بازدید 11025
۴

میشل عون بعد از چهار دور رأی گیری، به عنوان رئیس جمهور جدید لبنان انتخاب شد +ویدیو

پس از گذشت دو سال، سرانجام لبنان آماده می شود تا رئیس جمهور جدید خود را انتخاب کند؛ رئیس جمهوری که اکنون قرار است در چهره میشل عون این کشور را وارد دوره جدید از حیات سیاسی خود کند. در حالی که لبنان به لحاظ استراتژیک، تأثیر و تأثر بسیار در خاورمیانه دارد، انتخاب رئیس جمهور جدید مستقیم تحولات منطقه را تا حدی متأثر خواهد کرد.
کد خبر: ۶۳۶۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶ 31 October 2016
پس از گذشت دو سال، سرانجام لبنان آماده می شود تا رئیس جمهور جدید خود را انتخاب کند؛ رئیس جمهوری که اکنون قرار است در چهره میشل عون این کشور را وارد دوره جدید از حیات سیاسی خود کند. در حالی که لبنان به لحاظ استراتژیک، تأثیر و تأثر بسیار در خاورمیانه دارد، انتخاب رئیس جمهور جدید مستقیم تحولات منطقه را تا حدی متأثر خواهد کرد.

به گزارش «تابناک»؛ میشل عون 81 ساله که اغلب وی را با لقب ژنرال خطاب می کنند برای چندین سال در راه دستیابی به این مقام تلاش کرد؛ اما اکنون به نظر می رسد که حمایت بسیاری از گروه های سیاسی در داخل لبنان را برای رسیدن به مقام ریاست جمهوری در اختیار دارد.

هفته گذشته، دفتر عون طی بیانیه ای اعلام کرد که ژنرال عون، الهام بخشی تمامی لبنانی ها را مورد تقدیر قرار داده و امیدواری زیادی به عصر جدید سیاسی لبنان دارند. اما واقعیت آن است که میشل عون قرار است زمانی بر کرسی ریاست جمهوری در لبنان بنشیند که این کشور تقریبا در یک هرج و مرج اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است.

میشل عون در کارنامه فعالیت های خود سوابق بسیار سیاسی و نظامی دارد؛ سوابقی که از این فرد 81 ساله یک چهره مصمم به ویژه در میان گروه های سنی لبنان ساخته است. تحلیلگران و شخصیت های سیاسی دیگر، میشل عون را یک سیاستمدار و نظامی سرسخت، کاریزماتیک، باهوش و زود رنج می دانند؛ چهره ای که اکنون بزرگترین مسئولیت وی، اصلاح و تغییر در ساختارهای سیاسی و اقتصادی و اجتماعی لبنان تصور می شود.

پارلمان لبنان امروز رئیس جمهور آینده این کشور را انتخاب میکند / آمادگی لبنان برای ورود به یک عصر جدیدی سیاسی

اما صرف نظر از مشکلات سیاسی داخلی برای انتخاب میشل عون به ریاست جمهوری لبنان، اهمیت استراتژیک این کشور، منجر به آن شده که معادلات منطقه ای نیز در این انتخابات به شدت دخیل باشد. موضوعی که میشل عون را وادار کرده بود تا از چندین ماه قبل برای رایزنی و اطمینان بخشی به کشورهایی که مستقیما از وضعیت لبنان متأثر هستند، سفر کرده و موافقت آنها را برای ریاست جمهوری خود جلب کند. در این میان بزرگترین رقابت را شاید بتوان میان عربستان و حزب الله لبنان دانست.

اکنون بسیاری از گروه ها و کشورها بر این باور هستند که میشل عون، متحد قوی و اصلی برای حزب الله در لبنان است. در سال 2006 میشل عون یک پیمان اتحاد میان گروه تحت رهبری خود یعنی جنبش آزاد میهن پرستی و حزب الله لبنان بست و بعد از آن نیز همواره از حزب الله در فضای سیاسی لبنان حمایت کرده است.

روابط نزدیک میان میشل عون و حزب الله لبنان در این سال ها همواره مد نظر گروه ها و شخصیت های سیاسی در لبنان و خارج از این کشور بوده و دیدار اخیر عون و سید حسن نصر الله نیز نشانه ای دیگر از دوستی و نزدیکی دیدگاه های سیاسی این دو گروه در دل لبنان دارد.

این موضوع تا جایی است که برخی تحلیلگران، پیروزی میشل عون در انتخابات را به معنی پیروزی سیاسی حزب الله لبنان ارزیابی کرده اند؛ اما این موضوع در حالی است که رقیب اصلی منطقه ای ایران یعنی عربستان نیز که چندی پیش مقامات آن دیداری با میشل عون داشته اند، گویا نظر مساعدی در مورد انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور جدید لبنان دارد و این موضوع کمک بسیاری به عون می کند تا حداقل به لحاظ بین المللی، شرایط دشواری برای حکمرانی خود نداشته باشد.

السحبان که اکنون بعد از سفارت عراق به عنوان سفیر کشورهای حوزه خلیج فارس در عربستان سعودی فعال است، اظهار کرد، عربستان سعودی با رهبر جدید لبنان، هر شخصی که باشد و صرف نظر از هر گرایش و تعارضی همکاری خواهد داشت.

آخرین تحولات انتخابات در پارلمان لبنان

پارلمان لبنان امروز رئیس جمهور آینده این کشور را انتخاب میکند / آمادگی لبنان برای ورود به یک عصر جدیدی سیاسی

رأی گیری در پارلمان لبنان آغاز شده و اکنون آرای اخذ شده در دور اول در حال شمارش است. تا اینجا میشل عون 65 رأی را از آن خود کرده که اگر در دور نخست نتواند 86 رأی لازم از تعداد 127 رأی اعضای پارلمان را به دست آورد، این تعداد رأی برای موفقیت در دور دوم رأی گیری کافی خواهد بود.


***


در دور اول رأی گیری میشل عون تنها توانست 83 رأی را به خود اختصاص دهد. با این شرایط انتخابات به دور دومی رأی گیری خواهد کشید. دور دوم از رأی گیری در پارلمان در حال برگزاری است.


***

در دور دوم رأی گیری در پارلمان به شکلی عجیب تعداد 128 رأی اخذ شده است، در حالی که تعداد کل نمایندگان حاضر در پارلمان 127 نفر است. در نتیجه این موضوع سخنگوی پارلمان انجام رأی گیری در دور سوم را درخواست کرد.


***

دور سوم از رأی گیری نیز به شکلی عجیب، منجر به اخذ 128 رأی در پارلمان شد. در همین حال، سخنگوی پارلمان نبیه بری در یک درگیری لفظی با یکی از نمایندگان پارلمان که به موضوع اخذ 128 رأی اعتراض داشت، دستور به رأی گیری در دور چهارم را داده است. نماینده معترض از سایر نمایندگان پارلمان درخواست کرد که آرای صحیح ارائه کنند. در دور چهارم از رأی گیری نمایندگان باید شخصا و جلوی محل رأی گیری آرای خود را در صندوق اخذ رأی بیندازند.

***

دور چهارم از رأی گیری ظاهرا بدون خطا صورت پذیرفته و اکنون آرا در حال شمارش است. تا کنون میشل عون توانسته است 39 رأی از کل آرای مأخوذه را به دست آورد.

***

در نهایت میشل عون در دور چهارم از رأی گیری در پارلمان توانست با اخذ 65 رأی به عنوان رئیس جمهور لبنان انتخاب شود.
 
تعداد بازدید : 23
 دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
با انتخاب ژنرال عون که نشان از توافق پشت پرده عربستان با ایران و سایر قدرت های دخیل در لبنان دارد من پیش بینی می کنم که اوضاع سوریه هم به سوی آرامش نسبی پیش خواهد رفت قیمت های جهانی نفت و طلا سیر صعودی خواهد گرفت و بوی نفت بر سر سفره ها به مشام خواهد رسید
حالا حریری متحد اصلی عربستان هم نخست وزیر میشه
84رای اورد 65کجابود تابناک
بیشتر قدرت اجرایی دست نخست وزیره که متاسفانه کسی نیست جز سعد حریری نوکر عربستان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار