بازدید 3038

تلاش نمایندگان مجلس در جهت توجه به توسعه متوازن منطقه‌ای

دبیر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جهت توجه به توسعه متوازن منطقه‌ای خبر داد.
کد خبر: ۶۳۳۸۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷ 21 October 2016
محمد فیضی در مراسم اختتامیه چهاردهمین نشست تخصصی اقتصاد اسلامی در سرعین از تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جهت توجه به توسعه متوازن منطقه‌ای خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم سهم استان‌های محروم از درآمد صادرات نفت و گاز در برنامه ششم نیز افزایش یابد.

وی افزود: همچنین تلاش می‌کنیم برنامه‌هایی برای ایجاد فرصت‌های شغلی در استان‌هایی که نرخ بیکاری آنها از میانگین کشوری بیشتر است، تدوین شود.

برنامه ششم توسعه بایستی جامعیت بیشتری داشته باشد

صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه برنامه ششم توسعه بایستی جامعیت بیشتری داشته باشد، افزود: باید به نحوی عمل شود تا از ظرفیت‌های موجود حداکثر استفاده شود.

وی با بیان اینکه نظام بانکی نظارت کافی بر بانک‌ها، بخصوص بانک‌های خصوصی را ندارد، تصریح کرد: نرخ‌های بهره نیز همچنان بالاست و با تورم تعدیل نشده است.

نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نرخ بهره  باید حداکثر سه درصد از نرخ تورم بالاتر باشد، خاطرنشان کرد: بانک‌ها از طرق مختلف همچنان نرخ‌های  سود بالایی را اعمال می‌کنند و این نرخ متفاوت از نرخ‌های رسمی اعلام شده از طرف بانک مرکزی است.

بدری همچنین خواستار پرهیز بانک‌ها از بنگاه‌داری شد.

یکی از مولفه‌های اساسی اقتصاد اسلامی می‌تواند عدالت منطقه‌ای باشد

محمد حسن زاده دبیر اجرایی این نشست نیز با بیان اینکه امروزه در استان اردبیل یکی از دغدغه‌های اساسی مسئولین، توسعه استان است، گفت: تلاش وافری صورت می‌گیرد تا فاصله اقتصادی استان اردبیل با استان‌های توسعه یافته کمتر شود.

وی با بیان اینکه بحث عدم توجه به توسعه منطقه‌ای یکی از مسائل و مشکلات برنامه‌های توسعه‌ای است که تا به امروز در کشور اجرا شده است، افزود: در چنین حالتی بیشتر طرح‌ها و پروژه‌ها با نگاه ملی مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه متاسفانه بین استان‌های مختلف کشور تفاوت فاحشی از لحاظ توسعه وجود داشته است، تصریح کرد: در همین راستا سعی کردیم در آستانه برنامه ششم، توجه ویژه‌ای به این عدم توازن شود.

حسن زاده با بیان اینکه انجمن اقتصاد اسلامی تلاش بر این دارد که مولفه‌های اقتصاد اسلامی در برنامه ششم توسعه در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: در همین راستا یکی از مولفه‌های اساسی اقتصاد اسلامی می‌تواند عدالت منطقه‌ای باشد.

وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم با همکاری انجمن، این دغدغه استانی را به یک دغدغه ملی تبدیل کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی