بازدید 1977

تمایل شرکت‌های نفتی مالزی درسرمایه‌گذاری صنعت نفت ایران

وزیر نفت از علاقه‎مندی شرکت‌های مالزیایی به سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران خبر داد و گفت: ایران به طور طبیعی از این کار استقبال می کند.
کد خبر: ۶۳۴۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹ 22 October 2016
به گزارشتابناک اقتصادی به نقل از بورس پرس ، بیژن زنگنه در دیدار با مصطفی محمد وزیر صنعت و تجارت خارجی مالزی گفت: ایران از سرمایه گذاری شرکت‎های مالزیایی و شرکت پتروناس که سال‎ها با صنعت نفت ایران همکاری کرده است استقبال می کند.

شرکت پتروناس از معدود شرکت‎های نفت و گاز جهان است که با توجه به سالهای اندک فعالیت در صنایع نفت و گاز، هم‌اکنون دارای فعالیت و گروه های‎های عملیاتی در هر دو بخش صنایع بالادستی و پایین دستی صنعت نفت است.

زنگنه با بیان این که شرکتهای کوچک مالزی نیز خواهان سرمایه گذاری در ایران هستند، تصریح کرد: البته این شرکت‎ها باید دارای توانایی مالی باشند و این توانایی را به ما اثبات کنند.این شرکت‌ها باید طوری در طرح‎ها فعالیت کنند که بازپرداخت اصل و فرع سرمایه گذاری آنها از محل بخشی از تولید میدان باشد.

وی درباره خرید نفت‎خام و فرآورده نفتی مالزی از ایران نیز اظهار داشت: این موضوع در دیدار امروز مطرح شد و به آنها پیشنهاد دادیم برای آغاز همکاری و سپس گسترش آن بهتر است از کارهای بازرگانی و کوتاه مدت آغاز کنیم.

مصطفی محمد حدود 2 هفته پس از سفر حسن روحانی به کوالالامپور برای گسترش روابط با ایران وارد تهران شد.

مهمترین همکاری‌های نفتی شرکت ملی نفت ایران و مالزی در دوران پیش از اعمال تحریم‌ها به فروش و صادرات نفت خام باز می‌شود به طوری که ایران به طور میانگین روزانه 50 تا 60 هزار بشکه نفت به این کشور صادر کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی