بازدید 11126
۶

گزینه‌هایی که از مجلس نهم رأی اعتماد نگرفتند، در مجلس دهم وزیر می‌شوند؟

آن‌گونه که نجفی خبر داده، رئیس جمهور در نظر دارد، روز یکشنبه فرد مورد نظر را برای این وزارت خانه ها به مجلس معرفی کند و با بیان قطعی بودن معرفی صالحی امیری و سلطانی فر، تأکید کرد که معرفی خودش قطعی نیست و ممکن است این مسئولیت را قبول نکند که در آن صورت، احتمالاً فخرالدین احمدی دانش آشتیانی به عنوان وزیر آموزش و پرورش برای اخذ رأی اعتماد به همراه دو چهره دیگر به مجلس شورای اسلامی معرفی شود.
کد خبر: ۶۳۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵ 21 October 2016
همزمان با فراخوان مردمی مشاور فرهنگی رئیس جمهور برای انتخاب گزینه‌های سه وزیر تازه دولت یازدهم، محمد علی نجفی دیگر مشاور رئیس جمهور از انتخاب سه وزیر آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داده است؛ گزینه‌هایی که از مجلس نهم رأی اعتماد نگرفتند، ولی قرار است در مجلس دهم بر کرسی وزارت بنشینند.
 
به گزارش «تابناک»؛ هنوز یک شبانه روز از فراخوان حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در امور فرهنگی در فضای مجازی نگذشته و همچنان برخی به معرفی گزینه‌هایشان به آشنا به عنوان کاندیدای وزارت در دولت تدبیروامید مشغول اند که محمد علی نجفی، دیگر مشاور رئیس جمهور از معرفی خودش به عنوان وزیر آموزش و پرورش، رضا صالحی امیری به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسعود سلطانی‌فر به عنوان وزیر ورزش و جوانان خبر داد.

آن‌گونه که نجفی خبر داده، رئیس جمهور در نظر دارد روز یکشنبه فرد مورد نظر را برای این وزارت خانه ها به مجلس معرفی کند و با بیان قطعی بودن معرفی رضا صالحی امیری و مسعود سلطانی فر، تأکید کرد که معرفی خودش قطعی نیست و ممکن است این مسئولیت را قبول نکند که در آن صورت، احتمالاً فخرالدین احمدی دانش آشتیانی به عنوان وزیر آموزش و پرورش برای اخذ رأی اعتماد به همراه دو چهره دیگر به مجلس شورای اسلامی معرفی خواهد شد.
 
نکته قابل تأمل اینکه سه گزینه اصلی روحانی برای سه وزارتخانه و گزینه چهارم برای وزارت آموزش و پرورش در دولت روحانی برای تصدی وزارتخانه‌های مختلف معرفی شده‌اند اما هیچ‌کدام از این چهار چهره نتوانستند از مجلس نهم رأی اعتماد بگیرند. محمدعلی نجفی گزینه روحانی برای وزارت آموزش و پرورش بود که با یک رأی نتوانست به این منصب برسد. فخرالدین احمدی دانش آشتیانی نیز برای وزارت علوم و تحقیقات معرفی شد و رأی اعتماد نیاورد. همچنین رضا صالحی امیری و مسعود سلطانی فر دو گزینه وزارت ورزش و جوانان بودند که مجلس هشتم به ایشان رأی اعتماد نداد.
 
گزینه‌هایی که از مجلس نهم رای اعتماد نگرفتند، در مجلس دهم وزیر می‌شوند 
اکنون باید تا یکشنبه صبر کرد و دید این سه چهره نزدیک به رئیس جمهور برای در اخذ رأی اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شوند و دو تن از آنها برای همان مناصبی که در مجلس نهم رأی اعتماد نگرفته‌اند، در مجلس دهم رأی اعتماد دریافت خواهند کرد؟ این اخذ رأی اعتماد به نوعی نمود عینی تقویت قدرت طرفداران دولت در مجلس خواهد بود.
 
محمدعلی نجفی پس از عدم رأی آوردن برای وزارت آمورش و پرورش، 26 مرداد 1392 به عنوان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منصوب شد؛ اما دهم بهمن همان سال از این مسئولیت به بهانه کسالت کناره‌گیری کرد؛ کسالتی که ظاهراً با گذشت حدود سه سال به کلی برطرف شد. نجفی در حال حاضر مشاور امور اقتصادی رئیس جمهور ایران، عضو شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری و عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی جمهوری اسلامی ایران است.  
 
سید رضا صالحی امیری سیاست‌مدار و فعال علمی و فرهنگی ایرانی و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران است. او در آغاز کار دولت حسن روحانی، هفتاد روز سرپرست وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران بود. صالحی‌امیری از حلقه و نزدیکان حسین روحانی در ایام ریاست بر مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص بوده و بعد از انتخابات نیز، از همراهان رئیس جمهور بوده است. صالحی امیری پس از عدم راهیابی به جمع وزرا، در ابتدای اسفند 1392 به عنوان رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منصوب شد.

مسعود سلطانی‌فر، سیاست‌مدار اصلاح طلب، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عضو غیرموظف هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، عضو سابق فراکسیون اصلاح طلبان چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران و از اعضای حزب اعتماد ملی است. او معاون اسبق سازمان تربیت بدنی، قائم‌مقام مصطفی هاشمی‌طبا در زمان ریاست وی بر سازمان تربیت بدنی به مدت دو سال (در سال‌های ۱۳۷۴ و ۱۳۷۵) و همزمان معاونت اداری و مالی این سازمان، عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است.

سلطانی‌فر عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و سابقه همکاری با حسن روحانی را داراست و به عنوان مسئول کمیته ورزش روحانی فعالیت کرده است. او هنگامی که دولت اصلاحات تازه روی کار آمده بود، قائم‌مقام مصطفی هاشمی طبا در سازمان تربیت بدنی شد. سلطانی‌فر که عضو شورای شهر تهران بود، پس از آنکه نتوانست وزیر ورزش و جوانان شود و بعد از کناره گیری محمدعلی نجفی از ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، از دهم بهمن 1392 جانشین نجفی شد و از عضویت در شورای شهر تهران کناره گیری کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
پس نظر خواهی اقای آشنا چی میشه؟این همه ارتباط رو در رو،نظر مردم و...
کسی هم اصلا خدای نکرده فکرش به سمت سرکار گذاشتن نمیره ها!!!
اخه صالحی امیری در حد وزیر است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هیچ کدوم سوابق اجرایی کافی برای تصدی وزارت را ندارند خصوصا آقای صالحی امیری که سوابقشون غالبا در زمینه پژوهش بوده، برای وزارت ارشاد اصلا مناسب نیستند.
نمیدونم چرا در کشور ما آشنایی و رفاقت بیش از توان و شایستگی اهمیت داره
مجلس نهم متعلق به دولت قبل بوده و مردم با بصيرت به گزينه هاي نو در مجلس راي داده اند وانتظارات جديد نيز دارند آن سبو بشكست وآن پيمانه ريخت
امیدوارم مجلس دهم به نجفی برای اموزش و پرورش رای بده
بهای گزافی ما معلمها پرداختیم به خاطر وزیر که همه اون تقصیر نماینده های مجلس نهم هست
دکتر نجفی بهترین گزینه است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی