بازدید 3272

دولت هرچه سریعتر لایحه اصلاح قانون انتخابات را ارائه کند

کد خبر: ۶۳۳۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵ 18 October 2016
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم بازنگری قانون انتخابات گفت: باید دولت هر چه سریعتر لایحه اصلاح قانون انتخابات را جهت افزایش سلامت انتخابات ارائه کند.

به گزارش ایسنا، علی نجفی خوشرودی در نطق میان دستور در صحن علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس اظهار کرد: با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات از سوی مقام معظم رهبری قانون انتخابات نیازمند بازنگری است. لازم است دولت هر چه سریعتر لایحه مربوطه را ارائه کند چون هزینه هنگفت تبلیغات، نحوه احراز صلاحیت و سلامت فرایند آن و سیستم رای گیری باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گفته وی، سیستم حزبی می‌تواند به افزایش وزن مجلس و نامزدهای انتخابات کمک کند باید از این روش‌ها که در بسیاری از کشورهای جهان تجربه شده، بهره‌برداری کرد.

نجفی همچنین با قدردانی از تلاش دولت در کنترل تورم و ایجاد ثبات در بازار و گشایش فضای جدید در سیاست خارجی و توافق هسته‌ای قدردانی کرد و افزود: تلاش برای خروج از رکود در کنار کمک تمامی دستگاه‌ها برای تسهیل جذب سرمایه گذاری خارجی، ساماندهی اقدامات در چارچوب اقتصاد مقاومتی و بهره برداری موثرتر از فضای پسا برجام در تولید و تجارت نیز یک انتظار است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با بیان اینکه جوانان موتور متحرکه رشد و توسعه هستند گفت: متاسفانه طرح جامعی برای ساماندهی امور جوانان مشاهده نمی‌شود به طوری که بیکاری جوانان بحران آب، تضعیف اعتماد عمومی، فساد و فقر و تبعیض بزرگترین منابع تهدید امنیت ملی کشور به شمار می رود و بایستی به طور ویژه با این پدیده ها مواجه شد.

نجفی در ادامه با بیان اینکه باید مشکلات فرهنگیان به عنوان پروژه ویژه مورد توجه همه نظام قرار گیرد افزود: نباید مطالبه صنفی فرهنگیان و دیگر اقشار به مسائل امنیتی تبدیل شود.

وی با ابراز خرسندی از روند آزادی شهر موصل از چنگال تروریست‌ها گفت: به همه کسانی که در جبهه مبارزه با تروریست‌ها و افراط گرایان خشونت‌ورز مصمم  و جدی در کنار مردم عراق بوده اند، خسته نباشید می گویم.

این عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در ادامه با بیان اینکه مازندران علی رغم داشتن کارکرد ملی از جایگاه ملی در بسیاری از بخش ها و فرصت های توزیع منابع برخوردار نیست توضیح داد: مازندران از سه مشکل بیکاری جوانان، زیرساخت اعم از آب، برق، گاز و مواصلات  و مشکلات زیست محیطی و پسماند رنج می برند و متاسفانه طرح جامعی برای مقابله با این پدیده ها مشاهده نمی شود لازم است با نگاه ویژه ای به این معضلات استان مازندران نگریست. باید در بحث پسماند با ایجاد یک مرجع ملی و متمرکز اهتمام ویژه ای نسبت به این مساله داشت.

نجفی با بیان اینکه همه نمایندگان استان مازندران با انتقال آب دریای خزر به سمنان به دلیل پیامدهای زیست محیطی آن مخالف هستند ادامه داد: جنگل های مازندران در مخاطره است و اکوسیستم مناطق شمالی و حتی کل کشور با این طرح تحت تاثیر منفی قرار می گیرند. نباید دریاچه ارومیه دیگری به وجود آورد. همچنین انتظار نمایندگان استان مازندران افزودن این استان به لیست پیشنهادی برای ایجاد مناطق آزاد تجاری است.

نماینده بابل در پایان با انتقاد از وضعیت خرید و فروش مرکبات گفت: متاسفانه وضعیت خرید و فروش مرکبات خوب نیست و باغداران و تولیدکنندگان متحمل ضرر و زیان هنگفتی می شوند از این رو از رئیس جمهور و وزرای صنعت درخواست دارم که مصوبه ویژه ای را در جهت حمایت از باغداران و رونق محصولات باغی به ویژه مرکبات تصویب کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی