بازدید 3271
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی:

برگ سبز را قبول نداریم

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه ملاک ما برای تشخیص قاچاق یا غیر قاچاق بودن کالا فاکتور است، بیان داشت: برخی واردکنندگان با زد و بند در گمرک بخشی از کالاهای خود را وارد می‌کنند.
کد خبر: ۶۳۴۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ 24 October 2016

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه ملاک ما برای تشخیص قاچاق یا غیر قاچاق بودن کالا فاکتور است، بیان داشت: برخی واردکنندگان با زد و بند در گمرک بخشی از کالاهای خود را وارد می‌کنند.

محمد‌ طحان‌پور امروز در نشست خبری با بیان اینکه طرح برخورد با کالاهای قاچاق در سطح عرضه برای مدت کوتاهی بازار را دچار التهاب کرد، گفت: پس از اینکه موضوع بازرسی از اصناف به بازرسین اتحادیه اصناف واگذار شد این مشکل برطرف شد و بازار دوباره به آرامش برگشت.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه ما برگ سبز را قبول نداریم و ملاک ما برای تشخیص قاچاق یا غیر قاچاق بودن کالا ارائه فاکتور توسط واحدهای صنفی است، گفت: زیرا ممکن است یک وارد کننده‌ای 50 کانتینر کالا وارد کند اما فقط برای 10 کانتینر آن برگ سبز ارائه کند.

وی در پاسخ به سؤال فارس مبنی بر اینکه منظور شما از این موضوع که برگ سبز را قبول ندارید، چیست، آیا معتقدید که اجناس قاچاق از طریق مبادی رسمی وارد می‌شود، گفت: بله، واردکننده‌ها بخشی از کالاهای خود را با زد و بند از گمرک رد می‌کنند.

طحان‌پور در پاسخ به این سؤال که این کالاهایی که بدون برگ سبز و به قول شما با زد و بند و کم اظهاری از گمرک وارد می‌شود در کجا عرضه می‌شود گفت: در فروشگاه‌هایی که لوازم خانگی می‌فروشند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در پاسخ به این سؤال که وقتی که شما اذعان می‌کنید که کالاهایی که بصورت زد و بند از گمرک به کشور وارد می‌شود در فروشگاه‌های لوازم خانگی به فروش می‌رود، پس چرا مدعی هستید که اصناف سهم کمتر از 5 درصدی در عرضه کالای قاچاق دارد، گفت: به این دلیل که ما نمی‌دانیم این کالاها در کدام فروشگاه‌ها به عرضه می‌رسد.

وی افزود: فروشگاه‌های عرضه لوازم خانگی به دو دسته تقسیم می شود دارای پروانه و بدون پروانه که عرضه کالای قاچاق در واحدهای صنفی دارای پروانه بسیار اندک است اما کالاهای وارداتی قاچاق در واحدهای صنفی بدون پروانه عرضه می‌شود.

طحان‌پور در پاسخ به این سؤال که پس قبول دارید که کالاهای قاچاق وارداتی (کالاهای وارداتی با زد و بند) در واحدهای صنفی عرضشه می‌شود، گفت: بله قبول دارم، زیرا اگر عرضه نمی‌شد پس چرا ما طرح برخورد با کالای قاچاق را به اجرا در آورده‌ایم. اما در واحدهای صنفی پروانه‌دار ممکن است 10 درصد عرضه کالای قاچاق اتفاق بیفتد و بقیه در واحدهای صنفی بدون پروانه انجام می‌شود.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی