگن رستوران را برداشته اند و در هر واگن کوپه اي را بدست يک خدماتي داده اند که در آن اجاق و کپسول گاز وجود دارد همين علت خطر ناک باعث گرديده وقتي قطار دومي از پشت به قطار اولي برخورد کرده بعلت وجود کپسول گاز منفجر شده و آتش بگيرد. ما اين گونه مردم را مي کشيم و داعش جوري ديگر ما بر اثر بي مديريتي اين کار را مي کنيم و داعش از روي خشم . خواهش مي کنم براي جلوگيري از حوادث بعدي هم که شده مقاله اي در اين زمينه بنويسيد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
تشکر از توضیح بجا
تنها چیزی که توی ایران ارزش ندارد جان انسان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
سالانه 20 هزار نفر توسط پراید قتل عام میشن. شما و خبرگذاریای دیگه تیترش میکنید اصلا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شما ارزش قائل بشید خبر رسانی کنید.
پاریس رو بمب خبری کردید . اخبار و تلفات لحظه ای میدادید.
یه ربع به هفت تصادف کرده قطار دقیقا 12 ساعت بعدش یه خبر زدید اونم نه تیتر درشت.

این تابناکه ارزشی قائل نیست.
به نظر من ایرانیها در حال انحطاط اخلاقی و فرهنگی هستند و این را میتوان در کوچه و بازار و روابط فیمابین مردم دید. به نوعی امروزه همه سعی میکنند در معاملات خود با دیگران سر دیگری را گرد تاگرد ببرد، در مواقع عصبانیت و دعوا کنترل رفتاری ندارد، در موقع رانندگی نیز همینطور، در روابط خانوادگی نیز رو به زوال است و دادگاههای خانواده پر شده از پرونده های قطور طلاق و دست آخر به مسئله کودک آزاری نیز میتوان اشاره کرد که در حال کسترش است و این تازه بخشی از مسائل دردناک جامعه ما است.
به نظر حقیر آن ابراز همدردی نیز نوعی واکنش از منظر لجاجت و خودنمایی بوده است نه چیزی بیشتر والا چراغی که به مسجد رواست ......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
نمیدونم منظورت از انحطاط اخلاقی چیست. اما میدونم که این وضعیت که در جامعه شاهد هستیم به خاطر خودباختگی فرهنگی است. وثتی اروپا و آمریکا و فرهنگ حاکم بر آنها در مقابل فرهنگ ایرانی ترجیح داده میشود نتیجه اش همین است که میبینید. مصداق ضرب المثل معروف کلاغ خواسا راه رفتن کبک را بیاموزد راه رفتن خودش را هم فراموش کرد!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
پاسخ به ناشناس: خودباختگی فرهنگی؟!!!!!! نه برادر گرامی حساسیت مردم نسبت به وقایع اطراف کم شده است. چون مشکلات و معضلات آنقدر زیاد شده که انسانیت رو به فراموشی است. حس همنوع دوستی از بین رفته است. به قول دوستمان ابراز هم دردی با فرانسوی ها هم مربوط به بخش کوچکی از جامعه بوده و آنهم از سر لج بازی است.
ایرانیها بله ولی عربها نه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
مرگ برهرچی نژادپرسته
بابا چرا گیر میدین چند نفر برای خودشیرینی و گرفتن ویزا رفتن برای فرانسوی ها شمع روشن کردن حالا میلیون ها ایرانی و مردم منطقه بمیرن چه ارزشی داره براشون برای چی برن شمع روشن کنن چون منفعتی براشون نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
خیلیهاشون ویزا و حتی اقامت دايم دارند
همدرد سهله، بدجنس شدیم
وقتی پای خبر فوت اون دختربچه که مادرش اشتباها ماده دیگه ای رو به جای داروی شپش استفاده میکنه انواع و اقسام کامنت های گزنده خطاب به مادر میذاریم انگار که از قصد میخواسته پاره تنش رو بکشه
وقتی پای خبر کشته شدن زائران مینویسیم حقشونه میخواستن نرن
وقتی پای خبر نابودی محصول باغداران می نویسیم چوب خداست، سر ویلاهاشون جبران میکنن انگار که همه مردم شمال یکی یه دونه ویلا دارن
برای فهمیدن حال و روز احساسی مردم کامنت بخونید همه چی دستتون میاد
تابناك اگر شريعتمداري رو استخدام كردي بگو اسمتو عوض كنيم به كيهانناك!
درك بعضي چيزها ساده است اما اگر براي عدم دركش حقوق بكيري سخت ميشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
آقا یا خانم محترم! اگر حرف حقی گفته شده مهم نیست از طرف و از زبان چه کسی باشد. مگر امثال شریعتمداری کیهان فقط باید از این حرفها بزنند؟؟!!
بخاطر اینکه همدردی با مردم پاریس واسه خیلی ها کلاس حساب میشد . به همین منظور تا تونستند پست گذاشتند تو اون ایام .
به نظر من این مقاله بسیار مغرضانه می باشد . نویسنده مقاله اگر کمی وقت می گذاشت به سادگی میتوانست عکس العمل مردم در قبال این موضوع را در شبکه های مجازی ببیند.
به نظر من نویسنده مقاله با این متن سعی در یکسان قرار دادن کوتاهی مسئولین با سایر مسائل دارد.
همیشه برای ایرانی مرغ همسایه غازه !!
اینجا اگر ایرانی ، ایرانی رو ببینه اصلا خودش رو به ندیدن میزنه و اما اگر یه خارجی ببینه انگار فامیل درجه یکش رو دیده آنچنان بغلش میکنه که لحظه ای فکر میکنی نکنه طرف ایرانی نیست !!
برای کریسمس آنچنان جشن میگیره که انگار تو عمرش فقط کریسمس رو میدونه چیه و جالبه فقط توی کریسمس به هموطنش سلام میکنه البته با تبریک کریسمس به هموطن !!!!!!!
ایرانیان نه، مسئولین کلمه درست تری است
چون 18000 کشته تو سال تو جاده ها ندارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
بیش از 50 درصد این کشته ها به خاطر عدم رعایت قوانین رانندگی است! یعنی ما فرهنگ استفاده از خودرو را هنوز رعایت نمیکنیم...
شما اگه پول غرامت جنگ با عراق را پی گیری کنی!!
جواب رفتار مردم دستت میاد. زیاد حرص نخور.
بعضی ها هر کجا بشود هر جا شلوارک پوشک همانجا مملکتشان هست.معیارشان برای وطن شلوارک است.
غریزده های بدبختیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
بهتر است کتاب غربطدگی آل احمد را به تیراژ میلیونی چاپ و رایگان میان مردم توزیع کنند. چیزی که آن مرحوم در آن کتاب نوشته انگار توصیف حال امروز ماست. البته بدبختانه...
آخه اونا چشم آبی و موبورن، همیشه هوای اونا رو بیشتر داریم، از ما بهترون!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
مگه برای مسئولان مهم هست که برای مردم کوچه و خیابان مهم تر باشه؟
دلیلش این است که اروپاییها به دلیل دلایل بیرونی که دیگران بر آنها تحمیل میکنند آسیب میبینند ولی ما از حماقتهای خودمان مورد آسیب قرار میگیریم . آیا شما تا به حال دیده اید که کسی به خاطر شخصی که خودکشی کرده دلسوزی و همدردی کند ؟ کاش واقعیتها را قبول کنیم حتی اگر خیلی تلخ باشد !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
احسنت ! عالی بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
بهترین جواب
واقعا احسنت به این نویسنده به نکته خوبی اشاره کردید: از ماست که بر ماست
تابناک، از توئ نون به نرخ روز خور بعید بود همچین مطلبی!
خیلی از مسلمونهایی که توی جاهای مختلف دنیا از جمله ایران با مردم پاریس همدردی کردن میخواستن نشون بدن که داعشی ها مسلمون نیستن.
توی دو حادثه انفجار عراق و تصادف قطار هم خیلی ها همدردی کردن، بسیار بیشتر از پاریس، توی تلگرام که خیلی زیاد دیدم، احتمالا نویسنده ی مطلب توی گروهها و کانالهایی عضو هستند که محتوای خاصی دارن و جایی برای اینجور مسائل ندارن!
مسلما یک عده چنان خواب غرب را می بینند که دیگر ایران و ایرانی برایشان اهمیت ندارد. عده ایی دیگر نیز مباحث جناحی را با منافع اجتماعی خلط کرده اند.
تابناک روز اول خیلی با تاخیر و خیلی کمرنگ این اخبار رو پوشش داد
هر نقدی که دارید اول از خودتان شروع کنید
مرغ همسايه غاز است
عقده ای بودن دلیل این امره
اونا همدردی نکردن ادای روشنفکری در آوردن
وگرنه کسی که معنای همدردی را بفهمه اینجا و اونجا نداره.
مثل بعضی از شهرستانی ها که توی شهر خودشون بهترین امکانتو دارن اما میان از بالای شهر تهران با قیمت چند برابر خرید می کنن که بگن ما با کلاسیم!! تو با کلاس نیستی عقده ای هستی...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
"وگرنه کسی که معنای همدردی را بفهمه
اینجا و اونجا نداره"
حالا شما که عقده ای نیستی اونجا همدردی کردی؟
ایرانیها اگر به کشته شدن دیگر مذاهب مثلاً بدست داعش واکنش نشان میدن و با روشن کردن شمع و نثار گل ابراز همدردی میکنن به این علت است که میخوان از کسانی که قصد دارن اسلام رو اونطوری به جهانیان معرفی کنن تبری بجویند
وقتی صدا وسیما وشما رسانه ها اخبار پاریس راثانیه به ثانیه پوشش میدادید را فراموش کردید
بعد خبر انفجار در عراق را به صورت یک خبر چند ثانیه ای در سیما پخش شد ودر ادامه اخبار نیز هیچ گونه توضیحی داده نشد حتما خبر اهمیتی نداشته مگر خود شما این خبر را چقدر پوشش دادید به قول معرف یک سوزن به خودت بزن یک جوال دوز به مردم
این نشان از نژاد پرستی ایشان دراد. علاوه بر این آن افرادی که جلوی سفارت پاریس شمع روشن میکنن یک عده افراد مشخص هستند نه مردم عادی.
کاملا مشخصه.. چون همه از همه جای دنیا آرزو دارن و تلاش میکنن یک بخشی از عمرشون رو تو اروپا یا آمریکا زندگی کنن. چون وقتی شما فارغ از اینکه از کدوم کشور اومدی، شهروند اونجا بشی، حقوق مشخص و شفاف داری و شهروند درجه یک خواهی بود که تو وطن و سرزمین مادری خودت الزاما نداشتی! چون مردم ذاتا دوست دارن بهشون احترام بزارن و مورد توجه باشند و فرصتهای مساوی داشته باشن. چون شهروند این کشورها بودن برابر است با سفر به تمامی دنیا بدون محدودیت و این یعنی اعتبار، یعنی قدرت! چون اونا با نفوذ و سرمایه گذاریشون مدل زندگیشون رو استاندارد دنیا کردن و بقیه از اونا تقلید می کنند. نمونه اش برندهای مختلف، مد و چیزای دیگه است.. به این دلایل و خیلی دلایل دیگر مرگ یک انسان در اونجا با قدرت و تاثیرگزاری رسانه های اونجا از کشورهای دیگه مهمتره و البته پر سروصداتر! چون اگه اونجا ناامن بشه پس مردم دنیا باید کجا برن زندگی کنن!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
بدين ترتيب ، انسانيت مساوي شد به امكان مسافرت به كشورهاي ديگه !!!!!
چی میگی تابناک
اون حرکت نمادین بود اتفاق روز جامعه همه رو متاثر کردو آیا دو فرد عزادار بهم تسلیت میگن؟
چرا دنبال نفاقین
دلیلش این سه تاست.
خودباختگی، از خود بیگانگی و بی هویتی فرهنگی
"چرا باید این همه همدردی و واکنش نسبت به مردم پاریس از سوی ایرانی ها ابراز شود"
صورت مسئله ارایه شده اشتباه است. کسانی که به مراسم رفتند آمادگی شهادت هم داشتند(با توجه به شرایط ویژه منطقه و نکته اینکه این عزیزان و هم میهنان از دست رفته قربانی به رخ کشی قدرت بین ایران و عربستان شدند.)، ولی کسانی که در ناغافلی به دیار حق می روند جای تاثر دارند، مثل حادثه قطار و حادثه پاریس که نام بردید. و مردم از سطح کافی از شعور و عواطف برخوردار هستند تا بدانند در چه موقعی چه برخوردی از خود نشان دهند.
(با وجود اینکه چاپ نمیکنید، برای نویسنده این مقاله اشتباه، ارسال شود)
اسلام میگوید مسلمان باید مقلد مجتهدی باشد
اما مردم ما به شکل دیگری عمل میکنند و هر جا زرق و برقی باشد مقلد آن زرق و برق میشوند
به شخصه برای عزیزان هموطن از دست رفته امان بسیار ناراحت و غمگینم . چون در مرگشان خودشان مقصر نبودند

اگر بحث رانندگی و تصادفات رانندگی میشود . یکی از دلایل اصلی مرگ و میر خطاهای فاحش انسانی است که مقصر اکثر مواقع خود رانندگان هستند و مسوولیت مرگ سرنشینان بر عهده راننده خودرو است

اما در مواقعی که مسافر به ناوگان حمل و نقل اعتماد میکند و کشته میشود . این مرگ بسیار تلخ است و مسوولین چند ده میلیون بگیر. و بیخیال را باید به صلابه کشید . باید پوست از تنشون جدا کرد .
بایبد راننده اتوبوسی که خواب الود رانندگی نیکنه و باعث مرگ افراد زیادی میشه رو با گیوتین سر برید
باید اون مسئولی که بیخیالی طی میکنه رو اعدام کرد
باید مثل چین. . مثل ژاپن . مثل کره جنوبی . حتی مثل کره شمالی رفتار کرد برای افراد بی مسئولیت
کاملا دلیلش واضح است فرهنگ از دولتها به ملتها می رسد. حاکمان غربی برای خون هموطنانشان ارزش قائلند و حاکمان خاور میانه تنها چیزی که برایشان اهمین ندارد خون هم کیشان، هم نژادان و هموطنانشان است.
واقعیت این است ما بلد نیستیم و اگر بلد باشیم هزار انگ زده می شود که طرف پشیمان شود . شهر داری با هماهنگی با پلیس اعلام کند که این شب جمعه از میدان صادقیه تا میدان آزادی یا میدان امام حسین تا میدان آزادی پیاده روی همرا با روشن کردن شمع به یاد شهدای ار بعین و صدا وسیما پوشش خبری بدهد . می بینید کشور های دیگر نیز همدردی می کنند و شبکه خبری دنیا پوشش می دهند . داخل کشور که هیچ کاری تا امروز ندیده ا یم .امتحان کنید
چچون اونا آدمند
اولا" حادثه قطار با حادثه حله از یک جنس نیستند و مطمئن باشید مردم از ته دل با قربانیان حادثه قطار احساس همدردی می کنند . ثانیا" شما وقتی مردم را تشویق به راه پیمایی اربعین می کنید در عین اینکه از خطرات احتمالی آن آگاه هستید و هستند پس عواقب آن را به جان خریده اید کما اینکه تابناک در مورد مشابه بار ها مردم را از سفر به ترکیه منع می کرد . ثالثا" جامعه ایران از نظر تفکرات دو قطبی است . گروهی از مردم که در اقلیت نیز هستند نظرات و عقاید خود را به کل جامعه تحمیل می کنند که در نتیحه نوعی حس کینه و دشمنی نسبت به این گروه و حامیانش وجود دارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
قربون دهنت
سلام ب نویسنده محترم .بنظر شما اگه رسانه های غربی مثل ایران (حادثه قطار .و حله پوشش داد)بمب گذاری پاریس پوشش میدادن .شما اثری از ابراز احساسات مردم میدید؟ن تنها صدا و سیما سیاسی عمل کرده بلکه شما هم با این نوشتتون میخوایید تقصیر بندازید گردن مردم .واقعا کار حقیران ای متاسفا م
واکنش ها خیلی زیاد بود و دل همه مردم ایران به درد آمد برای هر دو حادثه خیلی غصه خوردیم ای کاش وقتی قطار اول متوقف شده بود به اطلاع قطار دوم می رسید که توقف کند و ای کاش زائرین عزیز ما به عراق جنگ زده نمی رفتند و خودشان هم برای جان خودشان ارزش قائل بودند
ببینید ما با مردم ایران چه کرده ایم که به کشته های اروپایی ادای احترام می کنند ولی به کشته های خودمان اینکار را نمی کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
چه کسی با مردم ایران چنین کرده؟ خودمان با خودمان چنین کرده ایم... تا وقتی قبله آمال ما اروپا و آمریکا باشد وضع هین است و بدتر هم خواهد شد
حداقل کاری که می توانستند برای کشته شدن یا بهتر است بگوییم سوختن هموطنانمون انجام دهند اعلام عزای عمومی بود
علت این که مردم در برابر داعش واکنش نشان ندادند بنظر من شاید این باشد که نعوذبالله از این واقعه خوشحال هم شده باشند.
ببخشيد وقتي هر روز توي كشور اين همه جان هموطن هايمان در تصادفات از دست مي رود و آب از آب تكان نمي خورد همين مي شود وقتي در توركيه بمب گذاري مي شود آنجا نا امن است اما وقتي هر روز در عراق بمب گذاري مي شود آنجا امن است و هر روز در برنامه صدا و سيما از امنيت و .... در عراق گفته مي شود تا تعداد بيشتري در مراسم مذهبي شركت كنند
احسن تابناک جون حرق حق گفتی مشکل ما ایرانیا فرهنگمون است .
نمی دانم ربط مطلب شما با این حرف من چیه ولی این هم از رفتار ما ایرانیهاست. لطفا این مطلب را بخوانید:
شاید اگر یک آدم 50 60 ساله بگه میخوام برم زیارت یا حج ... ممکنه یکی بگه آقا همین پول رو تو مملکتت خرج فقرا کن ثوابش بیشتره.
حالا اگر همین فرد برود ترکیه یا اروپا یا ... یکی به ذهنش خطور نمی کنه که همین نصیحت را بهش بکه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
عزیز دل جواب حرف شما خیلی ساده است. اونی که میخواد بره مکه به قصد ثواب و رضای خداست که برای رسیدن بهش راههای دیگری هم تو خود مملکت ما وجود داره و حتما از مکه و کربلا و نجف نمیگذره. ولی اونیکه میره اروپا تفریح دیگه قصد ثواب نداره که بهش جایگزین معرفی کنی نهایتا میتونی بین اروپا یا آسیا بهش گزینه بدی
کسانی که به حادثه پاریس واکنش نشون دادن . افراد بی هویت و از نظر شعور اجتماعی پایین بودند و تحت تاثیر شبکه ها ی اجتماعی . اگر میان انها افراد با حداقل هوش و شعور شهروندی بود برای مردم خودشون و شرقی ها دل می سوزوندن نه اروپایی ها
صدا و سیما و رسانه های دولتی جوری برای حوادث توی اروپا و ایران تبلیغ میکنن که تبدیل به ضد تبلیغ میشه . صداقت در اخبار دیده نمیشه و مردم برای مخالفت با اونها یه کار دیگه میکنن!
جواب این است در کشور ما انسانها طوری شده اند که هر واقعه ای در ایران را حکومت باید مدیریت کند. گویی اگر مردم راسا حرکتی داشته باشند انگاری با حکومت خصومتی دارند. منظور از حکومت دولت نیست. هر کدام از ارکان نظام میتواند باشد. اگر کسی حادثه ی قطار را مطرح کند بدیهی است که ممکن است شاخ هایش به دولت و یا برخی ارگانها بخورد یا اگر حادثه عراق را مطرح کند ممکن است موضوعات عدم امنیت عراق برای انجام هر زیارت مستحبی مطرح شود که ما به علت عدم امنیت زیارت واجب مکه را معلق کردیم، و ال اخ
چه ربطی به دولتو صدا و سیما داره. اکثر ایرانیا نژاد پرستن. در حرف میگن نژاد آریایی. در عمل اروپایی پرست و آمریکایی پرستند. نمونشو هم در خیابانهای تهران در قبال توریستهای موبور چشم آبی و توریستهای سیاه پوستو یا چینی میبینید. البته خوددم ایرانیم سوئ تفاهم نشه. ولی به هر حال فکر میکنم ما نژاد پرست ترین مردم دنیاییم.
چرا تعداد ایرانی های کشته شده در حوادث رانندگی بخاطر ماشین های بنجل و بی کیفیت ، کسی را تحت تاثیر قرار نمیده و از وزیر نمیخواهید در این مورد توضیح دهد.میانگین کشته شده هایی که در اقصا نقاط کشور به مراتب به طور روزانه بیش از کشته های مربوط به حادثه قطار سمنان است.چرا؟ تا سال 90 بطور میانگین 74 نفر در روز و طی دو الی سه سال اخیر طبق آمارهای مرکز پلیس راه بطور میانگین 54 نفر در روز کشته داریم.
چون ایرانیا و عراقیا و افغانیا اروپایی و امریکایی نیستن
فرهنگ ندارن و روشن فکر نیستن وگرنه میگفتیم
1- مرغ همسایه غازه
2- اون بلدن چطوری اوف شدن چند اروپایی رو انقدر گنده کنند که دل همه به درد بیاد و بعضی ها به فاصله ی هزاران کیلومتر خودشونو جر بدن - ولی تکه تکه شدن هزار نفر ماها رو انقدر بی احساس جلوه بدیم که فقط یه چند نفری بگن "آه"
بیشترش کار رسانه هاست که می تونن یه نسیمو طوفان نشون بدن و یه طوفانو یه نسیم
پاسخ ها
سرهنگ
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
اگرچندتا انگلیسی در حله بقول شما اوف شده بودن انگلیس البغدادی رااز صفحه جهان برمیداشت. شما نسیم را طوفان بدون.اینجا جانها فدای سیاست میشه رفیق.
تابناک یادت هست کمپین نخریدن خودروی ایرانی راه افتاد ؟ یادته تا صحبت وام 25 میلیونی شد یک عده رفتند و صف ایستادند که وام خرید خودرو بگیرند ؟ میدونی معنی این کار چی بود ؟ یعنی هر ایرانی فقط به خودش فکر می کنه . عده ای از ایرانی ها با تفکرات اشتباهشان خود و دیگران را به دردسر می اندازند به همین خاطر وقتی اتفاقی برای آنها می افتد احساسات عمومی عکس العملی نشان نمی دهد چون خود کرده را تدبیر نیست .
سوال خوبی بود خودت هم جواب و می دونی ولی نمیتونی بگی جواب اینه که ما ایرانی های یک دست نیستیم یعنی جماعت انسانی نیاز به عاملی برای اتحاد داره مثلا در زمان صفویه تشیع این کار و کرد و در زمان محمد رضا شاه سعی این بود ناسیونالیسم و وطن پرستی این وحدت و بیافرینه در انقلاب خود عامل وجود شاه باعث این وحدت شد و در دوران بعدی و حال حاضر این وحدت ها سعی شد شکسته بشه که شددر نتیجه ما مردم نسبت به هم بیگانه ایم متأسفانه دیدی تو ترافیک چجوری رانندگی میکنیم می خواهیم هم و بخوریم تو پول گرفتن از هم تا جایی که بتونیم سر هم و کلاه می ذاریم دچار ضعف فرهنگی شدیدی شدیم
چقدر ساده ای تابناک ! این جماعت میرن دم سفارت شمع روشن میکنن عکسی هم میگیرن تا ویزاشون به مشکل نخوره !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
برای شمع روشن کردن به کسی ویزا نمیدن
با سلام در مورد اولی دولت وصدا سیما کدام یک از کارها را درست انجام داده که ای دومیش باشد /دومی انقدر در ایران مردم الکی میمیرند که برای مردم دیگه یه چیز عادی شده
جواب یک کلمه هستش (( فرهنگ )) چیزی که تو ایران کم رنگ شده البته از نظر ادعا همه ما با فرهنگیم و بقیه بی فرهنگن ولی در کل 99% مملکت بی فرهنگن با درصد های متفاوت مثلا یکی پرتاب زباله به خیابون رو بد میدونه ولی خودش کنار ساحل و تو منطقه عمومی با یه شورت میگرده یا همین همدردی با مردم فرانسه رو کلاس و فرهنگ میدونه ولی همدردی با مردم خودش رو کلاس و فرهنگ نمیدونه (قابل توجه هنرپیشه ها و ستاره ها که همین مردم شما رو ستاره کردن نه مردم فرانسه) یا مثلا از اینکه کسی صف رو رعایت نکنه ناراحت میشه ولی وقتی میره اداره یا بانک و اونجا آشنا داره بدون صف کارشو راه میندازه و کلی هم کلاس میزاره و خیلی چیزهای دیگه کار از ریشه مشکل داره از نوع تربیت در خانواده تا نوع تربیت در اموزش و پرورش و تا مردم خودشون نخوان همین روال ادامه پیدا میکنه و بدتر میشه
اللهم عجل لولیک الفرج
چون انقدر که از خودی صدمه دیدیم از غریبه ندیدیم .
تردیدی وجود ندارد که این دیدگاه بد در کشور ما وجود دارد ؛ولی این دیدگاه بد از فکر بد سرچشمه می گیرد ! یه عنوان نمونه: تا هنگامی که در کشور ما خودرو سازان را به قیمت خون مردم مهربان ایران و با تولید خودروهای چون پراید و پژوهای از رده خارج و سمند و...توسط مسئولین کشور پشتیبانی شوند تا پول و خون مردم را بمکنند و البته مردم هم از روی ناچار با خرید این فرآورده های بی کیفیت از جان میگذرند ! این دیدگاه در همه ارکان کشور نسبت به خون مردم ایران جاری است و در همین ارتباط برخی مسئولان ما حق دارند به جای پوزش از مردم و اصلاح راه های و جلوگیری از آسیب به مردم عزیز ایران ،بگویند قطار ما بیمه بوده !!!
بحث عادت و عادی شدن اخبار هست.
وقتی هر هفته شاهد اخبارهای این چنینی در ایران و اطرافش هستیم طبیعی هست که به تدریج برای همه عادی میشه و به بخشی از چرخه زندگی تبدیل میشه که دیگه نیاز نیست براش دل بسوزونیم. برعکس اروپا که شاید سالی چند فاجعه خاص داشته باشند.


همینطور نقش رسانه هم هست یک اتفاق در پاریس می افته دهها رسانه پخش مستقیم میرند و بیننده را با بحران درگیر می کنند در حالی که رسانه ملی نصف ایران از بین هم ببره خبر اولش سخنان سخنران نماز جمعه هست
چون مردم پاریس هیچ صدمه ای به من نزدند ولی هموطن های من ، یکی می خواد اسراییل رو نابود کنه ، یکی بشار رو نجات میده ، یکی سفارت آتیش می زنه ، یکی به فکر یمنه ، یکی منتظر سقوط آمریکاست ولی هیچکدوم به فکر خود من نیستند و من دائم دارم از این ها صدمه می بینم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
‌آورین عالی گفتی مرسی تابناک
برای خیلی از ما تعریف و تمجید از کشورهای غربی و تو سر خودمون زدن شده عادت، در واقع مرغ همسایه غازه.
نــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــخیر
اینقدر در اثر حوادث گوناگون ،آلودگی،حوادث رانندگی، غذاهای که به جای ویتامین سم به بدن وارد می کنند،سالانه هزاران ایرانی کشته می شن که دیگه مرگ هم وطن هامون برامون عادی شده .دیگه از مرگ هم ناراحت نمی شیم
پاریس کلاس داره آخه. تو ایران هر ایرانی، فکر میکنه بقیه ایرانیها آدم نیستن و بقیه دزد و بی رحم یا بیشعور و ابله هستن و هر چی سرشون بیاد حقشون هست، ولی اروپاییها معصوم هستن.
تفاوت رو از روی اسکناس های رایج در ایران و اروپا میشود فهمید اسکناس یورو و دلار رو که از صرافی میگیریم حتی یک تا هم نخورده اما اسکناس های رایج در کشور خودمان مثلا یک اسکناس صد هزار ریالی که درشت ترین اسکناس رایج هست رو وقتی نو و کارنکرده هم که باشد به محض اینکه بدست اولین نفر میرسد بلا فاصله یک تا زده و در جیبش میگزارد و بقیه هم به همین شکل چند دست که چرخید یا پاره شده یا گوشه ندارد یا سوراخ شده یا روی آن یادداشت نوشته اند و از چرخه خارج شده و دیگران با اکراه میپذیرند. سرمایه انسانی هم به همین شکل.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
بعضی ها تو دستشون مچاله می کنند
حالم از این مردم بی غیرت خود شیفته بهم می خوره برای سرزمین خودشون هیچ ارزشی قائل نیستند.
وقتی حکومت برای این کشته شده ها انقدر ارزش قایل نشد که عزای عمومی اعلام کنه و وقتی صدا و سیما در حد یک خبر درجه چندم بامسئله برخوردد کرد ، چه توقعی از مردم دارید؟فرقش اینه که در اروپا سیستم حکومتی حتی برای یک نفر انسان هم ارزش قایله و در اینجا کشته ها - اگر نشه ازشون استفاده تبلیغاتی کرد- فقط عدد هستند .
ظاهربینی .به خاطرهمینه که یک فردمشهدی باظاهرروسی خودش رواستاد دانشگاه روسی معرفی میکنه نه یکی بلکه صدتادخترایرونی دانشجورودرمترومشهدیکی یکی طعمه تجاوزش میکنه وتازه گیرمیفته !!!این نتیجه ظاهربینی !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
البته شما با این مطلب ثابت کردی که ایرانی ها متقلب و کلاهبردار هستند !!! متوجه هستی که !
چي بگم از مسئولين بگم يا از مردم كه به داد هم نميرسن
اينهمه جوون بيكار نه مسئولين به فكرن نه مردم به فكر
اشتباهی که بسیاری از تحلیلگران و شما دچارش میشین اینه که یه عده قلیل متوهم مجازی که فقط در دنیای مجازی و مجالس شمع روشن کردن ابراز وجود میکنن را مساوی همه مردم ایران میگیرین.
دلیل واضحی داره ...
به نظر من زندگیه آدمایی که برای زندگی ارزش قائل هستن بیشتر ارزش داره ...
اروپاییا ارزش بیشتری برای زندگی قائلن پس با ارزش ترن ... این دلیل کفایت میکنه
ضمن عرض تسلیت به همه هموطنانم و با امید روزی که همه مسئولین اول فکر درست کردن سیستم حمل و نقل داخل کشور و بعد دنبال خرید ........
اين چه سواليه ؟!
چند روزه از شدت ناراحتي يك سنگيني عجيبي رو قلبمه كه حد نداره هر كي هم دور و برم مي بينم به فرا خور سن و سال خود ( از گريه تا بد و بيراه گفتن به زمين و آسمون ) تهش همه ناراحتن
اونا يي كه غم خود را با شمع روشن كردن و هشتگ سازي ابراز ميكنن اهل همين كشورن كه براي ما تازگي داره
انسانیت و نوع دوستی در ایران معنایی ندارد در هر زمینه ای ، مثلا اگه ببینن شما یک خودرو گرون دارید همه هرکاری میکنن که با شما رابطه برقرار کنن و دوست بشن ولی اگه بفهمن وضع مالی متوسط یا پایین داری.. کلا
جواب بدم؟نشر میکنی؟اگر بخوایم برای حوادث خاورمیانه شمع روشن کنیم بایدجلوی یک مغازه شمع فروشی چادر بزنیم وشغلمون هم بشه شمع روشن کردن؛حالا سالی یکی دوبار واسه اروپاییها روشن میکنیم ولی نه بخاطر اینکه اونا مهمترن.همه حوادث اینچنینی تاسف بارن.
بله. خون اروپاییها از ما رنگینتره. چون اونها اشغال تو طبیعت نمی ریزن. چون اونها با رانندگی خطرناک جون دیگران رو به خطر نمی ندازن. چون اونها هر روز تو خیابون بهم فحش نمیدن و درگیر نمی شن. چون اونها سر جای پارک ادم نمی کشن. چون اونها به کلاهبردار و حرومخوار نمی گن "زرنگ" به انسان صادق نمی گن"ابله". شک نکنید که خیلی وقته خون اروپاییها از ما رنگینتره. خیلی رنگینتر.
یه دلیلش اینه که ممکنه از نظر غربیها، ما و داعش از یک گروه باشیم. به همین خاطر مردم میخواستن نشون بدن که ما از داعش جدا هستیم و کارهای اونها رو محکوم میکنیم.
ولی اربعین یک مورد داخلی بود.
دوستان نظرات جالبی داده اند.
به خصوص نظر اول، که جامعه رو دو قطبی میدونه

اما، به نظرم، دلیل اصلی اون به خاطر این هستش که ما ملت ایران
به مردن عادت کرده ایم.

آمار غیر رسمی، جنگ رو با یک میلیون کشته از طرف ایرانی میدونست
خودروهای ملی ما هم که دست به کشتنشون خوبن
به اون اضافه کنیم، آمار سقوط هواپیما و هلی کوپتر و آلودگی هوا و نظایر اون

کلا تفکر غالب ما ایرانی ها و جهان سومی ها اینه که ما واسه مردن تو این منطقه به دنیا اومدیم

اما غربی ها،
نه بابا، چرا آخه

زلزله هفت و خرده ای میاد، دو نفر فوت میکنن
تو تهران آمار پیش بینی شده زلزله 6 ریشتری هم میلیونیه
چون رخداد پاریس تصادف نبود و حمله ی تروریستی بود , وگرنه مردم واسه اون 5 تا سرباز بی دفاع کم جگرشون کباب نشد و اینستا پر بود بود از عکسا و نقاشی ها و شعرهای مرتبط, خیلی بیشتر از رخداد پاریس.
به موضوع جالبی پرداخته شده اما بهتر بود به دور از سطحی نگری و طرح سوال موضوع را ریشه ای بررسی می کردید. وقتی کامنت ها رو می خونم متوجه میشم که بخشی از دلایل اصلی را مردم می دونن. در واقع خیلی هم خوب می دونن.اماکسي راه حل نداده. یعنی همه اون رو هم می دونن اما چه کاری از دستمون برمياد.خیلی وقته دارم غصه می خورم چرا تو خاورمیانه بدنیا اومدم (خدایی نکرده بحث من دین نیست چون در حد خودم معتقدم).چون این بخش از دنیا باید از نظر فکری ,اقتصادی،,فرهنگی, تفکر کار گروهی, دفاع از حقوق خویشان و .......باید عقب نگهداشته بشه تا راحت تر انرژی ما رو به غارت ببرند. راستی تاریخ در مورد ما چه خواهد گفت.
یک سوال
چرا از طرف مردم فرانسه واسه حادثه کربلا پیام نیومد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
چون اینجور مردنا تو خاور میانه عادیه!
هر روز باید پیام بدن!!!
جان ایران و ایرانی ارزش ندارد که اگر داشت به این راحتی خونشان در شیشه نمی شد. . . .
اشتباهی که تابناک هم مثل خیلی از تحلیلگرها بخصوص تهرانی ها میکنن اینه که یه عده قلیل مجازی که حضورشون بیشتر تو فضای مجازی و دور همی های شمعانه و... هست با همه مردم ایران برابر میگیرن..
در جنگ تراژدی معنا ندارد(ژنرال رومل). ماهمچنان درحال جنگ هستیم و تااز جنگ افروزان حمایت میکنیم همینه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی