بازدید 23610

ماجرای خانواده ای که در سرمای شدید در چادر زندگی می کنند!

در حالی مسئولان با اشاره به ممنوعیت های قانونی از همکاری با این خانواده در ساخت یک سرپناه امتناع می کنند که در کشور، نمونه های فراوانی از زمین خواری در سال های اخیر به ثبت رسیده است. چگونه است که برای ساختمان های غول پیکری که متراژ آنها هزاران متر است و در زمین های ملی ساخته می شوند، مشکلی نیست، ولی ساخت سرپناه کوچک برای یک خانواده بی سرپناه آن هم در زمین خودشان منع قانونی دارد.
کد خبر: ۶۴۳۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۹ 24 November 2016
در حالی مسئولان با اشاره به ممنوعیت های قانونی از همکاری با این خانواده در ساخت یک سرپناه امتناع می کنند که در کشور، نمونه های فراوانی از زمین خواری در سال های اخیر به ثبت رسیده است. چگونه است که برای ساختمان های غول پیکری که متراژ آنها هزاران متر است و در زمین های ملی ساخته می شوند، مشکلی نیست، ولی ساخت سرپناه کوچک برای یک خانواده بی سرپناه آن هم در زمین خودشان منع قانونی دارد.

به گزارش «تابناک»؛ در شهرستان ماسال از توابع استان گیلان، خانواده بی بضاعتی که تا چندی پیش مستأجر بودند و صاحب خانه آنها را به بیرون انداخت، چند ماهی است که مجبور شده اند، در روستای میر محله بخش شاندرمن زیر چادر و نایلون زندگی کنند؛ خانواده ای که در سرمای شدید این روزهای شمال و هوای برفی، منطقه شب ها را به سختی به صبح می رسانند و اگر همسایگان یاری شان ندهند، از داشتن سرویس بهداشتی و حمام هم محروم خواهند شد.

در شرایطی که یکی از فرزندان این خانواده چهار نفره دختر دانش آموز سال دوم راهنمایی و دیگری دختری ۱۹ ساله است که شرایط برای آنها این گونه رقم خورده تا به همراه مادر و پدرشان زیر چادر و آسیب های نامحدود اجتماعی و طبیعی آن روزگار گذرانند.

پیگیری های «تابناک» در رابطه با مشکل این خانواده اهل شهرستان ماسال، گویای آن است که پدر خانواده ده سال برای فردی در همان حوالی سرایداری می‌کرده و با پس انداز این سال ها توانسته زمینی به متراژ 420 متر مربع از صاحبخانه خود خریداری کند؛ اما بعدها که صاحب خانه از فروش زمین پشیمان می‌شود، با این شرط مواجه می شود که یا زمین را پس دهد و یا خانه سرایداری را ترک کند.

(ع-ر) در رابطه با مشکلاتش گفت: صاحب خانه از فروش زمین به من پشیمان شد و تلاش کرد با تهدید به بیرون کردن من از خانه اش، مرا مجبور کند، زمین را به او پس بدهم؛ اما وقتی مقاومت من را دید، خانه را از من گرفت و به دلیل نداشتن خانه مجبور شدم در روستای میرمحله چادر بزنم.

این هموطن شمالی در مورد شرایطش گفت، چند مدتی است که هوا به شدت سرد شده و امکان زندگی در چادر برای من و خانواده غیر ممکن شده است. دهیار روستا، بخشدار منطقه و اهالی به ما کمک هایی کردند و برای من برق رایگان فراهم نمودند و قرار است به زودی کمک کنند به ساختمان شرکت نفت روستا ساکن شوم، اما آن ساختمان نیز آنقدر بوی نفت می دهد که زندگی در این چادر و تحمل سرمای آن بهتر از زندگی در اتاق های ساختمان نفت روستاست.

وی در مورد راهکار حل مشکلش گفت: بزرگ ترین مشکل من این است که مسئولان اجازه ساخت و ساز در زمین خودم را حتی به اندازه ساخت یک اتاق نمی دهند و می گویند کاربری زمینم «کشاورزی» است. اگر اجازه ساخت به من بدهند، مسئولان کمیته امداد قول داده اند به من در ساخت خانه کمک کنند.

محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان ماسال در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن تأیید این خبر و شرایط دشوار پیش آمده برای این خانواده توضیح داد: این موضوع به اختلاف بین سرایدار و صاحب خانه اش در تابستان سال جاری برمی گردد که سبب شد این فرد به زندگی در چادر روی بیاورد، در همان زمان بخشدار بخش شاندرمن با تهیه چادر برای او و امکاناتی نظیر برق تلاش کرد به این خانواده کمک کند، اما اکنون کاهش شدید دمای هوا و ریزش برف و باران امکان ادامه زندگی برای این خانواده را سخت کرده است.

فرماندار ماسال که به این خانواده سرزده و از حال و روزشان با خبر است، در پاسخ به اینکه شما برای حل مشکل این خانواده چه کرده اید، افزود: ما با رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان صحبت هایی داشته ایم و ایشان متعهد شده اند اگر مشکل زمین این فرد حل شود تمامی هزینه ساخت مسکن آنها را تقبل می‌کنند. زمینی که وی از صاحبخانه اش خریدادری کرده، دارای کاربری کشاورزی است و بر اساس قوانین موجود در کشور و امکان صدور مجوز ساخت و ساز در آن در شرایط عادی وجود ندارد.

قاسم نژاد با تأکید بر اینکه در تلاش هستیم یک فضای مسکونی برای اسکان موقت این خانواده فراهم کنیم، افزود: با توجه به اینکه این فرد زمین خوار نیست و یک شهروند با بضاعت مالی کم است، اگر مسئولین بنیاد مسکن استان گیلان کمک کنند و موضوع مشکل مجوز ساخت و ساز در زمین متعلق به او را که هم اکنون دارای کاربری کشاورزی است، حل کنند، فرمانداری شهرستان ماسال و کمیته این شهرستان متعهد خواهند بود صفر تا صد هزینه ساخت خانه برای این خانواده را تقبل کنند.

 
 
بر اساس آنچه آمد ذکر چند نکته ضروری به نظر می رسد: نخست اینکه صحبت های پدر خانواده ای که در چادر زندگی می کنند و نیز صحبت های فرماندار این شهرستان گویای آن است که بزرگ ترین مشکل این خانواده، نداشتن مجوز ساخت و ساز در زمین خریداری شده توسط پدر این خانواده است؛ زمینی که گفته می شود، کاربری کشاورزی دارد و قوانین جاری کشور امکان ساخت و ساز در آن وجود ندارد.

این در حالی است که در بسیاری از مناطق کشورمان، به ویژه در مناطق خوش آب و هوا و شمالی کشور نمونه های فراوانی از زمین خواری در سال های اخیر به ثبت رسیده است؛ زمین خواری هایی که آنقدر زیاد شده که رهبر انقلاب از کوه خواری برای توصیف وسعت گرفتن آن استفاده می‌کنند. حال چگونه می توان پذیرفت که صدور مجوز ساخت و ساز در جنگل های شمال آن هم برای ساختمان های غول پیکری که متراژ آنها هزاران متر است و در زمین های ملی ساخته می شوند، مشکلی ندارد اما اکنون ساخت یک سرپناه کوچک برای یک خانواده بی سرپناه آن هم در زمین خودش منع قانونی دارد؟!

دیگر آنکه تا فراهم شدن احتمالی شرایط ساخت و ساز برای این خانواده مسئولان لازم است، اقدام جدی برای اسکان آنها در یک فضای مسکونی قابل زندگی فراهم کنند و سعی نکنند با فرستادن آنها به ساختمان نفتی روستا که به گفته پدرخانواده بی سرپناه امکان زندگی در چادر از آنجا بهتر است، از پیگیری این موضوع شانه خالی کنند.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۷۲
قانون. قانون. قانون.
شما مطمئنید اگر ساختمان ساخت بعدش زمین و ساختمان را با هم نمیفروشد و برود در جای دیگری این سناریو را تکرار کند
پاسخ ها
باخدا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
بالاتر از هر قانونی وجدان هست اینو یاد بگیر برادر من
نادر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
بفروشدمگرچه میشود یک نفر ازفقروفلاکت نجات پیدا می کند
پاسخ به نادر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
بعد فکر نمی کنی همه دنبال این روند می افتن که از فقر و فلاکت نجات پیدا کنن طمع آدمی هم که حدی نداره و این روند همیشه ادامه پیدا میکنه
تو این مورد هم یارو پول ساخت داره پس خیلی تو فقر و فلاکت نیست فقط این طوری می خواهد سواستفاده کنه
همین الان زمین کشاورزی رو بفروشه و با پول اون و پول ساخت بره خونه بخره
اگر حساب وکتاب بود این مشکلات نبود اگر کارها برای رضایی خدا بود این مشکلات نبود می بایست بسیجی وار کار کرد وجواب ملت را داد کار هم برای رضای خدا هیچ دلسردی ندارد
به هر حال ساخت و ساز در زمین کشاورزی ممنوع است. نمی شود به بهانه اینکه دیگران در زمین کشاورزی ساخته اند ایشان هم بسازد. بروند در جاییکه مجوز دارد. آنها هم که بدون مجوز ساخته اند خراب کنند.
مسوولين كلاهشون بالاتر بگذارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
کلاه ندارند چون سرشان کلاه نمی رود
تابناک لطفا این مطلب را منتشر کن چون خیلی مهم است.
توجیه این دوستان منطقی نیست. چرا اصرار دارند برای این بنده خدا حتما در همین زمین خانه بسازند و قانون را دور بزنند؟ آیا این مسئله موجب نخواهد شد در آینده مجوز قانون شکنی های مشابه در اطراف همین زمین هم صادر شود؟ چرا به جای این کار عجیب، خانه ای در محل دیگری در اختیار این خانواده قرار نمی دهند؟
گاهی قانون گریزی های بزرگ و فسادهای گسترده از همین موارد جزئی و به بهانۀ نیات خیرخواهانه شروع می شود. چه خوب است برای کمک به این خانواده از مسیر درست اقدام شود.
پاسخ ها
حسینی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
خب حالا راه حل شما چیه؟؟؟؟
کورش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
احسنت. راه حل آنکه زمین را بفروشد و در داخل مناطقی که منعی برای ساخت و ساز نیست، خانه ای را بسازد حتی با متراژ کمتر
یاد فیلم " آخرین گامهای یک محکوم به مرگ " افتادم .
بابا برید ببیند بعضی اون چادرهم را ندارند
زمینش را بفروشد به یک کله گنده و برود یک سرپناه کوچک بخرد.. آن کله گنده خودش مبرود ویلا میسازد
پاسخ ها
حسینی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
آخه با پول این زمین که نمیشه خونه خرید
مسلم است دركشوري چون ايران قوانين دست وپا گير براي افراد بيبضاعت است اگرفقير نباشد كه غني پيدانميشود همه إمكانات مملكت براي مقامات وأفراد مستمد است
مسئولین باید افتخار کنند به چنین وضعیتی.شرم آوره بخدا. قانون همیشه برای اقشار ضعیف هست. تقصیر خود خانواده هست که بی بضاعت هست پس چطوری اینهمه ویلا و ساختمان های هزار متری در زمین های با کاربری کشاورزی ساخته می شوند در کل کشور هم هست خواستید صدها عکس من بفرستم از منطقه خودمان.
سلام
جالب است در پایین صفحه ای که خبری از یک بی‌خانمان که با خانواده در سردترین روزهای سال زیر برف در چادر زندگی می‌کند نقل می‌شود، تبلیغ سومین هتل صخره‌ای جهان درج می‌گردد!!! خدا می‌داند که هزینه اقامت در این هتل چقدر است؟ آیا به نظر شما خانواده می‌توانند برای تفریح به چنین هتلی بروند؟!!!
شاید اینگونه درج خبر برای این است که مردم بدانند فاصله طبقاتی از کجا تا کجاست؟!!!
آنقدر آدم بدبختتر از این هست که حتی با جمع آوری ضایعات ، دست فروشی،......سرپناهی براى خانواده اش اجاره میکند ،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
واقعا که وجدان از بین رفته با این نظرات که میبینم ....
ای ووایییییییییییییییییییی
حق هر شهروند ايراني وهر پناهنده پذيرفته شده برخورداري از سرپناه غذا و امكانات بهداشتي و البته ايمني است
اینکه زمین نباید تغییر کاربری پیدا کنه کار درستی است و نباید برای متخلف مظلوم نمایی کرد ولی بی زحمت یک سری به برج ها و زمین های اطراف منطقه چینگر بزنید تا تخلف واقعی و چند ده هزار میلیارد تومانی را ببینید.
کریم بخدا تو مسلمون نیستی
چی بگم ه منشر بشه ؟
مرحبا به غیرتت حاشا به مردانگیت
پهلوون نمیخوای دست از سر ما برداری؟
مشکل ایشون اینه زمینشو نمیدن خونشو بسازه حالا شما دنبال کمک صد در صدی هستی برا ساخت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اگه راست میگین اول برای این بیچاره مجوز ساخت بگیرین..... پس کی میخواین به داد مردم بدبخت برسین آقایون؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برازنده ی ایرانی نیس الان تو این سرما تو چادر زندگی کنه...کارد به استخونمون رسیده!!!!!!!!!!! مردم من از لبنان وسوریه وفلسطین بدبخت ترن...چراغی که ب خانه رواست بر مسجد حرامست..
فعلاً در مسجد محل جایی به آنها بدهند تا فکر اساسی بکنند و ایشان صاحب خانه شود . مثلاً زمین 420 متری خودش را با یک خانه 80 متری معاوضه کند
آیا در این شهرستان افراد متمولی که منزلی خالی و مازاد دارند وجود ندارند. قطعا هستند. لکن این افراد حاضرند مقادیر هنگفت هزینه مشارکت در اموری چون هیات های محرم و ... کنند لکن در اینگونه موارد کوچکترین غمی ندارند. غافل از اینکه امام حسین (ع) در اینگونه شرایطی چکار می کرد. آیا فرماندارو موسئولین و متمولین این شهر امکان فراهم نمودن یک اتاق را نداشتند...؟ بسیاری افراد در قشای سطحی دین گیر کرده اند.
پاسخ ها
کورش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
چرا تا اتفاقی از این دست می افتد گیر می دهید به هیات و زیات و مکه و کربلا؟ چرا به افرادی که سالیانه میلیاردها تومان خرج تفریح و عیش و نوش در ترکیه و تایلند و دبی و .... می کنند چیزی نمی گویید؟
با کدام پول می خواهد خانه بسازد ؟ مقداری از همان را فعلا" بابت اجاره خانه دیگری بدهد .
نداشتن مجوز ساخت وساز در زمین کشاورزی بزرگترین مشکلشونه؟؟!!!! خوب زمین رو بفروشه خونه بگیره. خودش ظاهرا لجبازی می کنه. طرف خانواده شو تو برف برده توچادر که زمین رو نفروشه!!! بعد توقع دلسوزی دارید؟!
ایشان اگر آقازاده بود تغییر کاربری مشکلی نداشت و میتوانست هر چقدر دلش میخواد ساخت و ساز کند
فقط و فقط می شه گفت عجب صبری خدا دارد.
الان بنیاد مسکن طوری شده که فقط از مردم پول میگیره به هر بهانه ای
واقعا ما را را چه شده؟
برادر من در همین نزدیکی یعنی تهران مسئولانی هستند که مستحق تر از تو و در همان دور دورها شاید هزار کیلومتر مسلمانانی هستند که محق تر از تو هستند تا از مواهب این کشور ومنابع آن استفاده کنند شما منتظر باش تا اگر اتفاق ناگواری باشد وخدایی ناکرده جنگی درگیرد آن موقع تو هم وطن و تبعه این آب وخاک محسوب می شوی و آنوقت باید دینت را ادا کنی وگرنه فعلا نوبت شما نیست و صد البته خودم ....
اینم روش جدید برای زیر ساخت و ساز بردن اراضی کشاورزی هست...
ای وای
عزیزم آن زمین خوارها با همراهی مسئولین مربوطه زمین ها رو می سازند این بیچاره که آهی در بساط ندارد که به آنها بدهد و الا مشکلی نیست که با پول حل نشود.
با سلام به نشريه وزين تابناك، لطفا به اين جهاد كشاورزي منعكس بفرماييد اگر جرات و شهامت در سيستم وجود دارد جلوي ساخت ساز زمين خوران را حيران ، كردان ، منطقه چمن مهرشهر كرج بگيرد كه با پرداخت رشوه هاي كلان دارند ميسازند و جهاد فقط شعار ميدهد كه بر همه معلوم است كه در چه حد سيستم فاسد است بعد انوقت براي يك بي بضاعت و كارگر ميگويد تغيير كاربري ايجاد شده، برادران به اصطلاح جهاد و كشاورزي چشم هاي خود بسته خود را باز كنيد.
مگر اجاره ماهیانه یک خانه در همان روستا چقدر است؟ لطفا اعلام فرمایید
ما در چه عصری زندگی میکنیم ؟؟؟؟؟؟؟
متاسفانه در قانون همه کاره روستا دهیار و شورا معرفی میشود حال انکه قضیه چیز دیگریست
در روستاهای کشور بنیاد مسکن حکمفرمایی میکند. در روستاها بنیاد مسکن درامدزایی میکند.
قوانین روستاها را بنیاد تعیین میکند. در بسیاری از روستاها عمر طرح هتدی که ده ساله بوده گذشته ولی باز اصرار به اجرای ان را دارد چرا چون درامد زیادی از روستاها دارد. قوانین حاضر برای روستاییان متاسفانه با هم در تناقض هستند.
طفا به فکر ما روستاییان باشید. تشکر از اصحاب رسانه خصوصا تابناک
تا کی بایدتاسف بخوریم؟
گیریم که این زمین کشاورزی است .
خب ، شهرداری یا بخشداری که احتمالا دارای تعاونی هم است . با در اختیار گرفتن این زمین و استفاده از آن به عنوان پرورش خزانه گل و درختی که نیاز دارد با دادن معوض معادل در تعاونیش مشکل این بندگان خدا را حل کنند .

مشکل بزرگ مسئولین اینستکه - مشکلات موردی مردم را حواله به طرح های کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت میدهند .

در بطن ایده های کوتاه مدت حل موردی امثال این افراد منافاتی با طرح های کوتاه مدت ندارد و این موارد را هم باید ببینند .

تا به ثمر رسیدن نتایج خرید هواپیما نمیشود این افراد را به امان خدا وا نهاد.

سایت محترم تابناک یکی از خدمات بزرگ شما به مردم اینستکه جهاد حل مشکل موردی مردم را با ایجاد نهادی در ادارات برای حل موردی مشکل مردم پی گیری کنید .

این همان جهاد ی است که امام ( ره ) نهادی به همین نام را تاسیس نمودند و متاسفانه فقط وزارت جهاد کشاورزی اش را حفظ کردند .

در هر اداره ای باید یک نهاد جهادی در این خصوص برای حل موردی مشکل مردم ایجاد نمایند .
جناب تابناک عزیز
بعوض اینکه بی قانونی را رواج دهید و توجیه آنرا بی قانونی در سایر قسمت ها عنوان کنید
فرمانداری را وادار کنید در زمینهای با کاربری مسکونی منزلی برای ایشان بسازند
متشکرم
سلام
راه کار قانونی نصب کانکس است
راه هاي ارتباطي شهر شاندرمن حالشان اصلا خوب نيست اگر فردي به ييلاقات شاندرمن برود با كوچكترين بارندگي اي راه ها مسدود مي شود و ديگر نمي توان به شهر آمد يعني اگر كسي رو به موت هم باشد بايد بميرد و ديگر چاره اي نيست راستي چه كسي پاسخگو به اين مشكل است بخشدار فرماندار يا آقاي نماينده
مهم اینه که مطهری سخنرانی نکنه مردم مهم نیستن
نمیشه جای دیگه بهش زمین بدن که قانون هم تخطی نشه
تو کشور ما قانون فقط برای افراد ضعیف است
قرار نيست در اين مملكت كسي به داد مردم برسد، من براي خريد پنجاه متر تراكم به شهر داري محل مراجعه كردم گفتند تراكم نميفروشيم بو بنا را بساز و بعد ماده صد ترا حدود دويست مليون جريمه ميكند، زمانيكه در حال بتون ريزي فنداسيون بودم كارم را حواباندند، نتيجه پنج ماه دوندگي و ... باينجا رسي ده كه تاكنون ١٨٠مليون تومان زير ميزي دادم سيصد و سي ميليون تومان ماده صد راي صادر كرده وتازه شهرداري علاوه بر ان مبلغ بيش از پانصد و پنجاه مليون تومان برايم فيش صادر كرده كه بپر دازم، هرچه داشته ام فروختم و اكنون نه ميتوانم اين پولها را بدهم و نه منزليكه قرار بود سه واحد اپارتمان داشته باشد را به اتمام برسانم. اگر روزيكه براي خريد تراكم رفتم صحبت از چنين ارقامي كرده بودند من شروع به بنايي نميكردم. در حقيقت بايد گفت اين قايان مرا فريب دادند و به چاهي انداختند كه قادر به خروج از ان نيستم. اگر روزي دادگاه بيطرفي براي رسيدگي به اينگونه فساد تشكيل شود تمام مدارك خود را اراىه خواهم داد
عجبببببببببببببب!!!!!!!
از اینا زیاده مشهد بیاین نشونتون بدم شهرداری باهاشون چکارکرده
ایرانی هستیم دیگه بوی انسانیت نبردیم
چرا آقای روحانی اینو مایه شرمساری نمیدونه؟امان از سیاسی کاری
وضع 90درصد ملت همینه زی خط فقر ونکبت
قیمت زمین کشاورزی بسیار کم و قیمت خانه در گیلان بالا است.نگاه به متراژ زمین نکنین.با فروش زمین ایشون یه اتاق بیست متری هم نمیتونه بخره
مجوز یه خانه 80 متری تو این زمین چه اسیبی به طبیعت میزنه.میشه برای جلوگیری از سو استفاده ممنوعیت هایی وضع کرد.ولی اینکه طرف تو زمین خودش نتونه یه سرپناه بسازه ، ظلمه.
همیشه در ایران قانون به نفع سرمایه داران و متمولین و اغنیا و افراد با نفوذ نوشته شده به همین دلیل است که طبقه متوسط و ضعیف در ایران قانون گریز هستند و از این دست قوانین که منافع قشر خاصی را تامین میکنند فراری و آنها(قوانین) را زیر پا میگذارند
اصلا و ابدا
برای دور زدن قانون هیچ استثنایی پذیرفته نیست جالب است کمیته امداد گفته هزینه ساخت خانه را میدهد باشد شما پول ساخت خانه را به ایشان بدهید بروند خانه ای رهن و یا اجاره کنند.
دست از این ننه من غریبم بازیها بردارید مساله این خانواده نیست برای مسولان میخواهند زمین خواری های خویش و تغییر کاربری های خویش را ماس مالی کنند و راه را باز کنند برای گندکاریهای بعدیشان.
چرا نباید یک نفر در زمین خودش سر پناهی بسازد در کجای قران ویا زمان پیامبران چنین قانونی بوده مگر قانون ما غیر از این است
متاسفانه گوشه ای از مشکلات کشور فرزند فروشی خوابیدن در مترو و نداشتن سرپناه و .... طلاق و همه همه فقط مقصر امریکاست مرگ بر امریکا مرگ بر امریکا
بدبختی مملکت ما استثنا کردن موارد مختلف از قانون است. بحای این کار باید یه جای دیگه براش سر پناه درست کنند.
در حالی که هر روز ممانعت از کشت به بهانه اینکه کشاورزی آب که سر مایه ملی است را هدر می دهد راتبلیغ می کنند. آنوقت زمین کشاورزی را هم مقدس می دانند که حتی اجازه ساخت یک اطاق را هم در آن نمی دهند. اگر آب بود همه بیابانهای این مملکت زمین کشاورزی است. این قانونها اگر نگوییم ظالمانه است ولی اسلامی و خداپسندانه نیست.
به نظر من کسی که در خانه ای سرایدار است باید این را بداند که جای ابدی او نیست وهر لحظه ممکن است به او بگویند که برو از خانه بیرون مردم اختیار خانه خودشان را دارند ودادن مجوز به زمینی که کاربری دیگری دارد هم درست نیست مگر ان شخص نمی خواهد خانه ای بسازد پس به جای این فیلمها یک خانه کوچک وارزان اجاره کند واگر انقدر ندارد کمیته امداد ان شهر بدادش برسد بعضی از این سرایداران یا نگهبانان باغها ویا کسانی که روی زمینهای مردم کار می کنند بسیار زور گو هستند واحترامی به مالکیت مردم ندارند غافل از اینکه اگر احترام به حق مالکیت نباشد مردم پولدار هم هیچ رغبتی به سرمایه گذاری در روستاها وشهرها نخواهند داشت واز اوردن سرایدار وکار گر خودداری می کنند که در نهایت به ضر ر افراد ضعیف خواهد بود
وقتی در شرایط طبیعی با یک برف و سرمای ساده برق و گاز قطع میشود و سیستم یک شهر بطور کامل فلج میشود در حوادث زلزله و امثالهم چه بلایی به سر شهر های مدرن می آید _زنگ هشدار قطع گاز و برق در مازندران_
امروزه انسانها وابسته به تکنولوژی شده اند بطوری که در همین واقعه اخیر با قطع برق حتی نانوایی ها هم تعطیل شد و مردم گرسنه ماندند و پمپ هایی که آب را به طبقات بالای ساختمانها میرساند نیز از کار افتاد و ...
آیا ستاد بحران و سازمان پدافند غیر عامل فکری کرده است که برای این موارد آماده باشد بالاخره ما در کمربند زلزله هستیم و دشمنان خارجی بسیاری نیز داریم و باید از هر نظر آماده باشیم
فرض بگیریم چند نیروگاه همزمان بدلایلی از مدار خارج شود و خطوط اصلی گاز نیز دچار مشکل شوند کشور به کما خواهد رفت مگر اینکه ...
فقط دعا کتید که امام مهدی بیایند . ملت بین دشمننان اسلام از خارج و بی تدبیری و دنیاپرستی عده کثیری از مسئولین گیر کرده اند.
جناب قاسم نژاد درست است که طناب همیشه در جای باریکش پاره میشود اما همین طناب هم بعضی وقتها موجب شهرت بعضی ها میشود.... پس ترا به سیمای نورانی احمد وقاسم به این اقایان بگو چه شد ان شعار " پابرهنه ها صاحبان انقلا بند ". اگر این قسم هم چاره ساز نیست یک حمد وسوره برای شادی روح مرحوم انامقلی ماسالی نثار کنید مطمئنا از داخل قبر برای این سر برهنگان خانه خواهد ساخت
میدونید بدبختی ما از کی شروع شد... از اون زمانی که روحانیون فهمیدند بجای زندگی درویشی میتونند زندگی سلطنتی داشته باشند و طعم اینجور زندگی رفت زیر دندونشون.........تمام...... تابی خداییش نظرمو بزار
به نظر من درست نیست ایشان در زمین کشاورزی خانه بسازند. باید به همت نداشته مسوولان و حمایت مردم محل، خانه ای کوچک برای این خانواده ساخته شود. به خدا بعضی اداره ها آنقدر بودجه دارند که بتوانند در این موارد کاری بکنند. ولی نمیکنند. اگر زمین این خانواده را همان کمیته امداد تهیه کند مطمئنم خود این خانواده به کمک اهالی میتوانند یک اتاق برای خودشان درست کنند. همین.
زاغه نشینی ، وجود فاصله طبقاتی فاحش . کشتار بی سرو صدای مردم با روش های قطاری و اختلاس و بی برنامه گی . استفاده از وزیران نالایق و نورچشمی وکور زمان طاغوت را تداعی اذهان میکند نه انقلاب خمینی کبیر وشهادت بچه های بسیجی را
اگر یک ماه از حقوق مسولین نجومی رو بهش بدن میتونه تو ماسال خونه بسازه.احسن به دولت تدبیر و امید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی