بازدید 5586
افزایش 240 واحدی شاخص کل بورس تهران

سایه سنگین ارز تک‌نرخی در تحلیل بازار سهام

معامله‌گران بورس تهران امروز شاهد معاملات کم‌حجم و حضور کمرنگ حقوقی‌ها در کلیت معاملات بازار سهام بودند، بازاری که امروز نیم نگاهی به گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها در کنار جذاب شدن خرید سهام بیمه‌ای‌ها داشت.
کد خبر: ۶۳۵۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶ 25 October 2016
معامله‌گران بورس تهران امروز شاهد معاملات کم‌حجم و حضور کمرنگ حقوقی‌ها در کلیت معاملات بازار سهام بودند، بازاری که امروز نیم نگاهی به گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها در کنار جذاب شدن خرید سهام بیمه‌ای‌ها داشت.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 4 آبان 95 با افزایش 240 واحدی به رقم 78 هزار و 880 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با 152 واحد افزایش عدد 15 هزار و 638 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با 461 واحد افزایش عدد 87 هزار و 837 واحد را تجربه کرد. شاخص بازار اول اما با 114 واحد افزایش به رقم 55 هزار و 119 واحد رسید و شاخص بازار دوم با 842 واحد افزایش به رقم 172 هزار و 502 واحد دست یافت. امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش یک واحدی به رقم 827 واحد رسید. 

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت فولاد مبارکه با 59 واحد،  صنعتی اردکان با 46 واحد و معدنی و صنعتی گل گهر با 31 واحد افزایش، بالاترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل اما معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پالایش نفت بندرعباس با 31 واحد، ایران ترانسفو با 23 واحد و پتروشیمی پردیس با 21 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس‌، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 303.5 میلیارد تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن 786 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 73 هزار و 894 نوبت دادوستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های نفت پارس، سیمان فارس نو، مهندسی حمل‌ونقل پتروشیمی، قند اصفهان، حق تقدم استفاده نشده خرید سهام سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، اوراق گواهی سپرده عام بانک پارسیان، سیمان لار سبزوار از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های لیزینگ ایران، ایرکاپارت صنعت، پرمیت، کارخانجات کاشی و سرامیک سعدی، کارخانجات مخابراتی ایران، اوراق اجاره «صپارس»، سرمایه‌گذاری گروه بهشهر ایران، سیمان کارون، کارخانجات تولیدی شیشه دارویی رازی، شرکت‌های کارت اعتباری ایران کیش و خدمات انفورماتیک متوقف شدند. 

به گزارش فارس، امروز اندکی بیش از 18 میلیون سهم سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با هدف تجمیع سهام به ارزش کمتر از 3.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده به کدهای درون‌گروهی کد به کد شد. 16 میلیون سهم گسترش صنایع آذراب نیز به ارزش بیش از 3.5 میلیارد تومان از سوی آذراب کد به کد شد.

کمتر از 5.5 میلیون سهم سیمان هرمزگان اما به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال داده شد. امروز در جریان بازار عادی بورس نیز بیش از یک میلیون سهم سرمایه‌گذاری رنا میان کدهای درون گروهی سهامدار عمده کد به کد شد. 

بر اساس این گزارش، بازار سهام امروز در حالی شاهد معاملاتی به نسبت کم‌حجم در اغلب نمادهای معاملاتی مواجه بود که انتظار برای نوسان نرخ فلزات اساسی در بازارهای اساسی باعث شد، تا امروز بازار سهام نیم‌نگاهی به گروه فلزی‌ها و معدنی‌ها داشته باشد.

هر چند که از حضور پررنگ حقوقی‌ها در بازار هنوز خبری نیست، اما جذابیت نوسان‌گیری باعث شده تا بر اساس هدفهای 10 درصدی همچنان گروه‌های مختلف بازار بستری برای نوسان‌گیران و معامله‌گران کوتاه‌مدت‌نگر را فراهم کند.

در گروه فلزات اساسی اما قرارداد تولید ریل راه‌آهن با شرکت ذوب‌آهن باعث شده تا این سهم همچنان صف خرید میلیونی خود را حفظ کند.

امروز در گروه پتروشیمی‌ها نیز خبرهایی مبنی بر تغییر محاسبه نرخ خوراک گاز مایع و نفتا بر اساس ارز آزاد منتشر شد.

این موضوع می‌تواند برای آن دسته از شرکت‌های پتروشیمی از جمله پتروشیمی امیرکبیر، پتروشیمی شازند و سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران و تا حدودی پتروشیمی فناوران کمی با ریسک مواجه باشد، چرا که این شرکت‌ها تا پیش از این در حالی محصولات خود را در بورس و گاهی بازار خارج از بورس بر اساس نرخ ارز آزاد به فروش می‌رساندند که نرخ خوراک آنها برمبنای ارز مبادلاتی بود و این موضوع باعث می‌شد تا رانت سودآوری را برای این شرکت‌ها و مجموعه‌های سرمایه‌گذاری آنها فراهم کند.

این در حالی است که برای از بین بردن رانت باد آورده مجتمع‌های برخوردار از خوراک گازی اتان و محاسبه مواد اولیه مورد نیاز آنها بر اساس نرخ ارز آزاد هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

به گزارش فارس، امروز در گروه قندی‌ها نیز با افزایش احتمال به کارگیری سیاست ارز تک‌نرخی از سوی دولت و بانک مرکزی بازار سهام شاهد حضور خریداران کم تعداد بود.

گروهی که سهام شناوری اندکی را در بازار به خود اختصاص داده است. در عین حال امروز گروه معدنی‌ها نیز به رهبری دوقلوهای سنگ آهنی شاهد غلبه ناچیز خریداران در برابر فروشندگان سهام بود.

امروز بازگشایی نماد معاملاتی «کسرا» با افزایش نزدیک به 90 درصدی قیمت پایانی این سهم نسبت به قیمت آن در زمان توقف مواجه بود. در این سهم موضوع افزایش سرمایه و در عین حال مالکیت سهامدار عمده حقیقی باعث شده تا این شرکت تولیدکننده سرامیک‌های صنعتی با نوسان‌ قابل توجهی مواجه باشد. 

به گزارش فارس، امروز بازار سهام بازاری متعادل و کم‌حجم با پیشرو شدن گروه فلزات اساسی و تا حدودی معدنی‌ها بود که افزایش احتمال اجرای سیاست ارز تک‌نرخی باعث شد تا معامله‌گران بازار سهام تحلیل‌های خود را دوباره بازنگری کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی