بازدید 4980
۱
گزارش و تحلیل اول آذر ماه بازار سرمایه

رشد 40 واحدی شاخص بورس با کمک لیدرهای گروه فلزات اساسی و سنگ آهنی/ مشکل بازار کمبود نقدینگی است

شاخص بورس در دومین روز کاری خود در هفته جاری,در ابتدای بازار با برتری نامحسوس تقاضا مواجه شد اما بعد از ساعت 9:45 دقیقه شاهد به تعادل رسیدن عرضه و تقاضا در بازار بودیم و این تعادل در بازار ادامه داشت تا اینکه در 30 دقیقه پایانی شاهد این بودیم که شاخص تحت تاثیر برتری عرضه بر تقاضا، کمی از رشد اولیه خود که در ساعات ابتدایی بازار امروز بدست آورده بود، عقب نشینی کرد.امروز شاهد معاملات کم رمق در بازار بودیم و مشکل کمبود نقدینگی همچنان در بازار کاملا مشهود است.
کد خبر: ۶۴۲۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶ 21 November 2016
شاخص بورس در دومین روز کاری خود در هفته جاری,در ابتدای بازار با برتری نامحسوس تقاضا مواجه شد اما بعد از ساعت 9:45 دقیقه شاهد به تعادل رسیدن عرضه و تقاضا بودیم و این تعادل در بازار ادامه داشت تا اینکه در 30 دقیقه پایانی شاهد این بودیم که شاخص کمی از رشد اولیه خود در ساعات ابتدایی بازار امروز عقب نشینی کرد.امروز شاهد معاملات کم رمق در بازار بودیم و باید دید در روزهای بعد چه سناریویی در بازار اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش تابناک اقتصادی,با اتمام ساعات معاملات روز دوشنبه 95/09/01 شاخص بازار اول با 38.78  واحد افزایش به رقم 56158.70 واحد و شاخص بازار دوم همانند شاخص بازار اول,با افزایش 29.17 واحدی به رقم 169638.20 واحد رسید.شاخص قیمت بورس(وزنی-ارزشی) نیز در روز جاری با 14.30 واحد افزایش به رقم 27989.40 واحد رسید. شاخص کل بورس در دومین روز کاری در هفته جاری با افزایش 40.43 واحدی به رقم 79319 واحد رسید و شاخص کل فرابورس بدون تغییر، رقم 833 واحد بود. ارزش کل معاملات در بازار بورس، 1089میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس ، 1092 میلیارد ریال بود.
 
تعداد معاملات بازار بورس در روز جاری 46385 و حجم معاملات در بازار بورس 431 میلیون سهم بود.امروز ارزش بازار بر روی رقم 3319172 میلیارد ریال ایستاد .در این روز بیشترین تاثیر مثبت را به ترتیب شرکت های سرمایه گذاری معدنی و صنعتی گل گهر،ملی صنایع مس ایران،گروه صنعتی بارز و فولاد مبارکه اصفهان و بیشترین تاثیر منفی را به ترتیب شرکت های پتروشیمی جم،ایران خودرو،حفاری شمال و توسعه معادن و فلزات بر شاخص کل بورس داشتند.
 

در بازار امروز بیشترین تاثیر مثبت  متعلق به گروه های فلزات اساسی،محصولات شیمیایی و فرآورده های نفتی و در مقابل بیشترین تاثیر منفی متعلق به گروه های سیمان،آهک و گچ،خودرووساخت قطعات و انبوه سازی،املاک و مستغلات بودند. جو خرید بازار  در گروه های موادومحصولات دارویی،لاستیک و پلاستیک و سایر محصولات کانی غیرفلزی و درمقابل جو فروش متعلق به گروه های سیمان،آهک و گچ،کاشی و سرامیک،خودرووساخت قطعات و تسهیلات مسکن بودند. 
 
 
شنیده های  امروز دوشنبه 1 آذر

در گروه كاغذى ،شنيده ها حاكى از رايزنى در مورد خريد كل شركت كاغذ حرير توسط شركت كاغذ سازى پارس ميباشد ، ضمن اينكه مالك ٢٠ درصدى سهام كاغذ حرير چكارن ميباشد كه در صورت انجام معامله تعديل خواهد داشت .

در نماد خاذين ،شنيده هايى از امضاء يك قرارداد بين خاذين و فعال اقتصادى الجزاير جهت توليد صندلى به گوش ميرسد .

در نماد فمراد ،شنيده شده فمراد در انتقال هوايى برق استان خوزستان برنده مناقصه شده است كه در آذر ماه اعلام ميشود .

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
تابناک عزیز دوباره فیلیم از ضرب و شتم یک دست فروش در ارومیه پخش شده است دست فروش بیچاره بعد از به زمین خوردن می گوید خجالت نمی کشین؟! مامور شهرداری میاد سیلی اش می زند و می گوید بی عرضه اگه جرات داری حرف بزن این درحالی استن که مامور نیروی انتظامی هم بالای سر دست فروش مضروب ایستاده است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست