بازدید 20078
حکایت همچنان باقی است؛

جانبازی که به دلیل مشکل مالی، ده ماه است به پزشک مراجعه نکرده است!

اگر روال بی توجهی مسئولان نسبت به جانبازان زیر 25 درصد کشور ـ که دوران طلایی عمرشان را صرف دفاع از میهن کردند و رفته رفته به دوران کهولت نزدیک تر می شوند ـ به همین سبک ادامه یابد، آنها باید در آینده دردسرهای بیشتری را تحمل کنند؛ دردسرها و مشکلاتی که کم از سختی دوران جنگ نخواهد داشت. مثل جانباز اهل یکی از شهرستان های جنوب کشور که می گوید: مشکلات زندگی سبب شده تا فرزندانم از من بپرسند، چرا و برای چه به جبهه رفته‌ای؟
کد خبر: ۶۴۲۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳ 23 November 2016
نوشتن از رزمنده جانبازی که در میان همه هیاهوی جامعه از یاد رفته، آسان نیست. از طرفی نیاز مالی و درمانی اش او را ترغیب به انتشار مشکلاتش می کند و از سویی، یک عمر زندگی با آبرو سبب می شود نگران حرف و حدیث های پس از انتشار خبر باشد. بار قبل که خبر مشکلاتش منتشر شد، نه تنها کسی به او کمک نکرد بلکه حجم مشکلاتش نیز به دلیل تغییر نگاه آشنایان افزایش یافت.

به گزارش «تابناک»؛ (غ-غ) یکی از ده ها هزار جانباز زیر 25 درصد دفاع مقدس است که نزدیک به 5 سال در جبهه های جنگ حضور فعال داشت و در راه دفاع از میهن از قسمت مچ دست، کمر، اعصاب و روان مجروح شد؛ جانبازی که اینک به دلیل از کارافتادگی و ناتوانی در انجام کار اقتصادی به شدت دچار مشکلات اقتصادی است و می گوید: از کمک مسئولان  قطع امید کردم.

(غ-غ) متولد 1346 در یکی از شهرستان های جنوبی کشور است. او از سال 61 برای حضور در جبهه های نبرد به قصرشیرین رفت و بعد از آن نیز به جنوب منتقل شد و در دوران حضورش در نبرد علیه رژیم بعث عراق از مچ دست، کمر و سر دچار جراحت و به دلیل موج های برآمده از انفجارها دچار مشکلات شدید اعصاب و روان شد.

این جانباز 15 درصد کشور که همانند همه جانبازهای زیر 25 درصد کشور از بسیاری امتیازات بنیاد شهید و امور ایثارگران محروم است، می گوید: به دلیل آنکه در دوران پس از جنگ، جوان بودم و قابلیت کار کردن داشتم، زیاد پیگیر موضوع جانبازی نبودم و 15 درصد جانباز شناخته شدم؛ اما هر چه زمان گذشت و دچار کهولت سن شدم، مشکلات جانبازی و عوارض ناشی از جراحت‌های جنگ تحمیلی بر من چیره شد، به گونه‌ای که پس از اینکه پزشکان معتمد، بارها من را معاینه کردند، تأییدیه‌ای را مبنی بر اینکه قادر به انجام هیچ‌ گونه کاری نیستم صادر کردند.

ناتوانی این جانباز دوران دفاع مقدس در فعالیت اقتصادی، مشکلات فراوانی را برای او و خانواده اش فراهم کرده است؛ از جمله آنها می توان به محدودیت های مالی برای تأمین هزینه های تحصیلی فرزندانش اشاره کرد؛ فرزندانی که اکنون در شرایطی پدر را ناتوان در تأمین نیازهایشان می بینند و از سوی همکلاسی ها سرزنش می شوند که پدرشان یک قهرمان ملی است و اگر خوب فرهنگ سازی می شد، به خاطر او سرزنش نمی شدند.

وی از مسئولان به دلیل عدم پیگیری مشکلاتش گلایه دارد و ادامه داد: بارها به بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه کرده‌ام و مشکلاتم را گفته‌ام؛ هرچند آن‌ها به من کمک می کنند و ماهیانه مبلغی به عنوان کمک معیشتی دریافت می‌کنم، با توجه به شرایطی که دارم، از عهده مخارج اولیه ام هم برنمی‌آیم.

البته مشکلاتی که برای این رزمنده دفاع مقدس ایجاد شده، به همین ها ختم نمی شود.
او همچنین اضافه کرد: بخاطر مشکلات مالی ده ماهی می شود که به پزشک مراجعه نکرده ام. کولر و تلویزیون خانه ام را مردم منطقه و امام جمعه برایم خریده اند ولی تنها خانه ای که در محله گاز ندارد، خانه ماست. مشکلات زندگی سبب شده تا فرزندانم از من بپرسند: چرا و برای چه به جبهه رفته‌ای؟

پیگیری های انجام شده نشان می دهد، بنیاد شهید و امور ایثارگران حقوق قانونی مربوط به این جانباز را پرداخت و در هزینه های درمانی نیز به او کمک می کند، اما این جانباز به دلیل ناتوانی در انجام کار و عوارض ناشی از جنگ و نیز حقوق و مزایای ناچیز جانبازان زیر 25 درصد، هنوز با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند؛ مشکلاتی که تحت هیچ شرایطی شایسته سربازان و مدافعان جان، مال، ناموس و دین مردم در هشت سال دفاع مقدس نیست.

وی در مورد مشکلات کنونی اش افزود: تنها مستمری من از بنیاد شهید و امور ایثارگران ماهیانه 650 هزار تومان است که باید 380 هزار تومان آن را قسط خانه پرداخت کنم و به خاطر اینکه چند ماه نتوانستم قسطم را پرداخت کنم حساب ضامنم بسته شد و بین ما درگیری پیش آمد.

با کمک مردم و نهادهای خیریه دخترم را به مدرسه فرستادم؛ اما اکنون به خاطر اینکه ما در خانه رایانه نداریم و دخترم سی دی های درسی که به او می دهند را نمی تواند ببیند هر روز گریه می کند.
 
 
 آنچه آمد، تنها گوشه ای از مشکلات فراوانی است که امروزه این جانباز زیر 25 درصد کشور با آنها دست به گریبان است؛ مشکلاتی که البته بر اساس خبری که با نام «قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران» جانبازان زیر 25 درصد کشور را از بین خواهد برد! به آن پرداخته شد، مشکل همه جانبازان زیر 25 درصد کشور نیز هست.

بنابراین، باید اشاره کرد این گروه جمعیتی ارزشمند که دوران طلایی عمرشان را صرف دفاع از کشور کردند و رفته رفته نیز به دوران کهولت نزدیک تر می شوند، اگر روال بی توجهی مسئولان به همین سبک نسبت به آنها ادامه یابد، در آینده دردسرهای بیشتری را باید تحمل کنند؛ دردسرها و مشکلاتی که کم از سختی دوران جنگ نخواهد داشت.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۶۴
اصل ایثار و از خودگذشتگی عزیزان مهم بوده است نه میزان جراحت این نکته اصلی است که متاسفانه به نظر می آید طبقاتی شده باشد که بسیار غلط و ناسپاسی می باشد مگر مال و پست آن زمان به این عزیزان می دادند که اکنون طبقاتی کردنش .
ما جانبازان اکثرا شرمنده زن و فرزندانمان هستیم
متاسفانه سهم اینگونه دلاوران از سفره انیلاب همین بیشتر نبود.
ممنون تابناک که از این دلاور مردان دیروز و مظلوم ترین مظلومان امروز سخن گفتی
دولت و مردم مدیون این دلاوران هستند اگر دولت یا بنیاد جانبازان توانایی حمایت از این عزیزان را ندارند یک شماره حساب بدهید تا مردم کمک کنند
سلام
یه کم از پاداش مدیران کم کنند ودولت انرا به بنیاد امور ایثارگران بدهند این مشکل عزیزان حل خواهد شد. تازه جالب است که اینها این همه مشکل دارنند و دولت هم بدون تفاوت است باید دولت دخالت بیشتری کند و بطور کلی با تدوین یک برنامه جامع این مشکلات را حل کند
برادر من جانباز و رزمنده کیلویی چند حقوق های نجومی را عشق است یاد باد آن روزگاران یاد باد
شرم بر ما
پاسخ ها
saman
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
شرم بر همه ما ..#شرمساریم
گودبای پارتیه انصاف و عزته
جانم برو با درد هایت خو کن. که بعضی از تازه به دوران رسیده ها. عصایت را هم می دزدند
تمام فرزندان جانبازهای زیر 25 درصد این سئوال رو از پدرشان می پرسند. برای چی .......
اول یه سلام از همینجا بگم خدمت تمام دوستان همرزم . قربون شکل ماه همتون سرباز و بسیجی و ارتشی فرقی نداشت که بی منت و بی وعده جز وعده بهشت پا شدید رفتید خاک پاک فکه و شرهانی و چذابه ( جاهایی رو کهخودم دیدم گفتم خخخههه ) . همتون گلید بخدا هر کدامتون را اتفاقی میبینم حس میکنم هنوز 20 سال دارم .
و اما مشکل من :

بنیاد شهید به ما گفته بود که بیمه تکمیلی داریم من هم رفتم بدلیل عفونت لثه پزشک . بعد از انجام کار وارد سایت شد یک علامت شبیه تابلوی ورود ممنوع قسمت بالا سمت چپ بود و گفتند تکمیلی شما شامل دندان نمیشه ( بیمه ایران ) برق از سرم پرید . 15 روز حقوقم را دادم و اومدم بیرون. حالا جواب زن و بچه را در مورد خرج دانشگاه و منزل چی بدم نمیدونم . این درست نیست . شما اگه الان راحت پشت اون میز نشستید نباید فراموش کنید که ما جوانی مان را گذاشتیم . پشیمان نیستیم ولی بدانید خدا جای حق نشسته از کجا بیاریم ؟ داریم که بدیم . والا اگه داشتیم چشممان به بیمه تکمیلی نبود .
اصولا باید یک سری از حمایتها محدود به درصد نباشه... و کمیسیونهای پزشکی همیشه قابلیت بررسی مجدد شرایط فعلی افراد رو داشته باشن. مثلا همین ایشون الان درصد 15 بهشون داده شده ولی عواقب بعد از جنگ باعث از کار افتادگی کلی ایشون شده و درصد جانبازیشون خوب بیشتر از این مقدار خواهد شد.
واقعا جای تاسف دارد! زمین خواری و حقوق های نجومی انجام شود اما جانبازان ...
باسلام بنده جانباز 50 درضد وبازنشسته هستم یک چشمم پروتز دارد اگه موقع شستن ویاتمیز کردن ازدستت بیفته بشکنه که براخیلی جانبازان پیش میاد باید تا دوسال صبر کنی یا خودت بری تهیه کنی بنیاد جواب گو نیست
دقیقا مشابه این مورد پدر بنده است که ۵ سال پیش سکته مغزی کرده وپس از گذشت این مدت هنوز بهبود کامل نیافته و به دلیل عدم پشتیبانی مالی بیمه تکمیلی از فیزیوتراپی و موارد مشابه مدتی است امکان استفاده و امتداد درمان وجود ندارد و ما هم بیش از این توان مالی نداریم و متاسفم برای جامعه ای که اینگونه با جانبازان کشورش برخورد میکنه
جالبه که این سکته نیز بر اثر ضایعه شیمیایی گذشته بر بدن پدرم گسترش داشته و فقط به دلیل ۱۵٪ بودن جانبازی هیچ کمکی به ایشون نمیشه ، و...
در ایران کسی به جانبازان نمیرسد . روحانی فقط شعار میدهد .حال ترامپ آمده با اوصحبت شود .در داخل مردی ومردانگی گمشده است.
گلی به جمال مسئولین کشور از بالا تا پیین اینهایی که برای دفاع از دین .کشور و.... از همه جوانیشون گذشتند با هاشون اینجور بر خورد میشود. وای بحال اونهایی که جبهه نرفتند و عوام مردم. خدا به داد مردم برسد.
مجموعه ایی از:
کم توجهی مشئولین به جانبازان عزیز
افزایش جهشی تعرفه های پزشکی و زیرمیزی
در حاشیه ماندن این قشر در جامعه
باعث شده کسانی که از ناموس و شرف این خاک عزیز دفاع کردند از ابتدایی ترین حقوق خود محروم باشند
پ.ن: البته حساب قانون ظالمانه سهمیه از این مبحث جداست.
وضعیت یکی از اقوام ما هم همینطوریه قبلا جانباز 15% درصد بود الان شده 5% نمیدونم چرا سرش پر از ترکشه و از جانبازی فقط یه دفترچه بیمه داره دیگه هیچی که اونم برای تمدید باید از قم هر سال پاشه بره همدان چون اسمش اونجاست الانم برای گذران زندگی با وانت ضایعات جمع میکنه ولی همیشه باید تنش بلرزه که نکنه ماموران شهرداری ماشینشو توقیف کنن و زن و بچش بمونن بدون روزی
خدایا امام زمان ما رو برسون
خداوندا ما جانبازان را از دست قوانین دهن پر کنی که فقط باعث می شوند ابروی ما پیش مردم برود و هیچ پشتوانه اجرایی ندارند و همچنین از دست بنیاد شهید و شهرداری خلاص بفرما
یاد تحقیق و تفحص مجلس از بنیاد شهید افتادم...
آقا چرا شايعه درست ميكنيدمگر اين پزشكان بي نوا چقدر از اين اقا ميخواستند پول بگيرند حقيقتا در برابر حقوق هاي نجومي مديران اگثرا بيسواد واقعي(داراي مدارك .....) اين در امد 100 تا 300 ميليوني پزشكان كه اكثرا داراي تحصيلات عالي واقعي هستند چيز زيادي است؟ انصاف هم خوب چيزي است آخر خرج سفرهاي خارجي و تحصيل فرزاندان پزشكان در خارج و خريد ملك و املاك در داخل و خارج و هزار تا خرج ديگر پزشكانرا شما ميدهيد كه حالا داريد براي جانباز ان اشك تمساح ميريزيد
عزیزان جانباز من و دوستانم ساهاست در سنگر اقتصادی میجنگیم. و فقط فکر شماهاست که ما را نگه داشته. وقتی میبینیم شما از جونتون گذشتید ما با شرمندگی یه کم از پولمون و وقتمون و خانوادمون مایه میذاربم. خیلی شرمنده اتم هم وطن بیشتر از این لیاقت ندارم.
سلام وعرض ادب

تابناک عزیز سپاس ازانعکاس گوشه ای ازدرد جانبازان شجاع این مرز بوم

مشکلات فزاترازاینهاست ....سوال این است اصلن این خط کش که ازاول کج بنا شده خدمات بظاهرفقط مخصوص جانبازان بالای 25درصد است بعنوان مثال حق ناچیز ایثارگری شامل جانبازان زیر25درصد نیست و....هرچند گفتن این مطالب درشان ایثارگران عزیز نیست واخیرا مجلس محترم درخصوص جذب ایثارگران بعنوان هیات علمی شرط سنی رالحاظ کرده است که امیدواریم شورای محترم نگهبان ازتصویب ان جلوگیری نماید....ایثارگران دریابید اینان مگردرشعارهای مسئولین شهدای زنده یاد نمیشوند ...بعمل کاربراید.....هرچند امیدی به انتشاراین مطالب ندارم
با سلام ، من نمیدانم این عزیز در چه سطحی تحصیلات دارند و چه شغلی .قبلا داشته اند . اما این یک واقعیت است آنان که در دفاع مقدس حظور رسمی داشته .و چه آنان که غیر مستقیم در منطقه .و شهرهای پشت جبه بوده اند ، و بلحاظ حس و حال ایثار آنموقعیت زمانی و مکاتی با توجه به آسیبهایی که دیده اند از پیگیری دریافت امتیاز و بهره مندی مادی چشم پوشی نمودند ،وحالا که بدوران پیری و سالمندی رسیده اند دچار مشکل و از کار افتاده شده اند ،من با مدرک رسمی فوق دیپلم ،و مدرک کارشناسی از وزارت مسکن و شهرسازی ، با سی سال خدمت و پست کارشناسی ارشد ،حالا با حقوق ماهی یک و نیم میلیون تومان ،و داشتن یک داتشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع فوق لیسانس .و با داشتن ،دو . داماد ویک نوه ،وناتوانی در انجام کار دچار مشکل شده ام ،و در این موقعیت یارانه ان را نیز قطع نموده اند ،من از موج گرفتگی بمبباران های شهر کرماتشاه دچار مشکل اعصاب هستم .و بر اثر اصابت ترکش بمب به ناخیهٔ پایین کمر دچار تخلیل عضله شده ام ، و سال ۹۰ ،تا کنون امکان مراجعه به دکتر را نداشته ام
سلام متاسفانه در ادارات دولتي با بچه هاي رزمنده وجانباز برخورد خوبي نمي شود بنده يك رزمنده دوران دفاع مقدس هستم به عينه مي بينم كه چطور با خانواده شهدا،جانبازان وايثارگران در ادارات دولتي برخورد مي شود خود بنده درمورخ 95/8/29 بدون هيچ دليلي چنان مورد توهين ،تحقير وتهديد آقاي ..... كارمند بازرسي كل كشور مستقر در شركت ساخت وتوسعه زيربناهاي حمل ونقل كشور قرار گرفتم كه مانده ام حيران به كجا وبه كدام سازمان براي احقاق حق مراجعه كنيم؟؟
پدر بنده پاسدار بازنشسته و جانباز 35 درصد و با سابقه 55 ماه جبهه و خودم لیسانس حقوق و در حال گز کردن خیابانها ...
باید به کی فریاد ببریم ای خدااااااااااااا
اگر فساد مالي بنياد شهيد را برملا ميكردن تكليف جانبازان عزيزمان روشن ميشد
تمام بدبختیهای ما از کمسیون پزشکی است که فوق تخصصهای متعمد خوشان تاییدکردان که ریه هایمان شیمیایی هست ولی کمسیون پزشکی اصلا پرونده را یا تاییده فوق تخصص ریه را نگاه نمی کند و کیمسیون عین آب خوردن رد مشیم چراباید ما اینقدر عذاب بکشیم
ترا خدا اين عزيزان كه سرور ما هستن رو تنها نگذاريد اگه دولت نمي تونه انها را تامين كنه ملت اين بزرگ مردان رو هرگز رهانخواهد كرد
سلام
من حودم جانباز زير بيست پنج درصد هستم
سه موحله مجروح شده و سه مرحله شيميايي آنوقت پزشكاني كه براي كمسيون به شهرستان من زاهدان آمدند ضمن بي احترامي بيش از حد با ايثار گراني كه اگر نبودند .......!؟ انگار سهم الماس خود يا دولت را ميخواهند بدهند با كمال بي احترامي تعداد تركش هاي درون عكسها را ميشمارند و سپس با ديدن درصد ميدهند نه با درد و رنج و به خود من ،دكتر اعزامي از تهران شريف در خصوص ريه ام و تنگي تنفس در اثر مواد شيمايي زمان جنگ با كمال وقاحت گفت آسم داريد
ببخشيد درد دلها زياد هست ميترسم مثنوي هفتاد من شود " و آنچه البته به جايي نرسد فرياد هست "
با سلام
یه واقعیت تلخ که من همیشه دارم میبینم از نزدیک خواستم بهتون بگم.دوتا از همسایه های ما از بچگی با هم دوست بودن یکیشون وقت
جنگ میره جبهه یکیشون میره خارج بعد از جنگ برمیگرده میشه پزشک.اولی 9 ماه جبهه 15 درصد جانبازی دومی برمیگرده ایران با اسایش کامل زندگی میکنه بچه هاش سربازی رو میخرن تفریح کمشون اروپاست.اما بیچاره رزمنده و جانباز حاج حیدر هیچی نداره و از زندگیش عقبه بچه هاش سربازن و تو عسلویه کار میکنن.من نه جانبازم نه پولدارم ففط اینو میدونم ک واقعا هرچی به رزمندگان و جانبازان بدن هنوز کمه حتی اگه یکی یه روز رفته باشه جبهه و جلوی تیربار جونش رو به خطر انداخته باید بهش رسیدگی بشه... لطفا به همه ی جانبازان رزمندگان رسیدگی کنین این ها پایه های جمهوری اسلامی هستن و اگه بهشون توجه نشه جمهوری اسلامی پشتوانه ای نداره...
پدر من هم در دروان جنگ از ناحیه سر و پا مورد اصابت ترکش قرار گرفت و به دلیل موج انفجار یکی از گوشهاش آسیب جدی دید. سالها بعد از جنگ و به اصرار ما به دنبال گرفتن جانبازی رفت. برخی از پرونده های پزشکی اش در این مدت در بیمارستان پیدا نشد و پانزده درصد جانبازی بهش تعلق گرفت. خدا رو شکر که مشکل حاد مالی نداریم. ولی آخر چرا وقتی همه جای دنیا کهنه سرباز ها رو روی چشمشون میزارن، پدر من نباید حداقل یک ماشین دنده اتوماتیک بخره که بتونه با توجه به پای آسیب دیده راحت تر رانندگی کنه.
واقعا ارزون ترین ماشین اتوماتیک تولید داخل مثل ال نود اتوماتیک چه امکانات لوکس و ویژگی خاصی داره که باید ده میلیون از نوع دنده ای گرونتر باشه. در حالیکه همه جای دنیا تفاوت ماشین دنده ای و اتومات در این رنج خودروها نهایت هزار دلار هست.
متاسفانه اکـثر جانبازان بالای 50درصد که همه ملت ایران مدیون این عزیزان وشهدای جنگ تحمیلی هستیم با مشکل مواجه هستند اما کسانی که فقط ازپنجره جنگ نگاه کرده اند با کارت 10یا20درصدی بیشتر از حق اشان گرفته اند باز هم دست بر دار نیستند
پاسخ ها
امین پور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۴
چرا اینقدر غیر منصفانه قضاوت میکنید.هستند جانبازان با درصد پایین که مدت زیادی درجبهه بوده اند وصدمات زیدی هم دیده اند وفقط به این لحاظ که زیاد به کمیسین رفتن ومدارک پزشکی جمع کردن اهمیت نداده اند درصدشان کم شده است وسالهاست که از عوارض جنگ درد میکشندونصیبی هم ازآن چیزهایی که شما میگویید نبرده اند.
سلام بر شما, چنانچه موضوع بر اساس مدارك مورد تاييد مسئولين محترم سايت باشد، آيا امكاني براي كمك كردن هست؟
این دلاورمردان نجات دهنده کشوروملت بوده وهستند ننگست برای دولتی کبه مدیران بیزحمت چندده ملیون حقوق وپاداشت میدهد وحق این مردان بی ادعا بافراد بی لیاقت پرداخت میکند جوانان انروزهای سخت کبرای پول ومادیات ودنیاپرستی اعضاع خودندادن ولی حق بالایی وبزرگی برگردن ملت ودولت دارند کباید بوجدان خودم اجعه وقضاوت کنیم
هرچند که با توجه به هزینه های امرار معاش اکثر مردم از جمله جانبازان با مشکل جدی مواجه هستند. لیکن اساسا این پدیده که امتیازات جانباز 24% حتی به اندازه امتیاز فرزند جانباز 25% نیست بسیار جای تامل است!!!! یک نمونه: فرزند جانباز 25% از امکانات آموزشی رایگان در دانشگاه ها برخوردارند ولی خود جانباز 24% نه!!! البته احتمالا بر اساس کار کارشناسی و مبتنی بر انصاف چنین تصمیمی مصوب گردیده است.
من فکر می کنم مشکل اینجاست که به همه جانبازان به یک شکل نگاه نمی شود. اگر بودجه و امکانات اختصاص یافته به جانباان به تساوی بین آنها تقسیم شود حتما مشکلی پیش نمی آید. متاسفانه نمونه هایی از جانبازان در جامعه دیده می شوند که از بس به آنها امکانات داده می شود که نمی دانند این امکانات را چگونه استفاده کنند و عده ای هم مثل مثال گزارش شما.....
سلام
ايشان اولا براساس مدرك عكس بالا بعد از قطعنامه 67/3/5 تا 67/4/14 و 67/5/1 تا 67/6/6 يعني كلا 77 روز جبهه دارند نه 5 سال تابناك جان
دوما بفرماييد بنياد براي 25 به بالا چه كارهايي كرده كه كه براي پائيني نكرده
و... چند تا جانباز و يا خانواده شهيد بهت نشون بدم كه با درصد بالا در قربت و با اين مسائل دستو پنجه نرم مي كنند و صداشون در نمي ياد!!
چند وقته كه داريد روي اين مسئله با لا و پائين درصد كار مي كنيد
لطفا حداقل بين اين قشر تفرقه نيندازيد اينها با خدا معامله كرده اند و شما هم راه به راه از تبليغش بهره مي بريد
مي دانم كه چاپ نمي كنيد
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
برادر یه کم آهسته تر شما از چندین نامه فقط یکیرو دیدین اون نامه هایی که برا سال 63 هم هست یه نگاه بکن بعدش این استدلال خیلی ضعیفیه که چون برا بقیه کاری نشده برا ایشونم نباید کاری انجام بشه در ضمن خود جانباز محترم گفته مثل خیلیا دنبال درصدو این مسائل نبودم که اگه بود گواهیش خیلی بیشتر از اون 77 روزی که شما گفتی میشد
فرامرز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
سلام نخست اینکه اصلا زمان مهم نیست چون در جنگ معلوم نیست که کی و کجا آسیب یا کشته بمیشوی کسانی بودن که روز اول که جبهه رفتن مجروحیا شهید شدن مهم به جنگ رفتن است یا باید باشد دوم"حانبازان 25% حقوق وام تسهیلات بانکی امکانات تحصیلی و شاید چیزهای دیگرکه حقشانهم بیشتر است اما جنانبازان پایین تر آن تنها از مزیت پزشکی برخودار هستند و امکانات دیگری به ایشان تعلق نمیدهند سوم کسانی که شرمشان میآید یا وقت نمیکنند به دلیل مشکلات زندگی دنبال درصدشان یا گرفتن نیازشان بیایند باید دنبالشان نرفت و نیازشان را برآورده نکرد چهارم تفرقه بین جانبازان نیست بلکه بین جانبازان و مسئولین است که درصد
پزشکی را هم در دادن امکانات دیگر ملاک قرار دادن درصورتی که نباید اینگونه باشد که یک نفر جراحت بیشتری دارد ازامکاناتاداری یا بانکی یا تحصیلی استفاده کند و دیگری با حراحت کمتر محروم از آنها باشد بنده خدم جانباز 15%هستم سال 63 مجروح * شدم و تا سال 73 که به علت اوضاع بد مالی برای پیدا کردن کار به بنیاد مراجعه با باید تعین درصدشوید پنج سال زمان برد تا در آخر یک درصد دادن اما هنوز که سال 95 است کاری به من داده نشده است اما چرا دستشاندرد نکند از نظر پزشکی خیلی کمک مشکلات زیاد است از نظر مسکن تحصیل و ....این گزارش بالا درد دل ما راهم باز کرد انشالله که مشکل همه مردم ایران بزودی پایان پذیرد حالم بودن البته شرمنده که به درازا کشید اما
اگر به اين قهرمانان كشور كمك بشه، چطورى به جيب آقا زادها كمك بشه؟!
کاربران محترم بنده 50درصد جانبازی دارم قطع پا و... دانشجوی دکتری هرجا میرم برا هیت علمی بهم نگاه هم نمیکنن در حالیکه الا ماشالله همه استادا سالم و سر حال توی دانشگاه با حقوقای چندین میلیونی با سن کم....بنده بالای چهل سالم هیچی ندارم حتی یه سر پناه خونه مادرم زندگی میکنم .....زنم ندارم....نه سالمم که کسی بام ازدواج کنه نه پولی دارم که حداقل بابت اون کسی بام ازدواج کنه و الا اخر...حتی جیکم در نمیاد....همچی رو سپردم به خدا....
با سلام .ایشان جرات داشته 77روز در جبهه باشند.کسانی بودند یک روز هم برایشان جهنم بود.ومیرفتند.اگر جگر داشتند یک روز در خط مقدم میماندند.ایشان وامثال من که زیر 25 هستیم حتی 5 درصدی.ادم هستیم درد داریم.من خودم از بی پولی یک سال دکتر نرفتم.بیمه بنیاد که جواب گو نیست.
جانباز جانباز است درصد دیگه چه فیلمی است کسی که با خدا معامله کرده توقع زیادی نداره اما سوال اساسی اینجاست که وظیفه قانونگذاران چیه مگر سخنان امام را فراموش کرده ا ید که
فرمودند
"سلام بر عزیزان ما که در راه عزّت اسلام و عظمت کشور اسلامی به پاخاستند و در راه دفاع از میهن، معلول و مجروح شدید و برای خودتان، مایه‏ی افتخار و برای ملت بزرگ‏تان، هم مایه‏ی تأسف و هم سربلندی شدید. درود بر شما جانبازان و مصدومان که اعضا و سلامت خود را در راه اعتلای قرآن کریم از دست داده‏اید. ملت شریف و اسلام بزرگ هیچ‏گاه شما عزیزان را از یاد نمی‏برد. درود بر خواهران و برادران مصدوم و معلول که شجاعانه در راه حق و پیروزی، قیام و فداکاری کردند و ملت را در جهان سرافراز کردند. این‏جانب، تقدیر و تشکر و دعای خالصانه‏ام را به شما عزیزان اهدا می‏کنم و از خداوند متعال، سلامت و سعادت و بهبودی شما فرزندان اسلام را خواهانم".
بانشکر از تابناک عزیز واین تحلیل زیبا
............ چرا به ایشان رسیدگی نمیکنید؟
بنده جانباز25 درصدم که مشکلات مالیم شرمنده اهل و عیالم کرده و مدت 5 ماه است نتونستم اجاره خونمو بدم و خیلی ها مثل من.بگذارید فعلا تو این اشفته بازار اختلاس و ارتشا و جیب پرکنی مسئولین که به حقوق جانبازان وایثارگران هم رحم نمیکنند این قشر بسوزند وکم کم بمیرندتا در این بنیاد به اصطلاح ایثارگران هم بسته بشه وعده ای تحت عنوان خادمان ایثارگران به نان و نوایی برسند
سلام ان شالله خداوند کمک کند بیشتر اختلاس شود
جانباز 15 درصد هستم . اگر در کمسیون پزشکی سماجت می کردم شاید درصد بالاتری داشتم . الآن که پا به سن گذاشتم مشکلات جسمی من بیشتر شده . تا به حال برای هیچ کمکی به بنیاد شهید مراجعه نکردم . فقط این را بگویم که اگر ترکش 5 سانتیمتر بالاتر اصابت می کرد جانباز 50 درصد می شدم . مسئولین عزیز باید بدانند کسی که تفنگ به دست گرفت و جلوی تانک و توپ دشمن ایستاد چه جانباز 10 درصد باشد و چه جانباز 50 درصد ، اون زحمت خودش را کشیده و برای نثار کردن جانش از همه چیز گذشته . پس چرا ما به فکر این از جان گذشتگان نیستیم .
سلام..من پزشک جانبازان هستم در کرمانشاه همه جانبازان با هر در صدی دفترچه دارن خدمات ویزیت و دارو ازمایشگاه کلا رایگان هست برای این عزیزان وخانواده اونا.شاید ایشان به هر دلیلی پیگیر نبودن...
برادر عزیزی که میفرمایید تابناک در صدد تفرقه افکنی میباشد بنده به حضرتعالی عرض میکنم اگر بنیاد در قبال شرم و صداقت بچه های جنگ که بعضیها بالای 4 سال سابقه دارند درست عمل میکرد وخدماتی از قبیل قبولی در دانشگاه ها رو به فرزندان اینست ایثارگران وجانبازان زیر 25 درصد حداقل خدمات رو درنظر میگرفتند حالا با موج بیکاری و مریضی وعقب ماندگی تحصیلی مواجه نبود این اختلافات منشاء اش خود بنیاد است دوما کمیسیون پزشکی بنیاد دستوری عمل کرده از مراجعین دریافت درصد احراز شده کمتر از 10 درصد افراد موفق به درصد 25 نمیشوند لذا بنیاد به امور ایثارگران بی توجهی میکند اگر خبر داشته باشید یک سری به کانال جانبازان زیر 25 درصد تلگرام بزنید متوجه گرفتاری های این قشر فهمیده واز خود گذشته خواهید شد
اي خاك بر سر ما كه اين عزيزان در عذاب باشن
كهنه سربازهاي ما جايي ندارند پدر من حدود ١٣ سال در مناطق عملياتي خدمت كرده ، اما حتي يك دهم كشورهاي ديگه عزت و احترام نداره
هموطنانم محترم بنده شصت در صد جانبازی -دکترا ( از خارج از کشور مدرک گرفتم -مورد تایید وزارت علوم بوده - سهمیه مدرک نگرفتم - هنوز هیچ دانشگاهی نتونستم هییت علمی بشم( شرایط علمی و عمومیو ...دارم)
هیچ هزینه تحصیلی به من ندادن- هزینه های درمان حدود 9 میلیون طی 4 سال شده مراجعه کردم با اسناد مورد تایید سفارت حتا منو به بنیاد راه ندادن که مدراک را ارایه بدم- و مهمتر از همه به بیناد شهرستانم (شیراز) مراجعه کردم و مدرک دکترام را ارایه دادم به مسولین اموزش عالی که فقط در سیستم ثبت کنند گفتند چنین کاری ممکن نیست !!!!!!!!
اسناد همه این حرفها موجود هست .....
تابناک لطفا بررسی کنید تا ارایه کنم مدارک را( ایمیل و تلفن و .....)
ضمنا مدرک جانبازی جایی ارزش نداره که بنده خدا بخاد جانباز بشه- فقط .واسه درمان که اونهم بهزیستی میتونه بره و تحت پوشش قرار بگیره
بنده فارغ از اینکه ایشان در جبهه بوده یا نبوده فقط بعنوان یک همنوع ، با اینکه خودم هم یک حقوق بگیر هستم که وضعیت اقتصادی خوبی هم ندارم اما در حد توانم مایلم به این خانواده محترم کمک کنم و از مسئولین محترم تابناک تقاضا میکنم با موافقت این دوست محترم شماره کارت بانکی ایشان را در دنباله همین خبر در سایت بگذارید تا بنده و احیانا" هموطنانی که مایل به یاری رساندن به این بزرگوار هستند از این طریق کمکهای خود را به هراندازه تقدیم ایشان کنیم. با سپاس یک همنوع از کرمانشاه.
درود بر شرفت جانباز واقعی که بر خلاف برخی که سواستفاده میکنند و دلالی میکنند بواسطه دوران جنگ شما اینقدر پاک زندگی کردی که هزینه درمانت رو هم نداری کاش همه مثل شما بودند.
پدر منم جانبازه.
واقعا شرمنده مردم، جانبازان و شهدا هستیم.
آقایون مسئول مدیون هستین ،صرفا جهت اطلاع گفتم و یادآوری.
برادر گفتی مدینه کردی کبابم جانباز کارمند هستم هیچنوع خدمت به من نمیدن تازه مورد بی توجویی قرارمیگیریم تازاگرالانم دنبالش برم درصدم ازبیست پنجهم میگزرت گفتیم خودمان راه مدیون نکنیم تااینکه فهمیدیم وام خرید خونه میدن دوسالو نیم سرکارم با چهارتا بچه درشهرگرگان مستاجرم هرکه پشت سرماغیبت کنه سروکارش باابوالفضل علمدارکربلاست
بنده هم کارمندم ولی بدلیل مشکل مالی مرضهای بدنمو بی خیال شدم
بخشنامه وام مسکن دو ماه است که به کل ادارها اعلام شده جهت اطلاع جانبازان ولی بنیاد شهید که مسول این کار میگویند هنوز بخشنامه برای ما نیامده این دردهارا به کی باید گفت
من هم شرایط ایشان را دارم اما دریغ ازیک ریال ویا یک قرص مسکن کمک از بنیاد یا جای دیگر دروغ نگفته باشم یه دست لباس شخصی به جای لباسام که توسیم خاردارا تکه پاره شده بود دادند بعد از یه بیمارستان یا نمیدونم اسایشگاه تو جاده مخصوص کرج به امان خدا ولم کردن تو این 28 سال یه نفر نپرسید خرت به چند ...اصلا این با با مرده یا زنده اس ولی بی خیال بالاخره اونام گرفتاری های خودشونو دارن .... حنما .. بازم اگه یه جوری ارتباط بدین حاضرم یه دستگاه کامپیوتر با متعلقات برا این دوستمون تهیه کنم ......ضمنا حدود ده ساله که بنیاد شرق قراره برا نوبت کمسیون خبر بده ..
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی