بازدید 7166

محکومیت یک دوتابعیتی به 18 سال حبس

کد خبر: ۶۳۵۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳ 25 October 2016
رسانه آمریکایی خبر داده که فرد دو تابعیتی که تیرماه امسال در گرگان به دلیل همکاری با دولت متخاصم و جاسوسی بازداشت شده بود، به 18 سال حبس محکوم شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، در تازه‌ترین خبر درباره فرد بازداشت شده در گرگان به اتهام جاسوسی، رسانه آمریکایی از مجازات 18 سال زندان برای وی خبر داده است

روابط عمومی سپاه نینوا اوایل شهریور اعلام کرده بود که سازمان اطلاعات سپاه نینوا استان گلستان، فردی با دو تابعیت ایرانی - آمریکایی را دستگیر کرد.

فرد مذکور در اواخر تیر در گرگان به اتهام همکاری با دولتهای متخاصم، اقدام علیه امنیت ملی و ارتباط با عناصر و رسانه‌های ضد انقلاب، به محض ورود به کشور شناسایی، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.

به دنبال انتشار این خبر بود که رسانه‌ها نام این فرد مذکور را «رضا روبین شاهینی» اعلام کردند.

حالا در تازه‌ترین خبر درباره پرونده او، رسانه آمریکایی از صدور حکم 18 سال زندان به دلیل جاسوسی و «همکاری با دولت متخاصم» خبر داده است.

به ادعای «وایس نیوز»، این فرد دو تابعیتی از زندان با این رسانه آمریکایی مصاحبه تلفنی انجام داده و این خبر را اعلام کرده است.

او مدعی شد: «آنها هر صبح و هر بعدازظهر از من بازجویی می‌کردند و بعد از آن، من همیشه در سلولم تنها بودم».

به گزارش این رسانه آمریکایی، شاهینی 46 ساله در سال 2000 و در سن 30 سالگی به آمریکا مهاجرت کرد. او در دانشگاه ایالتی سن دیگو در رشته «امنیت بین‌المللی و حل تنازعات» فارغ التحصیل شده است.

 از نکات جالب توجه درباره او حضورش در فتنه پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 است و «وایس نیوز» در این باره نوشته که او مدت کوتاهی در «جنبش سبز» حضور داشت.

پیشتر وکیل او گفته بود: «رضا(شاهینی) در سال 2009 و قبل از انتقال به آمریکا در ایران حضور داشت و در برخی تظاهرات‌ها شرکت کرد اما چطور دستگیری او پس از 7 سال و با بازگشتش قابل توجیه است».

«وایس نیوز» از جوابیه وزارت خارجه آمریکا به خبر مجازات 18 سال حبس این فرد دو تابعیتی هم خبر داده است.

در اظهارنظر این وزارتخانه که در اختیار این پایگاه قرار گرفته، آمده است: «ما گزارش‌های بازداشت روبین شاهینی که گزارش شده شهروند آمریکایی است را دیده‌ایم. امنیت شهروندان آمریکا اولویت اصلی ما است. ما به استفاده از تمام ابزارهای موجودمان برای کمک به شهروندانمان که به کمک در کشورهای خارجی نیاز دارند، ادامه می‌دهیم».

وزارت خارجه آمریکا افزود: «همانطور که قبلا هم گفتیم، وزیر خارجه(جان کری) موارد مربوط به بازداشت و مفقود شدن شهروندان آمریکایی را هر موقع که با مقامات ایرانی دیدار می‌کند، پیش کشیده است».
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی