بازدید 3861

ثبت‌افزایش‌هفتگی‌قیمت‌نفت درآستانه نشست اوپک

قیمت نفت در آستانه نشست اوپک و تقویت انتظارات برای حصول توافق در این نشست، طی هفته گذشته 5 درصد افزایش یافت و نخستین افزایش هفتگی در حدود یک ماه گذشته را ثبت کرد.
کد خبر: ۶۴۲۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰ 19 November 2016
قیمت نفت در آستانه نشست اوپک و تقویت انتظارات برای حصول توافق در این نشست، طی هفته گذشته 5 درصد افزایش یافت و نخستین افزایش هفتگی در حدود یک ماه گذشته را ثبت کرد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت روز جمعه، آخرین روز کاری بازارهای جهانی افزایش یافت و هفته‌ای با قوت را به پایان برد.

به نوشته رویترز، در هفته گذشته انتظارات برای اینکه اوپک راهی بیابد که تولید خود را تا پایان ماه کاهش دهد، تقویت شد.

هر دو شاخص نفتی برنت و نفت خام آمریکا طی هفته گذشته حدود 5 درصد افزایش یافتند، که نخستین افزایش هفتگی در حدودا یک ماه گذشته به شمار می‌رود.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام به نهایی شدن توافق ماه سپتامبرش برای محدود کردن تولید نزدیک می‌شود. به گفته منابع آگاه، بیشتر اعضا می خواهند پیشنهادی به ایران بدهند که شامل انعطاف‌پذیری بیشتری در حجم تولید برای ایران است.

هر بشکه نفت برنت با 37 سنت افزایش 46.86 دلار فروخته شد. این نوع نفت نخستین هفته افزایشی در 5 هفته گذشته را ثبت کرده است.

نفت خام آمریکا نیز با 27 سنت افزایش 45.69 دلار معامله شد. این شاخص نفتی نیز نخستین افزایش هفتگی در 4 هفته گذشته را ثبت کرد.

جیمز ویلیام، اقتصاددان انرژی در لندن در این رابطه گفت قیمت نفت در آستانه نشست اوپک در 30 نوامبر مدام در حال نوسان است.

«این بستگی دارد که وزرای اوپک از کدام دنده بیدار شوند. مردم مدام در حال تجزیه تحلیل اخبار هستند.»

ویلیام پیش‌بینی کرد درصورتی ‌که اوپکی‌ها نتوانند در 30 نوامبر به توافقی برسند، قیمت‌ها می‌تواند به کمتر از 40 دلار کاهش یابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست