بازدید 26503

«استفن بنون» استراتژیست ارشد دونالد ترامپ کیست؟/ ماکیاولیست یهود ستیز، راست گرای افراطی +ویدیو

شب گذشته، دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا، دو تن از مقامات جدید برای دولت خود را معرفی کرد. «رینس پریبوس» به عنوان رئیس دفتر کاخ سفید ترامپ و «استفن بنون» به عنوان استراتژیست و مشاور ارشد دونالد ترامپ در کاخ سفید فعالیت خواهند کرد؛ اما در حالی که اطلاعاتی از پریبوس از قبل در اختیار است، اکنون پرسش این است که استفن بنون چه شخصیتی است و چه سوابقی در کارنامه خود دارد؟
کد خبر: ۶۴۰۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷ 14 November 2016

شب گذشته، دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا، دو تن از مقامات جدید برای دولت خود را معرفی کرد. «رینس پریبوس» به عنوان رئیس دفتر کاخ سفید ترامپ و «استفن بنون» به عنوان استراتژیست و مشاور ارشد دونالد ترامپ در کاخ سفید فعالیت خواهند کرد؛ اما در حالی که اطلاعاتی از پریبوس از قبل در اختیار است، اکنون پرسش این است که استفن بنون چه شخصیتی است و چه سوابقی در کارنامه خود دارد؟

به گزارش «تابناک»، دونالد ترامپ در بیانیه ای که برای اطلاع عموم از مسئولیت جدید این دو تن منتشر شده، گفته است: استیو و رینس، هر دو رهبرانی با صلاحیت و شایسته هستند که در کمپین های انتخاباتی ما با هم به خوبی کار کرده اند و ما را به یک پیروزی بزرگ رساندند. اکنون من هر دوی این ها را در کاخ سفید همراه خود خواهم داشت تا برای تبدیل آمریکا به یک کشور مجددا بزرگ و با شکوه تلاش کنیم.

«استفن بنون» استراتژیست ارشد دونالد ترامپ کیست؟/ ماکیاولیست یهود ستیز، راست گرای افراطی

در ابتدا بگذارید چند نکته در مورد استفن بنون را از نظر بگذرانیم؛

1- وی پیش از ملحق شدن به دونالد ترامپ به عنوان مدیر ارشد کمپین های انتخاباتی وی، مدیر اجرایی در هیأت مدیره وب سایت Breitbart بود. انتخاب وی به عنوان مدیر کمپین های ترامپ، واکنش شدیدی در شبکه های اجتماعی حتی در میان طرفداران ترامپ داشت که دلایل آن را جلوتر ذکر می کنیم.

2 – بنون برای آنکه به شکل تمام وقت برای دونالد ترامپ فعالیت انتخاباتی کند، از سمت خود در وب سایت بریت بارت استعفا داد و قبل از بریت بارت نیز به عنوان یکی از سرمایه گذاران بزرگ گلدمن ساکز شناخته می شد.

3 – وی همچنین افسر سابق نیروی دریایی آمریکا و دستیار ویژه فرمانده عملیات های نیروی دریایی در پنتاگون نیز بوده است. وی دارای مدرک MBA از دانشگاه هاروارد است.

4 – وی یکی از جمهوری خواهانی است که به شدت به دست راست این حزب تعلق دارد و عقاید راست افراطی وی در میان حزب جمهوری خواه زبانزد است. سرمایه گذاری های وی در برنامه های تلویزیونی که این طیف از سیاست در حزب جمهوری خواه را پوشش می دهند، مشهور است.

عقاید استفن بنون: راست افراطی و ضدیت با یهودیان

استفن بنون بر خلاف رینس پریبوس، همان گونه که گفته شد، به منتهی الیه دست راست حزب جمهوری خواه در صحنه سیاسی آمریکا تعلق دارد. در سال های گذشته، وی وب سایت خبری تحلیلی بریت بارت را هدایت می کرد، که در ایالات متحده، بیش از هر چیز به عقاید افراطی درباره یهودیان مشهور و همچنین متهم به نشر و اشاعه عقاید جنسیتی در این کشور است. چندی پیش، ADL (Anti-Defamation League) این وب سایت را متهم به نژاد پرستی، جنسیت گرایی و انتشار مطالب آمیخته با تئوری توطئه کرد.

«استفن بنون» استراتژیست ارشد دونالد ترامپ کیست؟/ ماکیاولیست یهود ستیز، راست گرای افراطی

این وب سایت در کمپین های انتخاباتی دونالد ترامپ در کنار شبکه خبری فاکس نیوز حمایت گسترده ای از ترامپ داشته و حتی شبکه خبری NBC در برنامه ای، اقدام به برشمردن توطئه های این وب سایت علیه هیلاری کلینتون طی رقابت های انتخاباتی کرد. به گفته NBC سر نخ ماجرای ایمیل های هیلاری کلینتون و بازرسی های FBI به وب سایت بریت بارت می رسد.

در سال 2007 همسر سابق بنون وی را متهم به عقاید یهود ستیزانه کرد که البته بنون آنها را منکر شد. همچنین در سال 1996 وی یک پرونده کیفری در همین رابطه داشته که سر انجام بدون حکم مختومه شد.

بنون در سمت راست افراطی حزب جمهوری خواه، بارها اقدام به انتقاد از سایر جمهوری خواهان از جمله پل رایان سخنگوی سنا کرده و آنها را به خاطر آن که به سمت سیاست های راست در این حزب تمایل ندارند، مورد هجمه قرار داده است.

نشریه آتلانتیک چندی قبل در مقاله ای به شخصیت و عقاید بنون پرداخت و طی آن نوشت: روح پروژه های بنون از جمله وب سایت بریت بارت، حمله به سیاست های دست چپ در آمریکاست؛ این همان جایی است که استفن بنون زهر خود و دشمنی غایی خود با چپ را به خوبی و وضوح نشان می دهد.

این مقاله ادامه می دهد: استفن بنون حدود سال 2002 چنان با شوق و اشتیاق جنگ عراق غرق شده بود و دشمنی خود را با این کشور به گونه ای ابراز می کرد و نشر می داد که به هیچ وجه قادر نبود در مورد تبعات این جنگ و آثار ناشی از تخریب و قطبی سازی آن در سال های آینده تفکر کند.

«استفن بنون» استراتژیست ارشد دونالد ترامپ کیست؟/ ماکیاولیست یهود ستیز، راست گرای افراطی

همچنین نشریه گاردین، وی را یک «ماکیاولیست گردن کلفت» معرفی کرده و طی مقاله ای که به شخصیت و عقاید وی می پردازد، بیان کرده که روابط پیچیده بین دونالد ترامپ و استفن بنون، از یکسری معاملات و مبادلات سود محور و همزمان سیاسی مایه می گیرد و بنون به خوبی می داند که روی چه چیزی در حال سرمایه گذاری است.

این مقاله از گاردین در زمانی منتشر شد که بنون به عنوان مدیر کمپین های انتخاباتی ترامپ برگزیده شد و هنوز مشخص نبود که ترامپ در رقابت های انتخاباتی پیروز شود یا نه. اکنون بنون به عنوان استراتژیست اصلی ترامپ در کنار وی در کاخ سفید حضور خواهد داشت و نگاهی کوتاه به سوابق و رزومه کاری این تاجر رسانه ای ـ که البته دستی هم در کراگردانی و فیلم سازی دارد ـ نشان می دهد که عرصه در سیاست داخلی آمریکا، نه تنها بر دموکرات ها بلکه بر طیف معتدل و میانه جمهوری خواه نیز به شدت تنگ می شود.
 
تعداد بازدید : 47
دانلود 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۰
أفسر نيروي دريائي داري ام بي اي از هاروارد!! تازه اين معروفه به رئيس جمهور پوپوليست بيسواد
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
آقای عارف هم از استنفورد مدرک داره ولی به درد ریاست جمهوری نمی خوره.
پس اگه اینا عقایدشون اینجوریه باما خوب مچ میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
خخخخخ
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
اشتباه فکر نکن . طرف افراطی و متوهم توطئه هست . هر لحظه توهم داره مام مشکل شیم براش
اصلا و ابدا این فکرو نکن امریکاییها با ما مشکلی ندارن میدونن حق با ایرانه
ولی باید میلیاردها دلار اسلحه به اعراب بفروشن که مردمشون درامد داشته باشن و نفتشونو ببرن عاقبت بدی در انتظار اعرابه
خلاصه مطلب
یک جنگ طلب بی کله
ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﻣﻦ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﯾﺮﺍﻥ , ﻻﺑﯽ ﻫﺎﯼ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﻣﺮﯾﮑﺎ ﻓﻌﺎﻝ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺣﺘﯽ ﮐﺎﻧﺎﻝ ﻫﺎﯾﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺎ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﺎﻥ ﻭ ﺳﻨﺎﺗﻮﺭﻫﺎ ﺑﺎﺯ ﮐﻨﺪ . ﭼﻮﻥ ﺩﺭ ﻏﯿﺮ ﺍﯾﻦ ﺻﻮﺭﺕ , ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺳﻨﺎ ﻭ ﮐﻨﮕﺮﻩ ﻧﯿﺰ ﮐﺎﻣﻼ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ ﺧﻮﺍﻩ ﻫﺴﺘﻨﺪ , ﺿﻌﻒ ﻻﺑﯽ ﻭ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﻭ ﺍﺯ ﺳﻮﯾﯽ ﻻﺑﯽ ﻫﺎﯼ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯼ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﺗﺮﮐﯿﻪ ﻭ ﻋﺮﺑﺴﺘﺎﻥ ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﺪ ﻋﻮﺍﻗﺐ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺧﺴﺎﺭﺕ ﺑﺎﺭ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﻭ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻃﺮﯾﻖ , ﻧﺎﺭﺿﺎﯾﺘﯽ ﻫﺎﯼ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻭ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ
به نفع ايرانه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
شما یه کم صبر کن.وقتی اوباما اومد هم همینو میگفتن . باید 6 ماهی صبر کنیم تا ببینیم واقعا چه خبر میشه بنظرم
ما نباید به دنبال این باشیم که چی چجوره. باید خودمون رو از همه لحاظ قوی کنیم. مانند فوتبال که نباید به امید ضعف و اشتباه و........... حریف باشیم.باید خودمون رو قوی کنیم و آماده برای تغییر تاکتیک باشیم.
ایشون چون یهود ستیزه احتمال مسلمون شدنش هست . یادمون باشه نظری براش ببریم ، دم خونش
از این به بعد چه کیفی می کند برادر حسین شریعتمداری! خوراکش برای 8 سال آینده کاملا تامینه :-)
قدیمیا میگفتن هر چی علم بیشتر شه عقل کمتر میشه.
فکر کنم آمریکا رسیده به حرف قدیمیای ما
ماشالا چه پیشینه خوبی خخخخ دهن عربا رو سرویس میکنه
به نظر قبل از هر کاری کاپشن شو باید بده خشکشویی کاخ سفید
آماده میشیم برای دومین مرحله از ریاضت اقتصادی ! این بار با اسم : جنگ جنگ تا کاخ سفید را حسینیه کنیم!
انتخاب مردانی عربده کش برای کنترل ارتشی بزرگ آمریکا.
با سرعت به سمت اخرالزمان
این بابا خیلی شبیه همین مشاورین ارشد خودمونه. ازش نباید ترسید. تحصیلاتش یه جبیزه. حرفه و کارش یک چیزه دیگه. اما علاقه اش به سیاست هم آتشین است.
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی