بازدید 2840
۱

الزام کارفرمایان به بیمه کارگران

مدیرکل سازمانهای کارگری و کارفرمایی با تاکید بر الزام کارفرمایان به بیمه کارگران، از بازرسی‌های میدانی و تصادفی از کارگاهها و برخورد با کارفرمایان متخلف خبرداد.
کد خبر: ۶۴۱۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 19 November 2016
مدیرکل سازمانهای کارگری و کارفرمایی با تاکید بر الزام کارفرمایان به بیمه کارگران، از بازرسی‌های میدانی و تصادفی از کارگاهها و برخورد با کارفرمایان متخلف خبرداد.

دلاور نظری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: تمام کارفرمایان مکلف به بیمه کارگران خود از همان روز نخست فعالیت کاری هستند و در این زمینه‌ بازرسی‌های لازم انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اداره کل «بازرسی کار» وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت میدانی و تصادفی ضمن بازدید از کارگاه‌ها، وضعیت بیمه کارگران را نیز بررسی می‌کند افزود: در صورت مشاهده فعالیت کارگری بدون بیمه در یک کارگاه، در مرحله اول به کارفرما هشدار داده می‌شود و در صورت ادامه تخلف، تصمیمات لازم از سوی اداره بازرسی برای برخورد با کارفرمای متخلف گرفته می‌شود.

مدیر کل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت کار، بیمه را از الزامات حداقلی کارگران عنوان کرد و گفت: تلاش ما این است تشکل‌های کارگری و کارفرمایی همسو با یکدیگر و در جهت تقویت منافع یکدیگر فعالیت کنند.

نظری، توسعه علمی و کیفی تشکل‌های صنفی در حوزه اشتغال و تصمیم گیری‌های کارآفرینی را از برنامه‌های اداره کل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت کار عنوان کرد و گفت: پیش از دولت یازدهم تعداد این تشکل‌ها حدود ۷ هزار و۹۰۰ واحد بود که اکنون این میزان به حدود ۱۲ هزار تشکل رسیده است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به لایحه اصلاح قانون کار اشاره کرد و گفت: این لایحه در دولت قبل تهیه شده و دولت فعلی هیچ نقشی در تهیه آن نداشته و تمام تلاش دولت و مجلس تامین نظر کارگران و کارفرمایان به عنوان ذی‌نفعان قانون کار است.

مدیر کل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه قرار نیست عین لایحه فعلی تبدل به قانون شود گفت: به کارگران عزیز اطمینان می‌دهیم که منافع آنها در قانون کار رعایت شود، بنابراین نباید از این بابت نگران باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
با سابقه بالای بیست سال بصورت قراردادی در کارخانجات مختلف به این نتیجه رسیده ام که از زمان لغو شرایط استخدام رسمی قانون کار عملا ازبین رفته است و همین موضوع در واحدهای تولیدی موجب ازبین رفتن ضوابط وبه جای ان روابط جایگزین گردیده است وهمین عامل باعث حذف نیروهای فعال ودلسوز گردیده ودر عوض موجب جایگزین شدن نیروهای چرب زبان وبادمجان بشقاب چین که مهارت ذاتی خاصی در این موارد دارند شده است وعملا شایسته گی ولیاقت ومهارت را در نیروهای متعهد به نابودی کشانده وبه وضع عجیبی بهره وری را تحت الشعاع قرار داده است وکاهش یافته است.از این رو بهترین روش جهت جلوگیری از این وضعیت احیا مجدد قانون رسمی کار است که جلوی شیادی این افراد نابکار را خواهد گرفت وشاهد شکوفایی مجدد در عرصه صنعت کشور خواهیم بود .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست