بازدید 5140

زائران با ویزای اربعین به کشور عراق سفر نکنند

کد خبر: ۶۴۳۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳ 26 November 2016
مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق با اشاره به پایان ایام اربعین حسینی (ع) از زائرانی که موفق نشدند در این ایام به زیارت اعتاب مقدسه مشرف شوند خواست که دیگر با ویزای اربعین به کشور عراق سفر نکنند.

به گزارش فارس، محمدجواد دانشیار در جلسه بررسی و ارزیابی فعالیت‌های انجام شده در ایام اربعین حسینی (ع) که در دفتر بعثه مقام معظم رهبری در شهر مقدس کربلا برگزار شد با اشاره به پایان ایام اربعین نسبت به ورود زائران با ویزای اربعین هشدار داد.

وی با بیان اینکه مهلت قانونی استفاده از ویزای اربعین به پایان رسیده و کشور عراق دیگر زائری را با این نوع ویزا نمی‌پذیرد، از زائرانی که موفق نشدند در ایام اربعین حسینی به زیارت اعتاب مقدسه مشرف شوند خواست که دیگر با ویزای اربعین به عراق سفر نکنند.

مدیر دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عراق همچنین با تاکید براینکه فرصت استفاده از ویزای اربعین پایان یافته است از زائران ایرانی خواست تا قبل از پایان مهلت 20 روزه از زمان ورود به عراق به کشور باز گردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود فعالیت‌های سازمان حج و زیارت در ایام اربعین را تشریح کرد و رسیدگی به وضعیت حادثه دیدگان، هماهنگی شرکت‌های امنیتی، تردد به مرزها برای برقراری امنیت، امور بانکی، بیمه، هماهنگی با مسؤولان مربوط در نجف، کاظمین و سامرا، فعال نگه داشتن آشپزخانه و رستوران سید محمد و طبخ غذا برای زائران، هماهنگی برای استفاده از زمین‌ها و تحویل آن به صورت رایگان به ستاد بازسازی عتبات عالیات برای احداث موکب را بخش دیگری از فعالیت‌های دفتر نمایندگی این سازمان در ایام اربعین برشمرد.

به گفته وی راه اندازی مجموعه لواء الخدمت الحسین، استفاده از امکانات سازمان حج و زیارت اعم پتو و چادر به اضافه 3 هزار کاور مخصوص برای این مجموعه در کنار به کارگیری 50 عرب زبان مترجم‌، توزیع به موقع امکانات برای موکب‌ها، بازدید از موکب‌های بزرگ با هدف افزایش ظرفیت اسکان زائران و فراهم کردن دسترسی 42 کاربر راهنمای زائر به اطلاعات سماح بخش دیگری از فعالیت‌های حج و زیارت در ایام اربعین بود.

دانشیار با اشاره به ورود زود هنگام زائران، گفت: مواکبی که به صورت مردمی اداره و راه‌اندازی شدند، موفق‌تر، هماهنگ‌تر و با امکانات مناسب‌تر به زائران حسینی خدمات ارائه کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی