بازدید 1696
جنگ خروس‌ها تكذيب شد اما...

بحران در فوتبال فرانسه

اين كه من و دومنك رو در رو شده و با يكديگر به تندي سخن گفته باشيم، كذب محض است و ماجرايي است كه صحت ندارد. ما فقط ديدار و صحبتي سازنده مثل موارد قبلي با يكديگر داشتيم و راجع به مسائل روزمره تيم و اتفاقات معمول صحبت كرديم. در عين حال هيچ خشم و حرف تندي رد و بدل نشد و هر چه رخ داد، عادي بود.
کد خبر: ۶۳۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۲:۲۱ 10 September 2009
بازي ديشب تيم‌هاي ملي فوتبال فرانسه و صربستان در گروه هفتم انتخابي جام جهاني 2010 در قاره اروپا از نهايت اهميت براي خروس‌ها برخوردار بود.

به نوشته ایران؛ پيروزي براي صربستان كه ميزبان اين ديدار در بلگراد بود، صعود اين تيم را به مرحله نهايي جام قطعي و شانس‌هاي خروس‌ها را براي اين مهم بشدت كم مي‌كرد ولي برد آبي‌ها قصورهاي شكل گرفته از جانب آنها تا اين مرحله را جبران نموده و فرانسه را باز در مسير صعود قرار مي‌داد.

در چنين شرايطي بروز درگيري در اردوي فرانسه و رويارويي سرمربي با برخي شاگردانش بر مشكلات موجود افزوده و فضايي بحراني را بر فوتبال اين كشور حاكم ساخته است. ظاهراً طرف‌هاي اصلي درگير در اين ماجرا ريموند دومنك، سرمربي تيم ملي، تيه‌ري آنري كاپيتان خروس‌ها و فلوران مالودا گوش چپ فرانسوي چلسي بوده‌اند.

طبق اخبار روزهاي اخير مطبوعات فرانسه، مالودا فقط بعد از ورود به ورزشگاه استاد دوفرانس، محل انجام بازي شنبه شب فرانسه با روماني در چارچوب همين رقابت‌ها از قرار نداشتن خود در تركيب انتخابي دومنك مطلع شده است و آنري كه پيش‌تر نيز از نحوه گردش امور در اردوي ملي شكايت داشته، اين مسئله تازه را به بهانه رويارويي خود با دومنك قرار داده و با وي مجادله كرده است.


اتفاق تازه‌اي نيفتاده است؟
با اين حال، اين نكاتي است كه دومنك عصر ديروز و ساعاتي قبل از شروع مسابقه صربستان- فرانسه آن را منكر شد و بي‌اساس دانست و گفت كه اين جور مسائل حاصل دروغ‌پراكني بعضي مطبوعات است. وي افزود: «هيچ اتفاقي بين من و آنري و ساير ملي‌پوشان كشور ظرف روزهاي اخير رخ نداده است. از تابستان سال 2004 كه سرمربي تيم ملي فرانسه شدم، با خودم عهد كرده بودم كه به هيچ يك از مطبوعات اعتماد نكنم و درباره نوشته‌هاي آنان نيز به اظهارنظر نپردازم و اين وضع همچنان برقرار است. در حالي كه ديدار حساس ما با صربستان در راه است، عده‌اي با دروغ‌پردازي، به متزلزل كردن وضعيت ما پرداخته‌اند. با اين حال وظيفه ما متأسفانه اين است كه ديدارهاي بعدي را فتح كنيم و مجوز حضور در جام جهاني را كسب كنيم و همين خبرنگاران را كه اين مطالب را درباره ما نوشته‌اند، همراه با خود به آفريقاي جنوبي ببريم. قدر مسلم اين كه هر چه توان داريم، رو خواهيم كرد.»


جاي تأسف
تيه‌ري آنري كه در اخبار فوق پاي ثابت و اصلي اين درگيري‌ها بوده نيز به نوبه خود اين قضايا را تكذيب كرده است. او در مصاحبه‌اي با تلويزيون فرانسه كه متن آن سه‌شنبه شب و صبح چهارشنبه در چند نوبت پخش شد، ادعا كرد كه هيچ برخوردي در اردوي فرانسه حادث نشده است. وي گفت: «اين كه من و دومنك رو در رو شده و با يكديگر به تندي سخن گفته باشيم، كذب محض است و ماجرايي است كه صحت ندارد. ما فقط ديدار و صحبتي سازنده مثل موارد قبلي با يكديگر داشتيم و راجع به مسائل روزمره تيم و اتفاقات معمول صحبت كرديم. در عين حال هيچ خشم و حرف تندي رد و بدل نشد و هر چه رخ داد، عادي بود. بنابر اين جاي تأسف دارد كه برخي رسانه‌ها خلاف اين را ادعا و مطرح مي‌كنند.»


همه مي‌دانند
در همين حال دومنك ادعاهاي مالودا را نيز رد كرده و گفته است او از قبل هم مي‌دانسته است كه جايي در تركيب ثابت تيم در شنبه شب و در پيكار با روماني ندارد. وي افزود: «نفرات فيكس و 7 بازيكن نيمكت‌نشين از 12 ساعت قبل مي‌دانستند كه چكاره‌اند و در زمين هستند يا خير. ما به مرداني مصمم و جنگنده براي آوردگاه بلگراد نيازمنديم. هر چه باشد، اين مراحل نهايي انتخابي جام جهاني است و مسابقات در بالاترين سطح است و فقط آماده‌ترين‌ها مي‌توانند باعث پيروزي شوند.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار