بازدید 13814
مدیرعامل در جمع خبرنگاران اعلام کرد:

سه رویداد مهم در شیشه و گاز

وضعیت رو به رشد تولید و فروش شیشه و گاز،جزئیات افزایش سرمایه از محل سود انباشته و اقدام هوشمندانه هیات مدیره جهت جلوگیری از زیان سرمایه گذاران در مطول شدن فرآیند فروش زمین مهرآباد مهمترین خبرهای مطرح شده در نشست خبری مدیرعامل این شرکت بورسی است.
کد خبر: ۶۳۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲ 16 October 2016
وضعیت رو به رشد تولید و فروش شیشه و گاز،جزئیات افزایش سرمایه از محل سود انباشته و اقدام هوشمندانه هیات مدیره جهت جلوگیری از زیان سرمایه گذاران در مطول شدن فرآیند فروش زمین مهرآباد مهمترین خبرهای مطرح شده در نشست خبری مدیرعامل این شرکت بورسی است.

سعید بیات مدیرعامل شرکت شیشه و گاز که در یک نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی سخن می گفت، درباره آخرین وضعیت «کگاز» این گونه توضیح داده است:منابع حاصل شده از فروش زمین مهرآباد صرف اجرای فاز 2 طرح توسعه کارخانه شمش آباد خواهد شد، در حال حاضر مجوز گشایش LC این پروژه صادر شده و مجوز صندوق توسعه ملی هم جهت پرداخت تسهیلات آن دریافت شده است و شرکت در آستانه وارد کردن تجهیزات است، ضمن این که سوله مورد نیاز فاز 2 نیز ساخته شده است.قرارداد احداث این خط مهم با همراهی مشاور معروف آلمانی شرکت CMP  منعقد شده تا در نهایت 18 ماه دیگر شاهد تولید شیشه فوق سبک در این طرح توسعه «کگاز» باشیم.

سه رویداد مهم در شیشه و گاز


«کگاز» 400 تنی در راه است

وی با بیان این که با بهره برداری از این فاز ظرفیت تولید شرکت به 400 تن در روز می رسد،گفت:در حال حاضر در فاز یک 150 تن در روز محصول تولید می شود و با ایجاد فاز 2 شمس آباد با کوره 240 تن در روز، ظرفیت تولید کل شرکت به 400 تن در روز خواهد رسید و شرکت شیشه و گاز به بزرگترین تولید کننده شیشه بطر و جار در ایران تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل «کگاز» در برابر این سوال که وامی که شرکت از صندوق توسعه ملی دریافت می کند،چقدر خواهد بود؟ گفت:این وام حدوداً 15 میلیون دلار ارزی و چیزی در حدود 100 میلیارد ریال،تسهیلات ریالی خواهد بود.در مجموع پروژه فاز 2 شمش آباد به 100 میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارد که باقی مانده آن از محل فروش ملک مهرآباد تامین خواهد شد.

وی افزود:در توسعه ای دیگر در فاز یک شمس آباد خط تولید شماره 3 ایجاد شده است و در این خط ظرفیت از 120 تن در روز به 150 تن در روز رسیده و در حال تکمیل است که این توسعه هم به 11 میلیارد تومان افزایش سرمایه نیاز دارد.

نفوذ قابل اعتنا به عراق

به گفته وی،هرچند در سال 96 کارخانه مهرآباد متوقف می¬شود لیکن با راه¬اندازی فاز 2 شمس آباد ظرفیت تولید شرکت به 400 تن در روز خواهد رسید و برخی از پرسنل در طی این مدت بازنشسته و الباقی در فاز دوم بکارگرفته می شوند.

این مقام مسئول در «کگاز» از تولید حدود 17 میلیون عدد انواع شیشه به طور متوسط در هر ماه خبر داد و افزود:در 6 ماهه 30 میلیارد تومان فروش شرکت بوده که از این میزان بیش از 17 میلیارد تومان آن به عراق صادر شده است.به تعبیری واضح تر 56 درصد از تولیدات شرکت به عراق صادر شده است.

جزئیات فروش ملک مهرآباد 

وی درباره فروش زمین مهرآباد هم توضیح داد:به دنبال اجرايي شدن طرح توسعه و آغاز نمودن پروژه فاز 2 کارخانه شمس آباد طي مجمع عمومي عادي بطور فوق العاده مورخ 95.2.28 ثمن فروش ملک مهرآباد به عنوان يکي از منابع مالي جهت اجراي پروژه مصوب شد. آگهي مزايده فروش دارايي فوق الذکر در مورخ ماه های دو و سه امسال در روزنامه های کثير الانتشار منتشر شده است.مزايده اول در تاريخ 95.3.11 به دليل به حد نصاب نرسيدن شرکت کنندگان مطابق آيين نامه معاملات تجديد شد و متعاقباً پس از انتشار آگهي در مورخ 95.3.12 و مزايده نهايي مورخ 95.3.22 برگزار و برنده نهايي مشخص شد. با توجه به مصوبات مجمع و  شواهد مزايده اول ، طی نامه ای در مورخ 12 خردادماه امسال برنامه هاي از پيش تعيين شده در مجمع فوق العاده ، EPS قابل شناسايي  افشا شد و بعد از مشخص شدن خريدار طي مزايده دوم در تاریخ 22 خرداد طي نامه ای در مورخ 95.3.26 اثرات مالي درخصوص تخصیص منابع در مورخ 95.3.30 در گزارش بودجه اصلاح و افشا شده است.

به گفته وی، با نهایی شدن شرایط واگذاری ملک و بازپرداخت ثمن معامله به اطلاع شرکت کنندگان در مزایده رسانده و پس از تعیین برنده مزایده قرارداد نهايي در 22 تیرماه بين طرفين منعقد شده است.بر اساس ماده 2-2 قرارداد مبلغ 000/165 ميليون ريال معادل30%‌کل ثمن معامله دريافت و مابقي در اقساط بلند مدت دريافت شده است که سود این دوران اقساط به میزان 6.4 میلیارد تومان هم از خریدار اخذ و منافع کلیه سهامداران حفظ شد.همچنین در راستاي حفظ کادر مجرب و آموزش ديده مستقر در کارخانه مهرآباد و عدم تعديل نيرو و از دست دادن سرمایه های انساني به جهت انتقال نيروهاي آموزش ديده به کارخانه شمس آباد و نيز زمان مورد نياز جهت جا به جايي ماشين آلات و تجهيزات مستقر در کارخانه مهرآباد مقرر شد تحويل ملک مهرآباد به خريدار در سال 96 صورت پذيرد. افزون بر این، با توجه به تحويل ملک وانتقال مخاطرات دارايي در سال 96 مطابق استاندارد حسابداري تاثيرات درآمدي معامله در سال 96 محاسبه مي شود و البته چون فروش صورت گرفته، ارزش ذاتی سهام تغییر نمی¬کند ، این مطلب را هم حسابرس در گزارش خود با صراحت اعلام نموده که در کدال قرار داده شده است. 

اقدامی برای جلوگیری از ضرر سهامداران

مدیرعامل شیشه و گاز در برابر این سوال که ضرر ناشی از تعدیل منفی و فروش شرایطی زمین را چه کسی پاسخگو خواهد بود،به ویژه این که شماری از سهامداران با اعتماد به پیش بینی سود 230 تومانی اعلام شده سهم خریده اند،گفت: جهت رعایت صرفه و صلاح سهامداران سود دوران تقسیط به مبلغ 64167 میلیون ریال(6.4 میلیارد تومان) به ثمن معامله اضافه شده است تا به این ترتیب اثر سود و زیانی انتقال سود به سال تحویل زمین جبران شود.در واقع با این اقدام اثرات ناشی از شناسایی سود فروش زمین در سال 96 در حساب ها منظور شد تا سهامداران از این محل متضرر نشوند که البته در این خصوص خریدار ایرادهایی داشت و مقاومت هایی را نشان می داد که با تلاش هیات مدیره نهایتا این بند مهم در مبایعه نامه قید شد.

وی مجموع ارزش مبایعه نامه فروش زمین مهر آباد را با احتساب سود مزبور 61 میلیارد تومان ذکر کرد و تاکید کرد:با این فروش ارزش ذاتی سهم تغییر نخواهد کرد و فقط چند ماه زمان فروش تغییر خواهد نمود که البته طی چند ماه آینده EPS آن ارائه خواهد شد.

چرا مهرآباد فروخته شد؟

بیات در برابر این سوال که فروش این ملک چه دستاوردهای مثبتی برای شرکت شیشه و گاز داشته است،گفت: مهمترین دستاورد تسویه معوقات بانکي است. تسويه و عمده اقساط جهت کاهش هزينه هاي مالي  بروز رسانی شده و از اين طريق امکان دريافت منابع مالي جديد جهت اجراي پروژه فاز 2 شمس آباد ميسر شده است.همچنین اخذ مسدودی ارز از سوی صندوق توسعه ملی جهت اجرای پروژه فاز دوم با پرداخت بدهی های بانکی انجام شده است. افزون بر این، در پی معامله مزبور خرید ماشین آلات جهت طرح توسعه پروژه فاز 2  آغاز شده است و پروژه تکمیل ساخت سوله هاي جدید هم آغاز شده است. لازم به ذکر است کلیه ماشین آلات و تجهیزات مهرآباد تمامی قدیمی و تولید با این تجهیزات رضایت مشتری ها را به همراه نخواهد داشت و با توجه به این که این کارخانه در بافت شهری واقع شده و آلایندگی زیست محیطی داشته و اخطارهای مختلفی از محیط زیست و وزارت صنایع و معادن به همراه داشته و پروانه بهره برداری شمس-آباد را منوط به بستن مهرآباد کرده ، این کارخانه می بایست در سال 92 تعطیل می¬شد.

وی خاطرنشان کرد: با فروش ملک مهرآباد منابع لازم بابت تکمیل پروژه فاز 2 تأمین می شود. میزان  سرمایه گذاری مورد نیاز برای راه اندازی فاز 2، حدود 980،000 میلیون ریال برآورد شده است که با بهره برداری از پروژه فاز 2، میزان تولید کل شرکت 81،600 تن افزایش خواهد یافت. در ازای افزایش تولید شرکت، جمعاً مبلغ 810،000  میلیون ریال به درآمد افزوده خواهد شد که این میزان رقمی درحدود 330،000 میلیون ریال سود را به همراه خواهد داشت. از جمله ملاحظات صورت گرفته در افزایش  بهره¬وری، تولید، استفاده از تکنولوژی NNPB است که با بهره گیری از آن، ضمن تولید محصولات سبکتر و مقاوم تر، سرعت تولید همراه با کیفیت توأمان افزایش خواهد یافت. 

منتظر افزایش سرمایه شرکت از سود انباشته باشید

این مقام مسئول در «کگاز» از افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته خبر داد و تصریح کرد:نظر به اين که فروش زمين تاثير بسزايي در سود انباشته خواهد داشت و طي مصوبات مجمع فوق العاده اين سود توزيع نخواهد شد،اين شرکت در نظر دارد در زمان تحقق فروش با کسب مجوزهاي لازم از هیئت مدیره سهامداران عمده و سازمان بورس اقدام به افزايش سرمايه از محل سود انباشته نمايد.

وی در پایان تاکید کرد:با توجه به فروش زمین مهرآباد و متعاقب آن اجرای فاز 2 شمس آباد که منجر به رشد و توسعه قابل توجه شرکت خواهد شد ارزش ذاتی سهم حفظ خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست