بازدید 8603
۴

روسیه برنده اصلی نشست بین‌المللی لوزان درباره سوریه

امریکایی‌ها در شرایطی که ذهنشان به شدت درگیر مسائل انتخابات داخلی و پرونده موصل به عنوان برگه بازی (نسیه ای) با بهره‌وری نوع امریکایی تمرکز دارد و عملا نشست لوزان، مایه‌ای برای آنها ندارد و بیشتر آثار و پیامد آن، یک نمایش تبلیغی و انسانی برای آنها به همراه دارد.
کد خبر: ۶۳۱۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۳ 15 October 2016
نشست بین‌المللی سوریه امروز با حضور قدرت‌های جهانی و بازیگران منطقه‌ای برپا خواهد شد؛ اما دستاوردی برای این نشست قابل تصور نیست و آن‌گونه که تحلیلگران تأکید دارد و مواضع مقامات آمریکایی بر این تحلیل‌ها صحه می‌گذارد، برنده اصلی مذاکرات تازه، روسیه خواهد بود.
 
به گزارش «تابناک»؛ نشست بین‌المللی سوریه امروز (شنبه) با حضور آمریکا و روسیه به عنوان قدرت‌های جهانی و ایران، مصر، عراق، ترکیه، عربستان و قطر به عنوان بازیگران منطقه‌ای در لوزان سوییس برپا خواهد شد و با حضور کشورهایی که به نوعی در شرایط کنونی نقشی دارند، برای دستیابی به راهکاری درباره سوریه مذاکرات دو و چندجانبه و همچنین مذاکراتی سراسری برگزار خواهد شد.
 
پیش از آغاز این مذاکرات، تحلیلگران تأکید داشتند که دورنمای روشنی برای این مذاکرات مشخص نیست و مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز بر این تحلیل مهر تأیید زده و گفته است: «نمی توان انتظار داشت که این مذاکرات به پیشرفت مهمی منجر شود. فقط می توانم بگویم، ما دنبال آن هستیم که به نوعی تلاش‌ها و رویکردهای چند جانبه در قبال سوریه را دوباره فعال کرده و راه بیندازیم».
 
در این میان، برخی تحلیلگران اعتقاد دارند برنده مذاکرات امروز، روسیه خواهد بود و در همین زمینه، اکبر قاسمی، سفیر پیشین ایران در اوکراین و مصر در یادداشتی برای «تابناک» نوشته است: «زمینه روس‌ها در بازاریابی پرونده‌های مختلف همچون نفت، سوریه، یمن با تمامی بازیگران اصلی در منطقه همچون سعودی، ایران، مصر، اسراییل، ترکیه... به گونه ای عملگرایانه و مستمر، فراخور ذائقه هر کشور و راهبردهای هر کشور رایزنی مختلف انجام می دهد و برای این کار نیز اهداف متنوعی متصورند.
 
روسیه برنده اصلی نشست بین‌المللی لوزان درباره سوریه
 
روس‌ها در اوضاع کنونی، نیاز دارند ائتلاف منسجم علیه یکه تازی آنها در پرونده حلب و به طور عام سوریه و خصوصا نگرانی از شکل‌گیری ائتلاف روسی و سوری و ایران و حزب‌الله به عنوان قدرت شیعی یکه تاز در عرصه منطقه‌ای را قدری  تلطیف‌تر نمایند و زمینه را برای نمایش بازیگری متعهد و اجماع ساز و غیرهولناک فراهم سازند.
 
روس‌ها، بسیار مایل اند در سطوح دیگر بین المللی (فرانسه والمان در چهارچوب فرایند نرماندی که نتایج آن به پرونده اوکراین گره خورده)، بتوانند از نمد سوریه، برای خود دستاوردی دست و پا کنند که با شرط و شروط اولاند، زمینه‌ای فراهم نشده است».

این کارشناس حوزه بین الملل تأکید دارد که نشست لوزان نیز بیشتر به نوعی می‌تواند یک بازی با نتایج بیشتر برای تأمین منافع روس ها در بهره وری از شرایط برتر روس ها در میدان حلب و سوریه باشد و در این زمینه می‌افزاید: «بدیهی است حضور یا عدم حضور جمهوری اسلامی ایران در این نشست، چشم انداز میزان تضمین نتایج نشست را روشن می سازد. به همین خاطر هم است که لاوروف و موگرینی دونوبت، درصدد گشایش برای حضور آقای دکتر ظریف هستند.

امریکایی‌ها در شرایطی که ذهنشان به شدت درگیر مسائل انتخابات داخلی و پرونده موصل به عنوان برگه بازی (نسیه ای) با بهره‌وری نوع امریکایی تمرکز دارد و عملا نشست لوزان، مایه‌ای برای آنها ندارد و بیشتر آثار و پیامد آن، یک نمایش تبلیغی و انسانی برای آنها به همراه دارد.
 
متن کامل این تحلیل را در ستون یادداشت بخوانید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴
با سلام . روسیه به اهداف خویش رسید . ایجاد پایگاه دائمی در سوریه . حالا نوبت امریکا است که یک پاایگاه دائمی در خاک سوریه داشته باشد .
روسیه خاضر است سوریه را قربانی اکراین کند ... اکراین برای روسیه خیلی با ارزش تر از سوریه است
آقای اکبر قاسمی سفیر محترم پیشین.
انصافا جملاتی که نوشتید را یکبار بازخوانی کرده اید؟؟ ما در زبان فارسی آیین نگارش و روان نویسی داریم. مثلا توصیه می گردد که جملات باید کوتاه و روان باشد.
با سلام، اتفاقا بر عکس، نشست لوزان نتیجه ای نخواهد داشت و آمریکائیها تقصیر آن را به گردن سوریه خواهند انداخت.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست