بازدید 4164

نسخه 2017 برای تبدیل مشهدالرضا به شهری جهانی

به فاصله حدود دو ماه تا آغاز سال میلادی جدید، مشهد الرضا، بزرگترین کلانشهر زیارتی کشورمان میزبان اتفاقی است که سرفصل دوران یکساله پایتخت جدید فرهنگی جهان اسلام خواهد بود. رویدادی که برای بار دوم در یکی از شهرهای میهنمان رقم می‌خورد.
کد خبر: ۶۳۵۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲ 26 October 2016
پس از اصفهان که یک دهه پیش به مدت یکسال پایتخت فرهنگی جهان اسلام لقب گرفت، اکنون زمان آن رسیده که یکی دیگر از کلانشهرهای کشورمان عهده دار این مسئولیت برای سال آتی شود.
 
به گزارش «تابناک»، به فاصله حدود دو ماه تا آغاز سال میلادی جدید، مشهد الرضا، بزرگترین کلانشهر زیارتی کشورمان میزبان اتفاقی است که سرفصل دوران یکساله پایتخت جدید فرهنگی جهان اسلام خواهد بود. رویدادی که برای بار دوم در یکی از شهرهای میهنمان رقم می‌خورد.

مرکز استان خراسان رضوی در حالی مهیای پایتخت فرهنگی جهان اسلام برای سال 2017 میلادی می‌شود که پیشتر یکبار اصفهان در سال 2006 میلادی، عنوان پایتختی جهان اسلام را تجربه کرده و در این راستا، میزبانی برخی اتفاقات، از جمله همایش های بین المللی جهان اسلام بوده است؛ تجربه ای جدید که به باور برخی آنطور که باید، از آن بهره نبردیم.

اتفاقی که تکرار آن برای کشورمان با انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام توسط آیسسکو در سال 2010 (اجلاس باکو، آذربایجان)، این امیدواری را به وجود آورد که بتوانیم بیشترین بهره را از این اتفاق برده و با معرفی شاخصه های فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی به دیگر مسلمانان جهان، نقش موثری در سازمان همکاری اسلامی ایفا نماییم؛ نهادی که دومین سازمان بین دولتی پس از سازمان ملل متحد است.

بر این اساس، مسئولان کشورمان در صدد بهره مندی کامل از این میزبانی برآمده و از امروز، پیش از آنکه سال 2017 فرا برسد، به استقبال نسخه جهانی مشهدالرضا رفته و میزبانی اجلاسی بین المللی را عهده دار شده اند؛ میزبانی چهارمین اجلاس بین‌المللی مدل سازمان همکاری اسلامی که در کنار آن، برگزاری مجمع جوانان کنفرانس اسلامی نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

هدف این اجلاس که تاکنون در سه شهر استانبول، غازان و کوالالامپور برگزارشده، آموزش قوانین و مقررات و توانمندی در مذاکرات و شبیه‌سازی آکادمیک اجلاس وزرای خارجی سازمان همکاری‌های اسلامی و ایجاد فضای زنده برای دانشجویان و مشارکت در این شبیه‌سازی است و قرار است امروز عصر در مشهر برگزار شود.

پیش از آن، در آیین افتتاحیه اجلاس که صبح امروز در تالار شهر مشهد آغاز شده، سخنرانی مشاور شهردار مشهد، صولت مرتضوی، شهردار این کلانشهر، عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین الملل وزارت خارجه کشورمان در دستور کار قرار دارد و علاوه بر آن، سفیرالشاد اسکندراف، رئیس مجمع جوانان کنفرانس اسلامی و طاها اوزهان، رئیس مجمع جوانان کنفرانس اسلامی نیز سخنرانی خواهند کرد.

بدین ترتیب مشهد 2017، برنامه ای که قرار است نام این شهر بزرگ کشورمان را در جهان اسلام پرآوازه تر کرده و مجالی برای معرفی فرهنگ ایرانی اسلامی فراهم آورد، رسما آغاز خواهد شد. اتفاقی که می‌تواند موجب تلاش مسئولان کشورمان برای معرفی دیگر شهرهای ایرانی برای میزبانی این اتفاق در سالهای آتی و استقبال دیگر کشورهای مسلمان از این اتفاق شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار