بازدید 4537

الجزیره: نیروهای عراقی در جنوب موصل پیشروی کردند

شبکه خبری الجزیره قطر که تلفات نیروهای عراقی یا تحرکات داعش را با قوت گزارش می‌دهد، اذعان کرد که نیروهای عراقی در جنوب موصل پیشروی حاصل کرده‌اند.
کد خبر: ۶۳۸۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰ 05 November 2016

به گزارش فارس، «شبکه خبری الجزیره» که اخبار ادعایی داعش از موصل و دیگر نقاط عراق را در مقابل خبرهای پیشروی ارتش عراق در موصل، پررنگ گزارش می‌کند، گزارش کرد که نیروهای عراقی در جنوب موصل پیشروی کرده‌اند.

این شبکه خبری در گزارشی، صبح شنبه اعلام کرد که «نیروهای عراقی بر مناطقی در حومه جنوبی حمام العیل در جنوب موصل مسلط شدند تا مقدمه‌ای باشد برای ورود به این شهرک».

الجزیره به مانند شبکه «بی.بی.سی» داعش را «الدولة الاسلامیة» نامید و گزارش داد: در حالی که نیروهای دولتی در شهر شرقاط در شمال استان صلاح‌الدین، پیشروی کرده‌اند، جنگجویان سازمان الدولة الاسلامیة مقاومت قدرتمندانه‌ای در محلات شرقی شهر موصل از خود نشان می‌دهند.

طبق این گزارش، منابع نظامی در عراق می‌گویند، نیروهای این کشور موفق شدند روستاهای الصلاحیه، جهینه، جهونی و التلال را در جنوب حمام العیل تصرف کنند تا به 8 کیلومتری جنوب موصل برسند و آماده‌اند تا در چند ساعت آینده وارد حومه جنوبی موصل شوند.

برخی اهالی شهر موصل در گفت‌وگو با منابع رویترز گفته‌اند که داعش هزاران نفر از ساکنان شهرک حمام العیل را مجبور کرده که با آنان به مناطق معین بروند تا با این کار از آنان سپر انسانی تشکیل دهند و مانع بمباران خود شوند.

الجزیره بدون اشاره به تلفات داعش، باز هم آمار داعش را مورد استناد قرار داد و نوشت: منابع نظامی به الجزیره گفتند که 18 نفر از نیروهای عراقی کشته و بیش از 20 نفر دیگر در دو حمله با خودرو بمب‌گذاری شده در نزدیکی روستای الصلاحیه مجروح شده‌اند و 120 خانواده نیز به سوی اردوگاه الجدعه از توابع منطقه القیاره در جنوب موصل و دیگر مناطق مجاور منتقل شدند».

گزارش الجزیره از مقاومت داعش !

الجزیره در ادامه با میان‌تیتر «مقاومت شدید»، گزارش داد که «نیروهای مبارزه با تروریسم عراق با احتیاط شدید به سوی "حی الکرامه" پیشروی می‌کنند زیرا با شلیک آتش تیربار و بسته‌های انفجاری مواجه هستند چرا که سازمان الدولة الاسلامیة موانع و بسته‌های منفجره زیادی در طول خیابان برای کند کردن پیشرو‌ی کار گذاشته و این سبب شده که نیروهای عراقی به صورت محدود پراکنده (و مستقر) شوند».

الجزیره نوشت: یکی از افسران [نهاد] مبارزه با تروریسم عراق می‌گوید «چنین مقاومت سرسختانه‌ای [از داعش] انتظار نداشتیم. در همه مسیری خاکریز داعش و بسته‌های انفجاری وجود دارد.

الجزیره افزود: این نیروی عراقی گفت که آنها مجبور به بازگشت و طرح‌ریزی نقشه‌های جدیدتری شده‌اند.

شرق موصل

الجزیره نوشت: در شرق موصل نیز درگیری‌ها در دو محله «الانتصار» و «السماح» بعد از آنکه نیروهای عراقی به طور محدود وارد محله اول شدند، ادامه دارد و سازمان الدولة نیز با یک انتحاری سوار بر خودرو بمب‌گذاری شده به نیروهای عراقی در منطقه گوگجلی حمله کرد و عناصر الدولة [داعش] پنج خودرو نظامی عراقی را منهدم کردند یا آسیب زدند».

الجزیره در پایان گزارش داد که «بعد از آنکه سازمان الدولة [داعش] به منطقه الحویجه حمله کردند، نیروهای عراقی و پلیس محلی بر مرکز شهر شرقاط مسلط شدند و سبب شد حدود 10 نفر از نیروهای امنیتی و الحشد العشائری کشته شوند».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار