بازدید 34014
۴

جشن انار در روستای انبوه

کد خبر: ۶۳۴۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱ 22 October 2016
از سمت قزوین که حرکت کنیم بعد از عبور از جاده ای کوهستانی با درختان تنک و تپه ماهورهایی نه چندان بلند و در حالی که بیشتر مسیر هم جاده ای خاکی است و درختان زالزالک در اطرافش کم و بیش فراوانند در میان کوه هایی زرد و تقریبا خشک، روستایی کوچک احاطه شده در کمربندی سبز رنگ خودنمایی می کند. 

به گزازش مهر، نام این روستا انبوه است و آن کمربند سبز هم انارستان روستاست. جشن انار چینی روستای تاریخی انبوه - از توابع بخش عمارلو در رودبار زیتون واقع در مرز استان های گیلان و قزوین – هر ساله در آخرین جمعه مهرماه بصورت خودجوش و مردمی برگزار می شود. این مراسم سالیان متمادی است که در همین فصل انجام می گیرد. زنان و دختران روستا لباس های محلی به تن می کنند و همراه مردان مشغول چیدن انار از درختان انارستان روستا می شوند. سپس انارهای چیده شده را با الاغ و قاطر به کنار جاده منتقل می کنند.مقداری از این انارها توسط مردم و بازدید کنندگانی که برای تماشای مراسم آمده اند خریداری می شود ولی بیشتر محصول را برای فروش به شهرمی برند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۴
خوشا بحالت اي روستايي چه شاد و خرم .......
پاسخ ها
خدابخش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
ای کاش من هم در روستا زندگی میکردم
خنده پیرمرد و پیرزن در تصویر ششم بسیار زیبا و دلنشین است .
انصافا" اون لباس های رنگی قشنگ ترند یا لباس اون خانمی که سر تا پا مشکی پوشیده ؟؟؟؟؟ خداوند زیبایی ها رنگ ها را برای ما آفریده . دلمون گرفت از این همه مشکی .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار