بازدید 24617

رودی جولیانی؛ جدیدترین گزینه برای وزارت خارجه دونالد ترامپ کیست؟ +ویدیو

شب گذشته، یکی از مقامات نزدیک به دونالد ترامپ اعلام کرد، «رودی جولیانی»، شهردار سابق نیویورک به عنوان گزینه ای مطلوب برای مسئولیت پست سیاست خارجی در دولت جدید آمریکا مطرح شده است. این مقام مسئول به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته که رقابت چندانی بر سر این پست وجود ندارد و چنانچه شهردار سابق نیویورک خود آماده باشد، این پست از آن وی خواهد بود.
کد خبر: ۶۴۰۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳ 15 November 2016

شب گذشته، یکی از مقامات نزدیک به دونالد ترامپ اعلام کرد، «رودی جولیانی»، شهردار سابق نیویورک به عنوان گزینه ای مطلوب برای مسئولیت پست سیاست خارجی در دولت جدید آمریکا مطرح شده است. این مقام مسئول به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته که رقابت چندانی بر سر این پست وجود ندارد و چنانچه شهردار سابق نیویورک خود آماده باشد، این پست از آن وی خواهد بود.

به گزارش «تابناک» رودی جولیانی، شهردار سابق و قاضی فدرال، که شب گذشته در مراسمی در واشنگتن و در شورای هیإت مدیره وال استریت ژورنال سخن می گفت، به صراحت بیان کرد، عهده دار مسئولیت دادستان کل در دولت ترامپ نخواهد بود. وی حتی قبل از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات نیز گزینه ای مطلوب برای این پست مد نظر بوده است.

پست جدید وزارت خارجه برای وی در این مراسم مطرح شده، ولی شخص جولیانی گویا خود نظری در این باره ندارد. وی بیان کرده است که جان بولتون، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد گزینه ای مطلوب برای این پست است. وی در پاسخ به اینکه آیا شخصی بهتر از جان بولتون برای این مقام وجود دارد یا نه، گفته است: شاید خود من. نمی دانم.
 
رودی جولیانی؛ جدیدترین گزینه برای وزارت خارجه دونالد ترامپ کیست؟ 

رودی جولیانی: از شهردار آمریکایی یا متحد بزرگ ترامپ

رودی جولیانی در سال 2001 به خاطر واکنش خود به حمله تروریستی به برج های دوقلو، لقب «شهردار آمریکایی» گرفت؛ شخصی که احتمال دارد، به مهمترین چهره دیپلماتیک آمریکا حداقل برای چهار سال آینده تبدیل شود.

رودی جولیانی 72 ساله، شهردار سابق نیویورک و قاضی فدرال از نظر برخی چندان تجربه ای برای به دست گرفتن این پست مهم ندارد. وی که بیش از هر چیز به خاطر رفتارهای تند و خشن خود شناخته می شود، لحنی بسیار متفاوت از وزرای خارجه قبلی آمریکا از جمله هیلاری کلینتون و کالین پاول یا کاندولیزا رایس دارد.

وی که زمانی در دهه 80 دادستان کل بخش جنوبی نیویورک بوده است، متخصص جرایم سازمان یافته و مالی است. بعد از آنکه یک بار در سال 1989 تجربه ای ناموفق در پست شهردار داشت، چهار سال بعد و در زمانی که شهر نیویورک از بیکاری شدید ناشی از رکود اقتصادی رنج می برد، مجددا به مقام شهرداری رسید.

وی دستور کار خود را در این دوره جدید بر قانون و نظم قرار داد و از زمان ورود خود به دفتر شهرداری رفتاری سخت و خشن را برای مقابله با جرایم در پیش گرفت. وی حتی در برخورد با جرایم جزئی و کوچک نیز در این شهر واکنش های جدی و سخت را در دستور کار قرار داد، بی خانمان ها را از سطح شهر نیویورک جمع کرد و با هر گونه پاتوق کردن در این شهر مقابله کرد و توانست در مدت زمان کوتاهی، شهر را پاک سازی کند. با پایان یافتن دوره خدمتش در شهرداری، اف بی آی نیویورک را به عنوان امن ترین شهر بزرگ ایالات متحده نام گذاری کرد.

همین مسائل منجر به آن شده که این شهردار سخت و تندخو در پایان مدت خدمت خود در سال 2001 که همزمان بود با حملات تروریستی یازده سپتامبر و حمله به برجهای دوقلوی تجارت جهانی در نیویورک، مورد توجهات بین المللی قرار گیرد و نشریه تایم وی را مرد برتر سال انتخاب کرد و ملکه انگلیس نیز در سال بعد از آن به وی نشان شوالیه افتخار داد.
 
رودی جولیانی؛ جدیدترین گزینه برای وزارت خارجه دونالد ترامپ کیست؟ 
این توجهات منجر به آن شد که وی زمینه برای کاندیداتوری ریاست جمهوری آمریکا در سال 2008 را به دست آورد و حتی در رقابت های اولیه انتخاباتی نیز از رقیبان خود پیش افتاد. اما همان گونه که جو بایدن دموکرات درباره وی گفت، کمپین های انتخاباتی وی از سه چیز تشکیل شده بود: یک اسم، یک فعل و یازده سپتامبر! در نهایت رودی جولیانی در ماه ژانویه از رقابت های انتخاباتی کنار کشید.

رودی جولیانی که در سال 1972 به جرج مک گاورن دموکرات و ضد جنگ رأی داده بود، به لحاظ شخصی مخالف با سقط جنین، موافق سیاست های کنترل حمل سلاح است و چند استدلال نیز در حمایت از ازدواج همجنس گرایان دارد.

سابقه آشنایی وی با دونالد ترامپ به تقریبا سال 2000 می رسد؛ زمانی هر دو در یک کنفرانس خبری داخلی در شهرداری نیویورک شرکت داشتند. در این کنفرانس خبری، دونالد ترامپ تاجر احساس قرابت شدیدی با رودی جولیانی پیدا کرد.
 
رودی جولیانی؛ جدیدترین گزینه برای وزارت خارجه دونالد ترامپ کیست؟ 
بعدا در ماه آوریل رودی جولیانی در مورد دونالد ترامپ گفت، وی یک مذاکره کننده حرفه ای است که از پس کارها به خوبی برمی آید. در همان زمان نیز ترامپ در واکنش گفت: همه به آقای جولیانی احترام می گذارند و این یک افتخار بزرگ است. رودی جولیانی، من را به خوبی می شناسد و این یک افتخار بسیار بزرگ تر از حد معمول برای من است.

این روابط بسیار خوب که از سال 2000 ریشه گرفته تا کنون ادامه یافته و در جریان رقابت های انتخاباتی آمریکا در سال جاری رودی جولیانی، یکی از حامیان پرشور دونالد ترامپ بوده است. در ماه آگوست رودی جولیانی سخنی گیج کننده برای بسیاری بر زبان راند و آن اینکه در هشت سال قبل از ورود اوباما به کاخ سفید، آمریکا هیچ حمله تروریستی ناشی از اسلام گرایی افراطی را شاهد نبوده است.

بعدا یکی از مشاوران وی، این جمله را این گونه اصلاح کرد که منظور آقای جولیانی این بوده که بعد از 11 سپتامبر هیچ حمله تروریستی بزرگی در دوران جورج بوش به ایالات متحده انجام نشده است.
 
رودی جولیانی؛ جدیدترین گزینه برای وزارت خارجه دونالد ترامپ کیست؟
 
از جملات معروف رودی جولیانی، یکی این است که در حمایت از دونالد ترامپ، زمانی که گفت، نفت را از عراق بیرون می کشیم، بیان کرد: در جنگ همه چیز قانونی است!

همچنین در مورد دفاع هیلاری کلینتون از همسرش بیل کلینتون در خصوص رابطه نامشروع وی با مونیکا لوینسکی گفت: او (هیلاری کلینتون) برای رئیس جمهور شدن خیلی احمق است.

خلاصه ای از سوابق کاری و تحصیلی رودی جولیانی؛

تجربه سیاسی: شهردار نیویورک از 1994 تا 2001، کاندیدای حزب جمهوری خواه برای ریاست جمهوری در سال 2008، حامی بزرگ دونالد ترامپ در رقابت های انتخاباتی 2016.

تجربه های حرفه ای: قاضی فدرال بخش جنوبی نیویورک از سال 1983 تا 1989، مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره مؤسسه مشاوره ای حقوقی «شرکای جولیانی» از 2002 تا کنون، رئیس هیأت مدیره مؤسسه حقوقی برکول و جولیانی از 2005 تا کنون.

تحصیلات: فارغ التحصیل از کالج منهتن نیویورک در سال 1965، دکتری حقوق از دانشگاه نیویورک در سال 1968.

 
تعداد بازدید : 32
دانلود 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۵
به نظر من ایران نباید دست روی دست بذاره و باید از لابی ها و ارتباطات و اهرم های خودش برای کاهش تنش با امریکا استفاده کنه تا از یک قدرت بزرگ منطقه ای تبدیل بشه به یک قدرت بزرگ و تاثیرگذار جهانی.
پتانسیل ایران بسیار عظیمه و با کمی کاهش تنش با امریکا , توان استراتژیک ایران آزاد خواهد شد.
نباید این فرصت رو از دست داد.
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
واسه چی آمریکا بذاره همجین بشه؟ این هم پایگاه دورمون ردیف کرده محض خنده؟
فقط این یک جمله رو خوب اومده : هیلاری برای رئیس جمهور امریکاشدن خیلی احمق است !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
گل گفته واقعا
بازم یه قدم مثبتیه از اون سگ سبیلو بهتره که همه اش پاچه می گیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
سگ سبیلو پاچه گیر را انصافا خیلی خوب اومدی
همه اش چنگ و بال میندازه
واقعا سبیلوی خفن و خشنی به نظر میرسه
خدا به دور
از دیگر سوابق ایشان که شاید شما تمایل چندانی برای انتشارش ندارید نزدیکی زیاد ایشان به سازمان مجاهدین خلق(منافقین) می باشد.که در اکثر کمپین های این سازمان کثیف حضور داشته و از حامیان این گروه به همراه جان بولتون هستش.
چه پیام نوروزی بده این آقای ترامپ :)
باید اشاره ای هم میکردید که رابطه اش با سازمان مجاهدین هم خیلی خوبه .
اوه اوه ببین کی رو گذاشته وزیرخارجه این بابا مخالف سرسخت توافق هسته ای بود .ماباید زودترلابی کنیم احتمالا تیم کابینه ترامپ تشکیل بشه کارخیلی سخت میشه
بايد درود بر پرزيدنت روحاني گفت كه برجام را به سرانجام رساند و همين باعث شد كه اكثر كشورهاي اروپايي و اسيايي شروع به تجارت و رفتارهاي ديپلماتيك كنند و ايالات متحده هم تصوير بهتري از ايران بدست اورد و الان براي هر ريس جمهور امريكايي كه بخواهد با ايران بدون دليل و منطق در بيفتد، بايد روي اعتراض اروپا و اسيا هم حساب كند و اين همه از نتايج برجام است.از حالا به بعد هم بايد سخنراني ها و گفتار ديپلماتيكي ايران داشته باشد و هر كسي كه بلندگويي است لُب به سخن و توهين نگشايد كه بهانه به دست حريف بدهد.
کثیف تر از این و جان بولتون عوضی کسی نیست
به قول زیبا کلام به زودی با فانوس دنبال جان کری و اوباما باید بگردید
همجنسبازنباشه من موافقم بیادوگرنه بره گم شه
ظاهرأ تابناكي ها خودشون را جمع و جور كردند گزك دست ترامپ و تيمش ندهند،،،
شعار جمهوري اسلامي بايد سرنگون ، سرنگون سرنگون ، رو همين آقا ،تو پاريس در گردهمايي مجاهدين داد، ، تابي جون ، شمشير كو ؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی