بازدید 2938
دكتر جهانگيري :

دولت‌تلاش‌کرده‌گام‌هاي‌موثري‌براي‌رفع‌مشكلات‌بردارد

دكتر جهانگيري تاكيد كرد:دولت تلاش كرده است در حوزه سياست داخلي و خارجي گام هاي موثري براي رفع مشكلات كشور بردارد/ آيت الله مظاهري : 20 سال است كه شما را مي شناسم و در اين مدت نقطه ضعفي از شما نديده ام/ عملكرد شما در دولت بي نظير است و مورد تكريم مقام معظم رهبري هستيد
کد خبر: ۶۳۷۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۸ 02 November 2016
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ،معاون اول رييس جمهور عصر امروز (چهارشنبه) با آيت الله مظاهري رييس حوزه علميه استان اصفهان ديدار و گزارشي از اوضاع سياسي و اقتصادي كشور به ايشان ارائه كرد.

دكتر اسحاق جهانگيري در اين ديدار ضمن ابلاغ سلام گرم رييس جمهور به آيت الله مظاهري گفت: دولت از ابتداي كار با اولويت بندي مسائل در عرصه هاي مختلف تلاش كرده است تا در حوزه سياست داخلي و خارجي و اقتصاد گام هاي موثري براي رفع مشكلات كشور بردارد.
وي با اشاره به توفيق دولت در مذاكرات هسته اي و نتايج برجام گفت: با وجود برخي كاستي ها دولت با اشراف مسائل توافق شده را پيگيري مي كند تا تعهدات طرف مقابل در برجام اجرايي شود.
معاون اول رييس جمهور گفت: خوشبختانه امروز در زمينه صادرات و واردات كالا، دستيابي به فناوري هاي نوين، گشايش هاي خوبي ايجاد شده هرچند هنوز در زمينه بانكي مشكلاتي وجود دارد كه با پيگيري اين مسائل نيز مرتفع خواهد شد.
دكتر جهانگيري با بيان اينكه گام هاي دولت در حوزه اقتصاد نظير كاهش تورم چشمگير بوده است تصريح كرد: در حال حاضر ركود اقتصادي نيز با اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي كه رهبر معظم انقلاب ابلاغ كرده اند در حال برطرف شدن است و انشاءالله با كمك همه دستگاه ها و حركت در مسير و نقشه راهي كه تعيين شده كشور از ركود نيز خارج شود.
وي با بيان اينكه بار اصلي در اجراي برنامه هاي اقتصاد مقاومتي بر دوش دولت است، گفت: متاسفانه در كشور ما نوعي عادت و فرهنگ وجود دارد كه وقتي سياستي ابلاغ مي شود آن را بهانه مي كنند براي فشار به طرف مقابل در حالي كه اجراي مفاهيم اقتصاد مقاومتي بر عهده همه دستگاه ها و نهادها و افراد است و همه بايد در اين زمينه فعال شويم.
معاون اول رييس جمهور با اشاره به اينكه خوشبختانه براي نخستين بار توانسته ايم ميزان صادرات غيرنفتي كشور را بيشتر از واردات كنيم، گفت: روزي داشتن اقتصادي كه وابسته به نفت نباشد آرزوي ما بود و امروز ميزان صادرات غيرنفتي ما بيشتر از واردات است.
رييس ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي با اشاره به پرداخت تسهيلات بانكي به بنگاه هاي توليدي نيمه فعال و صنايع كوچك و متوسط گفت: اين برنامه ها موجب تحرك اقتصادي مي شود و رونق را به اقتصاد كشور بازخواهد گرداند.
دكتر جهانگيري سپس به انسجام خوب سياسي در داخل كشور و كم شدن فضاي تهمت و بدگويي در سپهر سياسي كشور اشاره كرد و گفت: امروز عقلانيت و صميميت بيشتري بين مسئولان نظام برقرار است به طوري كه روز گذشته سه وزير معرفي شده به مجلس شوراي اسلامي رأي اعتماد گرفتند كه نمايشي از وحدت و همدلي ميان مجلس و دولت بود.
معاون اول رييس جمهور سپس به اهميت استان اصفهان و نقش مردم اين استان در انقلاب و دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: دولت مصمم به برطرف كردن مشكلات استان اصفهان است كه يكي از جدي ترين آنها مشكل كم آبي و خشكسالي است.
وي با بيان اينكه ما به دنبال آن هستيم تا قول هاي داده شده براي برطرف كردن اين مشكل را عملياتي كنيم گفت: هيچ يك از وعده هاي داده شده دولت در اين خصوص از دستور كار خارج نشده و در طرح هاي شوراي عالي آب آنها را لحاظ كرده ايم تا بتوانيم دغدغه مسئولان و مردم استان اصفهان درباره كم آبي را كه متاثر از خشكسالي دهه اخير است برطرف كنيم.
رييس شوراي عالي آب با اشاره به اينكه خشكسالي ها به دنبال تغيير اقليم در دنيا رخ داده و با توجه به اينكه دستيابي به منابع قبلي آب شايد امكانپذير نباشد گفت: دولت تمام ملاحظات و حساسيت ها درباره آب رودخانه هاي زاينده رود و كارون را در تصميم گيري ها رعايت خواهد كرد و به دنبال برنامه ريزي براي كشت جايگزين در اطراف اين رودخانه ها است تا كشاورزان با مصرف آب كمتر از درآمد خود بهره مند باشند.
دكتر جهانگيري همچنين با اشاره به تصميمات دولت براي جلوگيري از پرداخت حقوق هاي نامتعارف به مديران گفت: امروز براي حقوق همه مقامات سياسي ، مديران دولتي و مديران شركت ها سقف تعيين شده است و با احياي سازمان امور اداري و استخدامي بر نظام پرداخت ها نظارت خواهد شد. اين اقدامات قطعا موجب شفافيت در پرداخت ها شده و با قاطعيت مي توان گفت از اين پس مشكلات اين چنيني نخواهيم داشت.
معاون اول رييس جمهور ادامه داد: قانون مديريت خدمات كشوري نيز بزودي به مجلس ارائه خواهد شد تا اين مسئله براي هميشه حل شود.
آيت الله مظاهري نيز در اين نشست كه در بيت ايشان انجام شد با اشاره به اينكه بيش از 20 سال است معاون اول رييس جمهور را مي شناسد گفت: در اين 20 سال هيچ گاه نقطه ضعف از شما نديده ام و در دولت عملكرد شما بي نظير است و مورد تكريم مقام معظم رهبري قرار داريد.
وي همچنين از صبوري معاون اول رييس جمهور درباره برخي اتهامات به وي تشكر كرد و گفت: همه مي دانند كه اتهاماتي كه به شما مي زنند بي اساس است و اين حلم شما دليل بر فضل شماست و خوب است همه دولتمردان اين صفت را در خود تقويت كنند.
ايشان با اشاره به سابقه خوب دكتر جهانگيري به عنوان استاندار اصفهان گفت: مردم استان از شما كه كارنامه درخشاني در اين استان داشته ايد توقع ويژه اي در برطرف كردن معضل آب دارند كه اميدواريم با مديريت ويژه كه مورد تاييد دولت و ملت باشد حقابه همه استان هاي همجوار زاينده رود لحاظ شود و حق هيچكس ضايع نشود.
آيت الله مظاهري همچنين ابراز اميدواري كرد مشكل بهشت آباد همانطور كه قول داده شده برطرف شود و در اين سفر دستور ويژه اي براي حل مشكل مردم اين منطقه كه مردمي انقلاب دوست و حامي دولت هستند اتخاذ شود.
وي سپس به موضوع پرداخت هاي نامتعارف اشاره كرد و گفت: در دولت آقاي روحاني كه اقدامات خوبي در عرصه هاي مختلف انجام داده است انتظار اين است كه پرداخت هاي نامتعارف وجود نداشته باشد.
آيت الله مظاهري همچنين با اشاره به ضرورت حل موضوع سود سپرده ها و نيز دريافت ديركرد در نظام بانكي خواستار برنامه ريزي بهتر براي حل مشكلات معيشتي مردم شد.
رييس حوزه علميه اصفهان با تاكيد بر رسيدگي به آسيب هاي اجتماعي گفت: دشمن از طريق جنگ نرم و فساد اخلاقي به دنبال ضربه زدن به كشور است و بايد در اين زمينه هوشيارتر عمل كرد.
آيت الله مظاهري تاكيد كرد: اجراي برنامه هاي اقتصاد مقاومتي تنها بر عهده دولت نيست و مقام معظم رهبري نيز چنين توقعي ندارند و همه بايد در اين خصوص همسو و همگام عمل كنند.
وي در پايان با ابراز اميدواري نسبت به اينكه دولت در اجراي برنامه هاي خود بيش از گذشته موفق باشد گفت: براي پيشرفت امور و موفقيت دولت آقاي روحاني دعا گو هستم.
در اين ديدار همچنين مهندس چيت چيان وزير نيرو گزارشي درخصوص برنامه ها، اقدامات و پيگيري رفع مشكلات آب استان ارائه كرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی