بازدید 15705
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز خبر داد

مرگ دختر هفت‌ساله حین عمل آپاندیس در کرج

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز مرگ یک دختر بچه هفت‌ساله در این استان حین عمل آپاندیس را تایید کرد.
کد خبر: ۶۳۳۸۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸ 21 October 2016
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز مرگ یک دختر بچه هفت‌ساله در این استان حین عمل آپاندیس را تایید کرد.

به گزارش فارس از کرج، بعد از ظهر امروز یکی از شهروندان در تماس با دفتر این خبرگزاری اعلام کرد که فرزند یکی از اقوام وی در حین عمل آپاندیس فوت کرده است.

وی تأکید داشت که این کودک دختربچه‌ای هفت ساله بوده و در یکی از بیمارستان‌های کرج فوت کرده است.

خبرنگار فارس بلافاصله با حمید درفشی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز تماس گرفت که متأسفانه این مسؤول خبر فوق را تأیید کرد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: این دختربچه عصر روز پنجشنبه به دلیل درد در شکم به بیمارستان مراجعه می‌کند و پزشک عمومی و پزشک جراح تأیید می‌کنند که وی باید تحت عمل آپاندیس قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز تصریح کرد: متأسفانه پس از تزریق داروی بیهوشی حال عمومی این بیمار رو به وخامت می‌رود و دقایقی بعد فوت می‌کند.

درفشی گفت: بلافاصله مأموران و بازرسان دانشگاه علوم پزشکی و پزشکی قانونی به بیمارستان مراجعه و تمام آزمایش‌ها، مراحل پذیرش و اقدامات انجام شده مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی افزود: اقدامات لازم برای پذیرش و عمل جراحی توسط تیم پزشکی بیمارستان انجام شده و حتی دو پزشک متخصص بیهوشی نیز در بیمارستان حضور داشته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز تأکید کرد: با این وجود کمیته «مرگ و میر» در استان البرز تشکیل شده و صبح فردا تمام اقدامات لازم برای بررسی مراحل درمانی و عمل جراحی با دقت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

درفشی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا صحت دارد والدین کودک فوت شده برای اعلام رضایت تحت فشار هستند، گفت: به هیچ عنوان این شایعات صحت نداشته و والدین این کودک در صورت داشتن شکایت، می‌توانند از مراجع قانونی اقدام کرده و به طور قطع دانشگاه علوم پزشکی نیز حامی آنها است و خودمان نیز پرونده را مورد بررسی قرار می‌دهیم و در صورت قصور با مقصران برخورد خواهیم کرد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه «گفته می‌شود پیش از عمل جراحی برگه رضایت از والدین کودک اخذ شده است» آیا این کار قانونی است، گفت: پیش از هر عمل جراحی از فرد و یا خانواده‌اش تأییدیه و رضایت‌نامه عمل جراحی اخذ می‌شود و این کار روال قانونی در همه بیمارستان‌های کشور است.

درفشی در پایان اظهار داشت: این رضایت‌نامه تنها برای انجام عمل است و نافی قصورهای بعدی نمی‌شود و اگر قصوری صورت گرفته باشد،‌ به طور قطع برخورد خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۵
این اتفاق ها همش از داروهای تاریخ گذشته چینی که بی رویه وارد وبلای جان این ملت شده هیچ نهادی هم پاسخگو نیست .
"پیش از هر عمل جراحی از فرد و یا خانواده‌اش تأییدیه و رضایت‌نامه عمل جراحی اخذ می‌شود"
تاییدیه و رضایت نامه برا این که بیمار عمل بشه و خوب بشه نه این که کشته بشه.
اینجوری باشه همه شغل ها و انصاب پیش از شروع کار تاییدیه و رضایت نامه میگیرن و کار هرچی شد میگن برگه رضایت نامه دادین !
این که نشد که
ای داد بیداد
این دیگه کیارستمی نیست که چند نفر دنبال پرونده ش باشن. اخرش هم هیچی به هیچی!
دو روز تو راه رو دادگاه دوندگی می کنن بعد متهم هم میشند!
باز سلاخان در سلاخانه ها مردم بينواي ايران را سلاخي كردند ،
حالا قرار نیس هر فوتی اتفاق میفته بندازیم گردن پزشک.ممکنه به دارو حساسیت داشته باشه یا حالش خ وخیم بوده.خواهشا از اظهار نظرهای عجولانه خودداری کنید
فردا آقای وزیر علت قصور را دیر پرداخت شدن کارانه پزشک بیهوشی اعلام میکنه و همه چیز به خیر و خوشی تموم میشه
هاشمی هاشمی استعفا استعفا...
ای خاک بر سرتان با این طبابت کردنتان.
ادم دیگر از سایه خودش هم می ترسد.
به سایت محترم تابناک
ضمن عرض تسلیت به خانواده متوفی و شریک غم آنها در این مصیبت. در هر عمل جراحی و کلا بیمارستان درصدی برای احتمال فوت هست حتی برای عملهای پیش پا افتاده ای مثل آپاندیس . توصیه می کنم تابناک در کنار این خبر ها درصد فوتی با معیار جهانی در اینگونه عملهای جراحی را هم بنویسند و افکار مردم را بیشتر پریشان نکنیم آنهم با این همه گرفتاری. و صد البته شورای پزشکی هم باید با دقت این موضوع را بررسی کنند و از حیثیت مراجع بیمارستانی به علت تحلف احتمالی پند نفر دفاع کنند.
و شاهکاری دیگر از جامعه پزشکی ما
تا شاهکاری دیگری خدا یارو نگهدار تان
ﻛﻮﭼﻮﻟﻮﻱ ﺑﻴﭽﺎﺭﻩ!
خدا ذلیل کنه اونی رو که داروهای تقلبی وارد میکنه وخدا مرگ بده مسئولی رو که وظیفه اش رو خوب انجام نمیده به جای گیر دادن به کنسرت وحجاب یه خورده هم به درد مردم برسید
اینها که منفی میدن وجدان نذارن؟! اگر بچه خودت هم بود منفی میدادی بی انصاف؟!!!
مگر شکایت هم امکان دارد؟ قبل از هر عمل یک برگه بهت میدن امضا کنی که توش همه چیز را به گردن ولی بیمار گذاشتن. یا باید امضا کنی که بعدش دستت به هیچجا بند نیست. یا باید امضا نکنی که اونوقت باید منتظر مرگ بیمارت به دلیل مداوا نشدن باشی.
خداییش سیستم بهداشت ایران آخر ظلم به بیمار و ولی بیمار است و متاسفانه جناب وزیر هم مدام حمایت بی دلیل از این ظالمین می کند.
کارانه پزشکان بابت جراحی بسیار بالا رفنه است. این لطف وزیر بهداشت در حق همکاران موجب بروز حوادث تاسف بار در اقدام به تعجیل و سبقت گرفتن در انجام جراحی های بعضا غیر ضروری هم می شود.
بعداز بررسی دیه فراموش نشود
شما رو بخدا یک فکری برای این داروهای تاریخ مصرف بکیند؟به راحتی می گوئید یک دختر بچه در حین عمل جراحی فوت کرده؟ جناب وزیر محترم بهداشت کی وچگونه باید این موضوع داروهای بیهوشی حل شود؟ از پیگیری شما ممنونم
مرگ بر چین و روسیه
دیگه برای آمپول زدن هم باید اشهدمون رو بخونیم ساده ترین عمل آپاندیس بود که اینم اینجوری
قبل عمل رضايت نامه ميگيرند تا خيالشون راحت باشه كه اهمال كاريشون قابل پيگرد نباشه. همراهان مريض هم تحت فشار چاره اي جز امضاي اين رضايت نامه هاي ظالمانه رو ندارند. رضايت نامه ها فقط درباره اطلاع مريض از عمل جراحي نيست بلكه رضايت مريض و همراهان از عوارض و عواقب احتمالي عمل جراحيه. نمونه اين رضايت نامه رو اينجانب هنگام عمل جراحي گواتر پدرم در بيمارستان لقمان تهران ديدم. روي يك برگه با خودكار و بطور غير رسمي نوشته بودند و از پدر من امضا گرفتند كه اگر بعد از عمل تارهاي صوتيت از بين رفت حق شكايت نداري.
فقط خداوند میتواند میزان طغیان گری موجود در سیستم درمانی این مملکت را بکاهد وقتی گذر آدمی به بیمارستانها می افتد ناخودآگاه ایشان را با داعش مقایسه می نماید که هر دو سنگدل هستند و جان آدمی برایشان مهم نیست.
شاید کودک بیماری قلبی داشته که پزشکان متوجه نشده اند!!!!! که البته این یک قصور بزرگ است
در بیمارستان های کرج به کرات از این دست اتفاقات افتاده ، اما هیچ کدوم از خانواده های قربانیان دستشون به جایی بند نیست. شما زنده یاد کیارستمی رو در نظر بگیرید که مسئول مرگش رو به سه ماه عدم فعالیت در همون بیمارستان محکوم کردن! حالا این خانواده های عادی به کجا میتونن متوسل بشن؟
وقتی دانشگاه ها عین کارخونه پفک دکتر تخویل جامعه میدن اینچنین دست گل هایی دور از انتظار نیست لعنت به اون کسی که اومد آموزش عالی رو در حد کوچه بازار پایین آورد
لطفا قبل از اظهار نظر راجب در مورد هر چیزی قبلش تحقیق کنید گرفتن رضایت نامه قبل از عمل همه جای دنیا هست باتوجه به اینکه هر عمل جراحی عوارضی داره که گاهی ربطی به پزشک نداره و تو اون برگه راجب عوارض احتمالی بعداز عمل و انجام عمل از بیمار رضایت میگیرن که این ربطی به قصور پزشکی که حین عمل اتاق بیفته نداره و مریض میتونه پیگیری کنه
مورد دیگه اینکه هر دارویی عوارض جانبی داره و احتمال حساسیت بیمار به هر دارویی وجود داره حتی یه استامینوفن ساده چه برسه به داروهای بیهوشی که مثل شمشیر دو لبه میمونن و گاهی ممکنه هر عوارض دارو یا حساسیت به داروهای بیهوشی اتفاق بیفته تو هرجای دنیا و این نه ربطی به پزشک معالج داره و نه کیفیت دارو چون اگر این دارو مشکل داشت برای بقیه بیماران هم مشکل ایجاد میشد نه فقط یه بیمار
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار