بازدید 14252

بشار اسد: دونالد ترامپ برای ما یک متحد طبیعی است، اگر... / اردوغان دچار بیماری خودبزرگ بینی است +ویدیو

رئیس جمهور دولت سوریه بشار اسد در یک مصاحبه تلویزیونی بیان کرد که اگر دونالد ترامپ گفته های خود در مورد مبارزه با داعش را در دستور کار قرار دهد و به آنها پایبند باشد، وی به شکل طبیعی متحدی برای سوریه قلمداد می شود. وی هفته گذشته گفته بود، مطمئن نیست، این میلیاردر آمریکایی قادر به عمل کردن به حرف ها و سخنان خود در مورد مبارزه با تروریست ها باشد.
کد خبر: ۶۴۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰ 16 November 2016
بشار اسد، رئیس جمهور دولت سوریه در مصاحبه تلویزیونی گفت: اگر دونالد ترامپ گفته های خود در مورد مبارزه با داعش را در دستور کار قرار دهد و به آنها پایبند باشد، وی به شکل طبیعی متحدی برای سوریه قلمداد می شود. وی هفته گذشته گفته بود، مطمئن نیست، این میلیاردر آمریکایی قادر به عمل کردن به حرف ها و سخنان خود در مورد مبارزه با تروریست ها باشد.

به گزارش «تابناک»، بشار اسد در مصاحبه با شبکه تلویزیونی پرتغالی RTF اشاره کرد: ما هنوز نمی دانیم که دونالد ترامپ قرار است چگونه عمل کند، اما اگر وی قرار باشد با تروریست ها در سوریه وارد جنگ شود، قطعا ما با هم متحد خواهیم بود، یک متحد طبیعی هم برای ما هم برای روسیه و هم برای ایران به همراه بسیاری دیگر از کشورها.

بشار اسد در پاسخ به اینکه نظرش در مورد این گفته ترامپ که تمرکز وی بیش از هر چیز بر مبارزه با گروه تروریستی داعش خواهد بود، گفت از این اقدام استقبال می کند، اما همچنان در این باره جانب احتیاط را نیز رعایت میکنیم. اسد گفت: نظر من این است که این موضوع بسیار نوید بخش است، اما آیا عملی خواهد شد؟ آیا وی می تواند به این وعده عمل کند؟ نیروهای مخالف در دولت خود را چگونه خنثی می کند؟ رسانه هایی که علیه وی هستند چطور؟ چگونه با این ها کنار می آید؟
 
بشار اسد: دونالد ترامپ برای ما یک متحد طبیعی است، اگر... / اردوغان دچار بیماری خودبزرگ بینی است 
اسد ادامه داد: به این دلایل است که هنوز در مورد اینکه وی به این وعده خود عمل خواهد کرد یا نه، مشکوک و مردد هستیم. به این خاطر برای قضاوت در مورد وی بسیار محتاط هستیم، به ویژه به این خاطر که وی قبل از این در حوزه سیاست ورودی نداشته است.

دونالد ترامپ در ماه مارس 2016 در مصاحبه ای با روزنامه نیویورک تایمز گفته بود: این رویکرد که همزمان در سوریه با داعش و اسد مبارزه کنیم دیوانگی و حماقت است. نمی توان با دو گروه که با هم مبارزه می کنند همزمان مبارزه کرد. شما باید یکی از آنها را برای مبارزه و به عنوان دشمن خود انتخاب کنید.

وی همچنین در کمپین های انتخاباتی خود بارها اشاره هایی صریح و تلویحی به مستحکم کردن ارتباطات و روابط خود با متحد اسد، یعنی روسیه کرد. وی بعد از پیروزی در انتخابات نیز در گفت وگویی با روزنامه وال استریت ژورنال گفت، نظر وی در مورد بشار اسد با بسیاری دیگر از افراد و مقامات متفاوت است.

وی همچنین در همین مصاحبه بیان کرد، اگر آمریکا به دولت بشار اسد در سوریه حمله کند، نتیجه آن درگیری نظامی میان آمریکا و روسیه خواهد بود.

بشار اسد در این مصاحبه تلویزیونی همچنین ایالات متحده را متهم به دخالت در امور سایر کشورها کرد و گفت: آنها فکر می کنند که پلیس دنیا هستند. انگار قاضی دنیا هستند اما این طور نیست.

اسد همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد نگرش خود در باره دبیر کل جدید سازمان ملل یعنی آنتونیو گوترس گفت: هرچند این پست و مقام مهم است، سازمان ملل مجمع عمومی نیست. سازمان ملل تنها برای دولت هایی است که درون آن سازمان هستند و اگر بخواهیم بی پرده سخن بگوییم، بسیاری معتقدند که سازمان ملل تنها مخصوص پنج عضو دائم شورای امنیت در این سازمان است.

وی ادامه داد: اگر از من بپرسید، چه انتظاری از مقام جدید دارم، به دو نکته اشاره می کنیم: نخست اینکه بی طرف باشد و دوم آنکه دفتر و مقام خود را تبدیل به بخشی از دولت آمریکا و سیاست خارجی آمریکا نکند. این چیزی است که ما اکنون انتظار آن را داریم.

بشار اسد همچنین در این مصاحبه به انتقاد از رجب طیب اردوغان پرداخت و وی را فردی بیمار خطاب کرد. وی گفت: اردوغان دچار بیماری خودبزرگ بینی است. وی در دنیای واقعیت ها زندگی نمی کند.
 
 
تعداد بازدید : 23
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست