بازدید 20884

اجلاس دریای مازندران، بدون ایران؟! و اقداماتی که باید انجام شود

مقامات مسئول در این باره موظفند بنا بر اصل دفاع از منافع ملی و تمامیت ارضی ایران، هر چه سریعتر اقدامات لازم را انجام داده و افکار عمومی را در جریان اخبار مربوطه قرار دهند، در غیر این صورت، مسئولیت هرگونه تعرض و خسرانی در این باره، مستقیمً متوجه آنها خواهد بود.
کد خبر: ۶۳۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۳ 10 September 2009

برگزاری اجلاس کشورهای حوزه دریای مازندران، بدون ایران، نقض حقوقی تمامی مقاوله نامه‌های گذشته، چه در زمان وجود اتحاد شوروی و چه پس از آن است.

به گزارش «تابناک»، مقامات مسئول در این باره موظفند بنا بر اصل دفاع از منافع ملی و تمامیت ارضی ایران، هر چه سریعتر اقدامات لازم را انجام داده و افکار عمومی را در جریان اخبار مربوطه قرار دهند، در غیر این صورت، مسئولیت هرگونه تعرض و خسرانی در این باره، مستقیم متوجه آنها خواهد بود.

 بر این اساس لازم است که:

1 – سفیران چهار کشور حوزه دریای مازندران، به وزارت خارجه احضار و مراتب اعتراض رسمی ایران به ایشان ابلاغ شود.

2 – به چهار کشور روسیه، قزاقستان، ترکمنستان و آذربایجان تذکر داده شود که مصوبات چنین اجلاسی، مشروعیت حقوقی نداشته و ایران، مصوبات و توافقات احتمالی را به رسمیت نخواهد شناخت.

3 – رسماً اعلام شود که یا ایران باید به این اجلاس دعوت و یا برگزاری چنین اجلاسی لغو شود.

4 – در صورت پافشاری کشورهای نامبرده بر برگزاری اجلاس بدون حضور ایران، متقابلاً ایران همه معاهدات گذشته را لغو کرده و بر پایه عهدنامه‌های رد و بدل شده در دوران اتحاد شوروی، حاکمیت خود را بر 50 درصد از دریای مازندران، اعمال خواهد کرد.

گفتنی است، منوچهر متکی، وزیر خارجه ایران، در واکنش به این خبر به «پرس تی وی» گفته است: ایران از این تصمیم روسیه، آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان بسیار خشمگین است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
پنجاه درصدمون شد زير بيست درصد همونم دارن ازمون ميگيرن
"به گزارش تابناک، وزارت خاجه موظف است"؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خوب بنویس به دستور تابناک!! این دیگه چه مدل گزارشیه؟؟؟
آقای تابناک! قبل از این کارها فکر کنم باید با آمریکا دوست بشیم.
چی به سر نیروگاه بوشهر بیاد خدا می دونه.
لطفا دوستان مطلع پاسخ دهند ما با افغانستان اختلاف ارضی داریم ؟؟
زمانی کعه وزیر امور خارجه دولت نهم آشکارا سهم 50% ایران از دریای مازندران را رد می کند و می گوید چنین چیزی نبوده و زمانی که به جای اینکه در کشورمان به جای دریای "خزر" از نام دریای کاسپین یا دریای مازندران بهره بگیریم ، انتظاری بیش از این هم نیست. (کاسپین نام قومی ایرانی است که پیشینه ی چند هزار ساله در منطقه دارند. کاسی ها و کاشوین و قزوین و ...)
agebate dosti ba rosha!!!
اگر پوتین که کشتار چچن را انجام داد دوست و برادر خوانده نمیشد الان جرات همچین کاری را نداشت و چهارتای بچه به دوران رسیده ساحلی نیز گنده چیزی نمیکردند لازم به یاد آوری است که پوتین همکار شارون میباشد که هردو به خون مسلمانان آغشته هستند ولی یکی دوست و برادر و دیگری دشمن ...
نکنه تابناک عزیز میخواد 11 درصد رو هم از ایران بگیرن؟؟؟؟؟؟؟؟
یا خدای نکرده دیپلماسی بین المللی مون رو میخواد نابود کنه؟؟؟؟؟؟؟
هر موقع تخم نفاق از میان ما ایرانیان خشکانده شد اونموقع راجع به اینکه چرا حقمونو خوردن چرا به ما خیانت کردند چرا به ما تجاوز کردند چرا به ما ....
انرژي هسته اي حق مسلم ماست
وقتي غير مهم ما مهم مي شود و انرژي مفيد ما هدر ميرود اتفاق چنين مسائلي نبايد عجيب باشد چرا كه خوابيم
بچه های تابناک.خدا خیرتون بده.شما آخرین جایی هستین که حرف حق رو میزنین
اشتباه نشه اسمش خزره نه مازندران!!!!
ايران كه توي درياي خزر سهمي نداره!! پس دليلي نداره ما رو دعوت كنن
چه انتظاراتی شما از این دولت کریمه دارین!
نمی شه یه کم تخفیف بدین؟
وقتی خبر دروغ تقلب در انتخابات رو گسترش میدید ، باید فکر این ها رو هم بکنید .
هر چند تابناک نظر های مخالف رو نمی نویسه ، ولی باز هم می گم .
اگه ریگی تو کفشتون نیست نظر های مخالف رو هم بنویسید .
دریای مازندران جعلی است دریای خزر درست است. مطابق گزارشی که چند سال پیش از صدا و سیما پخش شد هیچ سندی وجود ندارد که نام این دریا دریای مازندان باشد. همانگونه که هیچ سندی وجود ندارد که خلیج فارس را با عبارت جعلی خلیج عربی جایگزین کنند.
لطفاً صادق باشید.
و اما اینکه حق ما از این دریا نادیده گرفته شود آنهم توسط کشور روسیه مایه تاسف شدید است.
هر موقع تخم نفاق از میان ما ایرانیان خشکانده شد اونموقع راجع به اینکه چرا حقمونو خوردن چرا به ما خیانت کردند چرا به ما تجاوز کردند چرا به ما ....
ببین وقتی کشوری مثه افغانستان میگه ایران مشروعیت سیاسی ندارد ببین ما دیگه به چه روزی افتادیم بعدم چرا شما پیامای منو ثبت نمیکنید تو نظرات ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ زورتون میاد خوب راست میگم دیگه
باید باتدبیر بررسی کرد
با سلام
حاكميت بر سهم ايران ازدرياي خزر در زمان قبل ازفروپاشي شوروي سابق از هراقدام جمهوري اسلامي ايرانحتي انرژي هسته اي مهمتر ميباشد.
اگر اینطوری ادامه پیدا کنه خزر که هیچ خود ایران هم پنج کشور خواهد شد. از همین الان هم نشانه هاش هویداست. یه سر به اطراف و اکناف ایران بزنید هرکس دارد ساز خودش را می زند. آقایان فکر نان باشید کار از خربزه گذشته
مهم نیست.برادر روسیه رو بچسب!دریا رو میخواهی چکار؟
خیلی ناراحت شدم شنیدم ایران خشمگین است .خیلی بد شد نه؟؟؟؟
شما هم هنوز درگیر اسم ها هستین اسم این دریاچه در ذهن همه ما ایرانیها دریای خزر است نه دریای مازندران یا گیلان یا گرگان
50 درصد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ما اگه زورمون میرسید که دیگه در به در دنبال حمایت روسیه تو دنیا نبودیم که...بابا یه چیزی بگین بگنجه آخه......
و یادمان نرود که باعث و بانی اون 50 درصد شاه ملعون بود
اولا: وقتی اقتدار ملی را بعضی ها زیر سوال میبرند روسیه که هیچ، فردا جیبوتی و بورکینافاسو هم ادعا میکنند سهمی در خزر یا خلیج فارس دارند. ثانیا: کسانی که نظام و مردم را بخاطر شعار مرگ بر آمریکا متهم میکنند که همه مشکلات بخاطر عدم مذاکره با آمریکاست اگر ما شدت بخرج بدیم و با روسها هم درگیر شویم خواهند گفت چرا؟
ثالثا: ما اگر فرصت حضور بالای مردم در انتخابات را به تهدید تبدیل نمیکردیم هم انرژی هسته ای خود را تمام شده داشتیم و هم روسیه صد بار به پابوسی ما آمده بود پس ای حامیان بی قانونی بخود آیید که اثر اقدامات شما تا به کجا میکشاند ما را.
آقا بدون كار كارشناسي ننويسيد
درياي مازندران اخهتلاف بين استانهاي شمالي ايجاد ميكنه
بنويسيد درياي كاسپين يا فارسي آن درياي كاسپيان.
خواهش مي كنم
یادتون هست 2سال پیش پوتین آمده بود تهران چقدر دولتی ها صداوسیما افتخار می کردند وذوق مرگ شده بودند این هم میشه نتیجه اش
لطفا دوستان در اعلام نظر در زمينه سياست خارجي از احساسات بپرهيزند و بر عقل گراي بيافزايند تعداد كشور هاي اطراف درياي خزر امروز به عدد پنج رسيده است اگر چهار كشور به توافق برسند از ساحل خود تا به ميزاني از دريا ميتوانند اعمال حاكميت كنند سهم كشور پنجم اجباري خواهد بود.
حتما وازرت خارجه به نصیحت بردارانه تابناک گوش می کند.!!!!!!!!!!!
این کارا واسه چیه دیگه زیر آبهای خزر رو که دادیم به روسیه روشم بدید بره دیگه ما الان تو حیات خلوت امریکا هستیم دیگه نیازی به خزر نداریم
فكر كنم اين كاهش درصد حقوق ما از درياي خزر زمان دولت آقاي خاتمي بود .
ذهن ما ايرانيا چقدر ضعيفه . لطفا چاپ كنيد
نام دریای مازندران در شاهنامه و بسیاری از منابع تاریخی آمده است. این دریا زمانی دریای مازندران نامیده می شده است که هیچکدام از کشورهای فعلی حوزه آن وجود خارجی نداشته اند. بنابر این نسبت به اسم این دریا هیچگونه شکی نداشته باشید.
متاسفانه مشکل در اینجاست که آموزش و پرورش اطلاعات درست تاریخی به فرزندان این ملت نمی دهد وگرنه چرا باید در بین نظر دهندگان، عده ای حرفها و دروغهای بیگانگان را راجع به هویت سرزمینی ما تکرار کنند؟
نام درست این دریا همان مازاندران است طبق اسناد تاریخی
خطاب به دوستانی که میگند اسم این دریا در ذهنشان دریای خزر است...: اسم ایرانی این دریا کاسپین یا مازندران است و خزر نام روسی است که به اشتباه در ذهن شما جا داده اند!
بله دیگه وقتی المان و فرانسه رو هم ردیف امریکا وانگلیس میدونیم.کشورهایی که حد اعقل اندازه روسیه به ما ضرر نزدن و دست برادری به روسیه ای میدیم که عامل اصلی کاهش قلمرو ایرانه باید بعد از خزر هم منتظر جداسازی جزایر سگانه وتقدیم انها به برادرای دینیمون در امارات باشیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
رواج امروزی نام دریای خزر به طور کلی به زمان اشغالگری روس‌ها در دوره قاجاریه و کوتاه سازی دست ایرانیان از این دریا برمی گردد. قابل توجه کاربران محترم!
ازکی تا حالا دریای خزر اسمش شده دریای مازندران؟!
بله دیگه وقتی المان و فرانسه رو هم ردیف امریکا وانگلیس میدونیم.کشورهایی که حد اعقل اندازه روسیه به ما ضرر نزدن و دست برادری به روسیه ای میدیم که عامل اصلی کاهش قلمرو ایرانه باید بعد از خزر هم منتظر جداسازی جزایر سگانه وتقدیم انها به برادرای دینیمون در امارات باشیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خزر نام قومی یهودیه که تو آذربایجان زندگی می کنند اما کاسپین نام قومی از اقوام ایرانیه. تمام دنیا میخوان بهش بگن کاسپین که اسم اصیل ایرانیه اما ما میگیم نه! خزر!
درست برعکس خلیج فارس که همه تلاش می کنن به دروغ بگن خلیج ع ر ب ی و ما میخوایم بگیم نه، فارس درسته! اگه نمیگید کاسپین لا اقل بگید مازندران. هرچند کاسپین درست تره!
از یک شاهد عینی شنیدم در زمان خاتمی عنوان شد که موضوع در زمان ریاست جمهوری ایشان مسکوت بماند تا این ننگ بر پیشانی ایشان ننشیندور دوره های بعد موضوع مطرح شود
هوووووووووووووو چرا نظر من رو نمیزنید نترسید اونقدر سیاسی نبود که سایتتون رو ببندن بدشم دریای خزر نهههههههههمازندرین
فقط و فقط اعتماد ملت رو برگردونید اونوقت میبینید چطور دریای خزر رو هم مثل خرمشهر پس میگیرند
اما بازگروندن اعتماد ساده نیست
در ضمن آقای رضایی با اینکه با شما هم فکر نیستم ما از نوع صحبتتون و استدلالهاتون بینهایت سپاسگذارم
اگه يادتان باشد موقعي كه پوتين به ايران سفر كرد و اجلاس كشورهاي حوزه درياي خزر برگزار شد پس از چند روز كه همه اخبار حول برنامه هسته اي بود اكبر اعلمي نماينده قهرمان تبريز نسبت به كاهش سهم ايران از درياي خزر در اين جلسه اعتراض كرد ولي كسي جرات پيگيري آن را نكرد.
با تشکر فراوان از احساس مسئ.لیت سایت موفق تابناک
لطفا صدای مردم را به گوش مسئ.لین برسانید که مردم فعالیتها و بی عرضگیهایشان را مد نظر دارند ولی حیف که ممکن است خیلی زود دیر شود. آیا آن تاریخ سیاه تکرار می شود؟
دریای خزر نیست. دریای مازندران درسته. خزر یک قومی بودند که در غرب دریای مازندران زندگی میکردند. ضمنا در گذشته که این کشورهای اطراف دریای مازندران جزو روسیه و شوروی بودند دریای مازندران مال ایران و روسیه (شوروی) بود ولی حالا که این به اصطلاح کشورها با حمایت آمریکا و انگلیس شکل گرفته اند خود را سهیم در دریای مازندران کرده اند. این کشورهای تازه به وجود آمده اصلا حقی در دریای مازندران ندارند چون از عمر آنها فقط 2 دهه میگذرد و اگر هم برای خودشان حقی قائل هستند باید اون 50% سهم قبلی شوروی رو بین خودشون تقسیم کنند نه سهم ایران رو. این از بی عرضگی دولت ایران است که اینها اینطور هار شده اند.
دریای مازندران نه دریای خزر!
درياي مازندران راگرفتند اما سرزمين مازندران مال ماست
این بند 4 رو خوب اومدی.
دریای مازندران یا تبرستان یا هیرکانیا: در اسنادی که در مؤسسات تاریخ شناسی روسیه است آمده، نوجین زیس در قرن دوازدهم نوشته است که ایرانیان این دریا را قرن‌ها دریای تبرستان می‌خواندند، ولی چون واژه مازندران میان بومیان تبرستان جایگزین گشته، آن را دریای مازندران می‌خوانند ، همچنین در میان دانشمندان قرون پس از اسلام دریای مازندران به روی نقشه‌ها ثبت می‌گشته، گذشته از آن نام دریای تبرستان به دلیل مجاورت دولت تبرستان به آن بوده‌است، از طرفی هیرکانیا که در منابع یونانی و لاتین (Hyrcania Maro) آمده (منبع: هرودوت)، و نام‌های جرجان، ساری، خراسان، گیلان که زمانی بروی این دریا بوده‌است، همگی به مناطقی از تبرستان باستانی (که مازندران امروزی باقیمانده آن است) برمی گردد.

3-دریای کشوین (قزوین): بنا بر دیدگاه برخی قزوین و کاسپیَن به ترتیب عربی‌شده و یونانی‌شدهٔ نام باستانی آن کشوین می‌باشد. این نام امروزه از سوی کشورهای عربی به شکل بحر القزوین استفاده می‌شود. در زبان اردو نیز این دریا به نام بحیره قزوین خوانده می‌شود.

علاوه بر این سه نام اصلی در تاریخ،نام های دیگری نیز به طور مقطعی در کوتاه مدت به کار گرفته شده است که عبارتند از:

دریای باکو که در قرون وسطا توسط بعضی اروپاییان به کار می رفته است، دریای گرگان، دریای آبسکون، دریای تپورستان (تبرستان)، دریای ساری، فراخ‌کرت، دریای ديلم يا ديلمستان، دریای گیلان و دریای خزر

بنابراین نام رسمی و متداول تاریخی و بین المللی این دریا کاسپین بوده که قرن ها با نام دریای مازندران برای ایرانیان و دریای قزوین برای عرب ها شناخته شده است، نام هایی که همه بر ایرانی بودن این دریا دلالت دارند.
مرگ بر روسیه جنایتکار و متجاوز
آقاي متكي جدي گفتن خشمگين هستند.پس درود بر صداي جواناني كه در جريانات بعد ازانتخابات گفتند:مرگ بر روسيه.توصيه ميكن قرارداد تركمن چايو گلستان را يك بار ديگر بخوانيد.مرگ بروطن فروش
بابت چاپ اسم دریای مازندران ممنون.
متاسفانه همه سایت ها اسم
نا مانوس خزر رو چاپ کرده و می کنند.
اسم صحیح دریای مازندران می باشد
روسها یک زرر بی خاصیت برای برنامه اتمی ما می زنن که ما خوشمان بیاد و از طرف غربیها هم کمی امتیاز بگیرند. ولی باید جدی بگیرید شان دوستان. قرارداد 1921 ایران و روسیه رو که یادتان نرفته هنوز به قوت خودش باقی است. یعنی با این قرداد هر وقت فکر کنند کشور دیگری از چائی به ایران وارد شده می تونن از شمال کشور ما رو اشتغال کنند!
داریم ایران رو به کدوم طرف می بریم؟!
دیپلماسی ایران ضعیف است1 ضعیف....
برای همین هم حتی بک سایت خبری مثل تابناک وقتی احساس خطر می کنه برای این مملکت ( که به حق هم هست )! مجبور می شه پیشنهاد و راه کار رو هم به وزارت خارجه ایران بده! این نشانه ضعف وزارت خارجه ایران است!
با سلام
وزارت خارجه ايران: چرا ناراحت ميشويد، از آنجايي كه هزينه نگهداري درياي خزر زياد بود برون سپاري كرديم.
عوض با كمك كشور دوست و برادر روسيه انرژى صلح آميز هسته اى درست ميكنيم!
آفرین تابناک
مازندران درسته، تو شاهنامه هم اومده.
خزر قوم یهودی و غیر ایرانیه که بارها به ایران حمله کرده. نمی دونم به جز غارت و کشتار چه گلی به سر ما زدند که باید نام دریای خودمون رو به نام اونها بنامیم.

اگه تاريخ رو بررسي كنيم ، روسيه جز خيانت هيچ خيري به مملكت نرسونده .
بابا سرمان را از توی برف بیرون بیاوریم این روسها از قدیم تا حالا هم خائن بودند بخدا آمریکانامرد نیست.
اسمش خزر است ته مازندران
شما كه از نام ملكتون خبر نداريد پس هيچ حقي هم درآنجا نخواهيد داشت
سال نو از بهارش پیداست
من نمیدونم شما چرا یه موضوع رو الکی بزرگ میکنید!!!
ما فعلا داریم مدیریت جهانی میکنیم!!!!!!!!اسنادش هم توی وزارت خارجه موجود هست.
اگر دوستان تاریخ رو مطالعه کرده باشن هیچ کشوری در طول تاریخ به اندازه روسیه به کشور ما ظلم نکرده اون از عهدنامه های ننگین ترکمانچای و گلستان که تمام سرزمین های حاصلخیز شمال کشورمون رو ازمون گرفت اونمم از به توپ بستن مجلس و استبداد صغیر بعدش توی جنگ جهانی اول که باز کشورمونو اشغال کرد بعدشم توی جنگ جهانی دوم که آذربایجان رو گرفت و اگه کمک آمریکا نبود آذربایجان از ایران جدا می شد و دهها مورد دیگه از این قبیل حالا هم که داره دریای خزر رو ازمون میگیره همین کشور دوست و برادر
نام این دریا "کاسپین" (دریای قزوین) است.
چرا سهم هر کشوری را بر اساس مقدار مرزی که با دریا داره تعیین نمی کنند و خلاص؟ این خرد شدن شوروی سابق به چند کشور برای هیچکس منفعت نداشت. اصولا افزودن استان های جدید و کشورهای جدید فقط محل مناقشه و ضرر برای همگان است
ياد جمله فتعلي شاه قاجار بعد از حمله روسهاافتادم:
يه قاشق اب گنديده رو ميخوايم چيكار!!!!!
تبريك به عزيزاني كه سنگ روسيه رو به سينه ميزنن
این هم از برکات دولت نهم....
بهترین قسمت این سایت اینه که همه نزرو پخش می‌کنه خیلی‌ خوشم میاد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار